Najprawdopodobniej przy rozcinaniu uszkodziłeś transporder immo. Potrzeba albo wymienić i nowy zaprogramować albo czeka Cię ASO i dorobienie nowego klucza. Koszt takiej usługi coś około 650zł. Przynajmniej tyle było jakiś rok temu. Z BMW i EWS jest ciężki temat. Robił mi pewny człowiek w E36 EWS II. Padł transporder. Była wymiana pestki i kodowanie na nowo do EWS. Jak coś to daj znać podam namiar na człowieka.
Regulamin pkt 1
* Kody usterek
* Paski rozrządu
* kodowanie kluczyków elektronicznych
* Serwisowe przeglądy techniczne
* momenty dokręcania
* kasowanie inspekcji olejowych i serwisowych
* Dane diagnostyczne dla pojazdów z silnikami diesla, uzupełnione o:
* Czasy napraw z możliwością sporządzania kosztorysów
* paski wieloklinowe
* Łańcuchy rozrządu
* lokaliz acja filtrów przeciwpyłkowych
* Dane diagnostyczne dla pojazdów z silnikami benzynowymi
* pojemności napełniania w ukła-dzie klimatyzacji.
SPIS WYSTĘPUJACYCH MODELI:
ALFA ROMEO : 33, 145, 146, 147, 75, 155, 156, 164, 166, Sprint, Spider, GTV, GT, SZ/RZ.
AUDI : 80/90, 80 Coupe/Cabriolet, A2, A3, A4, TT, 100 / 200 / V8, A6,A8 , Allroad.
BMW : 1(E87), 3(E30), Z1, (E36), Z3(E36), 3(E46), Z4(E85), 5(E34), 5(E39), 5(E60), 5(E61 touring), 7(E32), 7(E38), 7(E65), 7(E66 L), 8(E31), X5(E53).
BUICK : Skylark , Century , Regal , Le Sabre , Park Avenue , Riviera.
CADILAC : Catera, Seville, Eldorado.
CHEVROLET : Caprice, Impala, Cavalier, Malibu, Lumina, Camaro, Corvette, Vanture Trans Sport.
CHRYSLER : Vision, Neon, Stratus, PT Cruiser, Voyager, 300M.
CITROEN : AX, Saxo, C2, C3, ZX, Xsara, Picasso, BX, Xantia, C5, CX, XM, Evasion Synergie, C8, C25, Jumper Realy, Jumpy Dispatch, Berlingo
DAEWOO : Matiz, Nexia, Lanos, Nubira, Espero, Leganza, Tacuma Rezzo, Kalos, Evanda Magnus, Lacetti.
DAIHATSU : Cuore Mira, Sirion, Charade, Valera, Applause, Move, Gran, Feroza Soprtrak, Terios,
Rocky Fourtrak.
FIAT : Cinqecento, Seicento, Panda, Uno, Punto, Palio Weekend, Tipo, Bravo, Brava, Tempra Marengo, Stilo, Idea, Croma, Marea, Coupe, Barchetta, Multipla, Doblo, Doblo Cargo, Ulysse, Scudo, Ducato.
FORD : Ka, Fiesta, Courier, Escort, Orion, Escort, Orion, Fusion, Focus, Puma, Cougar, Sierra, Mondeo, Mondeo, Mondeo, Scorpio, Scorpio Granada, Galaxy, Galaxy, Transit, Maverick.
HONDA : Logo, Jazz, Civic, Shuttle, CRX, Integra, Concerto, Accord, Wagon Aerodeck, Accord, Prelude, Legend, HR-V, CR-V, Insight, Stream.
HYUNDAI : Atos, Pony, Excel, Accent, Matrix, Scoupe, Coupe, Stellar, Lantra, Elantra, Trajet, Santa Fe, Sonata, H-100, H1 H-200, Starex, Satellite.
IVECO : Daily, Daily S2000.
JAGUAR : XJ, XJ6, XJ12, X300, V8, X308, X-Type, X400, S-Type.
JEEP : Cherokee, Grand Cherokee.
KIA : Pride, Sephia, Sephia II Shuma, Rio, Clarus, Carato, Sportage, Besta, Magentis Optima, Opirus, Carens, Carnival Sedona.
LADA : Samara & Diva Riva.
LANCIA : Ypsilon Y10, Ypsilon Y, Delta, Prisma, Dedra, Lybra, Thema, Kappa, Thesis, Zeta, Phedra.
LAND & RANGE ROVER : Defender, Discovery I, Discovery II, Range Rover I, Range Rover II, Freelander.
LEXUS : IS GXE10, LS UCF10, LS UCF20, LS UCF30, GS JZS147, GS JZS160, SC UZZ40, RX MCU15.
LINCOLN : Continental, Town Car, Mk VIII.
MAZDA : 121, Demio, 323, 626 (Wagon ->1997), 626, MX3, MX5, / Miata, MX6, Tribute, Xedos 6, Xedos 9,
E-series, Premacy, MPV.
MERCEDES - BENZ : W168 A, W414 Vaneo, W201 190, W202 C, 180-43AMG,W203 C, 180-320, W208 CLK, 200-55AMG, W209 CLK, 200-500, W215 200-500, E, W124 E, 200-500, W210 E, 200-55AMG, W211 E, 200-55 AMG Kompressor, W123 200-300, W140 S, 280-600, W220 S, 320-600, W126 SE&SEL, 260-560, W170 SLK, 200-32 AMG, W171 SLK, W129 Sl, 300-600, W230 SL, 350-600, W460 G, 200GE-300GD, W461 G, 230GE-290GDT, W463 G, 200GE-G500, W163 ML, 230-500, W638 Vito / V-, W631 MB 100, W601-2 T1, 208 -410 D, W901/2/3/4/5 Sprinter.
MG : MGF, RV8, ZR, ZS, ZT.
MINI : Mini R50, Mini Cooper SR53.
MITSUBISHI : Colt, Lancer, EVO VIII, Carisma, Galant, Sapporo, Sigma, Starion, 3000, Pajero Pinin,
Pajero Montero, Pajero Shogun, Space Star, Space Runner, Space Wagon,
Space Wagon & Runner / Chariot, Space Wagon, Space Gear, L200, L300, L400.
NISSAN : Micra K10, Micra K11, Micra K12, Sunny, NX, Primiera P10, Primiera P11, Primiera P11-144, Primera P12, Almera N15, Almera N16, Almera Tino V10, Bluebird, Laurel, Maxima, Maxima QX A32, MaximaQX A33, Serena C23, X-Trail T30, Terrano I, Terano II R20, Patrol, Patrol GR Y61, Prairie, Prairie M11, Silvia, 200SX, 200 SX S14, 300ZX Z32, Primastar X83, Interstar X70, Urvan E24.
OPEL : Agila, Corsa A / Nova, Corsa B, Corsa C, Tour Combo, Tigra, Kadet E, Astra F, Astra G, Zafira, Meriva, Ascona C / Cavalier, Vectra A / Cavalier, Vectra B, Vectra C, Signum, Calibra, Omega A / Carlton, Omega B, Senator, Sintra, Frontera, Frontera B, Monterey, Campo, Vivaro, Movano.
PEUGEOT : 106, 205, 206, 309, 306, 307, 405, 406, 407, 605, 607, 806, 807, Partner, Expert, J5, Boxer.
RENAULT : Twingo, 5 Super 5, Modus, Clio I, Clio II, 19, Megane, Megane Scenic, Megane Coupe,
Megane II, 21 Nevada, Laguna I, Laguna II, 25, Safrane, Vel Satis, Espace, Avantime, Express, Kangoo, Trafic I , Trafic II , Master I, Master II.
ROVER : Mini, Metro, 100 / Metro, CityRover, 200, 200&400, 200, 400, 25, Streetwise, 45, Maestro, Montego/Estate, 600, 75, 800.
SAAB : 90, 900, 900, 9-3, 9-3, 9000, 9-5, 9-5.
SEAT : Marabella, Arosa, Ibiza I , Ibiza II , Ibiza III , Altea, Leon, Malaga, Cordoba I, Cordoba II,
Cordoba III, Toledo I, Toledo II, Alhambra, Terra, Inca.
SKODA : Fabia, Favorit, Felicia, Octavia, Superb.
SUBARU : Mini Jumbo, Vivio, Justy, Leone 1300, Leone 1600, Leone 1800, , Impreza, Forester, Legacy,
XT, SVX.
SUZUKI : Wagon R+, Alto, Alto, Swift, Swift, Baleno, Baleno, SJ, Samurai, Vitara,Grand Vitara, Liana, Cappucino.
TOYOTA : Yaris, Verso, Starlet, Corolla, Corolla Verso, Paseo, Avensis, Avensis Verso, Carina, Camry, Picnic, Previa, Previa, 4-Runner, Hi-Lux, RAV-4, RAV-4, LandCruiser, Celica, MR2, Supra, Lite Ace,
Hi-Ace RCH&LXH.
TVR : Griffith, Chimaera.
VOLKSWAGEN : Lupo, Polo II, Polo III, Polo Clasic, Caddy, Polo IV, Golf II, Golf III, Golf IV, Golf V, Touran, Jetta II, Vento, Bora, New Beetle, Scirocco, Corrado, Passat II, Passat III, Passat III, Passat IV, Phaeton, Sharan, Taro, Touareg, Transporter T3, Transporter T4, Transporter T5, LT.
VOLVO :340/360, 440/460, S40/V40, S40/V50, 480, S60, 240, 740 / 760, 780, 850/S70/V70, C70, V70/XC70, 940/960/S90/V90, XC90, S80.
Witam mialem podobny problem i musialem zakupic instrukcje z ebay.co.uk. Zaplacilem za to jkies trzy funty ale niestety nie dowiedzialem sie czy dziala bo zablokowalem auto podczas programowania . Wizyta w servisie bmw w UK to 200 funtow za odblokowanie auta Ponizej instrukcja
Przeprogramowanie twojego pilota
Jeżeli jesteś użytkownikiem e36 lub tez z3 powinieneś wiedzieć ze akumulator rozładuje ci się jeżeli pozostawisz auto na dłużej niż tydzień. Szanse na to ze otworzysz auto Są małe ze względu na to ze pilot zawiedzie.
Nie tak jak w późnych modelach e36 gdzie zintegrowano alarm z elektronika pojazdu w e36 i z3 większa cześć wyprodukowanych jednostek była poprzez gemel we Włoszech a ta firma również produkuje serpi star i sigma brands
Jednostki te noszą rożne nazwy ale najpopularniejsza jest BMW 3G EWS znana również pod nazwa BMW digital alarm system były jednak montowane przez dilerów jako opcje.
System ten powinien pracować bez awarii do momentu gdy nie zniszczysz pilota lub bateria się nie rozładuje w tym czasie system używa zmiennego kodu i nie można wyłączyć alarmu bez pilota i nie możesz go zakodować bez uprzedniej dezaktywacji wiec mamy tu 22 sytuacje
Zanim przypadkowo wrzucisz pilot do pralki i system pozostawi cię otwartym , kupujesz nowy pilot z bmw i programujesz zgodnie z instrukcja do twego systemu
1 Moduł alarmu jest umieszczony z reguły za schowkiem co oznacza ze musisz go wymontować. Dwie śruby po narożnikach do góry i kilka innych na około schowka
2 Następnie usuń plastikowe pokrywki ukrywające Wkry nie martw się ze je zniszczysz kosztują parę groszy
3 Dwa dodatkowe wkręty znajdziesz na dolnej krawędzi schowka. Wysuń delikatnie całość.
4 Gdy już wymontujesz schowek powinieneś ujrzeć jednostkę sterująca alarmu. Ukryta jest za metalowa pokrywka Odbiornik możesz odłączyć od korpusu ( mniejsza cześć nie widoczna na zdjęciu)
5 Gdy już masz dobry dostęp do modułu powinieneś znaleźć przełącznik kodowania widoczny poprzez dziurkę w obudowie pod gumowym korkiem. Zanotuj w jakiej pozycji jest teraz i przesuń w odwrotna aby zakodować kluczyk
6zanim rozpoczniesz dalsze operacje upewnij się ze kupiłeś dobry pilot z BMW Normalnie maja go na stoku ale chcą widzieć stary aby upewnić się ze sprzedajna ci dobry Numer części to 82 92 9 404 882 i kosztuje 34,05 funta
7 Gdy przełącznik przełączony jest w pozycje koduj a zapłon jest wyłączony, przyciśnij czerwony guzik na pilocie. Przełącz z powrotem przełącznik z pozycji koduj i wypróbuj twój pilot. Jeżeli zrobiłeś wszystko właściwie powinno działać i możesz poskładać wszystko z powrotem.
Są jakieś metody alternatywne zakodowania klucza ale nie ręczę za nie bo nigdy ich nie używałem.
Przygotowanie systemu do przeprogramowania
Przygotowanie
1 zamknij wszystkie drzwi i bagażnik oraz make
2 system bezpieczeństwa musi być rozbrojony (nieaktywny) a kluczyk wyjęty ze stacyjki
Nauka kodu otwierania
3 otwórz bagażnik i pozostaw otwarty
4 otwórz drzwi kierowcy i pozostaw otwarte a sam wsiądź do środka
5 zamknij drzwi kierowcy
6 zrób cykl pięciu przekręceń stacyjki pomiędzy off a pozycja on (deska i kontrolki świeca) LED ciągle świeci na czerwono a syrena zawyje raz aby poinformować cię ze system zaczyna się uczyć.
Nie włączaj silnika
Cały cykl #6 musi się odbyć w ciągu 10 sekund a kroki od 1 do 6 w ciągu 45 sekund
Zarejestruj kod ID
7 otwórz drzwi kierowcy ale pozostań na miejscu
8 zamknij drzwi kierowcy
9 przyciśnij i puść dowolny przycisk na pilocie
10 powtórz kroki od 7-9 w celu zarejestrowania pozostałych 3 kluczyków
Wyście z trybu nauki
11 otwórz drzwi kierowcy i wyjdź z pojazdu drzwi pozostaw otwarte
12 zamknij bagażnik
13 zamknij drzwi kierowcy Dioda wyłączy się a syrena zawyje dwa razy
14 operacja zakończona przetestuj wszystkie piloty aby potwierdzić operacje.
Jeżeli twój pilot zawiódł możesz dezaktywować alarm sekretnym kodem który powinien był być dostarczony razem z pojazdem przez dilera
Włącz zapłon zaczekaj 30 sekund wyłącz ponownie policz błyśnięcia diody. Jeżeli twój kod to 12345 zaczekaj na jeden błysk i wciśnij diodę następnie włącz zapłon i wyłącz poczekaj na dwa zabłyśnięcia włącz i wyłącz zapłon itd. Az alarm będzie dezaktywowany
Jeżeli to nie zadziała
Odkryawjac działania innego dilera bmw wiedząc ze nie można zakodować pilota a alarm jest uzbrojony Zasugerują aby spróbować kupić inny pilot pasujący do nowego odbiornika około 65 funtow który to jest oddzielnie sprzedawany od modelu alarmu. Pozwiedza ze to było najwyraźniej poprzez garażową robotę Wcześniejsze systemy wyłączano i kodowano od nowa ale nie jest to możliwe z 3G A zakupienie pasującej pary pilot odbiornik będzie trudni i w dalszej części jakkolwiek nie możliwe
2 Wiec trzeba dalej pracować aby system rozbroić
3 Nielegalnie dowiedziałem się od kolegi który ma odpowiednia wiedze. Wyjąłem odbiornik z obudowy aby dąć sobie szanse pogrzebania przy pinach
4 cuz nie było nic do stracenia próbowaliśmy na zmianę łączyć kilka pinów co powodowało ze światełko ostrzegawcze zabłysło dwa razy tak jak podczas uzbrajania systemu
5 Zrealizaowalismy już cos, potrzebujemy małego kawałka przewodu by na krotko przełączać się pomiędzy panamy a drwi zaczęły się zamykać i otwierać. Złącz piny 2 i 4 następnie 2i 5 nic się nie martw nic nie zepsujesz jak cos żle podłączysz.
6 następnie postępuj według procedury bmw
Przełącz kodujący przełącznik
Przyciśnij przycisk czerwony na pilocie a następnie szary
Przełącz przełącznik
O dziwo to działa zainstaluj moduł pięknie załóż schowek i zaoszczędź 200 fuli
Jezeli chcesz otrzymac oryginal to napisz na priv ( jest po angielsku a ja to tak na szybko przetlumaczylem)