logo
 Pokrewne renessmekomputery pokładowe w samochodach jakie mają funkcjekomis Samochodowy Zawada Mysłowicekomu zgłosić sprzedaż samochoduKomis samochodowy w Targowisku MARPEXKomis samochodowy Jelenia Górakomputery pokładowe w samochodach wikikomis samochodowy w Niemczech Hamburgkolory kabli do radia samochodowegokomputerowy słownik samochodowy angielskikomisu samochodowe Dolny Śląsk
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pies-bambi.htw.pl
  • renessme


    Sprawdziliśmy, w jakiej cenie można kupić po 5 latach eksploatacji opla astrę III 1.6 16 V essentia, fiata stilo 1.6 16 V active i nissana almerę 1.5 visia+



    Nowe auta kosztują około 60 tys. zł. Najmniej trzeba zapłacić za almerę - około 58 tys. zł, blisko 60 tys. zł trzeba wydać na stilo, 61 tys. zł na astrę. Auta w tej cenie są dość dobrze wyposażone: we wszystkich znajdują się poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera (w astrze i Nissanie także boczne), ABS, elektrycznie odsuwane szyby, centralny zamek. W astrze z podstawowym wyposażeniem nie ma klimatyzacji.

    Spadek wartości
    Najwięcej w ciągu 5 lat na wartości stracił włoski fiat. Za model z 2000 r. uzyskamy niecałe 30 proc. ceny nowego auta, czyli 16 600 zł. Pięcioletnia astra kosztuje około 25 tys. zł, co stanowi 41 proc. ceny wyjściowej. Najwięcej, bo 50 proc., zyskamy, sprzedając nissana. Kupno modelu z rocznika 2000 to wydatek około 29 tys. zł.

    Usterki
    Fiat kusi nabywców przestronnym wnętrzem oraz dość bogatym podstawowym wyposażeniem. Jest mniej awaryjny niż jego poprzednicy bravo i brava. Do typowych usterek tego auta można zaliczyć: niesprawne reflektory, problemy z układem elektrycznym oraz awarie hamulców. Nissana także można pochwalić za przestronne wnętrze. Właściciele tej marki aut najczęściej narzekają na kłopoty z oświetleniem, niewystarczająco skuteczny hamulec ręczny oraz awarie centralnego zamka. Do tej listy trzeba dodać szybkie zużycie opon. Astra ma dobre hamulce, ale i z tym samochodem trzeba czasem pojawić się w serwisie. Do typowych usterek można zaliczyć: awarie oświetlenia, stuki w układzie kierowniczym oraz korozję układu wydechowego.

    Zużycie paliwa
    Najmniej ekonomiczny, jeśli chodzi o spalanie paliwa, okazał się fiat. W mieście zużywa aż 10,3 l na 100 km, w cyklu mieszanym 7,4 l na 100 km, a w pozamiejskim 5,8 l na 100 km. Wskaźniki dla astry i nissana są bardzo zbliżone i wynoszą w mieście ok. 7,5 l na 100 km, w cyklu mieszanym 6,6 l na 100 km, a w pozamiejskim 5,5 l na 100 km.

    ANNA OGONOWSKA-REJER

    --------------------------------------------------------------------------------

    ZDANIEM SPECJALISTY
    Piotr Włodarczyk, firma Eurotaxglass monitorująca ceny aut

    Wyniki, jakie dilerzy samochodowi zanotowali w sierpniu, są najgorszymi w ostatnich dziesięciu latach. Wysoki import coraz nowszych samochodów używanych oraz zmiana przepisów dotyczących VAT w odniesieniu do samochodów z tzw. kratką spowodowały kryzys sprzedaży samochodów nowych. Nawet marki zajmujące pierwsze miejsca w rankingu sprzedaży aut nowych nie mają zbytnich powodów do radości, ponieważ w porównaniu z poprzednim rokiem ich wyniki są o kilkadziesiąt procent niższe. Stwarza to dobrą sytuację dla nielicznych klientów, którzy zaplanowali zakup nowego samochodu jeszcze w tym roku. Dilerzy oferują potężne upusty, warto się więc targować. Indywidualny klient może kupić nowe auto, oszczędzając nawet do 20 proc. jego katalogowej ceny. Należy jednak brać pod uwagę, że nowe samochody, nabywane z dużym upustem, będą również szybciej traciły na wartości w ciągu pierwszych 12 miesięcy użytkowania, ponieważ większość obecnie oferowanych upustów i promocji ma charakter długoterminowy.

    ( źródło: www.Rzeczpospolita.pl )




    Te rankingi np. DEKRA , TUV i inne bazuja na danych zebranych podczas przegladow okresowych . Nie mowia one o faktycznej awaryjnosci , tylko o stopniu zadbania samochodow przez ich wlascicieli . Nie ma danych z warsztatow samochodowych , z firm holujacych auta zepsute . I raczej niepredko taki rzetelny ranking powstanie .
    Jezdzilem wieloma markami . I o kazdej mozna cos dobrego i zlego napisac . Autorka watka powinna kupic auto , ktore najbardziej jej sie spodoba . I nie powinna zawracac sobie glowy statystyka . Moim zdaniem oczywiscie . A co do samochodow z kraju kwitnacej wisni , to maja obciachowy design . Z zewnatrz , jak rowniez w srodku .
    Luc, chciaciem zadać Ci jeszcze raz pytania, czy naprawdę uważasz że auto kupuję się na zasadzie "podoba się", a np ceny części, ekonomika czyli spalanie, częstość przeglądów, opinie użytkowników, awaryjność, rankingi awaryjności itd itp są nieważne?????


    Luc skoro raporty Dekry czy innych niemieckich, amerykańskich itd świadczą o stopniu zadbania, czy uważasz że skoro w tych testach bardzo źle wypadają audi a4, Audi a6, vw passat, chrysler voyager, fiat marea to świadczy to o tym że ich właściciele to wyjątkowe niechluje którzy nie dbaja o auta?????????
    a właściciele Toyot tak dobrze dbają o auta że od dawien dawna wygrywają te rankingi?????????



    p.s. o czym mówią rankingi:
    Raport awaryjności powstał na podstawie badań technicznych przeprowadzonych przez DEKRA na terenie Niemiec. Specjaliści DEKRA przeprowadzili niemal 6 milionów badań i kontroli rejestracyjnych samochodów różnych marek. W raporcie uwzględnione zostały jedynie te marki i modele, które były badane dostatecznie często, w wyniku czego prezentowane wyniki można uznać za wiarygodną analizę usterkowości samochodów używanych.
    DEKRA została założona w Berlinie w 1925 r. W pierwszym okresie działania DEKRA zajmowała się głównie badaniami technicznymi pojazdów oraz ustalaniem rzeczywistych kosztów ich napraw. W dniu dzisiejszym koncern DEKRA posiada swoje przedstawicielstwa w 17 państwach Europy. DEKRA wykonuje rocznie ponad 18 mln badań rejestracyjnych w Europie. Rzeczoznawcy DEKRA wydają rocznie ponad 1 mln ekspertyz rzeczoznawczych. W zakresie systemów jakości DEKRA wydaje certyfikaty zgodności z normami ISO 9000, QS 9000, VDA 6.1, a także na produkty, usługi oraz na systemy zarządzania ochroną środowiska.
    Ocenie ADAC corocznie poddawane są samochody w wieku od jednego do sześciu lat, produkowane bez istotnych zmian konstrukcyjnych przez okres przynajmniej trzech lat i zarejestrowane w Niemczech w liczbie nie mniejszej niż 10 000 sztuk. Takie warunki zapewniają obiektywną ocenę słabych stron pojazdów. Wskaźniki w tabelach oznaczają liczbę awarii jaka przypadała na tysiąc sztuk danego modelu (rodziny modelów) i rocznika. Niższa średnia miejsc w poszczególnych latach, oznacza lepszy rezultat łączny. Potwierdzenie neutralności oceny stanowi certyfikat wydany przez SGS (SociĂŠtĂŠ GĂŠnĂŠrale de Surveillance) ze Szwajcarii.

    TUV
    Zgodnie z obowiązującymi przepisami niemieckimi, podczas rejestracji samochody są badane w stacjach diagnostycznych stowarzyszenia nadzoru technicznego TĂśV. Zebrane i opracowane wyniki badań publikuje się co roku jako opiniotwórczy raport. Poszczególne typy samochodów umieszcza się w zestawieniu, gdy w ciągu roku przebadano minimum 500 pojazdów.

    Podczas badań ocenia się ogólną odporność nadwozia na korozję, stan przedniego i tylnego zawieszenia, kondycję układu kierowniczego, stan instalacji elektrycznej, poprawność działania hamulców, trwałość układu wydechowego oraz sprawność oświetlenia.
    Przebadane samochody klasyfikowane są według grup wiekowych: 1-3 lata, 4-5 lat, 6-7 lat, 8-9 lat i 10-11 lat użytkowania. Miejsce w grupie jest zależne od ilości istotnych usterek określonej w procentach. W przypadku zdobycia identycznej ilości punktów nazwy samochodów wymieniane są w kolejności alfabetycznej.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl