http://serwisy.gazeta.pl/metro/1,50145,1926481.html
Opinie podróżnych urzędników nie interesują
kol 23-02-2004, ostatnia aktualizacja 22-02-2004 23:32
Mieszkańcy województwa śląskiego zdecydują, jakie pociągi będą jeździć po ich
regionie. Na Mazowszu głosy klientów PKP nie mają znaczenia
Śląscy urzędnicy, by dostosować rozkład jazdy do potrzeb pasażerów i nie wozić
powietrza, przygotowali na internetowej stronie urzędu marszałkowskiego ankietę
dla pasażerów.
Każdy pasażer może napisać, z jakich połączeń kolejowych korzysta oraz jakie
połączenia są mu potrzebne np. przy dojeździe do pracy lub szkoły. Ankietowany
podaje dokładne godziny odjazdu i przyjazdu pociągów. Po co to wszystko?
- Badania pomogą nam w dostosowaniu rozkładu pociągów w przyszłym roku -
zapewniają śląscy urzędnicy.
Pomysłem próbowaliśmy zainteresować mazowiecki urząd marszałkowski. Niestety -
opiniami podróżnych nikt się nie przejmuje. Urzędnicy sprawdzają jedynie, które
połączenia są opłacalne, a które nie.
- Nie pytamy pasażerów o nic, bo ich oczekiwania, a nasze możliwości finansowe
to dwie różne sprawy - mówi Wiesława Lipińska, rzeczniczka mazowieckiego urzędu
marszałkowskiego.
Adrian <adrianikos80WYTNI@poczta.onet.plnapisał(a):
Opinie podróżnych urzędników nie interesują
/.../
Mieszkańcy województwa śląskiego zdecydują, jakie pociągi będą jeździć po
ich regionie. Na Mazowszu głosy klientów PKP nie mają znaczenia
Śląscy urzędnicy, by dostosować rozkład jazdy do potrzeb pasażerów i nie
wozić powietrza, przygotowali na internetowej stronie urzędu
marszałkowskiego ankietę dla pasażerów. /.../
Pomysłem próbowaliśmy zainteresować mazowiecki urząd marszałkowski.
Niestety - opiniami podróżnych nikt się nie przejmuje. Urzędnicy sprawdzają
jedynie, które połączenia są opłacalne, a które nie.
- Nie pytamy pasażerów o nic, bo ich oczekiwania, a nasze możliwości
finansowe to dwie różne sprawy - mówi Wiesława Lipińska, rzeczniczka
mazowieckiego urzędu marszałkowskiego.
Nie od dzis wiadomo, że w "Warszawce" kolej jest najbardziej dziadowska, jak
widać urzędasy także. Może nadal działa PRL-owski mechanizm selekcji
negatywnej: kto sie nie sprawdził na jakimś stanowisku, dostaje "kopniaka w
górę" - do "Stolycy".
I cała ta szumna zapowiedź warszawskiego SKM - to IMHO pic na wodę, mający
odwieść uwagę opinii publicznej od takich elementarnych rzeczy jak wspólny
bilet PKP-ZTM, uwalony przez "samorzadowych" palantów.... :-(
http://miasta.gazeta.pl/radom/1,35219,3979079.html
Szynobusem do Drzewicy. A dalej?
mar
2007-03-11, ostatnia aktualizacja 2007-03-11 16:09
Pojawiła się szansa na przywrócenie kolejowego połączenia z Radomia do
Drzewicy. Na początek na trasie mógłby jeździć jeden szynobus
To efekt zabiegów reprezentantów Radomia zasiadających we władzach
województwa mazowieckiego. Akcję lobbingową przeprowadzi także
stowarzyszenie Kocham Radom, które na naszym forum internetowym na
www.radom.gazeta.pl namawia do podpisywania petycji, by kolej przywróciła
połączenia Radomia z Tomaszowem Mazowieckim. Jeżeli szynobus zacznie
kursować, to jednak tylko do Drzewicy.
- Pod koniec lutego spotkaliśmy się z przedstawicielami Urzędu
Marszałkowskiego w Łodzi w sprawie współfinansowania połączenia do
Tomaszowa. Ale władze województwa łódzkiego odpowiedziały, że nie są
zainteresowane kursowaniem pociągów na tej trasie - wyjaśnia Piotr
Szprendałowicz, członek zarządu Mazowsza. Dlatego Koleje Mazowieckie
przedstawiły zarządowi Mazowsza koncepcję uruchomienia od 1 września
połączenia na trasie Radom - Drzewica. Na początek jeździć ma jeden
szynobus. Po analizie zainteresowania tym połączeniem na trasie pojawiłyby
się drugi, a być może w konsekwencji pełny skład.
- 1 września koleje zmieniają rozkład jazdy. To szansa na zaplanowanie
połączeń na tej trasie tak, aby odpowiadały potrzebom podróżnych. Apelujemy
do władz samorządów położonych przy trasie Radom - Drzewica o sugestie -
mówi Szprendałowicz.
prezent kolei mazowieckich dla Radzymina
Z uwagi na remont torów na odcinku W-wa - Nasielsk KM na prośbę
podróżnych w okresie od 23.12.2007 do 26.01.2008 zdecydowały się
zasilić linię Legionowo-Warszawa składami z kierunku Tłuszcza.
Składy te mają zatrzymywać się na stacjach pośrednich - w tym
również w Radzyminie. Dla zainteresowanych szczegółowy rozkład jazdy
pociągów na stronie www.mazowieckie.com.pl
pytanie do pana Haładyja
Czy jest pan pewien, że TLK Augustyn Kordecki jest również przewidziany na
rozkład jazdy 2007/2008.
Pewne ludziska na pewnych forach kolejowych majace dostęp do tabel PKP IC,
które dla Kordeckiego niestety nie zazębiają się z tabelami PKP PR, twierdzą iż
według owych tabel przez Włoszczowę Północ przejedzie TLK Morcinek
Katowice-Mysłowice-JaworznoSzczakowa lub Katowice - Sosnowiec Południowy i
dalej Kozłów -Włoszczowa Północ - Grodzisk Mazowiecki -Warszawa Wschodnia
Nie będziemy mieli linii SKM, pozostaje liczyć na dotychczasowego przewoźnika,
czyli Koleje Mazowieckie. Dotychczasowy prezes tej spółki Jakub Majewski
specjalnie się nie wykazał, na odchodne pozostawił rozkład jazdy (od 14
listopada do 12 grudnia), w którym między 6.50 a 7.54 w kierunku Warszawy nie
odjedzie ani jeden pociąg. Oby po 13 grudnia było lepiej. A może czyta nas jakiś
kolejarz, który ma dostęp do nowego rozkładu?
Aha - może jeździ, ale jeszcze bez pasażerów (ze strony www.wkd.com.pl):
W dniu 30 czerwca 2004r. o godz.8:30 do stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska
(WKD) dotarł nowoczesny elektryczny pojazd szynowy.
Jest to pierwszy od 24 lat elektryczny pociąg, którym mieszkańcy okolicznych
miejscowości będą mogli podróżować na trasie linii WKD. Wykonany został przez
polską firmę Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Holding na zamówienie
Samorządu Województwa Mazowieckiego z przeznaczeniem dla spółki PKP Warszawska
Kolej Dojazdowa.
Jest to pojazd niskopodłogowy - przystosowany dla osób niepełnosprawnych oraz
przewozu większych bagaży i rowerów. Charakteryzuje się bogatym i nowoczesnym
wyposażeniem mi.n. posiada instalację nawiewu z opcją klimatyzacji oraz kamery
video rejestrujące obraz w całym składzie z podglądem w kabinie maszynisty.
Długość całego składu wynosi 60 m. Pociąg przeznaczony jest do przewozu 500
osób, w tym posiada 150 miejsc siedzących.
Od dnia 1 lipca br. nowy pojazd szynowy będzie testowany, poddawany licznym
próbom i ekspertyzom technicznym (musi spełniać najsurowsze wymagania i normy
bezpieczeństwa). Po spełnieniu wszystkich wymogów pojazd zostanie dopuszczony
do ruchu na linii WKD i włączony do rozkładu jazdy pociągów.
Przewidywany termin – początek września br.