Witam. Przeglądając NRJ dla tej linii musze powiedzieć ,że pomimo ogólnej
złej sytuacji na PKP i degradowaniu tej linii w latach poprzednich, jest
całkiem dobry pod kilkoma względami. Linia ożyje dzięki pociągom
pośpiesznym /Solina, San, nocny Warszawa Zach - Rzeszów, sezonowy Rzeszów -
Hel/. Ważnym pozytywnym elementem NRJ jest wydłużenie wszystkich relacji
osobówek Lublin - SWR do stacji SWPł co umożliwi pasażerom dojazd do centrum
Stalowej Woli bez konieczności przesiadania sie na autobusy komunikacji
miejskiej /trzeba w tym miejscu nadmienić ,że powyższe utrudnienie było
jednym z ważniejszych powodów wybierania PKSu a nie połączeń kolejowych
przez pasażerów/. Innym ważnym elementem jest powrót wieczornego połączenia
do Lublina, które umożliwi dojazd do Lublina z możliwością dogodnych
przesiadek na nocne pociągi w głąb kraju. Pozdrawiam.
A proszę bardzo.
MPK RADOMSKO to pies?
2 ex-LOTowskie merce 305G z 1979 r. #11 i 12 i pierwszy wypordukowany MAN NG
272 - rocznik1989 - #13
----
Pozdrawiam
Krzychu
Piotrków Trybunalski
http://komunikacja.mojpiotrkow.pl
Użytkownik JacekSo <jace@strong-pc.comw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cihvb2Miasta (gminy) z zakładami posiadającymi autobusy przegubowe
obsługujące KM:
Białystok, Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Bytom, Czeladź, Częstochowa, Dąbrowa
Górn. (ZTSHK), Dzierżoniów, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Głogów, Jastrzębie
Zdrój, Jaworzno (Meteor i PKM), Jelenia Góra, Kalisz, Kartuzy (Gryf),
Katowice, Kędzierzyn-Koźle, Kielce, Koszalin, Kraków, Legnica, Lubin,
Lublin, Łódź, Olkusz, Olsztyn, Opole, Piekary Śl. (Transkom), Piotrków
Tryb., Płock, Police, Poznań, Przemyśl, Radom, Ruda Śl., Rybnik, Rzeszów,
Siedlce, Słupsk, Sosnowiec, Stargard Szcz., Suwałki, Szczecin, Świdnica,
Świerklaniec, Tomaszów Maz. (?), Tychy, Wałbrzych, Wejherowo (PKS),
Warszawa, Wrocław, Zawiercie, Zielona Góra, Żory.
Proszę uzupełnić jeśli jakiegoś miasta brakuje.
--
Pzdr
Jacek Sobota
GG 1189232
Jaros=B3aw_=A3ysio?
Ok. 1,5 roku temu był bardzo konkretny pomysł uruchomienia przez jednego z
przewoźników linii autobusowej Katowice - Kraków, jadącej autostradą w
akceptowalnym czasie i za cenę ok. 5 zł, obsługiwanej dobrym sprzętem.
Z pomysłu niewiele wyszło z różnych powodów (najpierw były problemy ze
zgodą
na korzystanie z przystanków, później doszły ogólne kłopoty finansowe
firmy,
do tego doszłyby jeszcze czasochłonne procedury - bo to linia
międzywojewódzka) więc rozkład jazdy trafił do szuflady.
No patrz a z Lublina jakoś pouruchamiali linie do :Warszawy, Krakowa, Łodzi,
Rzeszowa, Kielc, Zakopanego, Tarnowa, Poznania. Może u Was urzędnicy chcą
większych łapówek za koncesję a nasi jak na biedny region przystało biorą co
tam busiarz da? :-)))
To oczywiście żart. Nie mam podstaw do wysuwania zarzutów korupcji wobec
urzędników od komunikacji.
W każdym bądź razie obecnie jeżdżą z Katowic do Krakowa jakieś mikrobusy,
bilet kosztuje bodajże 12 zł, ale jeżdżą chyba przez Olkusz.
No to miło. A macie może na nie jakieś namiary? Będę wdzięczny za info.
pozdrawiam aron
Od tysięcy lat pobudzanie regionu ku rozwojowi gospodarczemu
uzyskuje sie poprzez budowę dróg.
W każdej sytuacji tak i w tej, oprócz modernizacji głównych szlaków
komunikacyjnych pozwalających komunikowanie sie z centrum
cywilizacyjnym kraju, potrzeba szlaków komunikacyjnych wzdłuż tego
regionu łącząc poszczególne zaniedbane ośrodki.
To pozwoli przemieszczanie sie w regionie i choćby porównywanie
różnic wśród swoich a nie tylko wobec bogatych.
Ostatnio liderzy PO przyćmieni reakcja powyborcza wykazali swa
głupotę i brak wizji rozwoju regionu wschodniego wycofując z
priorytetu budowę S19 z Białegostoku do Lublina i dalej do Rzeszowa
drogi tranzytowej z krajów bałtyckich na Bałkany.
To samo dotyczy drogi S16 Suwałki - Olsztyn - Grudziądz, która jest
tranzytem miedzy bałtami i Białorusią a UE i portami trójmiasta.
Obie te drogi poza tranzytem mogą stworzyć silny kręgosłup tych
zaniedbanych regionów, północy i wschodu Polski.
Forsowana koncepcja komunikacji promienistej, w której wszystkie
szlaki komunikacyjne sa kierowane przez Warszawę jest zgubne bez
wizji i w nie długim czasie spowoduje zablokowanie węzła
warszawskiego.
To może być właściwe na tą chwile.
Konieczne jest równolegle podjęcie prace nad budowa szlaków
komunikacyjnych dróg i linii kolejowych wzdłuż tych regionów dając
nadzieje mieszkańcom w kierunku rozwoju regionu.
Jak widac A4 bedzie jedyna autostrada przecinajaca Polske z zachodu
na wschoe od granicy do granicy.
Szkoda ze nie budowano jej perspektywicznie i nie bawem zacznie sie
modernizacja, poszerzanie.
A4 na odcinku Legnica /krzyzowka z S3/ do Krakwa prze Wroclaw,
Katowice winna byc trzy pasmowa.
A1 od Gdyni do Grudziadza i od Strykowa kolo Lodzi do Czestochowy
tak jak A2 z Konotopi pod Warszawa do Srykowa winny byc trzy
pasmowe.
Poza autostradami glownie powinno sie modernizowac szlaki kolejowe
duzych predkosci /dwa, trzy razy taniej 1 km niz autostrady/
przecinajace Polske jako altrnatywe do zbiorowej komunikacji zamiast
samochodow, np.
Szczecin-Rzeszow przez Poznan, Wroclaw, Katowice, Krakow czy
Katowice i Krakow z Gdamskem przez Warszawe
i Slask z wybrzezem przez Lodz, Bydgoszcz czy Poznan z Warszawa i
dalej do Bialegostoku czy Lublina.
Jesli przejazd szybka koleja np Szczecin - Rzeszow ca 700 km trwac
bedzie 6 godzin za ca 100 - 150 zl to tylko szaleniec pojedzie
autostrada placac 20 gr za kilometr ca 150 zl + koszty
benzyny /8lx4,5zlx7setek= 250 zl/ i zmeczenia.
Tlko wyjazd na urlop z pelna rodzina bedzie placalny dla tych
ktorych stac.
Zatem nalezy budowac duzo drog ekspresowych w znacznej dlugosci po
sladzie obecnych poza obiazdami miast i wsi.
Szczecin-Koszalin-Gdynia,
Grudziadz-Bydgoszcz-Poznan-Wroclaw-Walbrzych
Suwalki-Bialystok-Warszawa-Lodz-Wroclaw
Gdansk-Warszawa-Kiece-Krakow-Zakopane
Chelm-Lublin-Warszawa-Torun-Bydgoszcz-Szczecin
Szczecin-Gorzow-Zielona G-Legnic-Walbrzych
Gość portalu: oou napisał(a):
> Jakiś czas temu pisałem o tym że w rejonie dworca kolejowego powinno powstać
> centrum komunikacyjne, poprzez budowę nowego, głównego dworca autobusowego
> przy pomocy pchających się do Lublina zagranicznych firm handlowych. A że
> jest to możliwe pokazuje przykład Poznania w którym w podobny sposób
> powstanie nowoczesny dworzec PKS. Wiadomość na ten temat pochodzi z
> poznańskiej strony GW o inwestycjach
> www1.gazeta.pl/poznan/1,36036,1237056.html
> Może tak u nas.
Pchają się jak cholera, aż końca kolejki nie widać... Szczególnie do
Lublina!!! Też mi, abstrakcyjne porównanie z Poznaniem! Tu wieś cicha i
spokojna. Ciemnogród i zaścianek. To nie ten świat człowieku! Władze Miasta są
ok. 20 mln. do tyłu na niesprzedanych, nawet dosyć atrakcyjnych, terenach dla
takich właśnie "pchających się" firm. Już Rzeszów nas chyba przeskoczył, a
Białystok dochodzi. Jednakże myślę, że gdyby to Kościół wszedł ze swoimi
inwestycjami, miałby pole do popisu i wszystkie ulgi oraz ułatwienia, a tereny
za friko.