Robert napisał(a):
Szczerze mówiąc nie spotkałem się z przypadkiem chamstwa od strony renomy,
(moze dlatego ze niezbyt czesto jezdze) ale ktos kto sie z tym spotkal
powinien nagrac kamerą i wyslac do siedziby firmy renoma i do pkp, moze by
zrezygnowali z takich "pracownikow"
W Gdańsku odkąd bilety w komunikacji miejskiej zaczęła sprawdzać renoma
regularnie w prasie lokalnej pojawiają się artykuły na temat tego, co
wyczyniają, pasażerowie piszą skargi do Urzędu Miasta i Zarządu
Transportu Miejskiego a mimo to dlaej jest jak jest. Może, gdy w końcu
sprawa oprze się o media ogólnopolskie to coś się w tej kwestii zmieni.
http://www.samoobrona.org.pl/pages/01.Program/index.php?document=463....
Program dla Warszawy i nwestycje komunikacyjne. Czytamy:
Całkowitej sanacji wymaga projekt Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM), który w
wydaniu ekipy prezydenta Kaczyńskiego stał się karykaturą. Rozliczymy
skandaliczne wykonanie dotychczasowych prac, gdzie za 55 mln złotych
sprowadzono do Warszawy nieprzydatny kolejowy złom po kosmetycznym liftingu.
Przestarzałe technicznie i powolne pociągi, adaptowane ze spalonych składów
elektrycznych EN-57 z Gdańska, wożą co kilka godzin powietrze. Kosztuje to
podatnika 8 mln zł rocznie. SKM z prawdziwego zdarzenia wymaga porozumienia
z Grupą PKP, w tym z właścicielem torów PLK Sp. z o. o. oraz regionalnym
operatorem pasażerskim, jakim są Koleje Mazowieckie S. A. Docelowo ruch
pociągów SKM powinien odbywać się po wydzielonym torowisku, tak jak ma to
miejsce w większości miast Europy Zachodniej. Dzięki temu częstotliwość
kursowania pociągów SKM jest analogiczna do metra (co 1-3 minuty). W
warunkach Warszawy niezbędne jest jednak uprzednie odtworzenie całej
zdewastowanej infrastruktury: torowisk, stacji, systemów sterowania ruchem
oraz zakup nowoczesnego taboru. Inwestycje te przekraczają możliwości
budżetowe stolicy, stąd też projekt SKM będziemy starali się wpisać do
wieloletnich krajowych planów inwestycyjnych oraz uzyskać wsparcie finansowe
z UE.
orientują się chłopaki;)
i to jest wlasnie polska, wszystko dziala ale nie poprawnie. zamiast wprowadzic
cos takiego jak city-ticket na db tu kazde miasto i wojewodctwo samemu cos knuje
i kombinuje. nie widzę przeciwskazan by jadąc z innego woj. bym nie mógł
skorzystać z tego biletu.
przykład biletu BiT jest nie ma miejscu bo właśnie tak NUE powinno to działać.
Chodzi w Bilecie BiT o 50gr, a czemu jadąc z Katowic Gdańska Olsztyna Poznania
Lodzi Lublina do Bydgoszczy nie mogą mi na bilecie doliczyć tych 50gr? Bonie!!!!
niedasie!!!! tylko jadąc z Torunia mogę z oferty korzystać!!! jest to bzdura i
głupota a UM się chwali ze coś takiego super wymyślił i się tym wszędzie chwali.
Bilet aglomeracyjny w Łodzi
Urzędnicy analizują, jak wyglądają podobne rozwiązania w innych regionach
kraju. Jako wzorcowy i najbardziej prawdopodobny do wprowadzenia w Łodzi
prezentują system działający od ponad roku na trasie Bydgoszcz - Toruń. Bilet
aglomeracyjny można tam kupić w każdej z kas na bydgoskim i toruńskim dworcu
za 10,50 zł (przejazd tylko pociągiem kosztuje 10 zł). Dzieci i uczniowie
płacą mniej - 6,60 zł. Bilet uprawnia też do korzystania z tamtejszej
komunikacji miejskiej przynajmniej przez godzinę. Dzięki temu na jednym
przejeździe można zaoszczędzić 1,70 zł. Przy zakupie aglomeracyjnego biletu
miesięcznego jest to nawet sto złotych taniej.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,4817326.html
Kto zniszczył Bombardiera?
mj
2008-01-07, ostatnia aktualizacja 2008-01-07 20:47
Nie minął jeszcze miesiąc, jak nowe tramwaje jeżdżą trasą na gdański Chełm,
a już jeden z nich zniszczyli wandale. ZKM dowiedział się o tym z "Gazety"
Bombardier o numerze bocznym 1006 jeździ z porysowaną szybą od paru dni.
Choć pojazd jest monitorowany, a szyba znajduje się tuż za kabiną
motorniczego, nikt nie zgłosił zniszczeń Zakładowi Komunikacji Miejskiej. -
Jeśli doszło do aktu wandalizmu, przejrzymy monitoring, a sprawę zgłosimy
policji - obiecuje rzecznik ZKM Izabela Kozicka-Prus.
W Gdyni dewastację autobusów i trolejbusów udało się ograniczyć właśnie
dzięki umiejętnemu wykorzystaniu materiału zarejestrowanego przez kamery.
Jeśli kierowca po skończonym kursie zgłosi zniszczenie, ZKM przegląda
materiał, nagranie udostępnia policji oraz w internecie, a za wskazanie
sprawców ustanawia nagrodę. - Liczba aktów wandalizmu zmniejszyła się, a
sprawcy trafiają w ręce policji - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego
ZKM.
Czy takie rozwiązanie jest możliwe w Gdańsku? - Jeżeli na nagraniach będzie
widać sprawców, przeprowadzimy akcję podobną do tej w Gdyni - obiecuje
Maciej Lisicki, wiceprezydent Gdańska.
Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto
http://www.zkm.pl/komunikatwosp.htm
KOMUNIKAT
----------------------------------------------------------------------------
----
AUTOBUSEM NA ORKIESTRĘ
Sie ma!
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagra po raz dwunasty. Jak co roku
Zakład Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. czynnie wspiera tę wielką akcję
charytatywną. Również w tegorocznym Finale nie zabraknie naszej firmy.
Podstawimy dla "orkiestrowiczów" specjalnie oznakowane autobusy linii WOŚP,
w których nie trzeba będzie kasować biletów. Jednocześnie liczymy na to, że
wszyscy którzy będą nimi jechać wrzucą datek do skarbonek wolontariuszy.
Autobusy będą kursowały co godzinę na trasie od Bramy Wyżynnej (budynek
LOT-u), al. Zwycięstwa do ośrodka Telewizji Gdańskiej przy ul. Czyżewskiego.
Zatrzymywały się będą na wszystkich przystankach na trasie przejazdu.
Wielkie Granie ZKM Sp. z o.o. rozpocznie się o godz. 10:00 przy Bramie
Wyżynnej, a skończy o godz. 23:00. Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy
życzymy by grała aż do końca świata i jeden dzień dłużej.
pozdrawiam
| A jakie mają barwy zakładowe i numery boczne? :-P
Biało-niebieskie :P a numery boczne jakieś takie nie tenteges :P
To ZKM Gdynia, które próbuje przejąć komunikację miejską w Gdańsku. A że
zaczyna od przestrzeni powietrznej...:P
DeStroyer <destro@reset.com.pl wrote:
komunikacja miejska w Polsce istnieje tylko w GOP-ie,
a reszta to jakies malo wazne przyleglosci. Czyzby naprawde
No coz... To najwieksza konurbacja w tym kraju, wiec statystycznie
tak wychodzi... Jednakowoz MSZ rownie silnie jest reprezentowana Warszawa,
mocne sa osrodki Szczecin, Wroclaw.. POjawia sie takze Gdansk, Bydgoszcz,
Lodz, Poznan, Krakow... I reprezentanci innych miejscowosci sie zdarzaja
(Kielce np.) Od zcasu do czasu raport z mniejszej miejscowosci (Wabrzezno,
Zywiec, Jaslo).... Rozklad maniakow komunikacyjnych nie jest jednorodny a
trudno sie rozpisywac o komunikacji w miejscowosci, w ktorej nigdy sie nie
bylo... Chcesz zmienic statystyke - pisz... Byle na temat...
Tomasz
Przemyslaw Kowalik <prze@antenor.pol.lublin.plwrote in article
<3487b4c7.510@news.lublin.pl...
On 5 Dec 1997 01:19:57 GMT, Adam Plaszczyca
<trzyp@micros.micros.com.plwrote:
| Na pl.misc.kolej Jacek Grabowski <jacek.grabow@warszawa.biz.pl
napisał(a):
| ''PS. Dodam, ze ja przeciwko komputerowym rozkladom nic nie mam.
| ''Po prostu sa dla mnie niewygodne.
Ale moim zdaniem maja te zalete, ze znajda polaczenia po zupelnie
przez (przecietnego podroznego) niespodziewanych trasach np. zeby
Lublina do Bydgoszczy jechac przez Tczew, a nie Kutno. Takie
polaczenie o danej porze moze byc najszybsze, a na dodatek na dalekich
trasach niewiele drozsze.
Ale głupich połączeń znajdzie jeszcze więcej...szczególnie kiedy jest
zintegrowany z "LOT"
oto próbka - jeśli nie dokładnie tak to jakoś podobnie było:
Z: [Port Lotn. Warszawa Okęcie]
DO:[Port Lotn. Gdańsk Rębiechowo]
TRASA:
[Port Lotn. Warszawa Okęcie]-przejście piesze-[Warszawa
Okęcie]-pociąg-[Warszawa Centralna]-pociąg IC-[Gdańsk Wrzeszcz]-komunikacja
miejska-[Port Lotn. Gdańsk Rębiechowo]
Optymalne połączenie... ~:-)))))
Literatura techniczna ma to do siebie, że pewnych rzeczy nie da się tam
podważyć, np. budowy silnika szeregowego, czy wzmacniacza tranzystorowego czy
inzynieria komunikacji miejskiej nawet na przykładzie wziętym z dobrych wzorców
zachodnioeuropejskich, jakie próbuje się wdrożyć w Gdańsku. Udowodnione,
zbadane 1000 razy nie przez takich "mózgów" busiarskich jak Ty. 15 lat temu nie
było trolejbusu zwracającego energię do sieci,a teraz jest.
Ależ Ty durny...15 lat to przepaść w rozwoju medycyny, teraz HIV jest
nieuleczalny, a za 15 lat być może będzie. Ale takie rzeczy jak budowa
człowieka i poszczególnych układów już nie zmienisz.
Ale co ja się będę mądrzył...W rozkładach busów tkwi mądrość świata...
Czas...
Zdarzyło mi się kiedyś mieszkać na Tysiącleciu w K-cach. Do Mysłowickiej pracy
dojeżdżałem najczęściej samochodem, ale przy ładnej pogodzie korzystałem też z
roweru, podobnie jak Pan Kręciała. Niby kawał drogi, ale da się. Zajmowało mi to
czasem 40 minut, czasem 45. Jazda samochodem skracała ten czas o połowę. Przy
paskudnej pogodzie i popsutym samochodzie musiałem jechać komunikacją miejską...
1 godz. i 50 minut... W godzinach najczęstszych połączeń, czyli między 6:30 i 8:00.
Obecnie mieszkam w Mysłowicach. Do pracy jeżdżę na rowerze. Ale tu w ogóle nie
ma ścieżek, więc nie ma problemu...
Do pracy w Chorzowie dojeżdża moja żona. Kończąc pracę o 19:00 - wraca do domu
na 21:00. Niech mi ktoś jeszcze powie, że komunikacja miejska to najlepsze
rozwiązanie. Może gdzieś indziej - nie na Śląsku.
A wyobraźcie sobie teraz drogę rowerową (nie żadną tam "ścieżkę") z prawdziwego
zdarzenia, z dobrą nawierzchnią i normalnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi... 45
minut bezproblemowego pedałowania i po kłopocie...
Radze popatrzeć na Kraków, Wrocław, czy Gdańsk. I uczyć się, uczyć!
Wygrana ! ;)
Info ze strony Urzedu:
Dziś o godzinie 14.00 GDDKiA przywróciła organizację ruchu na
skrzyżowaniu Brukowa- Kolejowa (droga krajowa nr 7 z Warszawy do
Gdańska) sprzed 27 stycznia. Tak jak dawniej kierowcy z Dąbrowy,
będą mieli możliwość jazdy na wprost do centrum Łomianek i w lewo w
kierunku Gdańska. Nadal jednak nie wprowadzono proponowanej przez
burmistrza i mieszkańców Dąbrowy, zielonej strzałki w prawo w
kierunku Warszawy, która zapalałaby się wtedy, gdy w kierunku
Gdańska ruszają samochody z Warszawy. W pismach i mailach do Urzędu
Miejskiego i GDDKiA, zmianę organizacji ruchu, mieszkańcy Łomianek
recenzowali negatywnie ze względu choćby na brak przejazdu z Dąbrowy
na wprost do centrum Łomianek. Były też pisma z uwagami, które
chwaliły takie rozwiązanie komunikacyjne. W związku z tym, że prace
nad monitorowaniem skrzyżowania przez specjalistów oraz rozmowy
burmistrza i jego zastępców z GDDKiA, będą trwały nadal, zwracamy
się do mieszkańców Łomianek o przesyłanie uwag na temat skrzyżowania
Brukowa –Kolejowa na adres mailowy: rzecznik@lomianki.pl.
Vivat Budyń!
Kochani! Nie korzystam z komunikacji miejskiej w Gdańsku, bo jest
slabo rozwinięta, zbyt skomplikowana i zbyt droga. Teraz bedzie
jeszcze droższa. Korzystam z auta - też jest to wielkie utrudnienie.
Mega korki, brak miejsc parkingowych, ostatnio podrożała godzina
parkowania. No coż poruszanie się po mieście Gdańsku to totalna
załamka. Słowo daje, ze w Warszawie jest zdecydowanie łatwiej, choc
miasto to większe i wiekszy ruch. Komunikacja miejska obejmuje całe
miasto i jest bez dwoch słow tańsza. Ale za to prezydent Budyn
wybuduje: stadion na 4 mecze, centrum solidarności dla ojca ziemby i
teatr elżbietanski dla prof. Limona. A Wam kochani zafunduje jak co
roku jarmark dominikanski z kielbasa na grilu i piwem i darmowy
koncert albo, niech maja, dwa koncerty. I wszysycy pojdziecie na
niego głosować. On bedzie prezydentem nastepna kadencje. Jestem
gotow sie zalożyć. Takze vivat Budyn, bo nic innego nam nie zostało.
Jeszcze proszę o szybki pociąg łączący Wrocław - Poznań - Gdańsk. Modernizacja
była planowana do 160 km/h, należy ją tylko przyspieszyć.
Z ówagi na duże problemy z poruszaniem się w pobliżu aglomeracji miejskich w
których odbywać się będą rozgrywki Euro2012 jestem wręcz pewien, że wiele ludzi
wybierze ten rodzaj transportu. Co więcej jest bardzo prawdopodobne, że w
dniach meczów całe obszary miast będą wyłączane z ruchu kołowego, a parkingi
dla kibiców będą organizowane na przedmieściach z dojazdem właśnie komunikacją
publiczną.
Obecna prędkość z jaką poruszają się pociągi na trasie Poznań - Gdańsk nie
należy do najlepszych o czym może świadczyć wycofanie się kilka lat temu
przewoźnika PKP Intercity z tej trasy.
Apelujmy także o tą bardzo ważną inwestycję.