logo
 Pokrewne renessmeKonferencja ONZ w Sztokholmie 1972konferencje dla nauczycieli wychowania fizycznegoKonferencja Studenckich Kół NaukowychKonferencja Bezpieczeństwa i Współpracy w EuropieKonferencja Pałac pod Baranamikonferencja na temat alkoholizmuKonferencja Szczyrk 2006Konferencja Jurata 2007konferencje Wielkiej TrójcyKonferencja ekologiczna w Rio
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • videojahu.xlx.pl
  • renessme


    Kredyt stał se towarem deficytowym.
    Polskie firmy zaczynają się skarżyć, że coraz trudniej zaciągnąć im kredyt w banku. O tym jak można pomóc polskim bankom dyskutowano dziś podczas konferencji w redakcji "Rzeczpospolitej".
    Bankowcy mówią, że pośrednio jest to związane z kryzysem finansowym na świecie i z trudniejszym dostępem do pieniędzy na rynkach międzynarodowych.
    Ograniczenie akcji kredytowej może się przełożyć na większe spowolnienie rozwoju naszej gospodarki dlatego potrzebne są decyzje NBP, które powodowałyby pozostawienie więcej środków w dyspozycji banków.
    Bez kredytów wiele polskich przedsiębiorstw może nie przetrwać.



    Co oznacza słowo wartość. To coś co jest cenne, coś co chcemy posiadać, o co chcemy się troszczyć. Wartość przedsiębiorstwa wg mnie to przede wszystkim zdolność do prowadzenia zyskownej działalności. To również ogół wszystkich jego składników majątkowych, jego udziałów w spółkach, to również renoma, marka ale także pracownicy tam zatrudnieni. Wycena przedsiębiorstwa jako całości nigdy nie będzie jednoznaczna. Będzie ona zależała od celu jej ustalania, okoliczności i innych obiektywnych i subiektywnych czynników. Cele, które wymagają wyceny przedsiębiorstwa to np. sprzedaż majątku w sytuacji likwidacji, wycena do celów sądowych , do celów administracyjnych, do celów opodatkowania i wiele innych. Jak widzimy wycena jest niezwykle istotnym czynnikiem. Dlatego należy zadbać o to aby była ona wiarygodna i poprawna. Podstawami źródłowymi dla nas w zależności od celu tworzenia wyceny będą różnego rodzaju materiały. Zaliczymy do nich finansowe takie jak m.in: bilans, rachunek zysków i strat, sprawozdanie o przychodach , kosztach i wyniku finansowym. Ponadto dokumentacja organizacyjna, kadrowa , handlowa, prawna., plany działalności gospodarczej, plany rozwoju i inwestycji, business plany. W niektórych przypadkach niezbędne okażą się protokoły kontroli, narad, konferencji. Do najczęściej spotykanych koncepcji wartości przedsiębiorstwa zaliczamy: wartość księgową, likwidacyjną, ekonomiczną, rynkową, podatkową, reputacji, obiektywną, decyzyjną. Eksperci zajmujący się procesami wyceny mają duże możliwości doboru metod a co za tym idzie wiele interpretacji ich końcowych wyników. Jest tak dlatego, że polskie uregulowania są niewystarczające



    Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych oraz Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie, organizują III edycję Ogólnopolskiego Konkursu na najlepszą pracę z etyki biznesu VERBA VERITATIS.

    Konkurs przeznaczony jest dla absolwentów studiów dyplomowych, podyplomowych i doktorskich publicznych i niepublicznych uczelni wyższych w całej Polsce.

    Główna nagroda w Konkursie to 5.000 zł dla Autora najlepszej pracy. Przewidziana jest też nagroda dla Promotora najlepszej pracy, również 5.000 zł, ufundowana przez Fortis Bank Polska S.A. Nagrodę specjalną przyznało też Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, w postaci komputera osobistego

    Termin składania prac upływa w dniu 30 czerwca 2008 r.

    Patronat Honorowy nad Konkursem objęła Komisja Nadzoru Finansowego, Federacja Konsumentów oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

    Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. 058 302-92-05



    W procesie wyceny przedsiębiorstwa niezwykle istotnym czynnikiem, wpływającym na jej poprawność i wiarygodność, jest zgromadzenie odpowiednich informacji dotyczących wycenianego obiektu oraz dostosowanie ich do jej konkretnych potrzeb. Wykorzystuje sie tutaj różne dane żródłowe dotyczące finansowych, marketingowych, technologicznych oraz organizacyjnych aspektów działania przedsiębiorstwa. Bardzo ważne są informacje dotyczące ogólnej koniunktury w branży, w której funkcjonuje przedsiębiorstwo oraz w branżach z nią powiązanych.
    Materiałami żródłowymi wyceny przedsiębiorstwa są:
    1. Materiały ewidencyjne:
    - sprawozdawczość finansowa (bilans, rachunek zysków i strat, sprawozadanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym, o stanie i ruchu środków trwałych, spr. z przepływu środków pieniężnych, spr. o inwestycjach, o zatrudnieniu, o gospodarowaniu funduszami specjalnymi),
    - sprawozdawczość rzeczowa (dokumentacja organizacyjna, kadrowa, techniczno-ruchowa, handlowa, prawana),
    2. Materiały pozaewidencyjne:
    - dokumenty planistyczne (plany działalności gospodarczej, plany rozwoju i plany inwestycyjne, biznes plany,
    - protokoły kontroli, narad, konferencji (raporty, sprawozdania, opinie biegłych rewidentów i rzeczoznawców, wyniki bezpośrednich oględzin majątku),
    - wyniki dotychczasowych analiz (opracowania firm konsultingowych, publikacje i raporty zrzeszeń, izb przemysłowo-handlowych, jednostek naukowo-badawczych, banków, urzędów skarbowych),
    - inne (publikacje statystyczne, akty normatywne, biuletyny informacyjne, rejestry handlowe, specjalistyczne wydawnictwa książkowe i czasopisma, raporty wywiadowni gospodarczych).
    Narzędziem umożliwiającym dokonywanie oceny przeszłej i aktualnej sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstwa oraz sporządzenie szacunku kształtowania się tych wielkości w przyszłości jest analiza i ocena ekonomiczno-finansowa przedsiębiorstwa. Dostarcza ona informacji o poziomie rentowności przedsiębiorstwa, stopniu wspomagania kapitałami obcymi, efektywności gospodarowania kapitałem obrotowym i poszczególnymi jego składnikami, czy też zdolności do regulowania zobowiązań.
    Zakres procedury wyceny, dobór właściwych metod a także oszacowanie wielkości parametrów rachunku kalkulacyjnego zależy od wielu czynników. Do najistotniejszych zaliczyć można: cel i funkcje wyceny, podmiot, z punktu widzenia którego dokonuje się wyceny, sytuację ekonomiczną wycenianego przedsiębiorstwa, sytuację społeczno-gospodarczą regionu i kraju, w którym funkcjonuje wyceniane przedsiębiorstwo.



    Uwarunkowania towarzyszące w wyznaczaniu wartości przedsiębiorstwa.
    Wyznaczając wartość przedsiębiorstwa należy zwracać uwagę na wszelkie dostępne informacje źródłowe dotyczące zarówno samego przedsiębiorstwa jak i otoczenia. Oprócz informacji niezbędnych dla prawidłowej wyceny konieczne jest zastosowanie kilku metod, prezentujących różne podejścia do wyceny przedsiębiorstwa. Dzięki temu wybierzemy wartość najbardziej zbliżoną do rzeczywistej wartości przedsiębiorstwa. W procesie wyznaczenia wartości przedsiębiorstwa bardzo ważnym czynnikiem jest zgromadzenie odpowiednich informacji o wycenie danego obiektu. Oprócz informacji ze sprawozdawczości finansowej i rzeczowej przedsiębiorstwa istotne są informacje, które dotyczą ogólnej koniunktury w branży prowadzonego przedsiębiorstwa i w branżach z nią powiązanych. Wszystkie źródła informacji wykorzystywane w procesie wyceny przedsiębiorstwa mogą być dzielone na materiały ewidencyjne np. sprawozdawczość finansowa, sprawozdawczość rzeczowa oraz materiały pozaewidencyjne np. dokumenty planistyczne, protokoły kontroli, narad, konferencji, wyniki dotychczasowych analiz i inne. Poprawność wyceny przedsiębiorstwa zależy od dostępności do niezbędnych informacji ekonomiczno- finansowych i jej jakości.
    Wyceną są różne procedury, analizy, oceny prowadzące do ustalenia wartości przedsiębiorstwa według jego stanu na określony moment czasowy, w danym miejscu i danych warunkach społeczno ekonomicznych. Wycena wartości przedsiębiorstwa polega na dokonaniu pomiaru wartościowego przedsiębiorstwa, jego składników majątkowych i efektów ekonomicznych podjętych decyzji o takim stopniu jakości który zapewni możliwość oceny efektów działań podjętych w przeszłości, wyboru najlepszych możliwych decyzji w przyszłości. Wartość przedsiębiorstwa określają korzyści, które można będzie osiągnąć w przyszłości. Poddając wycenę przedsiębiorstwa odpowiadającym regułom i zasadom można uzyskać obiektywne wyniki wyceny.
    Zakres oraz charakter uwarunkowań towarzyszących w wyznaczaniu wartości przedsiębiorstwa jest zróżnicowany, wynika z wielu potrzeb dla których prowadzona jest wycena. Prawne unormowania dotyczące wyceny przedsiębiorstw obejmują: wycenę przedsiębiorstwa jako całości, wycenę składników majątku przedsiębiorstwa, wycenę pojedynczych składników majątkowych nie stanowiących zorganizowanej całości. Regulacje prawne w związku z wyceną nie mogą być ścisłe, ponieważ muszą odnosić się do konkretnego przedsiębiorstwa. Ustawa o rachunkowości obejmuje swym zakresem zasady wyceny posiadanych przez przedsiębiorstwo udziałów w spółkach które są elementem wyceny.
    Wartość przedsiębiorstwa zależy w duzym stopniu od uwarunkowań formalno- prawnych firmy.



    Środa, 29/08/2007 19:26

    RPP podniosła stopy, czynniki antyinflacyjne za słabe (opis)
    (2007-08-29 17:31:00)

    RPP podniosła stopy, czynniki antyinflacyjne za słabe (opis)

    29.8. Warszawa (PAP) - Rada Polityki Pieniężnej podwyższyła stopy procentowe NBP argumentując to
    słabością czynników antyinflacyjnych. RPP poinformowała także, że będzie obserwować dynamikę popytu
    krajowego, a także relacje wydajności pracy i płac.

    W komunikacie po posiedzeniu Rada napisała, że czynniki antyinflacyjne w postaci dobrej sytuacji
    finansowej przedsiębiorstw, wysokiej dynamiki inwestycji czy niskiej dynamiki cen zewnętrznych mogą
    się nie okazać wystarczające do utrzymania inflacji w celu.

    "W związku z tym Rada oceniła prawdopodobieństwo ukształtowania się inflacji w średnim okresie
    powyżej celu inflacyjnego za wyższe niż prawdopodobieństwo, że inflacja będzie niższa od celu i
    podjęła decyzję o podwyżce stóp procentowych NBP" - pisze RPP.

    Podczas konferencji Stanisław Owsiak z RPP powiedział, że Rada zwraca uwagę m.in. na to jak
    działania z obszaru finansów publicznych wpływają na wzrost popytu krajowego.

    "RPP patrzy na całokształt procesów zachodzących w gospodarce, w tym także na decyzje, które
    wpływają na obszar finansów publicznych - jakie to niesie skutki dla popytu krajowego. Istotna jest
    również równowaga, lub nierównowaga, w sektorze finansów publicznych i jak ten deficyt będzie
    finansowany" - powiedział.

    Inny członek RPP, Andrzej Sławiński, powiedział, że ostatnie zawirowania na globalnych rynkach
    finansowych na razie nie wpływały na decyzje RPP.

    "Nie ma takich zawirowań na naszym rynku, nad którymi bank centralny miałby nasz system chronić.
    Nie wiadomo, jaki wpływ będzie na sferę realną, ale powinien być mniejszy niż w 2000 roku. Może to
    mieć wpływ na politykę pieniężną w przyszłości, jeśli zmienią się prognozy tempa PKB w strefie euro
    i w gospodarce globalnej" - powiedział.

    "Kurs złotego od wielu miesięcy jest na stabilnym poziomie" - dodał.

    Podczas zakończonego w środę posiedzenia RPP zgodnie z oczekiwaniami rynku podniosła wszystkie
    stopy procentowe o 25 pb. Od 30 sierpnia główna stopa procentowa będzie wynosić 4,75 proc.

    Ekonomiści, z którymi rozmawiała PAP po konferencji prasowej RPP oceniają, że RPP prawdopodobnie
    podniesie jeszcze raz w tym roku stopy procentowe - w październiku lub listopadzie. (PAP)

    qk/ bea/ asa/

    Źródło: PAP



    Dlaczego Niemcy nie sprzedali DB ?

    9/10 października Rząd Niemiecki wobec kryzysu w światowych finansach zdecydował się na wycofanie się w tym roku ze sprzedażą na Giełdzie blisko 25 % części towarowej swoich kolei.

    Pierwotnie planowane było ono na dzień 27.10.2008.

    Wcześniej na konferencji Ministrów Transportu krajów związkowych Niemiec, we wtorek 07.10.2008, wielu z nich domagało się przesunięcia w czasie sprzedaży akcji niemieckich kolei państwowych. Również rząd federalny nie wykluczał opóźnienia wejścia przedsiębiorstwa na giełdę.

    Federalni Ministrowie Finansów i Transportu coraz bardziej sceptycznie patrzyli na możliwość osiągnięcia spodziewanych wpływów w wysokości 4 mld euro ze sprzedaży akcji DB i w związku z tym coraz poważniej już 7. 10.2008 rozważali późniejszy okres wejścia na giełdę. W podobnym tonie wypowiedzieli się szefowie transportu Saksonii-Anhalckiej, Hesji, Brandenburgii oraz Burmistrz Berlina. Heski minister transportu opowiedział się nawet za tymczasową rezygnacją z prywatyzacji DB. A Senator do spraw transportu Bremy uznał, że wprowadzenie DB na giełdę w październiku oznaczać będzie rujnującą wyprzedaż majątku narodowego. Także przedstawiciele związków zawodowych opowiedzieli się za przesunięciem terminu.

    DB w dalszym ciągu naciskało na dotrzymanie zaplanowanego terminu, 27.10.2008. Szef koncernu Mehdorn miał udać się na dwutygodniowy „Road-Show” (zachęcać inwestorów na Dalekim i Bliskim Wschodzie, Amerykanów i Kolej Rosyjską na nabycie łącznie do 25 % ), w czasie którego zamierzał ponownie zaprezentować ofertę sprzedaży przedsiębiorstwa światowym inwestorom. Według Mehdorna do 25.10.2008 miały zostać zakończone rozmowy z inwestorami i wtedy miało być wiadomo jakich wpływów można oczekiwać z prywatyzacji DB.

    Warto przypomnieć, że jeszcze w kwietniu br. oczekiwano wpływów z prywatyzacji DB w wysokości 7 – 8 mld. euro. Na początku października mówiło się już tylko o 4 -5 mld., a i te wpływy między 7 a 9 października stanęły pod dużym znakiem zapytania w obliczu kryzysu finansowego.

    Decyzja Rządu Niemieckiego potwierdza głębokość załamania w światowym systemie finansowym i sygnalizuje wielkie kłopoty w pozyskiwaniu kapitału dla procesów inwestycyjnych.

    Janusz Piechociński Wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury
    janusz@piechocinski.pl ,WWW.piechocinski.pl



    Millennium do końca br. otworzy 57 oddziałów i zatrudni 570 osób
    Warszawa, 19.04.2006 (ISB) – Bank Millennium wdroży w br. część programu inwestycyjnego kosztem 80 mln zł. Do końca grudnia bank otworzy 57 oddziałów i zatrudni 570 sprzedawców usług, poinformował na konferencji prasowej w środę prezes Millennium Bogusław Kott.

    „Program inwestycyjny, który zamierzamy zrealizować, będzie nas kosztował w tym roku 80 mln zł. Zapewne wpłynie to na pogorszenie wskaźników banku w przyszłych kwartałach. Podejmujemy to ryzyko inwestycyjne, ponieważ zaowocuje ono w przyszłości” – powiedział Bogusław Kott na konferencji prasowej.

    „Do końca roku zamierzamy zatrudnić 570 pracowników na stanowiskach sprzedawców usług bankowych. Osoby te będą pracowały w nowych oddziałach, ale też zasilą oddziały już istniejące” – poinformował Bogusław Kott.

    Obecnie bank zatrudnia 4.542 osoby.

    Jeszcze w tym roku bank poszerzy sieć placówek o 57 oddziałów: 21 nowych i 36 przebudowanych. „Spośród nowych placówek 29 będzie miało charakter centrów finansowych” – powiedział w środę prezes Millennium.




    Do końca 2008 roku ma powstać 158 nowych placówek. Kolejne 63 placówki powstaną w 2007 roku kosztem 77 mln zł. W ostatnim roku realizacji programu inwestycyjnego Millennium otworzy 38 oddziałów nakładem 38 mln zł.

    Wszystkie nowe placówki będą miały nowe logo i wystrój wnętrz. Nowe będzie również otoczenie bankomatów. Nowym logo opatrzono już niektóre oddziały w Warszawie, m.in. oddział banku w Millennium Plaza. W maju nowym logo opatrzone zostaną spółki Grupy Millennium, tj. dom maklerski, towarzystwo funduszy inwestycyjnych i leasingowa Millennium BEL Leasing.

    O planach rozbudowy sieci placówek bank informował w styczniu. Kwietniowe walne zgromadzenie akcjonariuszy Millennium zaakceptowało plan otworzenia w ciągu najbliższych 3 lat 160 nowych oddziałów banku w Polsce. „Inwestycja pochłonie 190 mln zł” - poinformował zarząd spółki na walnym.

    Obecnie bank ma 300 oddziałów detalicznych, 24 dedykowanych dla obsługi kredytów hipotecznych i 16 placówek Millennium Prestige.



    ”Naszym celem jest zwiększenie udziału w rynku, rozwój usług dla segmentu małych i średnich przedsiębiorstw oraz utrzymywanie osiągniętej pozycji na rynku usług leasingowych” – poinformował zarząd spółki. (ISB)
    aok

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl