I nie myslę tutaj o
Rozwadowie, który jest daleko od centrum, a połączenia KM z nim są IMHO
fatalne. PKP nie powinno rezygnować z szansy przyzwoitego zapełnienia i
powinno pociągi puszczać z SW Płd. W połączeniu z pociągami
Rzeszów/Przeworsk/Przemyśl - SWR dałoby to zysk podwójny: wyższą
frekwencję
na liniach na zachód i południe oraz szybką komunikację podmiejską.
Akurat ja słyszałem że własnie istnieja plany budowy szybjkiej kolei
miejskiej łączącej SWR z Niskiem
http://www.gcnowiny.pl/apps/pbcs.dll/artikkel?SearchID=73149274754953...
NW&Dato=20021007&Kategori=TARNOBRZEG&Lopenr=210060011&Ref=AR
Pociąg
odcinek SW-SWR pokonuje w ok. 7 minut; najlepszy autobus w ok. 15.
Frekwencję autobusy mają niezłą, może pociągi by się sprawdziły...
A własnie podobno ta kolej ma osiągać preędkość 80km/h, czyli więcej nie
tylko od pociągów i autobusów ale tez od metra warszwskeigo.
źródło:http://www.gcnowiny.pl/
Szynobusem do... Jasionki
Rzeszów Interesujący projekt, ale czy realny ?
Włączenie kolei w miejski system komunikacji proponuje Biuro Rozwoju
Rzeszowa. Gdy miasto zostanie metropolią, będzie można szynobusem dojechać do
Jasionki, Kolbuszowej, Dębicy, Łańcuta i Strzyżowa.
[...]
Drugą ma być linia do Kolbuszowej z
odgałęzieniem do Jasionki,
Po prostu było by pięknie... :-D
Pozdrawiam.
Forest
http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,1854170.html?nltxx=1077949&nl...
Rzeszowianie jeżdżą nowym autobusem miejskim
art 07-01-2004
W środę na ulice Rzeszowa wyjechała "Stokrotka". To prototyp autobusu
wyprodukowanego przez sanocki Autosan, który nigdy nie wszedł do produkcji
"Stokrotka" wczoraj wyruszyła w swój pierwszy kurs. Jeździła na bardzo
obciążonej linii "18" z osiedla Baranówka na Zalesie. Czy da sobie radę? -
Nie ma obaw, to wysokiej klasy autobus - nowoczesny, niskopodłogowy, "na
pokład" zabrać do stu osób - wyjaśnia dyrektor Filip. A co z częściami
zamiennymi, z naprawami, skoro wyprodukowano tylko jedną sztukę? - Nie
powinno być z tym żadnych problemów. Autobus jest prawie nowy, a jego
wyposażenie - tradycyjne. Ma np. taki sam silnik, jak jeżdżące w Rzeszowie
solarisy. Nadwozie jest sanockiej konstrukcji i w razie jakichkolwiek
problemów możemy zawsze liczyć na pomoc ze strony Autosanu - uspokaja Filip.
Ile kosztowała "Stokrotka", nie wiadomo. - Na pewno zrobiliśmy dobry
interes - zapewniają w MPK. "Stokrotka" nie jest ostatnią nowością
rzeszowskiego MKP w styczniu. Pod koniec miesiąca rozstrzygnięty zostanie
przetarg na dostawę nowych autobusów komunikacji miejskiej. Już dziś
wiadomo, że do Rzeszowa trafi pięć Jelczy. Nowością będzie to, że wszystkie
napędzane będą gazem ziemnym.
Metropolia Czestochowa - pytanie do władz miasta?
Czy Częstochowa będzie się starać o status metropolii ?? Nie chodzi tu
bynajmniej o prestiż ale o konkretne pieniądze unijne, które będą mogły
pozyskac miasta o takim statusie [ np. na komunikacje miejska, przygotowanie
terenów inwestycyjnych, drogi. Rząd okreslił warunki uzyskania takiego
statusu. Na liście bedą na pewno np. Poznań czy Wrocław ale starają się o taki
statusu także m.in. Białystok, Rzeszów czy Olsztyn - więc miasta podobnego do
naszego- formatu. Co na to nasze miejskie władze?
niestaly_czytelnik napisał:
> już wcześniej było słychać bardzo wiele dobrego. Jako przeciwnik wszelkiej
> lewizno-lewicy, mogę jedynie przyklasnąć działaniom prezydenta Rzeszowa,
> szczególnie, że wandalizmu nie znoszę. Jednak nie uogólniałbym na całe SLD, bo
> wszędzie zdarzają się rodzynki.
To tylko przykład, że powinno się oceniać ludzi a nie skąd pochodzą. Sprawny menadżer z lewicowym odruchem zrobi więcej dla miasta niż nawet prezydent Dutkiewicz. Np. komunikacja miejska. Dutkiewicz nie jeździ nią. Ogląda tabór z zewnątrz. Gdyby wsiadł do przepięknej nowej Skody czy do VOLVO w lecie wtedyby stwierdził, że jednak coś nie tak. Marynarkę mógłby wyciskać z potu.
A wystarczyło zakupić tabór z innymi oknami, takimi co się otwierają.
Podobnie z E-wro Wrocław za pieniądze wrocławian rozbudował sieć. Sprzedał ją za bezcen. Co z tego mają mieszkańcy? Ferenc stworzył sieć miejską dostępną dla każdego. Do tego brak reakcji na wandalizm i brud na ulicach. Jest wiele rzeczy, które nalezy dopieścić. Inaczej out.
Faktycznie nie potrafisz domyslec sie o co chodzi w zdaniu "Radom od dawna mogl
wystepowac o fundusze na komunikacje
miejska z tych funduszy, z ktorych moze. Nie zrobil tego ani razu. jesli chodzi
o sciane wschodnia, to z identycznymi projektami jak Olsztyn mogly wystartowac
Kielce, Rzeszow, Bialystok i Lublin. Dziwnym zbiegiem okolicznosci nie zrobily
tego."
Ferenc: Czas na parking wielopoziomowy
Tytuł powinien brzmieć - Czas tu stanął w miejscu. elpresidente miał 4
lata na realizację swoich pomysłów, które co tydzień publikuje GW. W
innych miastach widać gołym okiem nowe inwestycje miejskie
(infrastrukturę i rozwiązania komunikacyjne). W Rzeszowie czas stanął w
miejscu - od 4 lat NIC nie zrobiono dla usprawnienia funkcjonowania
miasta.
Uwaga! Dzień bez autobusów MPK
1. Rzeszów jest tak mały, że spokojnie można rowerem z jednego końca na drugi
przejechać w maks godzinę
2. jak widzę ile płacą kierowcom to dobrze, że miasto nie zgodziło się na ich
warunki (znam osoby, które w warszawie zarabiają o 1000 mniej)
na szczęście poleganie na jakiejkolwiek komunikacji miejskiej mam już za sobą
pozdrawiam
Droga ropa naftowa oraz obłożenie akcyzą gazu ziemnego oraz LPG doprowadzi do
tego, ze spółki komunikacji miejskiej zmuszone będą do podnoszenia cen biletów a
to doprowadzi do tego, ze coraz mniej ludzi będzie chciało korzystać z MPK.Ten
układ doprowadzi do totalnej walki o pasażera, czy spółki prywatne są w stanie
wytrzymać i bez podwyżek wozić pasażerów się zobaczy z kilka tygodni lub
miesięcy.Obecnie złożony wniosek jest odpowiedzią na podwyżkę uposażenia
kierowców MPK.
Może warto sprawdzić rentowność na trasach pozamiejskich do gmin które nie
chciały być w Rzeszowie.
zmiany w mpk!!!!!! a takie ze ...........
RGK Spółka z o.o. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Rzeszowie
informuje, że od dnia 1 maja 2006 r wprowadza następujące zmiany :
- linia nr 16” – zmiana trasy. Autobus w/w linii kursował będzie z Placu
Kilińskiego przez Plac Wolności, ul .Lwowską, ul. Leszka Czarnego do ul.
Rocha-lasek. W niektórych kursach następuje wydłużenie trasy do miejscowości
Zabratówka-Dom Strażaka.
- linia nr “21” – wydłużenie niektórych kursów do miejscowości Czarna-Dom
Kultury.
- uruchomienie nowej linii nr “39” na trasie :
Plac Kilińskiego - ul. Przemysłowa przez : Plac Wolności, ul. Targową, ul.
Szopena, ul. Dąbrowskiego, ul. Batalionów Chłopskich. www.mpk.rzeszow.pl
i po ...... krocili te 16 bylo nawet a teraz ...... - a gdzie jest ta jakas
zabratowka
Gość portalu: Rozalka napisał(a):
> Jak sie buduje tramwaj?
> Powiedz, powiedz, ja chce wiedziec!
>
> Pomysl z uzupelnieniem miejskiej komunikacji o tramwaje lansowany byl tez
> pozniej, w latach 80. Teoretycznie jest nawet miejsce na jego realizacje, czyli
>
> rozdzielcze pasy zieleni na wiekszych ulicach. Ale jak zmiescic tramwaj na
> ulicach Dabrowskiego czy Hetmanskiej?
> Nie ulega watpliwosci, ze dla poprawy komunikacji publicznej w Rzeszowie nic
> sie nie robi. W ogole nie moge zauwazyc ani jednego dzialania wladz miejskich
> dla udroznienia przejazdu przez miasto.
> Pozostaje tylko satysfakcja, ze w malym miescie korki sa wielkomiejskie.
Jeżeli Rzeszów jest małym miastem, to do jakich zaliczysz np. Mielec lub Głogów
Młp. Poza tym przetrzyj oczka, czy budowa mostu zamkowego nie jest działaniem
udrażniającym przejazd? Życzę większej ścisłości w następnych wypowiedziach.
Nie tramawaj, nie metro - potrzebny jest pomysl na udroznienie systemu
komunikacyjnego Rzeszowa. Jest sprawa ewidentna, ze miasto sie 'korkuje'.
Od ponad 10 lat miejskie wladze tlumacza swoj brak efektywnych dzialan
niespodziwanym przyrostem liczby samochodow. A teraz akurat sprzedaz aut spada!
Co nie zmienia faktu, ze jest ich w miescie naprawde duzo.
Jest duzo i na pewno nie bedzie mniej, nawet jesli beda sie wzajemnie kasowac w
stluczkach i wypadkach.
Tak samo sprawa oczywista jest, ze nowy most przez Wislok nie uzdrowi
komunikacyjnej zapasci. W pierwszych koncepcjach, na pewno zbyt drogich i
niemozliwych do sfinansowania nawet przy pomocy budzetu panstwa (przy obecnej
dziurze raczej na mozna liczyc na solidne zasilenie tej lokalnej przeciez
inwestycji) zakladano wyprowadzenie ruchu poza rondo przy Zamku. Potem -
przebudowe tego ronda, a raczej rozbudowe. Zalozenia upadly po pierwszym
protescie konserwatora zabytkow, ktory bronil jak wolnosci jakiejs naroznej,
niby-zabytkowej kamieniczki.
Wyobrazacie sobie wejscie chociazby tylko polowy ruchu z Nowego Miasta w ten
rejon? Juz teraz wykonanie niektorych manewrow wymaga co najmniej anielskiej
cierpliwosci od kierowcow.
Postawi sie swiatla i bedzie OK? Nie bedzie!
A co slychac z obwodnicami? Skonczone?
Planowano je kiedys jako obwodnice podmiejskie, dzis sa jedyna metoda na jako
taka szybkosc przemieszczania sie z Nowego Miasta na Baranowke.
Nie, co by nie mowic, po prostu nie widze zadnego pomyslu na rzeszowska
komunikacje. Ze strony wladz miejskich, bo to przeciez ich zadanie, a nie nasze.