"gunlaw" <gun@poczta.fmwrote in message
| Dzisiaj w telewizji podano , ze zaloga polskiego Beinga w drodze z
Moskwy
do
| Warszawy (jeszcze nad terenem Rosji) zauwazyla grzyb jakby atomowy.
Polacy
| omineli chmure dymu, po wyladowaniu na Okeciu zostali postawieni gdzies
z
omineli chmure dymu? W dzienniku podawali, że nie omineli, a tak poza tym
to
słyszałeś kiedyś o korytarzach powietrznych?
Korytarz powietrzny ma ile szerokosci? Z 5 kilometrow? Mniej? Czy ta
chmura byla naprawde taka duza ze nie dalo jej sie ominac?
Michal
On Thu, 23 Sep 2004 17:37:16 +0200, Jan Nowisz wrote:
| {Jeżeli Szwajcarzy mając tak dobre drogi, nie pozwalają sobie (i innym)
na
| szybkości większe niż te, to jeżeli my mamy drogi o wiele gorsze,
powinniśmy
| jeździć o wiele wolniej. }
Nie nie - to znaczy ze jadac np z Warszawy do Zakopanego mialbys po
drodze sama autostrade. Nie mialbys wiec dylematu czy we wioskach
Twój opis przypomina mi raczej korytarz powietrzny, więc może rozwiązaniem
problemu byłby w tym wypadku prywatny helikopter?
A tak na poważnie, wyobrażasz sobie autostradę bez możliwości zjazdu z niej
w innym punkcie niż docelowy?
Przecież na wjazdach i zjazdach mimo wszystko musisz uważać.
A w wypadku szwajcarskiej autostrady, nie masz szans na 120, lub też
oczywiście oscylowanie w granicach 111-125 jest to możliwe za pewną drobną
opłatą (od 500 Franków w górę, plus punkty), zaś od 126 jest niemożliwe, lub
oczywiście jest możliwe biorąc pod uwagę nieprzyjemny fakt utraty prawa
jazdy, opłaty z zasady nie mniejszej niż 700 franków, oraz sprawy sądowej
(nierzadko, choć nie zawsze).
zwalniac do 50. I moze nawet na widok tabliczki Zakopcone tez bys
zwolnil, bo to juz koniec czterogodzinnej podrozy, po co sie spieszyc
Wiesz, jest takie dobre polskie przysłowie: Gdy się człowiek spieszy, to się
diabeł cieszy,
ja staram się nie spieszyć już gdy planuję podróż, co dopiero, gdy jadę.
Pozdrawiam
siemka
"MC" <m@go2.plwrites:
| Ale nocą gdy jest ciszej to lądujące samoloty bardziej sie "wybijają" z
| dźwiękowego tła. Gdy "Modlin" będzie "wygryzał" loty czarterowe (które
| sie odbywają przeważnie nocą) to sie nie zatroszczy o cisze nocną w
| Warszawie? :-)
Nocna pora czarterów może być spowodowana brakiem "dziennej"
przepustowości starego terminala. Jak skończą nowy, te powody znikną.
Wydaję mi sie że "nocna pora czarterów" jest głównie spowodowana
zapchaniem *jednego z dwóch* lotnisk, zapchaniem korytarzy,
powietrznych lub wykorzystywaniem do czarterów "nocnej zmiany" samolotów
latających w dzień na normalnych liniach.
"Czartery" (klienci "okazyjni") nie dostają slotów na które mieli
chrapkę klienci stali.
michal00 napisał:
> trasa jest mniej wiecej zblizona do odlegosci od wybrzeza Gruzji do
> > Tbilisi. Nie wiem czy tak wlasnie lecial samolot. Jest krotsza
> > trasa, ktora jednak nie zahacza o wody tureckie.
[...] Zle sie wyrazilem - chodzilo mi o trase bardziej po linii prostej
> przez Turcje z wlotem nad jej strefe (a wiec "zahaczajaca o wody")
> blizej Gruzji, ktora jest krotsza
a ty w ogole zdajesz sobie sprawe, ze korytarze powietrzne zwykle nie sa po
najkrotszzej linii wyznaczane? i to nie jest tak, ze lecimy sobie tak jakbysmy
sobie chcieli? prosto na przestrzal?
wiesz tak dla przykladu ktoredy leci samolot z Warszawy do Nowego Jorku? tak
prosto jak strzelil nad Europa?
doucz sie troche michas, bo pleciesz jak baba na targu
Nie narzekać mi tu na Okęcie!
Ludzie, przecież Okęcie działa od kilkudziesięciu lat i jest dokładnie
określone, które rejony Warszawy są objęte związanym z tym hałasem. Narzekanie
na hałas z Okęcia przez osoby mieszkające pod korytarzami powietrznymi to
przesada, bo przebieg tych korytarzy jest znany od kilkudziesięciu lat.
dla jasności - jestem absolutnie przeciw drugiemu pasowi startowemu na
Piaseczno.
Ja zacząłęm się jakiś czas temu interesować tematem i sam byłem zaskoczony że
jak najbardziej jest korytarz powietrzny nad Nową Iwiczną. I co więcej
korytarzy startowych nad Warszawą jest tak ponad 10 a nie 4 (czyli po jednym na
kierunek każdego pasa) i właśnie jeden z nich na punkt startowy SOPEL leci
bezpośrednio nad NI a nie na Piaseczno.
Dokładnie. Nad nami wytyczony jest korytarz powietrzny. Wiedzie on z Warszawy
nad Dęblinem, Radawcem, Zamościem, dalej na południowy - wschód. Co wiąże te
miasta ze sobą. Tak! Lotnisko. U nas jest na przykład w Mokrem. Stwarza to
większe bezpieczeństwo w ruchu lotniczym. Zawsze jak coś się dzieje
niepokojącego to samolot znajduje się blisko jakiegoś lotniska, chociaż takiego
kiepskiego jak w Mokrym gdzie namiastka jakiejś infrastruktury jest i lepiej
awaryjnie lądować tam niż na drodze czy polu. Przy okazji warto dodać że w Wólce
Orłowskiej korytarz powietrzny krzyżuje się w miejscu gdzie jest naraz wiadukt
kolejowy, droga asfaltowa i rzeka. Podobno jest to jedyne takie miejsce w Europie.
Jest pewien maly (?) problem, ze na lotnisku w Modlinie w tej chwili nie mozna
ladowac, bo tak sa poustawiane korytarze powietrzne, wiec nie wroze predkich
lotow stamtad.
Wielkie lotnisko miedzynarodowe to osobna sprawa i szczerze mam nadzieje, ze
wygra interes kraju i lotnisko takie powstanie miedzy Warszawa a Lodzia, co
jest najbardziej logicznym i rozsadnym rozwiazaniem, a nie w jakims Modlinie.
A co do Radomia, to od poczatku powinien sie starac o przyciagniecie low-
costow - na co ciagle ma szanse i co jest jego wielka szansa. Okecie nie jest
tu zadna konkurencja, bo zapchane i drogie. Modlin tym bardziej, bo
obslugiwalby tylko Warszawe. Radom zas moze obsluzyc oprocz Warszawy rowniez
Lodz, Lublin, Kielce i od biedy rowniez Krakow.
Chciałem zauważyc, że nad centrum Warszawy przebiega korytarz powietrzny dla
samolotów na trasie Indochiny (Bangkok, Singapur, itp.)- Londyn. Trochę tego
lata, np. BA czy Quantas (także do Australii). Osobiście leciałem nad samiutim
miastem w środku nocy. Mało kto zwraca uwagę na te samoloty, bo lecą na ponad 9
tys. m i ich nie słychać. Ale groźba awarii i katastrofy takiego samolotu jest
realna. Dlaczego nikt nie protestuje? Bo nie widać i nie słychać?
To to już jest przegięcie pały i robienie z ludzi marionetek. To co proponują
władze miasta czyli likwidacja działek bo to jest właśnie przy ul. Gen Maczka i
Powstańców i przeniesienie tam kupców ze stadionu. Oznacza to przerwanie tak
zwanego korytarza powietrznego dla warszawy który jest widoczny gołym okiem
maps.google.com/maps?f=q&hl=pl&q=Warszawa&layer=t&ie=UTF8&ll=52.262694,20.938997&spn=0.016337,0.02974&t=h&z=15&iwloc=addr&om=1
Ludzie nie pozbywajmy się zielonych terenów czy za mało wam jeszcze samochodów z
trasy AK.
MIESZKAŃCY BIELAN JAK RÓWNIEŻ BEMOWA APELUJĘ DO WAS DZIAŁAJMY ROZGŁASZAJMY TĄ
SPRAWĘ PUKI NIE JEST ZA PÓŹNO. TO MY JESTEŚMY WŁADZĄ I MOŻEMY COŚ Z TYM ZROBIĆ.
IM WIĘCEJ OSOB BĘDZIE O TYM WIEDZIAŁO TYM LEPIEJ!!!
wpadka Gazety - sptkanie na lotnisku
4 marca w Stolku ukazala sie notatka (ANA) ze spotkania z mieszkancami Wloch
autorce zabraklo dociekliwosci i powstal knot
1. o spotkaniu poniformowano poprzedniego dnia - jakiez bylo zdziwienie
burmistrza gminy Wlochy na widok sali wypenionej, na ktorej zasiadali takze
przedstawicielami Ursynowa i Pyr
2. protesty i zarzuty trafiaja w gminie Wlochy do kosza, mieszkancy nie sa
dopuszczani do glosu na posiedzeniach rady, nowy statut odcina mieszkancom
mozliwosc wspoldecydowania
3. burmistrz Wloch forsuje rozbudowe lotniska w interesie waskiej grupy
inwestujacych w otoczenie lotniska - obie cytowane przez Gazete osoby juz sie
tam uwlaszczyly, chetnie wiec wystepuja jako klakierzy burmistrza
4. protesty wobec samowoli decydentow wygladaja mniej estetycznie od gladkich
wystapien urzednikow, ktorych nikt nie rozlicza (pyskowka)
5. kolejne wladze gminy Wlochy forsowaly rozbudowe loniska (skok na kase)
jednoczesnie pozwalajac na budowe domow wielorodzinnych pod korytarzami
powietrznymi
6. burmistrz mowi o nowym terminalu - wizytowce Warszawy - zapraszamy na ulice
Naukowa - to jest wizytowka jego rzadow we Wlochach
Jesli chodzi o infrastrukture drogowa w centrum to jest ona bardzo dobrze
rozbudowana i lepiej rozbudować się jej juz praktycznie nie da.
Warszawie brakuje obwodnicy kótra wyssałaby dużą częśc samochodów z centrum
które chca przez wawę tylko przejechać.
A jesli chodzi o zabudowę korytarzy powietrznych to nie wiem czy ja i ty tego
dożyjemy :)
Zresztą tak jak ci napisałem że gdy powstanie obwodnica to mocno spadnie
tranzyt przez centrum a więc i zniknie problem dopływu świeżego powietrza.
Warszawa przez miesiąc bez pogotowia lotniczego?
Samoloty i smiglowce z tego lotniska lataja kilka metrow nad naszymi dachami,
skracajac sobie droge do korytarza powietrznego prowadzacego nad trasa AK.
Strach pomyslec kiedy taka jak ta tragednia pochlonie jeszcze istnienia
niewinnych ludzi. Zal mi poszkodwanych w tym wypadku, ale lotnisko na Bemowie
powinno byc zamkniete. Jesli czyta to ktorys z pilotow lub kontroler w wiezy -
PANOWIE WIECEJ ROZSADKU! Moze Urzad Lotnictwa powinien w koncu cos z tym
lotniskiem zrobic?!!!