logo
 Pokrewne renessmeKorpus Warszawski Armia ZbawieniaKościół św Floriana w Warszawiekomis ubrań ciążowych Warszawakoncert GEORGA MICHAELA w WarszawieKorty Tenisowe AWF WarszawaKomis meble używane Warszawakomis sukni ślubnych WarszawaKolegium języka angielskiego Warszawakomis Telefony komórkowe Warszawakoscił Świętej Anny Warszawa
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • acapella.keep.pl
  • renessme


    Leciał na wschód - wg.mnie trzymał się korytarza powietrznego prosto na Warszawę.


    Edit: trochę poszperałem i wygląda na to, że miałem rację
    XV Międzynarodowy Piknik Lotniczy Góraszka 2010, teren lotniska w Góraszce

    największą niespodzianką jest niewątpliwie wizyta dwóch szacownych gości z Wysp Brytyjskich.

    – W 70. rocznicę bitwy o Anglię gwiazdami pikniku muszą być bohaterowie historycznej kampanii powietrznej – mówi Agnieszka Korotyńska z Fundacji Polskie Orły. – Nad Góraszką pojawi się jeden z legendarnych myśliwców typu Hawker Hurricane. Skrzydło w skrzydło z wojennym towarzyszem broni, maszyną Supermarine Spitfire, odbędzie lot jak za dawnych czasów.



    "MC" <m5c@go2.pl> writes:
    [color=blue]
    > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@onet.eu> napisał w wiadomości
    > news:87ejpxpyuf.fsf@anfi.homeunix.net...[color=green]
    >>
    >> Ale nocą gdy jest ciszej to lądujące samoloty bardziej sie "wybijają" z
    >> dźwiękowego tła. Gdy "Modlin" będzie "wygryzał" loty czarterowe (które
    >> sie odbywają przeważnie nocą) to sie nie zatroszczy o cisze nocną w
    >> Warszawie? :-)[/color]
    >
    > Nocna pora czarterów może być spowodowana brakiem "dziennej"
    > przepustowości starego terminala. Jak skończą nowy, te powody znikną.[/color]

    Wydaję mi sie że "nocna pora czarterów" jest głównie spowodowana
    zapchaniem *jednego z dwóch* lotnisk, zapchaniem korytarzy,
    powietrznych lub wykorzystywaniem do czarterów "nocnej zmiany" samolotów
    latających w dzień na normalnych liniach.

    "Czartery" (klienci "okazyjni") nie dostają slotów na które mieli
    chrapkę klienci stali.

    --
    Andrzej Adam Filip : [email]anfi@priv.onet.pl[/email] : [email]anfi@xl.wp.pl[/email]
    Home site: [url]http://anfi.homeunix.net/[/url]



    Mieszka tam moja koleżanka ( już chyba ze 3 lata ), jest zadowolona. Na pewno plusem są z tego co wiem dosyć niskie ceny tych domów. Minusem - jednak pewna akustyczność , nawet mimo grubych amerykańskich wykładzin, pewnie jeszcze gorzej z parkietem, dom też z w lecie dosyć mocno zagrzewa się na poddaszu ( koleżanka narzekała). Poza tym osiedle wydaje się być miłe , fajny basen dla dzieciaków i nietylko no i z tego co wiem bezpiecznie.
    Generalnie oceniam na plus to osiedle, koleżanka namawiał mnie nawet na kupno tam domu, ale cała rodzine mam kompletnie z drugiej strony Warszawy i tam się buduję.
    Pozdrawiam.
    Aha , no i jeszcze trzeba pamiętać , że nad Piasecznem jest korytarz powietrzny , samolotów więc sporo lata, ale nie jest to moim zdaniem uciązliwe , koleżance i jej rodzinie też to nie przeszkadza



    Uzbekistan nie zgodził się na przelot samolotu z polskim ministrem obrony na pokładzie - dowiedziało się Radio TOK FM. Aleksander Szczygło chciał przelecieć nad Uzbekistanem w drodze do Afganistanu, teraz będzie musiał zmienić trasę podróży.
    Z nieoficjalnych informacji TOK FM wynika, że to odwet Uzbekistanu za sankcje, jakie Unia Europejska nałożyła na to państwo dwa lata temu. Wtedy brutalnie stłumiono tam demonstrację.

    Oficjalne stanowisko atache konsularnego Uzbekistanu w Warszawie mówi jednak, że korytarz powietrzny jest przeciążony. To, według dyplomaty, jedyny powód odmowy.

    Z kolei rzecznik MON niczego nie potwierdza. - Ze względów bezpieczeństwa o podróżach ministra, zwłaszcza w rejon działań wojennych, nie mamy w zwyczaju informować - mówi Jarosław Rybak.



    Słaby start połączenia LOT-u Warszawa - Pekin?

    Wczoraj (30.03.08) o godzinie 11.00 z warszawskiego Okęcia wystartował samolot Polskich Linii Lotniczych LOT do Pekinu. Jednak lot inauguracyjny zawisł na włosku, gdyż Rosja odmówiła dostępu do korytarza powietrznego, który przebiega nad jej terytorium.
    Połączenie między Warszawą a Pekinem zostało wznowione po 10 latach, ale na razie nie wiadomo jaki będzie jego los.

    Chiny dysponują dwoma korytarzami: północnym i południowym. LOT dostał zgodę na korzystanie wyłącznie z północnego przez Rosję. Polska firma nie otrzymała jednak wcześniej zgody na przelot nad Rosją. Dlatego samoloty LOT-u miały lecieć do Chin wykorzystując przestrzeń powietrzną nad Turcją i Kazachstanem, a podróż zamiast 9 godzin, będzie trwała 11,5.

    W związku z tym na razie zamiast planowanych 4 połączeń tygodniowo, miały być 3 - poinformował dyrektor biura LOT w Pekinie Jacek Tomaszewski. Podobne problemy związane z korzystaniem z rosyjskiej przestrzeni powietrznej mieli także inni przewoźnicy - dodał.

    LOT otrzymał także bardzo złe sloty, czyli czasy startów i lądowań w Pekinie. Samolot LOT-u z Warszawy będzie lądował w Pekinie o 3:50 rano i startował 2 godziny później. Z usług LOT-u zrezygnowali więc pasażerowie tranzytowi.

    Rozmowy na szczeblu ministrów transportu Polski, Rosji i Chin nadal trwają. Sytuacja ma się polepszyć już w czerwcu, czyli na 2 miesiące przed rozpoczęciem Igrzysk Olimpijskich w Pekinie.




    Drogi lotnicze również mnie interesują jakie są nad Poznaniem :)
    Mapka korytarzy nad Polska:

    http://www.ais.pata.pl/aip/

    -rejestrujemy sie (bezplatnie)
    -w ENR 6 sciagamy mapke ENR 6.2-3
    Tak w skrócie z SW na NE i odwrotnie (UP733) korytarz MUC i ZRH-Tokio, Pekin, oraz Praga- płn wschonia europa, oraz np. Mediolan, Barcelona, płd Hiszpania.
    Z E na W i z W na E to głównie drobnica do i z Warszawy plus ok. 5 rano 2x Qantas SIN-LHR plus rodzynki jak BA na B777 DEL-LHR etc. po zachodniej stonie miast to alternatywa dla UP733 na północ od miasta UL735 Korea, płn Chiny- Frankfurt, Paryż. Na południe od miasta tak z 20 km to UL980 czyli autostrada powietrzna na Londyn, Amsterdam, etc z Azji południowo wschodniej (SIN,BKK,HKG,DXB) którą latają w znacznej ilości "Heavy".



    Ostatnio bardzo zainteresowało mnie robienie zdjęć samolotom na wysokościach przelotowych. Mam jednak problem z dokładnym określaniem samolotu i linii, ponieważ nie wiem jak się nazywa korytarz powietrzny przechodzący nad moim domem. W związku z tym mam prośbę do Was o rozpoznanie korytarza. Dla ułatwienia- mieszkam w Pruszkowie k. Warszawy, a samoloty, które fotografuję lecą w stronę Okęcia czyli na wschód/południowy wschód.



    Polsko-rosyjska odwilż w przestrzeni powietrznej
      Efektem spotkania premierów Tuska i Putina w Katyniu będzie najprawdopodobniej otwarcie korytarza nad Syberią dla rejsów LOT-u do Japonii - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

    Gazeta dodaje, że wczoraj polski przewoźnik poinformował, iż wznawia loty na trasie Warszawa - Kaliningrad. Dziennik dowiedział się nieoficjalnie, że rejsy do Kaliningradu były jedną ze spraw omawianych podczas spotkania 7 kwietnia szefów polskiego i rosyjskiego rządu.

    LOT stara się obecnie sfinalizować rozmowy z Rosjanami w sprawie lotów nad ich terytorium do Azji. Gazeta pisze, że jeśli rozmowy zakończą się sukcesem, będzie to gest dobrej woli ze strony Rosjan. O tym, że latać tamtędy nie każdy może przekonała się dwa lata temu Lufthansa, która nie otrzymała zgody na loty cargo do Krasnojarska.

    Dziennik przypomina, że przed olimpiadą w Pekinie, zaledwie po dwóch miesiącach połączeń z Warszawy do stolicy Chin, LOT musiał zrezygnować z lotów. Były nieopłacalne, ponieważ trasa była zbyt długa - prowadziła okrężną drogą przez Ukrainę i Kazachstan.
    za:bankier.pl



    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@onet.eu> napisał w wiadomości
    news:878xg5o5z0.fsf@anfi.homeunix.net...[color=blue]
    > "MC" <m5c@go2.pl> writes:
    >[color=green]
    >> Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@onet.eu> napisał w wiadomości
    >> news:87ejpxpyuf.fsf@anfi.homeunix.net...[color=darkred]
    >>>
    >>> Ale nocą gdy jest ciszej to lądujące samoloty bardziej sie "wybijają" z
    >>> dźwiękowego tła. Gdy "Modlin" będzie "wygryzał" loty czarterowe (które
    >>> sie odbywają przeważnie nocą) to sie nie zatroszczy o cisze nocną w
    >>> Warszawie? :-)[/color]
    >>
    >> Nocna pora czarterów może być spowodowana brakiem "dziennej"
    >> przepustowości starego terminala. Jak skończą nowy, te powody znikną.[/color]
    >
    > Wydaję mi sie że "nocna pora czarterów" jest głównie spowodowana
    > zapchaniem[/color]

    Zgoda,
    [color=blue]
    > *jednego z dwóch* lotnisk,[/color]

    Właśnie nowy terminal na Okęciu je usunie.
    [color=blue]
    > zapchaniem korytarzy, powietrznych[/color]

    Nie w naszej części Europy.
    [color=blue]
    > lub wykorzystywaniem do czarterów "nocnej zmiany" samolotów
    > latających w dzień na normalnych liniach.[/color]

    Nocna zmiana to mało przecyzyjne określenie dla lotów przez rózne strefy
    czasowe. Ale przyznam, że to chyba najpoważniejszy argument z przytoczonych.
    Jednocześnie to właśnie w nocy dojazd do lotniska gdzieś w buszu może rodzić
    większe problemy niż w dzień, więc atrakcyjność Modlina w porównaniu z
    Okęciem jeszcze bardziej spada.
    Generalnie pasażerowie mając do wyboru lotniska bliższe i dalsze wybierają
    te pierwsze. Wśród interesujących się tematem popularny jest przykład
    bodajże Montrealu, gdzie niedawno wybudowano supernowoczesne lotnisko
    kilkadziesiąt kilometrów od miasta. Dzisiaj korzysta z niego tylko cargo,
    pasażerowie, a za nimi linie lotnicze wybrali starsze lotnisko bliżej
    centrum. To samo stanie się z Modlinem.
    [color=blue]
    > "Czartery" (klienci "okazyjni") nie dostają slotów na które mieli
    > chrapkę klienci stali.[/color]

    Oczywiście, ale zatory w tej materii nie powstają w naszej części Europy,
    więc Modlin czy Okęcie nie ma tu znaczenia.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl