http://miasta.gazeta.pl/plock/1,35681,3823298.html
Nowe rozkłady KM
seb
2007-01-01, ostatnia aktualizacja 2007-01-01 19:21
Uwaga pasażerowie Komunikacji Miejskiej! Od stycznia niektóre autobusy
zmieniły trasy lub godziny kursowania.
Zmieniły się godziny odjazdów linii nr 1 kursującej do Zągot i Umienina.
Komunikacja wprowadzi na niej dodatkowe połączenia. To efekt m.in.
interwencji naszych czytelników, którzy nie byli zadowoleni z ostatnich
grudniowych zmian.
Są też nowe godziny odjazdów w przypadku autobusów do Słupna - linii nr 12
oraz 36. Na obu trasach niektóre pojazdy docierają teraz aż do ul.
Młynarskiej w Słupnie. A w przypadku linii nr 36 autobusy dodatkowo jadą
przez pętlę przy Jana Pawła II-Mazura na Podolszycach Południe.
Od początku 2007 r. pojawiły się też niedzielne połączenia na linii nr 28,
która łączy Płock z gminą Słupno przez Borowiczki-Pieńki. Do tej pory
autobusy kursowały tu tylko przez sześć dni tygodnia.
Informujemy, że w związku z linkiem zamieszczonym w "Nowinkach z Pyrogrodu"
dotyczącym schematów sieci komunikacyjnej w Płocku, zostały one ponownie
udostępnione na stronie "KOMUNIKACJA MIEJSKA W POLSCE"
(http://infona.pol.lublin.pl) pod adresem
http://infona.pol.lublin.pl/miasta/plock.htm
Informujemy, że w związku z linkiem zamieszczonym w "Nowinkach z
Pyrogrodu"
dotyczącym schematów sieci komunikacyjnej w Płocku, zostały one ponownie
udostępnione na stronie "KOMUNIKACJA MIEJSKA W POLSCE"
Szanowny KK, dasz wreszcie znak zycia?
Pendragon
| W tą niedzielę po koncercie WOŚP przed ratuszem Komunikacja Miejska Płock
| uruchomi dodatkowe kursy autobusów, które zawiozą płocczan do domów. O
dziwo
| będzie można nimi jechać na gapę, co w Płocku dawno już się nie zdarzyło.
Na
| gapę będzie można jechać czerwoniakami linii 19 i 22 w kierunku Podolszyc
od
| godz. 21:38 do 22:21 (pięć kursów) i w kierunku Winiar od 21:42 do 22:11
| (cztery kursy).
Wydaje mi się, że określenie - na gapę nie pasuje. Na gapę można jechać gdy
przejazd jest płatny, a z twojej informacji wynika co innego :-)))
Wiesz, dawno już u nas nie było takiej okazji, kiedy KM pozwala przejechać się
za darmo. W innych miastach, na przykład z okazji jakiegoś dnia ochrony
przyrody, można korzystać z komunikacji za darmo. W Płocku to się nie zdarza,
więc "przejazd za darmo" określiłem mianem "na gapę". :)
I tu mnie Pan zaskoczył. Pozostaje mi tylko życzyć pracownikom KM Płock
szybkiego uporania się z problemami technicznymi. Ponieważ poza okresem zimowym
rzadko korzystam z komunikacji miejskiej, dlatego proszę o informację, kiedy
system zacznie działać. Przejadę się wtedy na próbę jakimś "czerwoniakiem",
żeby przetestować działanie systemu. :-))
Mam też jeszcze jedno pytanie. Czy policja ma pomysł na ocenę wymiernych
skutków działania systemu ostrzegania przed kieszonkowcami? Skutki niewymierne
bowiem (np. wzrost świadomości pasażerów) raczej nie dadzą się uchwycić, a
myślę, ze warto ocenić skuteczność przyjętego rozwiązania. Jak już Pan
wcześniej zauważył, nie dam Panu spocząć na laurach, stąd moje pytanie. :-))))))
phi konsultacje z PR , też mi coś
Nie wiem w jaki sposób zamierzają poprawić mi życie w Płocku. Jednak pomyślałem
że mogliby zrobić prezentację dla ratusza o:
komunikacji miejskiej, ilościach i jakości dróg,ścieżkami rowerowymi,
połączeniach z innymi dużymi miastami, perspektywami zawodowymi, możliwościami
kształcenia, szroką kultura itp. z pewnością dołożyłbym wszelkich starań do
uczestnictwa w takich konsultacjach :-)
mat58 napisał:
> Jedyne rozsądne rozwiązanie to autobusy hybrydowe
I chciałabym i boję się... Tak można najkrócej nazwać projekty
napędów hybrydowych, które są etapem przejściowym z napędu
spalinowego do elektrycznego. Za rok ropa naftowa może kosztować
kilkakrotnie więcej niż dziś. Ceny energii elektrycznej nie
zmieniają się tak drastycznie. Poza tym energię elektryczną można
uzyskiwać w inny sposób niż ze spalania węgla.
Czy Płock jest tak bogatym miastem, które stać na eksperymenty z
hybrydowym napędem dla miejskich środków komunikacji?
Tramwaj w Płocku - za i przeciw
ps
o nierzetelności opracowania i naciąganiu faktów świadczy kilka liczb podanych
wczoraj a mających udowodnić konieczność budowy:
-dzięki zakupieniu 6 składów tramwajowych miasto będzie mogło zrezygnować z
50-ciu autobusów /na 102 posiadane przez KM/
-strumień pasażerów komunikacji miejskiej w godzinach szczytu w Alejach
Jachowicza sięga 5000 osób/ na godzinę (już widzę te 100 autobusów naraz na
Jachowicza
-miasto będzie mogło zlikwidować 750 kursów autobusowych dziennie /na 1500
wszystkich
Reasumując, postuluje się likwidację komunikacji miejskiej na Sienkiewicza,
Kolegialnej, Szopena i Mickiewicza po to by tramwaj nie woził powietrza!!!
fantastyczny pomysl ,zastanawialam sie dlaczego nikt w Plocku nie wpadl na
pomysl uruchomienia "przewozow osob" jak na Slasku.Busy , ktore pasazerowie
zatrzymuja na calej dlugosci linii ,pod warunkiem ze mozna tam parkowac.Sa
bardzo duza konkurencja dla komunikacji miejskiej.Z reguly podjezdzaja na
przystanek na kilka minut przed autobusem :)
A co do PKS ... moze ktos pomyslalby tam o polaczeniach z Lodzia? Autobus z
Lodzi do Plocka i odwrotnie jedzie 3,5 godziny a w Gostyninie jest zazwyczaj 10-
15 minut postoju.To chyba przesada jak na linie o dlugosci 100 km.
Pierwszy raz z zainteresowaniem czytalem artykul, facet naprawde
napisal konkrety i popieram pomysl z TROLEJBUSAMI. Nie jedna
komunikacja zbiorowa w Swiecie sie poruszalem i wydzielone pasy
ruchu dla komunikacji miejskiej to swietna sprawa a na trefkich
amatorow ktorym zakazuje sie poruszania po wydzielonych pasach w
godzinach szczytu zawsze moga studzic wysokie kary i daje slowo to
dziala.
TAK dla TROLEJBUSOW w PLOCKU
a tak na marginesie pieniadze zaoszczedzone prosze wydac na
kaskadowa przeprawe nad slynnym "dzwonem" i jak najszybciej zbudowac
obwodnice ale z pominieciem wykonawcy jakim jest VECTRA (moje
marzenie)
Gość portalu: ja napisał(a):
> No proszę..."Dawno temu, kiedy jeszcze jeździłem autobusami"... romanie_j nie
> musisz się tak przechwalać, że może teraz jeżdzsz co? ferrari :)...
Nie, mój drogi, nie jeżdżę ferrari. Szkoda, że nie przeczytałeś uważnie tekstu,
bo nie zadawałbyś niepotrzebnych pytań. Otóż chodzę sobie po mieście piechotą. I
zyskuje na tym podwójnie. Raz, że nie wydaje pieniędzy na bilety, a dwa że na
takich spacerach na pewno korzysta zarówno moje zdrowie, jak i kondycja. Tobie
też to polecam. Przyda Ci się dotlenić nieco mózg. :-))))
> I nie wypowiadaj się na ten temat jeśli już nie korzystasz z KM. Nie
> korzystasz, siedź cicho.
Nie Ty jeden chciałbyś, żebym się nie wypowiadał na forum. Ale Twoje życzenie
jest niestety wyłącznie Twoim nieziszczalnym marzeniem. :-))
A jeśli chodzi o ten konkretny temat, to jako podatnik, jestem współfundatorem
płockiego budżetu, z którego z roku na rok coraz większe pieniądze zasilają kasę
KM Płock. Dlatego jako sponsor, a nie jako użytkownik komunikacji miejskiej się
tutaj wypowiadam. To nawet lepsza sytuacja, bo sponsorów zwykle się hołubi. ;-))