Witam przymierzam się do montażu CB radia i chciałem wstępnie podpytać gdzie najlepiej wpiąć się w zasilanie pod osłoną tunelu środkowego. Są tam kostki od centralnego i od podgrzewanie foteli ale nie mierzyłem jeszcze miernikiem czy da rade tam złapać napięcie.
Pozdrawiam
Miałem tak podpięte cb w carismie. W tunelu środkowym są wtyczki od podgrzewania foteli i jest w nich prąd przy włączonym zapłonie. Jednak nie jest chyba zbyt "czysty". Radio tam podpięte szumiało przy wiatraku ustawionym na maxa, przy wycieraczkach na maxa, centralnym i klaskownie.
W galu mam podpiete pod zapalniczke to tez sciagam centralny i klakson, ale duzo ciszej niz w carismie.
Jeśli macie problem z miejscem na radio polecam COBRE 75. Wszystko w gruszce, mozna latwo schowac pod fotel itp. Choć jakość rozmow w porownaniu z lepszymi, zwyklymi modelami jest średnia.
to jest bardzo normalne, instalacja elektryczna w Volvo jest tak zrobiona że po przekręceniu kluczyka na "0" radio się wyłacza, dopiero od "1" startuje
kabel zasilający + możesz pociągnąć z zapalniczki do kostki i wtedy radi będzie grało po wyjęciu kluczyka
witam.:) mam problem z radiem brisa 2 gdyz w kostce tej na samym dole mam wolny przewód biało-popielaty (radio po wyciągnieciu kluczyka ze stacyjki rozkodowuje sie, jak równiez po wyłączeniu) na kostce są następujące przewody i woilne miejsca:
1(niebiesko biały) 3 (wolny) 5 (wolny) 7 (zołto czerwony)
2(wolny) 4 (biało-czerwony) 6 (popielato-niebieski) 8 (brązowy)
W które wolne miejsce mam podłączyć ten wolny przewód(biało-popielaty)
z góry dziekuje za odpowiedz.pozdrawiam
Tworek, styk S jest w kostce stacyjki czyli przelaczniku elektrycznym stacyjki, kostka stacyjki jest na kolumnie kierownicy, pomiedzy mechaniczna czescia stacyjki, a zlaczem z wiazka przewodow.
Jezeli zainstalowales nieoryginalne radio jest mozliwe ze polaczyles stale napiecie +12V do odcinanego styku S czyli napiecia +12V po kluczyku. W aucie powinienes miec standardowe kostki ISO, jezeli ich nie obcinales i nic przed nimi od strony auta nie przerabiales, to wypnij kostki ISO od radia i sprawdz czy zamykanie/otwieranie dziala. Jezeli pomiedzy niefabrycznym radiem posiadasz przejsciowke ISO/kostka radia, to w niej mozesz miec polaczone 2 plusy, lub zwarcie robi sie poprzez radio. A jezeli radio mialo juz wbudowane zlacze ISO i podpiales kostke, to sprawdz na radiu lub w dokumentacji radia opis jego zlacza ISO, opis zlacza w Leonie znajdziesz tu: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=7675 . Prawdopodobnie w obydwoch ostatnich przypadkach nalezy pozamieniac odpowiednio kable zasilajace i wszystko bedzie dzialalo, tak jak powinno. Sprawdz rowniez bezpiecznik nr 37 (ostatni rzad na dole, drugi od lewej) 10A w tablicy przekaznikow przy drzwiach kierowcy, ten bezpiecznik odpowiada za prad ze styku S do 2002r., od 2003 roku za styk S odpowiada bezpiecznik nr 10 (trzeci rzad od gory, czwarty od lewej) 10A.
Kupiłem radio Clairon do Peugeota 206 połączyłem kostki i radio gra ale termometr nie działa, na wyświetlaczu pokazuje dwie kreski.
W wiązce został jeden wolny kabel z zakutym złączem, którego nie ma gdzie wpiąć (końcówka jest specyficznie ukształtowana). Podejrzewam, że to może być od termometru.
Czy ktoś może mi pomóc?
demontaż radia to pare minut, musisz tylko kupic kostke do podlączenie ze zlacza bmw na iso (koszt 10pln + ramkę) w sumie to chyba kostkę taką mam w domu, jak wrócę to sprawdzę. co zrywa to tak jak krystek mówi, naciszkasz przycisk asc i robisz co chcesz wtedy - pamietaj najpierw musisz go na obroty trochę wkrecić
i po podłączeniu wzmacniacza głos znika.
a czy napewno masz podłaczone obie kostki??
ta prostokątna to sa wyjscia na 6 głośników + zasilanie wzmacniacza a ta okrągła to jest wejście sygnałowe tzw "czincze" któryni właśnie jest przesyłany sygnał (głos) z radia do wzmacniacza a nastepnie wzmcniany i podawany na głośniki
Witam,
Mam taki sam problem i chciałbym zaoszczędzić na elektryku robiąc to samodzielnie.Czy może mi ktoś wyjaśnić jak się do tego zabrać?
W samochodzie było radio seryjne Blaupunkt car 300 i działało dobrze oraz dało się je włączyć nawet przy wyjętych kluczykach.
Wyjąłem je i włożyłem panasonica.
Podpiąłem pod kostki lecz radio zaczyna działać tylko kiedy kluczyk jest w pozycji zapłonowej i jak pracuje silnik.Zgaszenie silnika powoduje wyłączenie się radia.
Także za każdym razem po włączeniu radia muszę ustawiać fale na nowo bo radio włącza się jak przy pierwszym uruchomieniu.
Czy wystarczy przełożenie na kostce A pina 4 w 7 czy trzeba coś bardziej kombinować?
A może jest łatwiejszy sposób?
Sterowanie jest zazwyczaj pomiedzy wejsciem plusa i minusa na wzmaku i tak jak napisal richie jest oznaczone jako remote...kabel od rada na kostkach iso tez powinien byc opisany...jak nie to voltomierz do reki jeen kabel do masy a drugi do kostkki i szukaj 9-12 V wtedy gdy radio jest wlaczone....a jeszce jedno...wzmaczniacza nie podlaczales Ty czy nie byl on wogole w trakcie swego zywota lączony ???
Po pierwsze, zacznij używać przecinków. Fajne są, i nie gryzą
Po drugie, niebieski masz w kabelku od radia do kostki, biało-czerwony jest za kostką w samochodzie. No chyba że masz kostkę wpiętą bezpośrednio do radia. Nie dotyczy Cię to, jeśli po włączeniu radia data na TIDzie gaśnie.
A co ma ten kabelek do całej historii? Z niego sterowane jest to nieszczęsne wygaszanie daty na TIDzie i zasilany jest wzmacniacz antenowy - który znajduje się w podstawce anteny na dachu.
Po trzecie, jak się okaże że kabelek jest podpięty, i że we wtyczce też wszystko w porządeczku, to uchyl lekko podsufitkę z tyłu, i sprawdź multimetrem czy jest przejście sygnału od anteny do radia, i czy nie ma zwarcia do masy.
A tak w ogóle to wsadź kawał druta w radio i zobacz czy coś złapie. Jak nie - to coś nie tak z radiem.
To zależy...jeśli masz zestaw separowany i do tego wzmacniacz to tylko przez zwrotnice, dla bezpieczeństwa należy wlutować kondensatory przed gwizdki. Co do miejsca umieszczenia to najlepiej w słupkach (efekt sceny)...
Tak wogóle to temat rzeka...trzeba by troche poczytać na forach CA. Najprościej to:
Radyjko -> kostka -> wlutować się beztlenowymi kablami w odpowiednie kable kostki (kolorki kabli są opisane na kostce) -> zwrotnica (na zwrotnicach powinienes mieć opisane wyjśia). jeśli w zwrotkach masz kondensatory to chyba można olać te przed gwizdkami...jest też opcja wpięcia się bezpośrednio z radia wtedy koniecznie kondensatory przed tweety...
Poszukaj jeszcze bo do tego żeby nie było za pięknie dochodzi strata mocy na zwrotnicach (chyba że aktywna), przyciszanie gwizdków przez mostki rezystorowe itd...wszystko zależy od tego jaka klasa sprzętu i czego oczekujesz od CA ;)