" />Witam , ostatnio mam problem z komputerem a dokładnie chyba z czujnikiem.
Wciskam Chcek Control i wyskakuje mi komunikat Waschwasser ( sterd?) -> nie wiem do końca bo troszeczkę wyświetlacz po koniec jest nie czytelny. Domyślam się ,że chodzi o Płyn do spryskiwaczy no ok zalałem płyn i nadal pokazuje czyli czujnik jest walnięty. Tyko szukałem i nie mogę znaleźć tego czujnika.
Również, Zastanawiam się czy wszystkie funkcje działają chcek control. Wyczytałem ,że na przykład dłuższa jazda na zaciągniętym ręcznym powinien komputer wyświetlić a nie wyświetlił , czy niski poziom oleju w skrzyni(wymieniałem ostatnio to było go bardzo mało a komputer nic nie powiedział). Ile jest czujników ? , i czy można każdy z nich dodać/wymienić by działało wszystko. Mam OBC z 8 przyciskami.
Sory za wywód . Pozdro.
" />
">w innym temacie piszesz ze nie masz stopow wiec moze to jest odpowiedz na check
No możliwe, ale tak skromnie by E36-tka informowała o awarii świateł, w ciężarowym Iveco Stralisie jak spaliła się żarówka od pozycyjnych w naczepie to wyskoczył na czerwonym tle komunikat jakiś włoski zajmujący pół wyświetlacza kompa pokładowego.
Jutro muszę to wszystko posprawdzać jeszcze jak należy.
[ Dodano: 13 Luty 2008, 20:54 ]
GP-T1000 miałeś rację, zrobiłem STOP-y i ten komunikat znikł.
" />witam
moj problem wynikl dzisiaj i nie wiem co zrobic
mechanik wymienil mi dzisiaj olej, sprawdzil plyn w chlodnicy (trzeba zmienic bo tylko do -15stopni utrzyma), wymienil filtr oleju, skasowal komunikat "OLI SEERVICE" na wyswietlaczu .....
po czym :
wracajac od mechanika poczulem zapach gorąca.lekkiego przegrzania... i zagrzal sie silnik do 3/4 licznika- jeszcze nie czerwona lampka.
auto ostyglo i pojechalem dalej w trase.. okazalo sie ze ogrzewanie nie dziala choc wszystko pieknie mocno wieje... jechalem 50 km z nawiewem na szybe (zimnym) zeby nie parowala szyba no i dojechalem na miejsce a temp.sielnika byla idealna. wylaczylem na koniec drogi calkowicie nawiew po czym silnik zagrzal sie do czerwonosci(lampka)....
wylaczylem nawiew... dodalem gazu.... i temp. wracala do normy,......
dalemodsapnac i ponownie sprawdzilem...... odpalam auto wlaczam nawiew leci super cieplutkie...... 30 sek cieple robi sie zimne i silnik sie grzeje... wylaczam nawiew silnik stygnie......
o co chodzi????
" />Witam szukałem na forum odpowiedzi i pytałem w dziale kodów błędów ale nie uzyskałem odpowiedzi bo tam chyba nikt nie zagląda dlatego zakładam nowy temat.
Mam taki problem: po przekręceniu stacyjki i odpaleniu silnika na wyświetlaczu licznika kilometrów pojawił mi się jak w temacie komunikat "PPPP" i nie działały zegary, nie pokazywały ilości paliwa ani obrotów ani wogóle niczego oprócz tego komunikatu dodam że silnik normalnie zapalił i pracował. Zgasiłem silnik i spróbowałem zrobić test zegarów i po teście wszystko wróciło do normy: komunikat znikł a zegary normalnie pracują jak wcześniej.
Jeżeli ktoś spotkał się z takim komunikatem prosiłbym o wyjaśnienie co oznacza.
Sprawdzcie mi nastepujace rzeczy:
1. Po wcisnieciu przycisku CHECK i 100 lub CHECK i 1 pokazuja sie kratki na wyswietlaczu tam gdzie pisze komunikaty. Stacyjka musi byc na II msc. Moze to jeszcze dzialac tak wcisnac CHECK 100 lub 1 przytrzymac chwile i puscic wczesniej 100 lub 1 czymajac nadal CHECK. Co to ??
2.Stacyka ustawiona na 0 czymac CHECK i przekrecic stacyjke na II. Wtedy tez sie robia kwadraty. Co to ??
3. Po odlaczeniu akumulatora dluzej niz 3h po podlaczeniu gong ten spod kierownicy. Co to ??
Witam serdecznie
Jako że nie miałem nigdy E36 chciałem zapytać o parę przycisków.A mianowicie "1000,100,10,1".
Wiem że np w e34,e32 po wciśnięciu 1000 i 10 wyskakuje napis TEST i można tam znaleźć kilka ciekwych informacji.I własnie u mojego kolegi tez po wciśnięciu tych dwóch przycisków coś się tam pojawia(nie widziałem tylko dzwonił i mi mówił).W aucie ma wyświetlacz koło lewarka biegów tyle że ten mały a nie rozbudowany tzn wyświetlaju mu sie komunikaty ale nie ma np spalania...Czy też mozna spr jak w e32 ile np jest paliwa w zbiorniku,spalanie na godz i wiele innych rzeczy za pomoca testów?
z góry dziękuje i czekam na odp
pozdrawiam Łukasz
Witam wszystkich. Na wstepnie nadmienie, ze przeszukalem forum (rowniez inne) w celu znalezienie zadowalajacej mnie odpowiedzi. Znalazlem co prawda jedna wskazowke ale nie do konca wydaje sie byc ona odpowiedzia na nurtujacy mnie problem.
Rzecz tyczy sie mojego nowego nabytku - E36 320i z 1992 roku. BeeMka posiada pelny komputer, ktory nie ukrywam budzi moje ogromne zainteresowanie a jednoczesnie troche przeraza. Problem w tym, ze jest na nim przycisk Check. Czytam tu o wyswietlanych roznych komuikatach jednak u mnie, po nacisnieciu tego przycisku nie pojawiaja sie zadne komunikaty. Wyswietlacz zaczyna swiecic sie na calej dlugosci (kwadraciki) oraz swieci sie znak + co jak wyczytalem swiadczy o bledach. Niestety nie wiem, jak sie do nich dogrzebac. Slyszalem, ze sa jakies trzy priorytety bledow. Jak narazie nie udalo mi sie wyswietlic zadnych komunikatow o bledach, mimo ze powinny takie byc - wspomniany juz znak plusa oraz fakt, ze mialem spalona zarowke swiatel mijania. Prosze Was o jakies sugestie. Czy mozliwe jest, ze poprostu modul (nie wiem czy dobra nazwa) check control jest uszkodzony?
Dziekuje za wszelkie odpowiedzi, pozdrawiam...
W E36 masz kilka rodzajów komputerów np: 7 przyciskowy, 11 i 18.
Ten mały 7 przyciskowy pokazuje w sumie tylko godzinę/datę i temperaturę na zewnatrz. Z tego co wiem to w tym przypadku musisz miec tylko podłączony kabelek od termometru który siedzi we wlocie powietrza po stronie kierowcy. Ale jeśli masz wersję bez kompa to w ogóle termomertu chyba nie ma (poprawcie mnie jesli sie mylę).
Komp większy czyli 11 przyciskowy ma większy wyświetlacz i tam pokazywane są już pełne komunikaty. Dodatkowo jest funkcja CHECK CONTROL gdzie czujniki mówią Ci o spalonej żarówce czy o niskim poziomie jakiegos płynu.
Pełny komputer 18 przyciskowy ma już funkcje spalania i zasięgu.
No ale zainstalowanie takiego komputerka 11 czy 18 przyciskowego to już trochę zabawy.
Wiam wszystkich, znalazłem stronke gdzie jest wspomniane ze w e36 mozna przeprogramować licznik. Moje pytanie jest takie, Czy jest to mozliwe aby komp w e36 pokazywał (zobaczyć spalanie w litrach na godzinę, zmienić (skorygować) wskazania prędkościomierza czy wskaźnika spalania, zmienić język komunikatów, sprawdzić ilość paliwa w baku w % w stosunku do pełnego, napięcie w instalacji, przeprowadzić test wyświetlacza w zegarku i desce rozdzielczej, sprawdzić model i datę produkcji samochodu i oprogramowania, przejrzeć numery błędów i wszystkie wykasować, sprawdzić numery nadwozia, aktualna prędkość i kilka innych funkcji. ) Jezeli jest to mozliwe to jak to zrobić. Oto adres stronki gdzie to znalazłem http://www.nlkbmw.friko.pl/strona.htm. Dzięki