W ostatnich latach tylko Szczucin zlikwidowali, dopiero teraz niektóre
osobowe na E30. A do Stróż założę się, że jest 8 czy 9 par i będzie, chyba że
Pana Koguta wyrzucą.
Całkiem zapomniałem, że Pan Kogut - przewodniczący Krajowego Związku
Kolejarzy "Solidarność" pochodzi właśnie z tych okolic.
Bodajże ze stacji Stróże czy Zawada. Nie ma się więc, co dziwić, że szykuje się
Strajk Generalny na Kolei, ale tylko w Małopolsce. Reszta kraju nie powinna w
tym udziału. Warszawa ma już nową spółkę "Koleje Mazowieckie" - powstałą z
Mazowieckiego Zakładu Przewozów Regionalnych, WKD. Trójmiasto SKM, itd.
Jak widać, związki zawodowe nie są już tak silne, jak kiedyś.
Raczej oczekiwałbym, że każdy z Zakładów Przewozów Regionalnych stanie
się niezależną spółką, i powstanie coś takiego jak teraz Koleje Mazowieckie,
tylko nieco bardziej niezależne (bo juz nie będzie PR, na którym można by
się oprzeć).
No cóż KM jest strzałem w dziesiątkę, ta spółka podoma mi się m.in. za to że
prowadzi ruch bipami i że sprowadziła dobrze wyglądające szynobusy z Niemiec.
Jedyną wadą jest rozkład jazdy na liniach po wznowieniu ruchu, jak to
dopracują to będzie nr1 w całej Polsce.
Z drugiej strony jak są podziały to też nie jest dobrze, bo jakby wszystkie
województwa zrobiły tak jak mazowieckie to kto by się zajmował siatką
połączeń dalekobieżnych?
To mówiłem ja, Radek U.:
Witam mam małe pytanie czy w Polsce są nastawnie kolejowe sterowane za
pomocą komputerów. Jesli tak to gdzie się one znajdują i iaki jest sposób
ich działania. Jeszcze jak można prosić o fotki.
Mińsk Mazowiecki, Metro Warszawskie (2 dyspozytornie - STP i linia)...
Pzdr PM
Od dwóch godzin próbuję dowiedziec się, czy mogę jechać "słonecznym" z
Gdyni do Malborka i spowrotem na bilecie wycieczkowym wystawionym przez PKP
PR. Niby na stronie KM jest info, że honorują bilety PR, ale nigdzie nie
mogę się dowiedzieć jednoznacznie. Na 9436 nie wiedzą nic :( Czy KM ma jakiś
telefon czynny 7 dni w tygodniu, pod którym można uzyskac informację o ich
pociągach ?
P.W <pawwas.anty@gazeta.plw wiadomości
<news:enecvj$e21$1@inews.gazeta.plnapisał:
I ważniejsze pytanie czy są jakieś trasy dostosowane do
większych predkosci np: 200.
W dokumencie:
*********************************************************************
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Regulamin przydzielania tras pociągów i korzystania z przydzielonych
tras pociągów przez licencjonowanych przewoźników kolejowych w ramach
rj 2006/2007 (w. 1.2) Załącznik 2.1
*********************************************************************
Opisano dwa odcinki z v-max 200 km/h (więcej nie znalazłem)
Nr Nazwa Km pocz. Km końca prędkość
linii linii [km/h]
4 GRODZISK MAZOWIECKI - ZAWIERCIE 154,809 212,200 200
4 GRODZISK MAZOWIECKI - ZAWIERCIE 212,200 214,800 200
Tu ten dokument:
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/pdf/reg2006/P_06-07_Z_2.1P_w1.2.pdf
No dobra, ale FLIRTY na posp. ??
Pospieszne obsługują PKP PR, a nie Koleje Mazowieckie.
Flirty będą sobie jeździć tam ,gdzie KM sobie zażyczą i niekoniecznie musi
to być Łuków, czy Siedlce..
Natomiast w pierwszym zarysie PR pojawiła się para relacji Łódź - Siedlce,
wyjazd z Warszawy ok 13:40 (czyli tak, jak kiedyś jeden pośpiech
jeździł...). Powrót pewnie wieczorem. Ale czy coś takiego uruchomią, to się
okaże.
Użytkownik "Łukasz Kalbarczyk" <lukaszu@topocztowy.netnapisał w
wiadomości
Hafas na pewno nie jest podstawą prawną,
ale jeśli chodzi np. o Koleje Mazowieckie,
to tam nie ma chyba formalnie pierwszej klasy nigdzie,
więc pewnie gdzieś jest opisane, że obowiązują bilety kl.2.
No raczej, skoro KM chyba wogóle nie mają taryfy na 1 klasę.
Pedro
Załóżmy, że PKP PR likwidują. Kto wtedy przejmie obsługę przewozów
regionalnych? Kto weźmie na siebie długi tej spółki? Myślę, że likwidacja
PKP PR będzie za Kaczorów nierealna.
W Kuj -Pom i Pomorskim będą to Koleje Nadwiślańskie, w Warszawie są Koleje
Mazowiecki, region Trójmiasta opanowany jest już przez SKM (od nowego
rozkładu pociagi SKM dojada do Laskowic Pom, więc podejrzewam ze niedługo
tez do Bydgoszczy). Czy PKPPR jest na rzeczywiscie potrzebne, przynajmniej w
moim bydgoskim regionie?
Niestety,ale przew.regionalne to wór bez dna.
Pozdro
Rafał Malewski
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/article/4/378.html napisał/a:
03-04-2007
Zmiany w taryfie TP-KM
Od 15 kwietnia 2007 r. Spółka âŸKoleje Mazowieckie â KMâ wprowadza zmiany
w taryfie przewozowej. Bilety zdrożeją średnio o 5,13 %, w tym:
a) jednorazowe, średnio o 4,00 %,
b) odcinkowe, średnio o 4,95 %,
c) strefowe, średnio o 5,70 %.
Zmieni się także cena biletu dobowego, zamiast 20 zł, będzie kosztować 24
zł.
Powyższa zmiana wynika ze wzrostu stawek dostępu do infrastruktury
kolejowej oraz cen energii i paliw.
Podwyżki cen nie obejmą opłat za przewóz psa, roweru, a także rzeczy pod
opieką podróżnego. Nie zmieni się również cena biletu (wg taryfy
specjalnej) na odcinku Warszawa â Otwock ( 2,50 zł - bilet jednorazowy, 90
zł bilet miesięczny).
Spółka wprowadziła także ujednoliconą opłatę za wydanie biletu w pociągu.
Bez względu na odległość będzie ona wynosić 2,00 zł.
Ponadto, Koleje Mazowieckie z myślą o podróżnych, poszerzyły strefę
aglomeracji warszawskiej (dot. strefy II i III).
Strefa II została rozszerzona o stacje:
- Legionowo Piaski,
- Michałów Reginów,
- Wieliszew,
- Nieporęt,
Strefa III została rozszerzona o stacje:
- Dąbkowizna,
- Radzymin,
- Krusze,
- Mińsk Mazowiecki Anielina.
Piotr Damer <pio@plo.lublin.plwrote:
[ciach]
| Jakis czas temu bylem w Grodzisku Mazowieckim przejazdem i postanowilem
| zajechac na stacje. Oczom moim ukazaly sie dwa sklady wagonow chlodni
kolei
| DB. Kolor bialy (umyte) lub rdzawobialy (nieumyte). Na burcie wymalowane
| wielgachne banany!!! Trwal akurat rozladunek towaru na TIR-a, na ktorym z
| kolei stal napis cos w stylu Dojrzewalnia bananow Grodzisk Mazowiecki. Wie
| ktos moze jak czesto zajezdzaja tam te bananowce?
[ciach]
Sporo takich kontenerow widywalem nieraz jadac 2500/2501, na bazie
kontenerowej na Pradze.
A ja wlasnie wczoraj widzialem przelotem kilka tych TIRow bananowych ;-)
On 11 Lis, 20:20, Maciej Makula <mac@TUMOJENAZWISKO.plwrote:
W województwie mazowieckim nie ma autostrady. Czy wojewóztwo mazowieckie
jest niedorozwinie;te? Tak lub nie.
Szwajcaria ma wiecej autostrad na mieszkanca niz Polska. Dlaczego
Szwajcarzy nie zniszczyli swoich autostrad mimo ze maja dobrze
funkcjonujaca kolej?
aron
http://www.ztm.waw.pl/komunikaty/020401PKP.htm
Zgodnie z podpisaną 31 marca br. umową między przedstawicielami spółki
"PKP Przewozy Regionalne" i Miasta St. Warszawy w okresie od dnia
1.04.2002 do 30.06.2002 można korzystać z 30- i 90- dniowych biletów ZTM
na siedmiu trasach kolejowych w obszarze Mazowieckiego Zakładu Przewozów
Regionalnych ograniczonym miejscowościami (włącznie):
* Legionowo,
* Otwock,
* Ożarów Mazowiecki,
* Piaseczno,
* Piastów,
* Sulejówek,
* Ząbki.
Musze przyznać, że trochę jestem w szkoku - po tylu latach "niedania się"
załatwili to w tydzień. To oczywiście dopiero początek, ale i w to nie
wierzyłem.
A wybory dopiero jesienią, więc w czerwcu trzeba będzie przedłużyć co
najmniej do końca roku (pewnie się pokłócą o stawkę wakacyjną... :-)).
Pozdrawiam,
Alojzy
Użytkownik Grzegorz W. Fedorynski <alo@zodiac.mimuw.edu.plw wiadomości
do grup dyskusyjnych
napisał:Pine.LNX.4.10.10007261236540.3916-100@joanna.jfedor.org...
W Stołecznej jest dziś duży artykuł o przystosowaniu pociągów podmiejskich
do strandardu SKM - wygląda wszystko całkiem fajnie, na pierwszy ogień
miałaby iść WKD (której oczywiście popieprzona PKP nie chce oddać) oraz
linia Grodzisk Mazowiecki - Otwock.
Całkowity koszt do 2015 (licząc nowy tabor dla WKD) to 1 488 mln PLN. Z
komnentarzem, że to bardzo dużo. Co za bzdury. Ciekawe, ile autostrad
można za to zbudować. Kilometr? Pięć?
Pozdrawiam,
Alojzy
O ile sie nie mylę, to ogryzek autostrady od Mikolowskiej w Katowicach do
wylotu z Batorego w Chorzowie na Kochlowice będzie kosztował wedle planu 10
miliardow. Fakt, że po drodze trzeba przeciąć dwie linie kolejowe - jedna
nad - jedna pod autostradą, a w Batorym szykuje sie przeskok nad kolejną
linią, ale cały odcinek to bodajże 5-6 kilometrów. Czyli w warunkach
górnośląskich za 1,5 mld PLN zbudujesz od biedy kilkaset metrów autostrady,
w warszawskich pewnie jeszcze mniej. Koszty zwykle przekraczają plan o 20%,
tak więc jest to optymistyczny szacunek. Nie wiem, czy koszty te
uwzględniają bezkolizyjny węzeł na Mikołowskiej/Górnosląskiej.
Hej
Jakub Halor
Koleje Mazowieckie zapowiadają duże inwestycje
tna liniach Nasielsk - Sierpc (1,39%), dobry menadżer by sprawił, że ten wynik
byłby o niebo lepszy. Uruchamiając po prostu bezpośrednie połączenie Toruń -
Sieprc - Nasielsk - Warszawa i odwrotnie tak aby ludzie mogli dojechać na 9
rano do Torunia i Warszawy a po 16 wrócić z Torunia i z Warszawy...
o.retyrety napisała:
...czeka PKP Legionowo - Piaseczno...
To PSL domaga się pociągów relacji Legionowo (raczej Nasielsk) - Piaseczno
(raczej Czachówek Płd.)? Tylko, że tak, czy siak nie będzie to PKP. Teraz
wszystkie takie relacje obsługują Koleje Mazowieckie - oprócz legendarnych
pojazdów EN57 przejęli także już ex-PKP-owską Elektrowozownię Ochota. Wyjątek
stanowi linia "S2" ZTM-u im. Andrzeja Urbańskiego (tego prezia TVP obecnego,
tak, tak...) Pruszków - Sulejówek-Miłosna. To jest dziwna jakaś sytuacja...
Czekam, czy z tym coś wreszcie zrobi Hania. Bo bilety są niekompatybilne.
Dlaczego???
Nowe składy kolejowe
Pytanie do decydentów i osób mogących coś zdziałać w temacie, w szczególności
do P. Piechocińskiego-sąsiada z Nowej Iwicznej: od września koleje mazowieckie
zapowiadają wysłanie nowych składów kolejowych na trasę m.in. do Radomia. Czy
w związku z tym zwiększy się liczba składów już jeżdżących, a co za tym idzie
częstotliwość kursów, czy też po prostu zostaną wymienione te stare? Ale
niezależnie od tego czy w związku z planowanym/planowym :-))))))) zakończeniem
remontu torów, liczba pociągów będzie zwiększona, czy dalej będziemy jeździć
tak beznadziejnie rzadko?
Tak przy okazji: co ze wspólnymi biletami sieciowymi. Miały być wprowadzone
dwa lata temu, a dalej nic się nie zadziało.
a teraz na wakacje Koleje Mazowieckie puściły osobowy przyspieszony
(zielony "żółtek" - ale z super siedzeniami, bilety kupuje sie w pociagu lub w
kasach mazowieckich) relacji w-wa - gdynia i z powrotem. Jedzie niewiele
wolniej niż pośpiech olsztyński. Z wa-wy jest koło 8. a z działdowa 19.08. Jest
bar i obsługa w zielonych garniturach. Pociag nazywa się "słoneczny" i trzeba
go szukać w internecie bo na mazurach i warmii nie umieścili go w rozkładach.