Najwięcej do powiedzenia mają oczywiście Ci, którzy nigdy na nich nie jeździli, nie mówię, na ciężkie zimy to one nie są, ale gdzie te ciężkie zimy?
No najwięcej do powiedzenia to mają Ci, co nigdy nie jeździli autem z lepszymi oponami, a ich źyciowe doświadczenie ogranicza się do porównywania opon Kormoran i Dębica :E
Witam
Jakie według was są najlepsze opony w cenie do 150zł. Rozmiar opony jakiej szukam to 195/50/R15
Na opony.com w tej cenie można kupić:
1.Firestone TZ200 195/50R15 82 V 147zł --> zastanawiam się głównie nad tymi oponami.
2.Vredestein Sportrac 3 195/50R15 82 V 151zł
3.Barum BRAVURIS 195/50R15 82 V FR 134zł --> atrakcyjna cena, ale jakoś nie jestem przekonany do Barumów
4.Barum BRAVURIS 195/50R15 82 H FR 138zł
5.Dayton D 210 195/50R15 82 H 143zł
6.Kormoran GAMMA B2 195/50R15 82 V 150zł
7.Uniroyal RainSport 1 195/50R15 82 V FR 150zł
Witam!
Mam do sprzedania opony Kormoran Winter 195/65 R15
Opis na aukcji poniżej
http://allegro.pl/show_item.php?item=1166261259
Oczywiście cena dla "Swoich" jest zdecydowanie inna.
W razie pytań tel. 668-008-758
Pozdrowienia!
Skoda octavia 98-
Sprężyny EIBACH -30/-30 do combi mało używane - 420zł
Kierunkowskazy boczne orginał pomarańczowe - 30zł/para
i jakieś tuningowe dymione nówki sztuki - 50zł/para
Opel omega A 86-94
Progi blaszane lewy i prawy - 40zł/sztuka
Przepływomierz do C20NE (nie jeździł na gazie) - 80zł
Podłokietnik - 20zł
CC sporting
Dolot powietrza orginał kompletny - 60zł
Opony letnie 13cali z felgami 4x100 -
165/70R13
2 x FATE O AR-300 DOT 2805
2 x KORMORAN IMPULSER DOT 1304
Bieżnika sporo, pewnie wiecej niż 5mm, jak znajdę suwmiarkę to podam dokładnie.
Felgi + opony 320zł
Same opony 200zł
Trochę części do hondy civic 4 generacji (87-91)
Ceny oczywiście można negocjować. Kontakt PW/gg
Hmm ja dozuce swoje 2 grosze. Na polska zime, ale prawsziwa zime, a nie taka udawana nie ma lepszych opon niz Frigo zwykle i Directional. U mnie zima to zima, a nie jakies 5 cm snigu na polu i mokry od soli asfalt. Sasiad ma michelinki i przeklina ze przeplacil, ja mialem continentale na przodzie w golfie 1,8 benz, a z tylu Frigo -klocki, po miesiacu i pierwszych wiekszych sniegach opchnalem te continentale a wzialem Frigo Directional. Nie bylo mozliwosci, zebym sie nie wygrzebal ze sniegu, chyba ze sie zawiesilem spodem. Jezdze na narty do Krynicy, Zakopca, Karlikowa i nie jedno auto na topowych oponach wymiekalo. Zrobilem na Frigo Directionalach jakies 60 tys km, z tego 15 zeszlej zimy i gdyby nie to ze mi nie pasuja do skody, to by zostaly. Teraz mam na skodzie GoodYear Eagle zimowki i prawde powiedziawszy to miela w miejscu jak glupie - na suchym i wodzie dobre, ale wiekszy snieg i bloto posniegowe i jakos sie zapychaja.
Moze faktycznie macie racje co do tych 140KM i duzym momencie, ale sasiad jezdzi na Frigo Cargo - zimowki podobne do klockow i ma w Masterze silnik 2,8 DTI i mimo wiekszej mocy i momentu niz Octa 2 daja sobie rade. Czeka az mu sie w drugim aucie te Micheliny wytra i kupuje Frigo.
Acha brat mial kormorany i strasznie sie zcieraly.
Reasumujac kazdy kupuje takie na jakie warunki mu trzeba, ale nie srajcie na Frigo, jak nie wiecie co wartaja. Moze na suchym i mokrym nie sa najlepsze, ale w prawdziwych warunkach zimowych sa nie do pokonania a kosztuja polowe.
[ Dodano: Wto 27 Wrz, 05 17:03 ]
Hmm ja dozuce swoje 2 grosze. Na polska zime, ale prawsziwa zime, a nie taka udawana nie ma lepszych opon niz Frigo zwykle i Directional. U mnie zima to zima, a nie jakies 5 cm snigu na polu i mokry od soli asfalt. Sasiad ma michelinki i przeklina ze przeplacil,.....
Reasumujac kazdy kupuje takie na jakie warunki mu trzeba, ale nie srajcie na Frigo, jak nie wiecie co wartaja. Moze na suchym i mokrym nie sa najlepsze, ale w prawdziwych warunkach zimowych sa nie do pokonania a kosztuja polowe.
......
Acha zachodnie opony maja lamele tylko do polowy grubosci bieznika. !!!!
Też mam trochę doświadczenia z Debicami Frigo (Ojciec ma takowe założone do Octy). Ja mam Michelin Alpin. Zajeździłem już też Kormorany Winter oraz jeżdziłem na kilku markach w służbówkach. A i na Kaszubach potrafi przysypać, nie mówic że regularnie jeżdze na narty. Ale do rzeczy:
Dębice Frigo nadaja sie do Ursusa no moze poloneza. Majac taka bryke jak O2 szkoda jej niszczyc takimi oponami. Twarde, krzywe. Koszmar. A i trakcja nie najlepsza...
A kolego Michelin Alpin ma lamele ktore sie rozdwaja od polowy bierznika ) jest ich wiec 2 razy wiecej...
Witam. Jeśli moge coś zasugerować to na zime dla O2 polecam rozmiar 195/65/15. Co do marki opon to nie byłbym za oponami "z niższej półki" Dębica ,Kormoran, Matador itp. Zalecał bym opony co najmniej ze średniej półki (auto nowe- dobra opona starczy na 4-5 zim) Polecam Michelina, GY UG7, Conti ts810, Brigestone,a troszke tańsze to Fulda, Sava, Kleber,firestone. Dla fanów tuningu polecam również NeXen, Toyo,Yokohama, Falkien. Do tego jakieś alu "na zime" i wsio ok.
PS. Wydaje mi się ze wiem o czym mówie,gdyż już dobre kilka lat prowadze serwis opon i kół.
Taki Michelin to u mnie w firmie 310zł, Kleber 240 itp w rozmiarze 195/65/15
Jeśli zima w Sosnowcu lekka jest to możesz założyć szersze opony np.205/60/15 lub nawet opony 16 calowe 205/55/16. Wybór należy do Ciebie!
Jak
omogłem to ok. Jeśli masz dalej jakieś wątpliwości to daj znać.
ja mam dylemat czy brac polskie kormorany czy wlasnie klebery
a rozmiar tez 195/65/15
dogadalem sie i roznica w cenie to 100 wiec czekam na wszystkie opienie te dobre i te zle
wszystko tylko nie kormorany... raz popełniłem błąd i kupiłem Dębice Frigo Directional jak macie kogoś kogo bardzo nie lubicie i chcecie, żeby sobie krzywdę zrobił to polećcie mu takie opony
Kormoran to będzie porównywalne badziewie
Nie wiem czy byle jakie Kormorany są lepsze od tzw. "uniwersalnych"
Kormorany to normalna opona zimowa.
Nie jestem przkonany czy Kormoran to opona dobra jak każda inna.
Opony zimowe sa tak potrzebne jak ubezpieczenie AC. Nie wiadomo kiedy się przydadzą,a lepiej je mieć niż nie mieć. Osobiście jeżdze na zimowych Dunlopach i jestem z nich b.zadowolony. Dodatkowo nie wydałem zbyt dużych pieniędzy(1000PLN za komplet). Dobrze sprawdzaja się na mokrej nawierzchni, na śniegu i lodzie- polecam.
Ponieważ autor milczy pozwolę sobie na ocenę:
- kormoran - niezła opcja zimowej opony z najniższej półki, twarda mieszanka gumy wpływa na nie najlepsza przyczepność podczas mrozów i szybkie zużycie w temperaturach okolicy zera stopni, bardzo stara rzeźba bieżnika,
- dayton - opona do spokojnej jazdy przy suchej nawierzchni, twarda guma, głośny bieżnik nie odprowadza wystarczająco wody spod opony.
Jak w temacie czy ktoś już próbował ?
W spadku po bracie dostałem opony kormoran snowpro 155/80/13, korzystając z PRZELICZNIKA , widzę że ujdą (2% różnicy).
Ze względu na to że mam dwie nowe zimówki mógłbym je założyć chociażby na przód.
Powiedzcie mi tylko czy 155 założę na polonezowską felgę ?
Czy nie wpłynie to zbytnio na zużywanie się zawieszenia ?
Jakie ewentualnie dać ciśnienie na przodzie ?
Pozdrawiam
HEJ !
..no to jak ?- macie już pozakładane zimowe " butki " na swoje maleństwa ?
Autko niestety straciło troszke na wyglądzie ale nauczony przez życie - nie kusze losu !- KORMORAN SNOWPRO 175/70/13 - troszke za szerokie ( pół zimy jeździły na Lanosie szfagra- wyglądają jak nowe - za 4 szt wypłaciłem 100 zł - cena chyba OK ?
Jutro sprawdze na mokrej drodze- to coś napisze.
Czy macie jakiś sprawdzonych faworytów , cena..itp.
POZDRAWIAM
Witam,
Ja załozyłem do autka KORMORAN RUNPRO B, kierunkowe 185/60 R 14 82H, Opony przetrwały zimę ... nawet na śniegu dało się jechać (miałem zimowki ale ze wzgledu na słabe zimy się zleżały i trzeba było wyrzucić)... dalej sprawują się dobrze, cena była śmieszna 128PLN/szt (nowa z gwarancją) wysyłka gratis + montaż na alufelgi teraz pora na kupno zimowych (tez wybiorę kormoran-a)
Bo latem będą na zimówki promocje
Pozdrawiam.
pamiętajcie że na zimę nie kupuje się za szerokich opon 195 na 65 na 15cali w astrze g to jeszcze za szeroko - dopiero na 185 na 65 na 15 astra zaczęła się trzymać drogi
siła nacisku się liczy na jak najmniejszą powierzchnię, im mniejsza powierzchnia styku tym nacisk na 1cm kwadratowy jest większy więc i przyczepność lepsza
do tego nie ma sensu kupować opon na zbyt niskim profilu bo zimą wyłazi pełno dziur zalanych wodą na których można sobie poniszczyć felgę
ja u siebie w astrze f mam kormorany i sprawują się idealnie tylko że moje są wąskie bo aż 175/70R13
W polandzie uzywalem przewaznie michalkow M+S a wczesniej w poldziu zakladalem debice do poldzia debica byla OK ale w Primerce niestety troszke przepuszczalo na ABS acz byl to pierwszy wypust Kormorana M+S. Teraz o zimowkach mysle tylko w okresie przed swiątecznym o ile jade do polski w moim regionie anglii są raczej nie zalecane a wrecz zabronione, coz co kraj to obyczaj
Dębica & Kormoran to chyba 2 różne opony i firmy?
nadsterownosc? co ci pierwsze ucieka? przod czy tyl? gruszki masz dobre czy sklepane? jakie cisnienie stosujesz ? jakie masz amorki?
a wiesz ze to ma pelny zwiazek z regulacja zawieszenia? niestety zwlaszcza tylne wozki juz w fabryce sa krzywe a uzytkowanie aut tylko pogarsza ich nastawy najczesciej i stad sie bierze czasami mocno nieprzewidywalne zachowanie mimo najlepszych opon
wiem ze yokosy po mokrym slabo nosza ale jak mialem okazje pojezdzic na nich to na takie rzeczy raczej nie narzekalem wg mnie trzymanie boczne na mokrym maja przyzwoite a na pewno lepsze niz jakakolwiek opona ktora mialem mozliwosc sprawdzic ( mowa o 12tkach )
czyli michelin mx, fulda, polskie debice i kormorany( 135/80) , falken 165/60 ( ale stare niestety ) i dunlop sp290 ( tez niestety stare ) no i jakies bridgestone 165/60 z poczatku lat 90tych ktore na suchym tylko dzialaly
uwazam ze teraz lepszej opony niz yoko nie kupisz , no chyba ze ktos jezdzi zachowawczo to wtedy jakas 145 bedzie dla niego bardziej komfortowa