Z cenników hurtowych nic takiego nie wynika.
a jest drozsza od debicy ? o ile ? 10, 20 pln ?
sprawdz ceny AVONA ew. Yokohamy, czy lini Pilota albo jakiejs opony
z opasaniem kevlarowym i napisz ile Dayton kupisz zamiast jednej :)
Dayton nie ma napisu Bridgestone nie bez powodu
robi sie je w fabrykach ktore produkuja opony na 1 montaz dla GM
wypelniaja po prostu tasmy i sa najtansza propozycja grupy Bridgestone
Tanie opony to dayton, debica, kormoran, barum, sawa, kleber itd itd
czyli wszystkiekupione fabryki przez duze korporacje tluka niskobudzetowa
produkcje
a ze na tych samych liniach i kordach co glowne marki to tylko na + dla
klienta
Prawda jest taka ze dobra opona kosztuje i niestety czesto trzeba ja sciagac
bo na polce nie lezy
najlepsze opony pod wzgledem kordow robi grupa michelina a najlepsze pod
wzgledem trakcji....
to zalezy kto czym jezdzi i w jakich warunkach
pozdr tomek
Stąd pytanie gdzie i czego szukać zanim nowe koła kupię (po kilku dniach
googlania i czytania na liście pozostały Fulda Carat Progresso, Fulda
Ecocontrol ewentualnie krajowe Kormorany Runpro B - rozmiar 185/65 R14).
Ja w tym roku skusilem sie na Fulda Carat Progresso 205/60 R15, i co ciekawe
dokladnie takie same objawy jak opisujesz. Na zimowkach cicho i prosto sie
jedzie (sprawdzona geometria). A na tych nowych letnich to lekko sciaga w
prawo. Na poczatku sciagalo bardzo mocno ale to byla wina roznicy cisnien w
oponach. Teraz po prawej stronie mam 2.2 Bara a po lewej 2.0 i samochod
jedzie prosto, no moze leciutko w prawo. Co do glosnosci to slychac je
owiele bardziej niz zimowki, ale ekspert stwierdzil ze to wyje lozysko.
wymienie w ten weekend i zobaczymy, jak dalej bedzie wylo to reka noga mozg
na scianie.
Wyglada na to ze fuldy maja taka wlasciwosc sciagania na prawo. Jak zamienie
na zapasowke Firestone Firehawk 680 fuel saver to samochod jedzie prosto i
jest cichszy, dziwne. Juz przez chwile myslalem o zakupie przynajmniej dwoch
nowych opon na przod jednak niechcialbym wtopic ponownie, bo Fulda Carat
Progresso ma bardzo dobre opinie. Dodam ze moje autko ma wielowahaczowe
zawieszenie z aluminium wiec moze to nie gra z fuldami.
Marcin
Ale co ty gadasz...
Nowe i dobre opony nie spowodują żadnego ściągania, na pewno masz coś
popieprzone w zawieszeniu, geometrii. Właśnie dlatego jak dajesz inną
oponę,
jej nieznacznie inne wymiary/profil wyrównują asyemtrię.
Dla wyeliminowania ewentualnego problemu z zawieszeniem, zalozylem prawa
na
lewo i lewa na prawo i tu niespodzianka sciaga tym razem w lewo, jak to
wyjasnisz?
A i dlaczego na zimowkach ten problem nie wystepuje (Kormorany)?
W zwiazku z tym pytanie: czy wywazenie koł moglo miec na to wplyw? Moze
niechcacy zamienili kola albo nie wiem.. Jesli tak, to czy mozna domagac
sie
od firmy w ramach gwarancji zeby sie tym zajeli, sprawdzili, wywazyli
ponownie etc.?
IMO wyważanie nie ma tu wpływu, a przyczyną może być wada opony. U mnie
zaczęło sciagac po zmianie na letnie kormorany, ktore jak sie potem okazalo
sa lekko pofałdowane :)
IMO wyważanie nie ma tu wpływu, a przyczyną może być wada opony. U mnie
zaczęło sciagac po zmianie na letnie kormorany, ktore jak sie potem
okazalo
sa lekko pofałdowane :)
Zgadza sie ze opony moga miec na to wplyw. Przed kupieniem nowych sciagalo
mi samochod na lewo i to dosc silnie, opony byly dosc zuzyte, a lewa chyba
uszkodzona w jakis niewidoczny sposob. Potem na nówkach wszystko bylo
niemalze idealnie.. czasami moze byla lekka tendencja do znoszenia w prawo,
ale to minimalna. A tu po 3kkm i wywazeniu ponownym nagle takie pogorszenie.
A w ogole sa jakies przeciwwskazania do zamiany kol z prawego na lewe i
odwrotnie? Moze w ten sposob daloby sie sprawdzic czy jest jakas roznica..
R
Użytkownik eR napisał:
| IMO wyważanie nie ma tu wpływu, a przyczyną może być wada opony. U mnie
| zaczęło sciagac po zmianie na letnie kormorany, ktore jak sie potem
okazalo
| sa lekko pofałdowane :)
Zgadza sie ze opony moga miec na to wplyw. Przed kupieniem nowych sciagalo
mi samochod na lewo i to dosc silnie, opony byly dosc zuzyte, a lewa chyba
uszkodzona w jakis niewidoczny sposob. Potem na nówkach wszystko bylo
niemalze idealnie.. czasami moze byla lekka tendencja do znoszenia w prawo,
ale to minimalna. A tu po 3kkm i wywazeniu ponownym nagle takie pogorszenie.
A w ogole sa jakies przeciwwskazania do zamiany kol z prawego na lewe i
odwrotnie? Moze w ten sposob daloby sie sprawdzic czy jest jakas roznica..
Chłopie- zamienili Ci koła po wyważaniu i tyle...
Adam
On Mon, 21 Aug 2000 12:38:10 GMT, ANT wrote:
| A dlaczego ? Pytam, bo mam Kormorany i mnie leciutko ściąga....... :-(
no właśnie, mnie też ściąga i po wielu próbach oraz przekładaniu kół wyszło
na to, że to opona.
Oglądałem ja, kumple i spece od opon. Felga oki, opona w zasadzie też, ale
ściąga. Ktoś powiedział mi o zamianie opony na feldze stronami, ale nie
jestem pewien, czy tak można.
Kormorany o ile pamietam sa troche niesymetryczne - tzn patrzac np z
przodu bieznik po lewej stronie jest odwrotny do tego po prawej.
I nie da sie tego tak zalozyc zeby bylo symetrycznie.
Ale przyczyn sciagania to gdzie indziej bym szukal - prozaiczne np -
cisnienie sprawdzic...
J.
On Mon, 21 Aug 2000 12:38:10 GMT, ANT wrote:
| A dlaczego ? Pytam, bo mam Kormorany i mnie leciutko ściąga....... :-(
Kormorany o ile pamietam sa troche niesymetryczne - tzn patrzac np z
przodu bieznik po lewej stronie jest odwrotny do tego po prawej.
I nie da sie tego tak zalozyc zeby bylo symetrycznie.
Ale przyczyn sciagania to gdzie indziej bym szukal - prozaiczne np -
cisnienie sprawdzic...
Sprawdzałem ciśnienie, wyważenie, geometrie, zmieniłem klotski... i nic...
Tom@szek
Opel Omega 2.6i
Samochod, ktory kupowalem mial tendencje do sciagania w jedna strone.
Sprzedajacy zapewnial mnie, ze to wina kol, ktore sa do wywazenia. Patrzac
na opony nie trzeba bylo byc fachowcem zeby stwierdzic, ze sa do wyzucenia
pomimo wysokiego bieznika. Wygladaly na bardzo wiekowe, sparciale. Jadac
nowym nabytkiem do domu zastanawialem sie czy aby nie jest to cos
powazniejszego. Na nastepny dzien zastalem samochod bez powietrza w jednym
kole co definitywnie przesadzilo o wymianie opon. Po wymianie i wywazeniu
nowych Kormoranow juz nic nie sciagalo i jechal prosto jak po sznurku.
Opony poprostu byly krzywe, nie do wywazenia. Tuleje i swoznie rowniez
warto sprawdzic.
Pozdrawiam
Marek
On 28 Mar, 13:37, "Kerry" <ke@kerryking.comwrote:
Witam.
Ostatnio zauważyłem takie zjawisko:
Jechałem około 80-90, był lekki łuk w prawo, lekki spadek.
I na tym łuku(spadku) zahamowałem, mocno, ale nie na tyle by się włączył
ABS.
Opony są nowe (3mies.) zimowe, Kormoran, było sucho, temp a z 5 stopni na
plus.
Samochód Mondeo II kombi diesel.
Przy tym hamowaniu poczułem jakby lekko ściągnęło mnie w prawo. Musiałem
lekko skontrować.
Czy przy mocniejszym hamowaniu (z niemałą prędkością, bez blokowania kół)
jadąc po łuku w prawo, takie ściągnięcię jest naturalne, czy trzeba na
diagnostykę? :)
--
Pozdrawiam,
Kerry
Raz cie ściągnęło czy się powtarza?
Może nawierzchnia była felerna w tym miejscu?
Ano raz mi sie tak zdarzyło (tzn hamowanie i tym samym ściągnięcie), nie
mialem takich sytuacji.
Pytam o to, czy przy lekkim skręcie, moze sciągać, jakby "nadsterowność".
Chyba muszę tak pohamować parę razy i na łukach w lewo też ;)
(kurcze, nie wstawia mi znaczników cytowania )
Od pewnego czasu zauwazylem, ze przy predkosciach w przedziale 20-30 km/h
slychac cos dziwnego jakby przylepilo sie cos do opony - przy
przyspieszaniu czestotliwosc oewgo dzieku rosnie. Jednak jadac bardzo
wolno i powyzej 40 juz tego nie slychac. Slychac natomiast (nazwal bym to)
buczenie podaczas jazdy powyzej 100 km/h. Opony to niestety kormorany i
slyszalem o nich, ze sa "glosne".
Czy kto domysla sie co to moze byc ? Aha opony ogladalem i nic dziwnego
nie zauwazylem.
Wybulwiona czy tez jajowata opona.
Najlepiej sciagnac u gumiarza i na wywazarce sie dokladnie przygladnac.
Sprawdź jeszcze :
1 Czy opony są tego samego typu.
Są tego samego typu. Jakieś Goodyear 175/70 R13
2 Czy nie są ściete - nierównopiernie zużyte.
nie są ścięte i nierównomiernie zużyte
3 Na podniesionym aucie koła obracają się swobodnie.
Tak
4 Jak to nie pomoże przełóż lewe na prawe, prawe na lewe, jeśi będzie
ściagać w drugą stronę napewno coś nie tak z oponami.
Tak też zrobię. Te opony zakładałem "jak leci", bo dostałem je od poprzedniego
właściciela samochodu, który nie opisał ich, więc na pewno nie były założone
w te miejsca, co teraz.
5 Jeśli dalej w tą samą stronę trzeba sprawdzić zawieszenie ukł. kierowniczy
i ustawić geometrie kół.
Hmm... To chyba odpada, bo jak miałem inne koła z oponami zimowymi (Kormoran
Winter 175/70 R13), to jeździło się wręcz idealnie. Żadnego ściągania, kierownica
prosto.
Pozdrawiam
Spider
Dzięki za rady, pozdrawiam.
Hej gogo. Zimówek na razie nie założyłem. Na razie nie mam zapasowych felg.
W niedzielę byłem na giełdzie i złapałem namiar na felgi po 40-50zł(zamienniki,
nie oryginały), ale na razie nie mam czasu po nie jechać.
U miejscowego oponiarza pytałem o jakieś tanie opony to polecił mi Frigo i
Kormorana (120-130zł za szt.), a na zamówienie może ściągnąć jakie zachcę.
Na innym wątku ktoś coś pisał o oponach Sawa Eskimo, że podobno dobre i tanie.
Jeśli dużo jeździsz po śniegu to podobno dobre są Frigo tylko nie kierunkowe.
Ja chyba wybiorę coś z w/w. Nie mam dużych przebiegów (ok.15kkm/rok) więc
myślę, że wystarczą tańsze. Do tej pory przez 11 lat jeździłem na
uniwersalnych i jakoś to było. PZDR
Ps. Napisz jak Ci się jeździ.
nasz region ma (moim zdaniem) realne szanse na organizację mistrzostw świata
> (WRC, Loeb, Gronholm i inni tacy niedzielni kierowcy). Z pewnościa lepsze niż
> Polska i Ukraina miały na organizację Euro 2012. Nie zależy wam na tym, żeby
> taka impreza odbywała się na Mazurach???
Widzisz ToKu,że nasze władze wolą stanąć na rogatkach województwa i złapać zabłąkany pociąg z kibicami z Euro2012 (może ktoś po pijaku zwrotnicy nie przestawi) niż wspierać realną szansę ściągnięcia tysięcy kibiców na Mazury.
Chyba tylko Protas nieśmiało mówi o WRC.
Olsztyn już dawno oddał to pole walkowerem (a może to i dobrze).
Mówiono,że RPA zgarnie nową rundę MŚ a tu się wycofali i jeden kandydat odpadł.
Piter!I po co się było tak spinać.Widać,że jesteś oblatany w temacie a z tym "zaszpanowaniem" to brzmiało jak wypowiedź jakiegoś małolata.
Kilka lat temu na prologu Kormorana,śp. Janusza Kuiga też poniosła fantazja i przemodelował zawieszenie na wsporniku ogrodzenia a nikt talentu mu przez to nie kwestionował.
Peace i trzymać kciuki za WRC !