logo
 Pokrewne renessmeKoleje mzaowieckieKoleje gryKomunikacja miejska w Rawie MazowieckiejKoleje mazowiecie rozkład jazdyKOLEJE MAZOWIECKIE ROZKŁADkorekta wad postawyKostka brukowa kolory jesienikodów w spellforceKomin do kotła na ekogroszekKołowrotek Daiwa opinię
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • opowiastki.keep.pl
  • renessme



    W ostatnich latach tylko Szczucin zlikwidowali, dopiero teraz niektóre
    osobowe na E30. A do Stróż założę się, że jest 8 czy 9 par i będzie, chyba że
    Pana Koguta wyrzucą.


    Całkiem zapomniałem, że Pan Kogut - przewodniczący Krajowego Związku
    Kolejarzy "Solidarność" pochodzi właśnie z tych okolic.
    Bodajże ze stacji Stróże czy Zawada. Nie ma się więc, co dziwić, że szykuje się
    Strajk Generalny na Kolei, ale tylko w Małopolsce. Reszta kraju nie powinna w
    tym udziału. Warszawa ma już nową spółkę "Koleje Mazowieckie" - powstałą z
    Mazowieckiego Zakładu Przewozów Regionalnych, WKD. Trójmiasto SKM, itd.
    Jak widać, związki zawodowe nie są już tak silne, jak kiedyś.




    Raczej oczekiwałbym, że każdy z Zakładów Przewozów Regionalnych stanie
    się niezależną spółką, i powstanie coś takiego jak teraz Koleje Mazowieckie,
    tylko nieco bardziej niezależne (bo juz nie będzie PR, na którym można by
    się oprzeć).


    No cóż KM jest strzałem w dziesiątkę, ta spółka podoma mi się m.in. za to że
    prowadzi ruch bipami i że sprowadziła dobrze wyglądające szynobusy z Niemiec.
    Jedyną wadą jest rozkład jazdy na liniach po wznowieniu ruchu, jak to
    dopracują to będzie nr1 w całej Polsce.
    Z drugiej strony jak są podziały to też nie jest dobrze, bo jakby wszystkie
    województwa zrobiły tak jak mazowieckie to kto by się zajmował siatką
    połączeń dalekobieżnych?



    To mówiłem ja, Radek U.:

    Witam mam małe pytanie czy w Polsce są nastawnie kolejowe sterowane za
    pomocą komputerów. Jesli tak to gdzie się one znajdują i iaki jest sposób
    ich działania. Jeszcze jak można prosić o fotki.


    Mińsk Mazowiecki, Metro Warszawskie (2 dyspozytornie - STP i linia)...

    Pzdr PM



    Od dwóch godzin próbuję dowiedziec się, czy mogę jechać "słonecznym"  z
    Gdyni do Malborka i spowrotem na bilecie wycieczkowym wystawionym przez PKP
    PR. Niby na stronie KM jest info, że honorują bilety PR, ale nigdzie nie
    mogę się dowiedzieć jednoznacznie. Na 9436 nie wiedzą nic :( Czy KM ma jakiś
    telefon czynny 7 dni w tygodniu, pod którym można uzyskac informację o ich
    pociągach ?



    P.W <pawwas.anty@gazeta.plw wiadomości
    <news:enecvj$e21$1@inews.gazeta.plnapisał:


    I ważniejsze pytanie czy są jakieś  trasy  dostosowane  do
    większych predkosci  np: 200.


    W dokumencie:

    *********************************************************************
                  PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
    Regulamin przydzielania tras pociągów i korzystania z przydzielonych
    tras pociągów przez licencjonowanych przewoźników kolejowych w ramach
    rj 2006/2007 (w. 1.2)                                Załącznik 2.1
    *********************************************************************

    Opisano dwa odcinki z v-max 200 km/h (więcej nie znalazłem)

    Nr     Nazwa                            Km pocz. Km końca  prędkość
    linii  linii                                               [km/h]
    4      GRODZISK MAZOWIECKI - ZAWIERCIE  154,809  212,200   200
    4      GRODZISK MAZOWIECKI - ZAWIERCIE  212,200  214,800   200

    Tu ten dokument:
    http://www.plk-sa.pl/fileadmin/pdf/reg2006/P_06-07_Z_2.1P_w1.2.pdf




    No dobra, ale FLIRTY na posp. ??


    Pospieszne obsługują PKP PR, a nie Koleje Mazowieckie.
    Flirty będą sobie jeździć tam ,gdzie KM sobie zażyczą i niekoniecznie musi
    to być Łuków, czy Siedlce..
    Natomiast w pierwszym zarysie PR pojawiła się para relacji Łódź - Siedlce,
    wyjazd z Warszawy ok 13:40 (czyli tak, jak kiedyś jeden pośpiech
    jeździł...). Powrót pewnie wieczorem. Ale czy coś takiego uruchomią, to się
    okaże.



    Użytkownik "Łukasz Kalbarczyk" <lukaszu@topocztowy.netnapisał w
    wiadomości


    Hafas na pewno nie jest podstawą prawną,
    ale jeśli chodzi np. o Koleje Mazowieckie,
    to tam nie ma chyba formalnie pierwszej klasy nigdzie,
    więc pewnie gdzieś jest opisane, że obowiązują bilety kl.2.


    No raczej, skoro KM chyba wogóle nie mają taryfy na 1 klasę.

    Pedro




    Załóżmy, że PKP PR likwidują. Kto wtedy przejmie obsługę przewozów
    regionalnych? Kto weźmie na siebie długi tej spółki? Myślę, że likwidacja
    PKP PR będzie za Kaczorów nierealna.


    W Kuj -Pom i Pomorskim będą to Koleje Nadwiślańskie, w Warszawie są Koleje
    Mazowiecki, region Trójmiasta opanowany jest już przez SKM (od nowego
    rozkładu pociagi SKM dojada do Laskowic Pom, więc podejrzewam ze niedługo
    tez do Bydgoszczy). Czy PKPPR jest na rzeczywiscie potrzebne, przynajmniej w
    moim bydgoskim regionie?
    Niestety,ale przew.regionalne to wór bez dna.

                                                Pozdro
                                                Rafał Malewski



    http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/article/4/378.html napisał/a:

    03-04-2007
    Zmiany w taryfie TP-KM

    Od 15 kwietnia 2007 r. Spółka ‟Koleje Mazowieckie – KM” wprowadza zmiany
    w taryfie przewozowej. Bilety zdrożeją średnio o 5,13 %, w tym:
    a) jednorazowe, średnio o 4,00 %,
    b) odcinkowe, średnio o 4,95 %,
    c) strefowe, średnio o 5,70 %.
    Zmieni się także cena biletu dobowego, zamiast 20 zł, będzie kosztować 24
    zł.
    Powyższa zmiana wynika ze wzrostu stawek dostępu do infrastruktury
    kolejowej oraz cen energii i paliw.
    Podwyżki cen nie obejmą opłat za przewóz psa, roweru, a także rzeczy pod
    opieką podróżnego. Nie zmieni się również cena biletu (wg taryfy
    specjalnej) na odcinku Warszawa – Otwock ( 2,50 zł - bilet jednorazowy, 90
    zł bilet miesięczny).
    Spółka wprowadziła także ujednoliconą opłatę za wydanie biletu w pociągu.
    Bez względu na odległość będzie ona wynosić 2,00 zł.
    Ponadto, Koleje Mazowieckie z myślą o podróżnych, poszerzyły strefę
    aglomeracji warszawskiej (dot. strefy II i III).
    Strefa II została rozszerzona o stacje:
    -  Legionowo Piaski,
    - Michałów Reginów,
    - Wieliszew,
    - Nieporęt,
    Strefa III została rozszerzona o stacje:
    -  Dąbkowizna,
    - Radzymin,
    - Krusze,
    - Mińsk Mazowiecki Anielina.




    Piotr Damer <pio@plo.lublin.plwrote:
    [ciach]
    | Jakis czas temu bylem w Grodzisku Mazowieckim przejazdem i postanowilem
    | zajechac na stacje. Oczom moim ukazaly sie dwa sklady wagonow chlodni
    kolei
    | DB. Kolor bialy (umyte) lub rdzawobialy (nieumyte). Na burcie wymalowane
    | wielgachne banany!!! Trwal akurat rozladunek towaru na TIR-a, na ktorym z
    | kolei stal napis cos w stylu Dojrzewalnia bananow Grodzisk Mazowiecki. Wie
    | ktos moze jak czesto zajezdzaja tam te bananowce?
    [ciach]

    Sporo takich kontenerow widywalem nieraz jadac 2500/2501, na bazie
    kontenerowej na Pradze.


    A ja wlasnie wczoraj widzialem przelotem kilka tych TIRow bananowych ;-)



    On 11 Lis, 20:20, Maciej Makula <mac@TUMOJENAZWISKO.plwrote:


    W województwie mazowieckim nie ma autostrady. Czy wojewóztwo mazowieckie
    jest niedorozwinie;te? Tak lub nie.


    Szwajcaria ma wiecej autostrad na mieszkanca niz Polska. Dlaczego
    Szwajcarzy nie zniszczyli swoich autostrad mimo ze maja dobrze
    funkcjonujaca kolej?

    aron



    http://www.ztm.waw.pl/komunikaty/020401PKP.htm

    Zgodnie z podpisaną 31 marca br. umową między przedstawicielami spółki
    "PKP Przewozy Regionalne" i Miasta St. Warszawy w okresie od dnia
    1.04.2002 do 30.06.2002 można korzystać z 30- i 90- dniowych biletów ZTM
    na siedmiu trasach kolejowych w obszarze Mazowieckiego Zakładu Przewozów
    Regionalnych ograniczonym miejscowościami (włącznie):

        * Legionowo,
        * Otwock,
        * Ożarów Mazowiecki,
        * Piaseczno,
        * Piastów,
        * Sulejówek,
        * Ząbki.

    Musze przyznać, że trochę jestem w szkoku - po tylu latach "niedania się"
    załatwili to w tydzień. To oczywiście dopiero początek, ale i w to nie
    wierzyłem.

    A wybory dopiero jesienią, więc w czerwcu trzeba będzie przedłużyć co
    najmniej do końca roku (pewnie się pokłócą o stawkę wakacyjną... :-)).

    Pozdrawiam,

    Alojzy



    Użytkownik Grzegorz W. Fedorynski <alo@zodiac.mimuw.edu.plw wiadomości
    do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.10.10007261236540.3916-100@joanna.jfedor.org...


    W Stołecznej jest dziś duży artykuł o przystosowaniu pociągów podmiejskich
    do strandardu SKM - wygląda wszystko całkiem fajnie, na pierwszy ogień
    miałaby iść WKD (której oczywiście popieprzona PKP nie chce oddać) oraz
    linia Grodzisk Mazowiecki - Otwock.

    Całkowity koszt do 2015 (licząc nowy tabor dla WKD) to 1 488 mln PLN. Z
    komnentarzem, że to bardzo dużo. Co za bzdury. Ciekawe, ile autostrad
    można za to zbudować. Kilometr? Pięć?

    Pozdrawiam,

    Alojzy


    O ile sie nie mylę, to ogryzek autostrady od Mikolowskiej w Katowicach do
    wylotu z Batorego w Chorzowie na Kochlowice będzie kosztował wedle planu 10
    miliardow. Fakt, że po drodze trzeba przeciąć dwie linie kolejowe - jedna
    nad - jedna pod autostradą, a w Batorym szykuje sie przeskok nad kolejną
    linią, ale cały odcinek to bodajże 5-6 kilometrów. Czyli w warunkach
    górnośląskich za 1,5 mld PLN zbudujesz od biedy kilkaset metrów autostrady,
    w warszawskich pewnie jeszcze mniej. Koszty zwykle przekraczają plan o 20%,
    tak więc jest to optymistyczny szacunek. Nie wiem, czy koszty te
    uwzględniają bezkolizyjny węzeł na Mikołowskiej/Górnosląskiej.

    Hej

    Jakub Halor



    Koleje Mazowieckie zapowiadają duże inwestycje
    tna liniach Nasielsk - Sierpc (1,39%), dobry menadżer by sprawił, że ten wynik
    byłby o niebo lepszy. Uruchamiając po prostu bezpośrednie połączenie Toruń -
    Sieprc - Nasielsk - Warszawa i odwrotnie tak aby ludzie mogli dojechać na 9
    rano do Torunia i Warszawy a po 16 wrócić z Torunia i z Warszawy...



    o.retyrety napisała:
    ...czeka PKP Legionowo - Piaseczno...

    To PSL domaga się pociągów relacji Legionowo (raczej Nasielsk) - Piaseczno
    (raczej Czachówek Płd.)? Tylko, że tak, czy siak nie będzie to PKP. Teraz
    wszystkie takie relacje obsługują Koleje Mazowieckie - oprócz legendarnych
    pojazdów EN57 przejęli także już ex-PKP-owską Elektrowozownię Ochota. Wyjątek
    stanowi linia "S2" ZTM-u im. Andrzeja Urbańskiego (tego prezia TVP obecnego,
    tak, tak...) Pruszków - Sulejówek-Miłosna. To jest dziwna jakaś sytuacja...
    Czekam, czy z tym coś wreszcie zrobi Hania. Bo bilety są niekompatybilne.
    Dlaczego???



    Nowe składy kolejowe
    Pytanie do decydentów i osób mogących coś zdziałać w temacie, w szczególności
    do P. Piechocińskiego-sąsiada z Nowej Iwicznej: od września koleje mazowieckie
    zapowiadają wysłanie nowych składów kolejowych na trasę m.in. do Radomia. Czy
    w związku z tym zwiększy się liczba składów już jeżdżących, a co za tym idzie
    częstotliwość kursów, czy też po prostu zostaną wymienione te stare? Ale
    niezależnie od tego czy w związku z planowanym/planowym :-))))))) zakończeniem
    remontu torów, liczba pociągów będzie zwiększona, czy dalej będziemy jeździć
    tak beznadziejnie rzadko?
    Tak przy okazji: co ze wspólnymi biletami sieciowymi. Miały być wprowadzone
    dwa lata temu, a dalej nic się nie zadziało.



    a teraz na wakacje Koleje Mazowieckie puściły osobowy przyspieszony
    (zielony "żółtek" - ale z super siedzeniami, bilety kupuje sie w pociagu lub w
    kasach mazowieckich) relacji w-wa - gdynia i z powrotem. Jedzie niewiele
    wolniej niż pośpiech olsztyński. Z wa-wy jest koło 8. a z działdowa 19.08. Jest
    bar i obsługa w zielonych garniturach. Pociag nazywa się "słoneczny" i trzeba
    go szukać w internecie bo na mazurach i warmii nie umieścili go w rozkładach.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl