Witam.
Akurat Opel nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni biegów.
Mośźesz ewentualnie sprawdzićĂ poziom, który nie powinien byćĂ mniejszy niśź 12mm. poniśźej poziomu korka kontrolnego.
OsobiśĂÂcie to bym wymieniśĂÂ, mimo tego iśź sićĂ producent upiera ;)
Pozdrawiam.
Nie ma czegos takiego, jak wlew i wylew - jest twór kontrolny poziomu oleju - ma być pod korek. I tamtędy, w razie potrzeby się dolewa i sprawdza poziom (strzykawą z rurką lejesz).
Żeby zlać olej to trzeba cos od skrzyni okręcić po prostu...
Pojemność skrzyni 1,9 l. ale kontroluj poziom podczas dolewania, bo nie wieadomo, ile spuścisz...
Nie ma czegos takiego, jak wlew i wylew - jest twór kontrolny poziomu oleju - ma być pod korek. I tamtędy, w razie potrzeby się dolewa i sprawdza poziom (strzykawą z rurką lejesz).
Żeby zlać olej to trzeba cos od skrzyni okręcić po prostu...
Pojemność skrzyni 1,9 l. ale kontroluj poziom podczas dolewania, bo nie wieadomo, ile spuścisz...
Witam
Serdeczne dzięki.Pytanie było banalne,ale autko mam od niedawna i dopiero go poznaje.Ale jaki olej !
Pozdrawiam
mobil 1 przekladniowy kupisz w aso za 15 zł/litr
Znalazlem otwor kontrolny. Znajduje sie z tyly skrzyni biegow i jest to korek zakrecany takim samym kluczem imbusowym jak wlew. Wystarczy stanac przed autem i wlozyc reke za skrzynie i odszukac korka. Niestety nie widac go wiec mozna tylko "namacac". Powierzchnia dookola jest plaska wiec latwo go znalezc. Niestety kiedy dolewalem oleju zanim splynal to zaczal cieknac i troche mi sie wylalo. Na angielskich forach znalazlem informacje wg Haynesa, ze nalezy dolac do poziomu, zakrecic korek i dolac jeszcze pol litra. Podobno to jest zmnieniona procedura serwisowa, ale nie wiem do czego sluzy. Mozliwe, ze chodzi o wycieki i opadajacy poziom oleju, a moze o to, ze jednak wyzszy poziom jest lepszy dla skrzyni. Ja dolalem ok 200ml wiecej i razem weszlo ok 400-500ml.
Dla osob szukajacych informacji o skrzyni F23 w ksiazkach serwisowych proponuje szukanie jej przy silnikach 2.5l, bo w tych byla kiedys montowana.
U mnie mechanik wlał oryginalny olej 35zł/1l i weszło 1,2 l lał do stanu az sie zrobiło pełno i troche sie ulało. Mówił, że opel ma tak delikatne skrzynie że trzeba lac tylko oryginał bo inaczej po jednej zimie skrzynia do wymiany. Olej jest ciemno pomaranczowy, bursztynowy.
Witam.Posiadam VB 1.8 benzyna(X18XE1).Rok temu wymieniałem olej w skrzyni. Mechanik odkręcił dekiel zlał olej, założył nową uszczelkę i wlał chyba przez odpowietrznik 1,9 L oleju. Na pytanie czy napewno tyle się zmieści (zasugerowałem że cały olej na pewno nie zdążył ściec) odpowiedział że producent zaleca wlanie 1,9 L bez sprawdzania poziomu i tak ma być. Dziś podczas sprawdzania poziomu oleju( na skrzyni rozgrzanej 15-minutową jazdą) po odkręceniu korka kontrolnego oblało mechanika olejem(inny mechanik) i wyciekło go coś około 0,5 -0,6 L. Mechanik powiedział że wcześniej było za dużo bo ma go być do otworu kontrolnego.Po wylaniu nadmiaru zakręcił śróbę i powiedział że dopiero teraz jest ok. Jak myślicie czy ten drugi mechanik ma rację, a może pomylił śruby i spuścił mi za dużo oleju i teraz popsuję skrzynie jeżdząc bez niego ? A może po 15 minutowej jezdzie olej zwiększył objętość i dlatego wyciekło...Czy mam dolać oleju do skrzynii ?
Napewno po zagrzaniu sie oleju w skrzyni zwiekszy sie objetośc. Olej zalewa sie pod właśnie korek kontrolny a nie przez odpowietrznik. Po coś ktoś wymyslił korek kontrolny :P Najlepiej sprawdzic olej na zimnym.
jak się sprawdza poziom oleju w automatycznej skrzyni TF-80SC AF40.
Wykręcasz śrubę z otworu kontrolnego (nie cały korek) , zlatuje trochę oleju. Jeśli zleci ok 0,5 litra to poziom jest OK i wlewasz spowrotem. Jak wyleci mniej to trzeba uzupełnić dolewkę.
Dokładny opis z rysunkami jest w sam naprawiam strona 39.
Książkę znajdziesz w podpiętym temacie w dziale VC pozostałe
Znalazlem otwor kontrolny. Znajduje sie z tyly skrzyni biegow i jest to korek zakrecany takim samym kluczem imbusowym jak wlew. Wystarczy stanac przed autem i wlozyc reke za skrzynie i odszukac korka. Niestety nie widac go wiec mozna tylko "namacac". Powierzchnia dookola jest plaska wiec latwo go znalezc. Niestety kiedy dolewalem oleju zanim splynal to zaczal cieknac i troche mi sie wylalo. Na angielskich forach znalazlem informacje wg Haynesa, ze nalezy dolac do poziomu, zakrecic korek i dolac jeszcze pol litra. Podobno to jest zmnieniona procedura serwisowa, ale nie wiem do czego sluzy. Mozliwe, ze chodzi o wycieki i opadajacy poziom oleju, a moze o to, ze jednak wyzszy poziom jest lepszy dla skrzyni. Ja dolalem ok 200ml wiecej i razem weszlo ok 400-500ml.
Dla osob szukajacych informacji o skrzyni F23 w ksiazkach serwisowych proponuje szukanie jej przy silnikach 2.5l, bo w tych byla kiedys montowana.
Dziękuje Bolek. za zainteresowanie tematem. Czyli wywnioskowałem że jest teraz ok, bo poziom mam teraz pod korek kontrolny. Ale w "sam naprawiam" pisze że podczas kontroli poziomu oleju skrzynia ma mieć temperaturę umożliwiającą dotknięcie jej ręką lub temperaturę uzyskaną po 15 minutach jazdy samochodem. I u mnie właśnie mechanik sprawdzał po 15 min jazdy. To zostawić to tak jak jest?
Dokładnie jeżeli skrzynia był cokolwiek przestgnieta tzn olej sie nie pienił i wylał do poziomu kontrolki to jest OK
witam. wie ktos gdzi ejest korek kontrolny poziomu oleju w skrzyni biegów w vectra 2.0 DTH z 99 roku ?? szukam i nie moge za bardzo sie zdecydowac nie chce odkręcić czegoś czego nie powinienem...
W DTL'u jest dokładnie w takim samym miejscu jak pokazuje manual. śruba na klucz 13.
A ja wiem z doświadczenia (opel kadett 300kkm przebiegu) że jak spuściłem "coś" ze skrzyni i nalałem oleju to od razu się polepszyła poranna zmiana biegów. Tak że nie pisz tu głupot że oleju w skrzyni się nie wymienia.
Ciekawe po co producent zrobił korek kontrolny stanu oleju w skrzyni ?? z nudów??
Nie
Brak korka spustowego rekompensuje w miarę dostępna pokrywka mechanizmu różnicowego, poprzez który możemy spuścić zużyty olej. Wlew i zarazem kontrola poziomu oleju jest z boku skrzyni.
Jeśli producent nie przewiduje wymiany jakiegoś płynu to nie robi zarazem miejsc inspekcji poziomu tychże.
Chcialem wymienic olej w skrzyni biegow; jak go wylac to wiem, poziom to chyba jest tam korek kontrolny (przynajmniej tak mi sie wydaje), ale jak ten olej wlac do tej skrzyni to nie mam pojecia
Jakby ktos mogl mnie nakierowac to bylbym wdzieczny a jak mialby ktos jeszcze jakis schemat czy zdjecia to juz bylbym okrutnie wdzieczny
Pozdrowionka
W dzisiejszym numerze (16) "Auto Świat" jest artykuł o skrzyni biegów i "problemie" wymiany oleju. Wynika z niego, że choć kwestia wymiany oleju w skrzyni jest w niektórych przypadkach uważana przez pewną rzeszę mechaników za dyskusyjną (niektóre firmy nie stosują nawet korka spustowego ani kontrolnego i nie zalecają wymiany) to zakłady specjalizujące się naprawą skrzyń zalecają zmianę nawet w takich skrzyniach. Ponoć niewielki ubytek oleju może spowodować uszkodzenie el. skrzyni, nie należy też przedobrzyć z jego ilością. Autorzy zwracają też szczególną uwagę na fakt zastosowania rodzaju oleju ściśle wg. wskazań producenta! Firma MAZDA wyraźnie zaleca regularną zmianę oleju w skrzyni (min. co 80kkm) i regularną kontrolę jego poziomu i tego się trzeba trzymać. Dbać o skrzynię, czyli nie heblować drążkiem i regularnie wymieniać olej, oraz sprawdzać czy nie wycieka a radochy starczy jeszcze na dłuuuugo
" />Miałem podobny przypadek. Miałem wyciek oleju właśnie przez uszczelniacz wybieraka biegów. Ponieważ nie wiedziałem co było wcześniej w skrzynce postanowiłem wymienić olej w skrzynce. Ponieważ wyjęty zużyty uszczelniacz i tak spowodował ucieczkę reszty oleju, kupiłem w ASO oryginalny olej i uszczelniacz. Uznałem, że nie stać mnie i mojego auta na eksperymenty.
Koszty:
olej - 3 x 30 PLN
uszczelniacz - 20 PLN
Sama skrzynka ma dwa korki. Jeden umieszczony na przedniej ścianie (patrząc z siedzenia kierowcy) - kontrolny i służący do kontroli poziomu oleju i drugi, umieszczony na obudowie przekładni głównej (po lewej stronie od wybieraka biegów, korek widoczny jest po zdjęciu lewego koła). Korki odkręca się kluczem imbusowym (bodaj 17). I tu uwaga. W moim Polo nie było możliwe odkręcenie korka spustu. Olej spuściłem wyciągając zużyty uszczelniacz.
Olej nalewa się poprzez przedni korek. Nalewamy go aż jego poziom zrówna się z korkiem (może nawet troszkę wypływać).
Uwaga! Skrzynki biegów Polo do kwietnia 1995 mają korek kontrolny poziomu oleju nad korkiem spustowym - to jest na obudowie mechanizmu różnicowego.
A owszem, producent nie nakazuje wymiany oleju. Ale - jak już napisał tutaj któryś z Kolegów - jaki sens ma robienie z oleju w skrzynce zupy z wkładką opiłków?
Pozdrawiam