Za stroną KGP, mniej bombastyczny opis zdarzenia :
Grozi im 10 lat za napaść na funkcjonariuszy
Policjant ze wstrząśnieniem mózgu trafił do szpitala, po tym jak patrol ruchu drogowego został zaatakowany przez grupę mężczyzn. Drugi z policjantów z lekkimi otarciami naskórka i potłuczeniami został wypisany do domu. 9 mężczyzn już trafiło do policyjnego aresztu. Zatrzymani rzucili się na policjantów ruchu drogowego podczas kontroli przeprowadzanej w Smęgorzewie. Mężczyźni odpowiedzą za czynną napaść na funkcjonariuszy publicznych.
Wczoraj około 15.00 policjanci z Dąbrowy Tarnowskiej zatrzymali do rutynowej kontroli w miejscowości Smęgorzów kierowcę samochodu. Sprawdzaniu dokumentów i stanu technicznego pojazdu przyglądała się grupa mężczyzn znajdująca się na pobliskiej posesji. W pewnym momencie mężczyźni stwierdzili, że muszą pomóc kontrolowanemu kierowcy i ruszyli na policjantów.
Napastnicy zaczęli okładać pięściami i kopać funkcjonariuszy. Pomiędzy dziewiątką napastników i dwójką policjantów wywiązała się prawdziwa walka. Na szczęście, w porę przybyły posiłki i wszystkich napastników zatrzymano.
Najstarszy z zatrzymanych ma pięćdziesiąt lat, najmłodszy 16. Ich zachowanie było zupełnie irracjonalne, gdyż do kontrolowanego kierowcy nie było większych uwag, a on sam był zdziwiony taką „ pomocą”.
Pozdr
Robal2pl
Cytat:
Czemu akurat z tamtąd? Auta na eksport z reguły mocno wyjechane, no chyba, że uda Ci się kupić coś lekko uszkodzonego i z małym przebiegiem. Te wyjazdy po samochody to jest tak, że i tak zapłacić musisz a organizatorzy chcą żebyś kupił byle padło i dał im zarobić na transporcie itp... Poczytaj o tych wyjazdach. Za granicą ciężko zweryfikawać stan techniczny, bo nie ma możliwości odbyć jazdy próbnej i choćby kontroli w skp :rolleyes:
Oprócz gieldy w Utrechcie to chyba innej nie ma... Oni się zajmują sprowadzaniem z Belgii i Holandii i mówią że tam są dobre auta tylko że takie np. 9latek ma ponad 200tyś ale prawdziwe niecofane. Mówi że są poobijane itp. ale nie składane, spawane jak w Polsce i się opłaca. Czyli widzę że jednak tak nie jest.
Czy warto Focus 1.8 TDCi 2003 48000km -- za 28000zł?
Po pierwsze witam wszystkich serdecznie.
To mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość. Ewentualne uwagi mile widziane.
Czy warto kupić sprowadzanego FF1 kombi 1.8 TDCi z 2003 roku z 48000km na liczniku za 28000zł (do negocjacji)???
Samochód z dość bogatym wyposażeniem: ABS, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, alufelgi, kontrola trakcji, centralny zamek, autoalarm, poduszka powietrzna, radio + CD, wspomaganie kierownicy, immobiliser, welurowa tapicerka. Posiada również książkę serwisową.
Wszystko wygląda OK jednak nie znam się zbytnio na mechanice samochodowej i nie potrafię ocenić jego stanu technicznego po oględzinach wstępnych samochód wygląda zadbany.
Prosiłbym o radę i o pomoc. Chciałbym jednak sprawdzić auto w serwisie przed podjęciem decyzji jednak nie posiada ono tablic więc w grę wchodzi jedynie laweta. Jaki jest mniej więcej koszt lawety (jakieś konkretne firmy) i gdzie można solidnie i niedrogo zrobić ogólny przegląd Forda w Krakowie???
Prosiłbym szanownych forumowiczów o radę w tej sprawie.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Cytat:
a co z oponami , nie wiem o co chodzi z tym ząbkowaniem?
wyłazi ze mnie laik , ale spoko jeszcze 20-30 lat na forum i się nauczę
Najlepiej poszukac na forum.
A tu wypowiedź fachowców:
Ząbkowanie opon to coraz częstsza przypadłość opon nowych aut. Zawieszenia nowych samochodów doprowadzają do przedwczesnego zużycia opon. Jest to spowodowane zmiennym rozkładem nacisków między podłożem a oponą podczas pracy zawieszenia przy jeździe na wprost i na zakrętach. Nierównomierne naciski na oponę w miejscu jej styku z podłożem wynikają z wielowahaczowej konstrukcji zawieszenia, którego zadaniem jest przede wszystkim zapewnienie wysokiej przyczepności opon do podłoża w różnych warunkach jazdy, tłumienie drgań, zmniejszenie hałasu opon i zwiększenie komfortu jazdy. Inne czynniki, które mogą mieć wpływ na tego rodzaju zużycia opon to:
a) Niewłaściwe ciśnienie w oponach
b) Charakter jazdy kierowcy
c) Rodzaj dróg po których porusza się kierowca
d) Stan nawierzchni dróg
e) Konstrukcja zawieszenia, która znacząco zwiększa komfort i stabilność jazdy
f) Stan techniczny elementów zawieszenia
g) Obciążenie samochodu
Przypadki nierównomiernego zużywania się lamelek bieżnika dotyczą wielu modeli współczesnych samochodów. Tego zjawiska nie da się całkowicie wyeliminować, można jednak nieco ograniczyć jego występowanie poprzez:
a) Kontrolę geometrii kół
b) Utrzymywanie zalecanego ciśnienia w kołach
c) Prawidłowe wyważenie kół po przejechaniu co najmniej 10 tysięcy kilometrów
Ząbkowanie opon obniża komfort jazdy, ale nie wpływa negatywnie na bezpieczeństwo. Producenci samochodów powinni ponosić odpowiedzialność za przedwczesne zużycie opon stanowiących fabryczne wyposażenie auta. Przyczyna tkwi głównie w zawieszeniach. Największe koncerny oponiarskie pracują nad problemem ząbkowania opon, do produkcji wprowadzane są tylko te modele, które przejdą pomyślnie testy dotyczące nieregularnego zużywania się lamelek bieżnika. Mimo tego straty ponoszą głównie użytkownicy nowych aut, ponieważ ząbkowanie opon nie podlega gwarancji udzielonej przez firmę, z której pochodzi samochód, a serwisy gwarancyjne opon zwykle stwierdzają brak wady fabrycznej.
Podstawowa ma badać pojazdy do 3.5 DMC, ale za to obowiązkowo w pełnym zakresie - ale nic ponadto
Rząd przyjął projekt zmian ustawy Prawo o ruchu drogowym
16 grudnia br. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra infrastruktury. W Polsce będzie można zarejestrować samochody używane sprowadzone z Unii Europejskiej, na podstawie badania technicznego przeprowadzonego na terenie UE.
W projekcie określono dokumenty konieczne do rejestracji. Odbędzie się ona na podstawie zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu lub dowodu rejestracyjnego pojazdu albo innego dokumentu wydanego przez uprawniony organ na terenie UE, potwierdzającego wykonanie badania technicznego. Obecnie wymagane jest zaświadczenie o pozytywnym wyniku tzw. pierwszego badania technicznego, przeprowadzonego w Polsce. Projekt zakłada jego likwidację.
Wprowadzenie tych przepisów wiąże się z wyrokiem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z czerwca 2008 r. Uznał on, że Polska wprowadzając przed rejestracją w naszym kraju wymóg badania technicznego przywożonych pojazdów używanych, zarejestrowanych uprzednio w innych państwach UE, uchybiła zobowiązaniom wynikającym z art. 28 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską.
Nowe przepisy dokonują także podziału stacji kontroli pojazdów na: podstawowe oraz okręgowe. Stacje podstawowe będą przeprowadzały dodatkowe i okresowe badania techniczne pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t. Natomiast stacje okręgowe będą przeprowadzały dodatkowe i okresowe badania techniczne wszystkich pojazdów.
;1. Badanie techniczne jest przeprowadzane na koszt własciciela lub posiadacza
pojazdu, przez:
1) podstawowa stacje kontroli pojazdów - w zakresie:
a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie
całkowitej nie przekraczajacej 3,5 t,
b) dodatkowych badań
technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których
mowa w lit. a, z zastrzeżeniem ust. 1a;
2)
okregowa stacje kontroli pojazdów - w zakresie :
a) okresowego badania technicznego wszystkich pojazdów,
b) dodatkowych badań
technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których
mowa w lit. a .”,
b) po ust. 1 dodaje sie ust. 1a w brzmieniu :
;1a. Badanie techniczne w zakresie badań
co do zgodnosci z warunkami
technicznymi autobusu, którego dopuszczalna predkosć
na autostradzie i drodze
ekspresowej wynosi 100 km/h, pojazdu przeznaczonego do przewozu towarów
niebezpiecznych, pojazdu zabytkowego, pojazdu marki "SAM", pojazdu, w którym
dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujacych zmianę
danych w dowodzie rejestracyjnym oraz pojazdu, dla którego okreslono wymagania
techniczne w przepisach ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów
i usług, ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych
lub ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych,
a także dla którego okreslono dodatkowe wymagania w miedzynarodowych
porozumieniach dotyczacych miedzynarodowego transportu drogowego jest
przeprowadzane wyłacznie przez okregowa stację
kontroli pojazdów.;
Wynika z tego że PSKP wykonuje BT sam.do 3,5t okresowe ,z gazem,i skierowane
I mam pytanie,bo już nie wiem czy PSKP będzie musiała byc "przejazdowa" czy nie??
Witam
Jestem w posiadaniu konspektów na tematy opracowane z zagadnień o ruchu drogowym dla instruktorów potrzebne do przeprowadzenia wykładów.
Również mam testy do szkolenia na instruktora.W Testach jest około 550 pytań one są z odpowiedziami(Format PDF) i jeszcze inne w formacie WORD( jest ich 111) . Pytania są też z metodyki , dydaktyki, psychologii , pierwszej pomocy , eksploatacji i budowy pojazdu i testy z ruchu drogowego...itd
nr gg 5413861
Tematy konspektów :
I-1.ORGANIZACJA ZAJĘĆ, PLAN, ZAKRES I CELE NAUCZANIA, LITERATURA, AKTY PRAWNE, POMOCE, DZIAŁANIE OSK, UPRAWNIENIA DO KIEROWANIA.doc
I-2,3.BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO, WYPADKI I ICH PRZYCZYNY, ALKOHOL, NARKOTYKI, KULTURA JAZDY .doc
I-4,5. PODSTAWOWE POJĘCIA I DEFINICJE ZWIĄZANE Z RUCHEM DROGOWYM.doc
II-6.PODSTAWOWE ZASADY OGÓLNE RUCHU DROGOWEGO .doc
II-7.ZNAKI DROGOWE,RODZAJE, INFORMACJE OGÓLNE, ZASADY USTAWIANIA, SYGNAŁY ŚWIETLNE I DAWANE PRZEZ OSOBĘ UPRAWNIONĄ.doc
II-8.ZNAKI OSTRZEGAWCZE.doc
II-9.ZNAKI ZAKAZU.doc
II-10.ZNAKI NAKAZU, ZNAKI INFORMACYJNE.doc
III-11.ZNAKI POZIOME I INNE ZNAKI PIONOWE (ZNAKI UZUPEŁNIAJĄCE, ZNAKI KIERUNKU I MIEJSCOWOŚCI).doc
III-12.PRĘDKOŚĆ I HAMOWANIE; DOPUSZCZALNE PRĘDKOŚCI, ZNAKI OGRANICZAJĄCE; REAKCJA KIEROWCY, DROGA HAMOWANIA.doc
III-13.WŁĄCZANIE SIĘ DO RUCHU; ZASADY WŁĄCZANIA SIĘ DO RUCHU, OPUSZCZANIE MIEJSCA POSTOJU PO PARKOWANIU.doc
III-14.WYPRZEDZANIE,WYMIJANIE, OMIJANIE; ZASADY, PRZEPISY, ZNAKI DOTYCZĄCE TYCH MANEWRÓW.doc
III-15 PARKOWANIE, COFANIE, ZAWRACANIE; ZASADY I ZNAKI DOTYCZĄCE TYCH MANEWRÓW.doc
IV-16.ZMIANA PASA RUCHU I KIERUNKU JAZDY, WYBÓR PASA RUCHU PRZY SKRĘTACH, SYGNALIZOWANIE, TECHNIKA JAZDY.doc
IV-17,18.PRZECINANIE SIĘ KIERUNKÓW RUCHU; RODZAJE SKRZYŻOWAŃ I SPOSOBY ICH PRZEJEŻDŻANIA; SYGNALIZACJA ŚWIETLNA.doc
IV-19.ZATRZYMANIE I POSTÓJ; SYGNALIZOWANIE POSTOJU Z POWODU USZKODZENIA, USUWANIE POJAZDU NA KOSZT WŁAŚCICIELA, BLOKADA.doc
IV-20.PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH; ZASADY RUCHU PIESZYCH, PRZEJEŻDŻANIE OBOK PRZYSTANKÓW TRAMWAJOWYCH.doc
V-21.PRZEJEŻDŻANIE PRZEZ PRZEJAZDY TRAMWAJOWE I KOLEJOWE; ZNAKI PRZED PRZEJAZDAMI KOLEJOWYMI, SYGNALIZACJA ŚWIETLNA.doc
V-22.OSTRZEGANIE; JAZDA W WARUNKACH ZMNIEJSZONEJ PRZEJRZYSTOŚCI POWIETRZA; UŻYWANIE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH.doc
V-23,24,25.PIERWSZA POMOC; INFORMOWANIE SŁUŻ RATOWNICZYCH, OZNAKOWANIE MIESCA, APTECZKA.doc
VI-26.PORZĄDEK I BEZPIECZEŃSTWO RUCHU NA DROGACH, PASY, HEŁMY, DZIECI, WYPADEK,TELEFON I INNE, KONTROLA RUCHU DROGOWEGO.doc
VI-26a.PRZEWÓZ ŁADUNKÓW; WARUNKI TECHNICZNE POJAZDÓW; OBOWIĄZKI ZWIĄZANE Z REJESTRACJĄ.doc
VI-27.SYTUACJE TRUDNE NA DRODZE; NOC, MGŁA,DESZCZ, WICHURA, GOŁOLEDŹ, ŚNIEG, GÓRY, HOLOWANIE.doc
VI-28.PRZYGOTOWANIE SAMOCHODU DO JAZDY; ZADANIE EGZAMIN. NR 1-OCENA STANU TECH., DZIAŁANIE ŚWIATEŁ, PRZYGOTOWANIE DO JAZDY.doc
VI-29.EGZAMIN TEORETYCZNY (OMÓWIENIE); EGZAMIN WEWNĘTRZNY TEORETYCZNY.doc
VI-30.EGZAMIN PRAKTYCZNY(OMÓWIENIE ZASAD