logo
 Pokrewne renessmeKorpus Warszawski Armia ZbawieniaKościół św Floriana w Warszawiekomis ubrań ciążowych Warszawakoncert GEORGA MICHAELA w WarszawieKorty Tenisowe AWF WarszawaKomis meble używane Warszawakomis sukni ślubnych WarszawaKolegium języka angielskiego Warszawakomis Telefony komórkowe Warszawakoscił Świętej Anny Warszawa
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • braseria.xlx.pl
  • renessme



    "gunlaw" <gun@poczta.fmwrote in message



    | Dzisiaj w telewizji podano , ze zaloga polskiego Beinga w drodze z
    Moskwy
    do
    | Warszawy (jeszcze nad terenem Rosji) zauwazyla grzyb jakby atomowy.
    Polacy
    | omineli chmure dymu, po wyladowaniu na Okeciu zostali postawieni gdzies
    z

    omineli chmure dymu? W dzienniku podawali, że nie omineli, a tak poza tym
    to
    słyszałeś kiedyś o korytarzach powietrznych?


    Korytarz powietrzny ma ile szerokosci?  Z 5 kilometrow?  Mniej?  Czy ta
    chmura byla naprawde taka duza ze nie dalo jej sie ominac?

    Michal




    On Thu, 23 Sep 2004 17:37:16 +0200,  Jan Nowisz wrote:
    | {Jeżeli Szwajcarzy mając tak dobre drogi, nie pozwalają sobie (i innym)
    na
    | szybkości większe niż te, to jeżeli my mamy drogi o wiele gorsze,
    powinniśmy
    | jeździć o wiele wolniej. }

    Nie nie - to znaczy ze jadac np z Warszawy do Zakopanego mialbys po
    drodze sama autostrade. Nie mialbys wiec dylematu czy we wioskach


    Twój opis przypomina mi raczej korytarz powietrzny, więc może rozwiązaniem
    problemu byłby w tym wypadku prywatny helikopter?

    A tak na poważnie, wyobrażasz sobie autostradę bez możliwości zjazdu z niej
    w innym punkcie niż docelowy?
    Przecież na wjazdach i zjazdach mimo wszystko musisz uważać.

    A w wypadku szwajcarskiej autostrady, nie masz szans na 120, lub też
    oczywiście oscylowanie w granicach 111-125 jest to możliwe za pewną drobną
    opłatą (od 500 Franków w górę, plus punkty), zaś od 126 jest niemożliwe, lub
    oczywiście jest możliwe biorąc pod uwagę nieprzyjemny fakt utraty prawa
    jazdy, opłaty z zasady nie mniejszej niż 700 franków, oraz sprawy sądowej
    (nierzadko, choć nie zawsze).


    zwalniac do 50. I moze nawet na widok tabliczki Zakopcone tez bys
    zwolnil, bo to juz koniec czterogodzinnej podrozy, po co sie spieszyc


    Wiesz, jest takie dobre polskie przysłowie: Gdy się człowiek spieszy, to się
    diabeł cieszy,
    ja staram się nie spieszyć już gdy planuję podróż, co dopiero, gdy jadę.

    Pozdrawiam

    siemka




    "MC" <m@go2.plwrites:

    | Ale nocą gdy jest ciszej to lądujące samoloty bardziej sie "wybijają" z
    | dźwiękowego tła. Gdy "Modlin" będzie "wygryzał" loty czarterowe (które
    | sie odbywają przeważnie nocą) to sie nie zatroszczy o cisze nocną w
    | Warszawie? :-)

    Nocna pora czarterów może być spowodowana brakiem "dziennej"
    przepustowości starego terminala. Jak skończą nowy, te powody znikną.


    Wydaję mi sie że "nocna pora czarterów" jest głównie spowodowana
    zapchaniem *jednego z dwóch* lotnisk, zapchaniem korytarzy,
    powietrznych lub wykorzystywaniem do czarterów "nocnej zmiany" samolotów
    latających w dzień na normalnych liniach.

    "Czartery" (klienci "okazyjni") nie dostają slotów na które mieli
    chrapkę klienci stali.



    michal00 napisał:

    > trasa jest mniej wiecej zblizona do odlegosci od wybrzeza Gruzji do
    > > Tbilisi. Nie wiem czy tak wlasnie lecial samolot. Jest krotsza
    > > trasa, ktora jednak nie zahacza o wody tureckie.
    [...] Zle sie wyrazilem - chodzilo mi o trase bardziej po linii prostej
    > przez Turcje z wlotem nad jej strefe (a wiec "zahaczajaca o wody")
    > blizej Gruzji, ktora jest krotsza

    a ty w ogole zdajesz sobie sprawe, ze korytarze powietrzne zwykle nie sa po
    najkrotszzej linii wyznaczane? i to nie jest tak, ze lecimy sobie tak jakbysmy
    sobie chcieli? prosto na przestrzal?
    wiesz tak dla przykladu ktoredy leci samolot z Warszawy do Nowego Jorku? tak
    prosto jak strzelil nad Europa?
    doucz sie troche michas, bo pleciesz jak baba na targu



    Nie narzekać mi tu na Okęcie!
    Ludzie, przecież Okęcie działa od kilkudziesięciu lat i jest dokładnie
    określone, które rejony Warszawy są objęte związanym z tym hałasem. Narzekanie
    na hałas z Okęcia przez osoby mieszkające pod korytarzami powietrznymi to
    przesada, bo przebieg tych korytarzy jest znany od kilkudziesięciu lat.



    dla jasności - jestem absolutnie przeciw drugiemu pasowi startowemu na
    Piaseczno.
    Ja zacząłęm się jakiś czas temu interesować tematem i sam byłem zaskoczony że
    jak najbardziej jest korytarz powietrzny nad Nową Iwiczną. I co więcej
    korytarzy startowych nad Warszawą jest tak ponad 10 a nie 4 (czyli po jednym na
    kierunek każdego pasa) i właśnie jeden z nich na punkt startowy SOPEL leci
    bezpośrednio nad NI a nie na Piaseczno.



    Dokładnie. Nad nami wytyczony jest korytarz powietrzny. Wiedzie on z Warszawy
    nad Dęblinem, Radawcem, Zamościem, dalej na południowy - wschód. Co wiąże te
    miasta ze sobą. Tak! Lotnisko. U nas jest na przykład w Mokrem. Stwarza to
    większe bezpieczeństwo w ruchu lotniczym. Zawsze jak coś się dzieje
    niepokojącego to samolot znajduje się blisko jakiegoś lotniska, chociaż takiego
    kiepskiego jak w Mokrym gdzie namiastka jakiejś infrastruktury jest i lepiej
    awaryjnie lądować tam niż na drodze czy polu. Przy okazji warto dodać że w Wólce
    Orłowskiej korytarz powietrzny krzyżuje się w miejscu gdzie jest naraz wiadukt
    kolejowy, droga asfaltowa i rzeka. Podobno jest to jedyne takie miejsce w Europie.



    Jest pewien maly (?) problem, ze na lotnisku w Modlinie w tej chwili nie mozna
    ladowac, bo tak sa poustawiane korytarze powietrzne, wiec nie wroze predkich
    lotow stamtad.

    Wielkie lotnisko miedzynarodowe to osobna sprawa i szczerze mam nadzieje, ze
    wygra interes kraju i lotnisko takie powstanie miedzy Warszawa a Lodzia, co
    jest najbardziej logicznym i rozsadnym rozwiazaniem, a nie w jakims Modlinie.

    A co do Radomia, to od poczatku powinien sie starac o przyciagniecie low-
    costow - na co ciagle ma szanse i co jest jego wielka szansa. Okecie nie jest
    tu zadna konkurencja, bo zapchane i drogie. Modlin tym bardziej, bo
    obslugiwalby tylko Warszawe. Radom zas moze obsluzyc oprocz Warszawy rowniez
    Lodz, Lublin, Kielce i od biedy rowniez Krakow.




    Chciałem zauważyc, że nad centrum Warszawy przebiega korytarz powietrzny dla
    samolotów na trasie Indochiny (Bangkok, Singapur, itp.)- Londyn. Trochę tego
    lata, np. BA czy Quantas (także do Australii). Osobiście leciałem nad samiutim
    miastem w środku nocy. Mało kto zwraca uwagę na te samoloty, bo lecą na ponad 9
    tys. m i ich nie słychać. Ale groźba awarii i katastrofy takiego samolotu jest
    realna. Dlaczego nikt nie protestuje? Bo nie widać i nie słychać?



    To to już jest przegięcie pały i robienie z ludzi marionetek. To co proponują
    władze miasta czyli likwidacja działek bo to jest właśnie przy ul. Gen Maczka i
    Powstańców i przeniesienie tam kupców ze stadionu. Oznacza to przerwanie tak
    zwanego korytarza powietrznego dla warszawy który jest widoczny gołym okiem
    maps.google.com/maps?f=q&hl=pl&q=Warszawa&layer=t&ie=UTF8&ll=52.262694,20.938997&spn=0.016337,0.02974&t=h&z=15&iwloc=addr&om=1
    Ludzie nie pozbywajmy się zielonych terenów czy za mało wam jeszcze samochodów z
    trasy AK.
    MIESZKAŃCY BIELAN JAK RÓWNIEŻ BEMOWA APELUJĘ DO WAS DZIAŁAJMY ROZGŁASZAJMY TĄ
    SPRAWĘ PUKI NIE JEST ZA PÓŹNO. TO MY JESTEŚMY WŁADZĄ I MOŻEMY COŚ Z TYM ZROBIĆ.
    IM WIĘCEJ OSOB BĘDZIE O TYM WIEDZIAŁO TYM LEPIEJ!!!



    wpadka Gazety - sptkanie na lotnisku
    4 marca w Stolku ukazala sie notatka (ANA) ze spotkania z mieszkancami Wloch
    autorce zabraklo dociekliwosci i powstal knot

    1. o spotkaniu poniformowano poprzedniego dnia - jakiez bylo zdziwienie
    burmistrza gminy Wlochy na widok sali wypenionej, na ktorej zasiadali takze
    przedstawicielami Ursynowa i Pyr

    2. protesty i zarzuty trafiaja w gminie Wlochy do kosza, mieszkancy nie sa
    dopuszczani do glosu na posiedzeniach rady, nowy statut odcina mieszkancom
    mozliwosc wspoldecydowania

    3. burmistrz Wloch forsuje rozbudowe lotniska w interesie waskiej grupy
    inwestujacych w otoczenie lotniska - obie cytowane przez Gazete osoby juz sie
    tam uwlaszczyly, chetnie wiec wystepuja jako klakierzy burmistrza

    4. protesty wobec samowoli decydentow wygladaja mniej estetycznie od gladkich
    wystapien urzednikow, ktorych nikt nie rozlicza (pyskowka)

    5. kolejne wladze gminy Wlochy forsowaly rozbudowe loniska (skok na kase)
    jednoczesnie pozwalajac na budowe domow wielorodzinnych pod korytarzami
    powietrznymi

    6. burmistrz mowi o nowym terminalu - wizytowce Warszawy - zapraszamy na ulice
    Naukowa - to jest wizytowka jego rzadow we Wlochach



    Jesli chodzi o infrastrukture drogowa w centrum to jest ona bardzo dobrze
    rozbudowana i lepiej rozbudować się jej juz praktycznie nie da.
    Warszawie brakuje obwodnicy kótra wyssałaby dużą częśc samochodów z centrum
    które chca przez wawę tylko przejechać.
    A jesli chodzi o zabudowę korytarzy powietrznych to nie wiem czy ja i ty tego
    dożyjemy :)
    Zresztą tak jak ci napisałem że gdy powstanie obwodnica to mocno spadnie
    tranzyt przez centrum a więc i zniknie problem dopływu świeżego powietrza.



    Warszawa przez miesiąc bez pogotowia lotniczego?
    Samoloty i smiglowce z tego lotniska lataja kilka metrow nad naszymi dachami,
    skracajac sobie droge do korytarza powietrznego prowadzacego nad trasa AK.
    Strach pomyslec kiedy taka jak ta tragednia pochlonie jeszcze istnienia
    niewinnych ludzi. Zal mi poszkodwanych w tym wypadku, ale lotnisko na Bemowie
    powinno byc zamkniete. Jesli czyta to ktorys z pilotow lub kontroler w wiezy -
    PANOWIE WIECEJ ROZSADKU! Moze Urzad Lotnictwa powinien w koncu cos z tym
    lotniskiem zrobic?!!!

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl