Wybaczcie że odgrzewam ale mam pytanie. Jaka jest kostka od radia w pandzie . Czy jest to najnormalniejsza w świecie iso czy jakiś inny wynalazek. Oczywiście dajmy na to że panda ma instalacje radiową (4 głośniki + antena)
Kupiłem jakiś rok temu do pandy radio jvc - jedyne co musiałem zrobić to dokupic taką przelotkę na antenę do radia - podobno bardzo populatnabo było ich tysiące w media. Kostka jak najbardziej standardowa.
Masz je źle podłączone. Ja na swoim, nawet jak mialem chwilowo w domu, to odlaczylem od pradu i sie zapamietalo. Musisz poszukac w instrukcji, ktory kabel jest od pamieci. A jest tam taki na 100%.
ale tam mam w zasadzie 2 kable jeden to od radia a druga to ta kostka i tyle
no i widzisz trzeba bylo dolozyc pare zl i kupic jvc albo pioneer a nie piepszyc sie teraz z jakims Medionem albo innej firmy typu "kup se & wkurzaj sie "
zeby kupic leprzej firmy radio to musialbym dolozyc troche wiecej niz troche tych ZŁ :P
sluchaj ja tak robilem u siebie. stare radio ktore nie mialo mp3 fabryczne oczywiscie sprzedalem. kupilem na allegro ramke do stilo na jednodinowe radio i potem kupilem radio jvc z mp3 aux USB itd. jesli chodzi o sterowanie w kierownicy nie bedzie dzialalo. oprócz tego na wyswietlaczu samochodu(licznik)tez nie bedze ci sie wyswietlala np: nazwa stacji radiowej i tutul piosenki ktora leci-bedzie tam data
podlaczenie jest proste jak nie wiem co, ale ... kostka iso ktora jest przy tych radiach jvc, sony itp ma w innych kieszeniach podlaczenia niz te ktore sa w radiu fabrycznym stilo. ja sie z tym zglosilem do goscia ktory zajmowal sie car audio u mnie w pruszkowie...dalem mu 10zl i pozamienial tak kabelki ze wszystko gralo.
cala operacja kosztowala mnie 410zł - 150zł za sprzedane radio co mi daje ... 260zł
tutaj masz fotke jak to wyglada:) ramki sa rozne, ja wzialem z mala kieszonka pod radiem bo jest estetyczniejsza niz inne na allegro jest ich wiele
krzysiekha, sa radia które maja mozliwośc współpracy z systemem w samochodzi widziałem takie w JVC i Kenwood popytaj gdzie montuja radyjka a napewno ci doradzą. kostka z radia śą standrtem iso i śą do poszczególnych modeli radi i autek odpowiednio zarobione tu masz rozpisane niektóre z nich:
http://elektron.pol.lubli...able/isooem.htm
Musisz pytać o Współpraca ze sterowaniem fabrycznym przy kierownicy większość sznujących producentów car audio ma to w swojej ofercie.
martin_frost, podmiana żółto z czerwonym ale w radiu. Jako że masz JVC to nie masz kostki przy nim tylko bezpośrednio podpinane kostki z auta do radia. W Twoim przypadku taka zamiana robi zmiana miejsca bezpiecznika. Takie zmiany służą temu czy radio ma grać bez kluczyka z kluczykiem w stacyjce.
Witam
Zakupiłem radio jvc kd-lh3100 i na kostce do podłączenia głośników są jakieś dziwne walce. Czy może ktoś wie co to jest ?
Klik
Klik2
Dobra, konkretniej. Czyli mając 100RMS na subwoofer na wzmacniaczu mogę szukać subwoofera o mocy np 150RMS czy to juz za duzo i wzmacniacz sie będzie wyłączał, przegrzewał itp? Mniejszych w sumie subwooferów niż 100 to nie widziałem.
Z kostki wychodza mi kable zółty (napięcie przy stacyjce właczonej wiec odpada) czerwony (non stop 12v od aku jak sie nie myle) Czarny to jest chyba masa i niebieski który powinien załączac kablem remote wzmacniacz.
Nie wiem o jakim kabelu ok anteny mówisz.
A radio wygląda tak:
http://img78.imageshack.u...=foto191zp4.jpg
JVC KD G 611
to chyba kwestia kostki :
Większość radioodtwarzaczy ma podwójne wejście plusa zasilania. Jeden z nich jest podłączany tam gdzie jest dostępne na stałe zasilanie mimo wyłączenia stacyjki a drugi tam gdzie to zasilanie pojawia po włączeniu stacyjki. I logiczne jest, że radiem steruje to wyłączane zasilanie.
oraz
Producenci radioodtwarzaczy w różny sposób rozwiązali tą sytuację. Najprościej jest gdy radio ma złącze ISO na kablach. Wtedy można zamienić połączenia na kablu (np. żółty przewód zamienić z czerwonym miejscami), lub też oba plusy wziąć z tego doprowadzenia gdzie zasilanie jest na stałe (wtedy możemy słuchać radia na postoju bez kluczyka). Problem pojawia się gdy radio ma na stałe wbudowane złącze ISO. Ale i tu producenci znaleźli rozwiązanie. Można przecież przełączyć plus z jednego na drugi bezpiecznikiem (Clarion, JVC) lub też zworą (Sony Pioneer). Ale wtedy nie mamy już radia sterowanego kluczykiem.
źródło http://elektron.pol.lubli...able/dolkab.htm
Witam.
Postanowiłem wymienić radio stare JVC (nawet modelu nie znam dokładnie;) na PIONEER DEH-2220UB....myślę, że nie powinno być z tym problemu większego, poza tym, że nie mam kluczyków do wyjęcia starego radia:/ Z tym może jakoś się uda...
Ale zależy mi na waszej pomocy w założeniu i podłączeniu głośników z tyłu:/
Nigdy tam nie było głośników (podobnie jak jednego tweetera w przednich drzwiach). Może ma ktoś pojęcie czy tam są w takim wypadku poprowadzone przewody od kostki za radiem i gdzieś ukryte czy może trzeba samemu prowadzić...czy jeszcze może coś innego...?
No i ten drugi tweeter chcialbym zamontować taki sam jak ten ktory byl od nowosci bo dobrze gra... Wie ktoś gdzie mozna kupic zeby byly identyczne?
Prosze o podpowiedzi...
Koledzy pomocy!
Kupiłem nową Alphę - jako że ma moc 2x20 a ja głośniki (2 w półce) miałem wpięte w kostce pod tył, to zmieniłem kable pod przód i grało (i ciągle gra - dziś sprawdziłem na innym radiu). Ale w sumie grało może ze 20 minut i głośniki zaczęły trzaskać. Wyłączyliśmy. Uznałem, że to może być wina łączeń na kablach, bo robiłem to szybko i tylko koszulkami termokurczliwymi. Dziś dokładniej poizolowałem ale okazało się ,że radio nie daje sygnału na głośniki. Niestety po sprawdzeniu w drugim aucie okazuje się, że też nie daje na głośniki.
I najważniejsza rzecz: jak podłączyłem JVC, to po jakiejś minucie strasznie rozgrzał się bok koło wejścia kostki.
Czy mogłem spalić radio przez niechlują izolację? I dlaczego grzeje się radio?
Z góry dzięki za odpowiedzi
Witam.
Otoz mam pewiem, z gory sorry ze szczegolowy opis. Mialem wczesniej w swoim golfie jakies radio inne niz fabryczne gralo bo gralo, ostatnio zakupilem radio JVC - KDG 421 i nie mialem kostki ISO ktora by podeszla pod to radio, zakupilem takowa kostke lecz koles w sklepie powiedzial mi ze jesli by radio nie gralo trzeba zmienic polaryzacje w kostce zamienic ktores przewody miejscami, lecz wlasnie nie pamietam ktore. O ktore przewody (kolory) chodzi oraz jak to zrobic? czy istnieja grozba spalenia radia badz instalacji w aucie?
Pozdrawiam
głośniki JBL... co firma, to firma...
a te radia to niech sobie kolega w buciki wsadzi - bez urazy...
polecam raczej samemu jechać do sklepu i na słuch kompletować zestaw... nie każde radio gra tak, jak wygląda
ja tak dobierałem radio i dobrałem JVC KD-G342 - bardzo je sobie chwale
nie jest ono wypindrzone nie wiadomo jak... ale:
wyjście na wzmaka jest...
4x50w mos-fet
czystość ćwieku porażająca
mp3
aux in
bezpiecznik 2 poziomowy z tylu (przekładasz z jednego miejsca na drugie i wybierasz tym samym, czy chcesz, żeby radio się włączało z zapłonem, czy nie... fajny bajer wystarczy kostki wpiąć i nie trzeba się bawić z szukaniem kabli etc)
parę innych, mało istotnych bajerów...
moim zdaniem radio ma grac, a nie wyglądać...
pozdraVWiam
powiem tak. jak podłączałem moje radyjko JVC to najpierw sprawdziłem w papierach i z tym chematem co wam podałem czy wszystko się zgadza, tzn czy po podłączeniu kostki do radia + był z + , masa za masą czyli czy każdy pin w kostce pasował do pinu w radiu bo to wbywa różnie.
Potem jak znalazłem gdzieś na forum musiałem przeciąć kabelek sygnału wyświetlacza żeby tid wyświetlał datę. U mnie był to kolor czerwono-czarny na złączu A5 (można sprawdzić czy to ten kabelek wyciągając TIDa i zobaczyć czy taki kabelek do niego wchodzi)
Później okazało się że radio wyłącza się razem z kluczykiem i jak nie jest włączona stacyjka to nie gra i nie podtrzymuje pamięci. a winą jest to żę radio pobierało prąd ze złącza A4 (po stacyjce, czarny kabel) w JVC wystarczy przełożyć bezpiecznik z tyłu radia i wszystko gra w innych radiach nie wiem jak to wygląda, ale jak nie ma możliwości przełożęnia bezpiecznika zostaje zamiana kabli tzn wypiąć z kostki przewód A4 (czrny po stacyjce) i na jego mniejsce wpiąć przewód A7 (czerwony)
Pamiętaj że jeśli nic nie było kombinowane z twoją orginalną kostką iso i masz papiery montażowe od radia to na nich też są opisane przewody w postaci A1, A2 itd. i wystarczy je porównać z tym schematem który jest wyżej.
JVC KD-G411, kolor srebrny - 400 z?
JVC KD-G611, kolor srebrny - 650 z?
KENWOOD KDC-WF431A - 500 z?
PIONEER DEH-2800 MP - 420 z?
Wszystkie nowe, nigdy nie u?ywane, w kompletach - kartonik, etui na panel, kostka, gwarancja itp. itd. 100% legalne, zakupione w Niemczech.
Kontakt: gg 2610084, piaskowski@wp.pl, 605 49 29 49
Koszt przesy?ki ponosi kupuj?cy lub odbiór osobisty w Bydgoszczy.