Nie mów takich kontrowersyjnych rzeczy, bo zaraz przyjdzie meesha czy inny znawca i powie, że "są przecież dziedziny, gdzie rynek się nie sprawdza".
Akurat rynek firm saperskich to też nie jest rzecz, którą można porównywać do komunikacji miejskiej, więc nie trafiłeś :)
A wracając do lotniska. Mała firma, jaką jest Danubewings, uruchomiła ostatnio regularnie loty z Popradu do Warszawy za 33 euro. Jeżeli policzyć koszty dojazdu pociągiem i autobusem z Warszawy w Tatry, naprawdę, niewiele się przepłaca... To krzepiące, bo oznacza, że i dla Lublina jest szansa na ciekawe i niezbyt drogie połączenia - bo przecież opłaty lotniskowe na naszym lotnisku powinny być mniejsze, niż na Okęciu. :)
Może do Berlina polecimy za 200-300 złotych, co w porównaniu z autobusem czy pociągiem w tamtą stronę również nie byłoby wielkim przepłaceniem. A o ile szybciej. :)
Jako że nie znam za bardzo Warszawy moje pytanie jest następujące. W najbliższą środę muszę dostać się z Lublina na Okęcie. W grę wchodzi tylko i wyłącznie pociąg. Pytanie na której stacji powinienem wysiąść by mieć jak najbliżej do lotniska (Wsch., Centr. czy Zach.). Skąd będę miał najbliżej na lotnisko?? od dworca w grę wchodzi już chyba tylko taksówka (albo komunikacja miejska o ile ktoś byłby w stanie mi pomóc i podać nr linii jaką dojadę na lotnisko z danego dworca pkp).
Ewentualnie jakby któryś z klubowiczów był tak uprzejmy i zaoferował swoją pomoc w podwiezieniu mazdeczką mojej (środa 16.05.07 ok. godz. 18:30) skromenj osoby z danego dworca na okęcie (oczywiście piwko sie znajdzie:)).
Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Często słyszę taki argument.
<Lotnisko w Świdniku usprawni komunikację z Warszawą, Gdańskiem, Krakowem, Wrocławiem.>
Warto się więc przyjrzeć ile prawdopodobnie będzie kosztowała wycieczka lotnicza do Warszawy lub Gdańska.
Przykładowe ceny:
Warszawa Okęcie - Gdańsk Rębiechowo.
1 osoba dorosła, klasa ekonomiczna.
w jedną stronę: 302,63PLN (bilet elektroniczny 136,78PLN)
tam i z powrotem: 552,83PLN (bilet elektroniczny 386,98PLN)
Wrocław Strachowice - Gdańsk Rębiechowo (zbliżona odległość do trasy Lublin-Gdańsk)
1 osoba dorosła, klasa ekonomiczna.
w jedną stronę: 413,78PLN (bilet elektroniczny 278,88PLN) czas podróży 3 do 5h !!!
tam i z powrotem: 776,10PLN (bilet elektroniczny 610,65PLN)
Ciekawe ile osób wybierze samolot?,
gdy zwykły kolejowy bilet turystyczny tzw."open travel" kosztuje 60PLN (80PLN w 1 klasie)
ważny jest od piątkowego wieczoru do poniedziałku rano lub cały długi weekend,
i pozwala jeszcze wracając do Świdnika z Trójmiasta zahaczyć o Wrocław albo Toruń.
---------------------------------------------------------------------------------
Tutaj można sprawdzić ceny biletów komunikacji lotniczej:
http://www.lot.com/default.aspx?_campai ... XgodWDWJSw
FLEJP znowu zaczynasz z tą stacją "Lublin" Pięć razy już Ci tłumaczyłem, żeby nie mieszać nomenklatury kolejowej z miejską komunikacją. Według Ciebie np. 175 w Warszawie powinno mieć na wyświetlaczu "Warszawa-Okęcie", albo nawet "WAW" a nie "Lotnisko Chopina"...
W Lublinie głównym dworcem kolejowym (czyli "najważniejszym" w rozumieniu potocznym) jest ten przy pl. Dworcowym i nazwanie w ten sposób zespołu przystankowego nie jest żadnym błędem. Gdyby przyjąć Twoje widzimisię to 13, 34 czy 150 jechałyby w stronę dworca z napisem "Lublin" na wyświetlaczu lub tablicy. Genialne rozwiązanie
A oto jak by to było gdybym to ja decydował o projekcie "P.W.E."
1. Nazwa: jeżeli już ma być ekspres to proponuje:" Ekspres Wschodni", "Ekspres Koziołek"(od Goziego Grodu - Lublin).
2. Reklama: internet, osobna domena i strona tego projektu, bilety on-line; bilbordy w okolicach dworców w Lublinie i Warszawie oraz rozkład jazdy na przystanku w W-wie Centrum, ulotki z rozkładem w autobusach.
3. Autobusy: pierwotnym założeniem projektu było, że flota będzie skladać się z Solbusów i z aut innych marek nie starszych niż 5 lat, a tu co?? wcale tak nie jest, gdyż na tej trasie różne autka jeżdżą Ja skupił bym się tylko na Solbusach.
4. Czas podróży: jednolity dla wszystkich kursów, do W-wy Centrum z Lublina nie dłużej niż 3 godziny (tak jak robił to kiedyś Polski Ekspres).
5. Trasa: Na pewno przystanek w Rykach, ale nad Garwolinem to bym się zastanowił (przejazd obwodnica Garwolina zmniejszy czas podróży), zamiast Garwolina proponuje przystanek w Kurowie (przystanek położony zaraz przy krajowej 17). Proponuje też by część kursów z W-wy Centralnej kierowała się na W-wa Okęcie Port Lotniczy, a druga cześć kursów do W-wy Zachodniej PKs.
6. Cena: Bilet normalny 20 zł, studencki 17 zł.
To tyle mojej fantazji.
Fakt nie jestem ekspertem ds. komunikacji ale na pewno to co w/w byłoby lepsze niż to co jest obecnie, pytanie tylko czy realne?