Cholera, wydawalo mi sie, ze wczoraj odpowiedzialem
Mialem przedziwna historie z tym wgrywaniem softu., WYbieralem sie do Szpota w Swarzedzu, jednak okazalo sie, ze nie ma tam elektryka. Po kilku telefonach ustalime, ze w calej polsce nie ma ASO Opla elektryka - zdaje sie, ze wszyscy mieli szkolenie. Nie mialem za bardzo czasu, wiec dogadalem sie w Szpocie na Kaliskiej, ze soft wgra mi inny koles.
Podjechalem, pogadalem, przy okazji okazalo sie, ze spieprzylem instalacje MIDa, bo nie ma komunikacji z ECU (juz sie obawailem, ze po raz kolejny bede musial dobierac sie do ECU, ale na szczescie okazalo sie, ze to tylko laczenie przy MID) Soft wgrywal mi dosyc mlody koles, byc moze uczen. Na koniec spotkala mnie niespodzianka: szef serwisu zyczyl mi szerokiej drogi i nie skasowal mnie. Cuda sie zdarzaja!
Ogolnie dziala poprawnie wszystko oprocz spalania chwilowego, ale nie podejrzewam, aby byl to problem z MIDem, musze jeszcze dojsc co to moze byc. I przy okazji potwierdzili rowniez, ze ECU nie rzucil zadnymi bledami (mialem z tym jakis czas temu klopot)
" />"We wtorek 22 września 2009 Burmistrz Miasta i Gminy Swarzędz, Anna Tomicka podpisała w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego umowę na dofinansowanie zakupu autobusów dla Swarzędzkiej Komunikacji Autobusowej w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
Umowa przewiduje dofinansowanie zakupu autobusów do wysokości 5,0 mln złotych, tj. 80% planowanych wydatków. Zgodnie z umową, w 2010 roku zakupionych zostanie 5 nowoczesnych, niskopodłogowych autobusów miejskich wyposażonych w klimatyzowaną przestrzeń pasażerską. "
źródło
http://swarzedz.pl/index.php?id=49&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=1634&tx_ttnews[backPid]=10&cHash=b43c6c415a
Pawlok
" />
">Jak dotąd to reszta Lubonia nie ma dostępu do MPK. Jeszcze rok temu to była wroga konkurencja, pozbawili nas skutecznie linii 49, a teraz będą pieprzyć jaki to sukces odnieśli.
Hmm skoro podpisują list i "chcą" to na logikę nie powinno być problemu by komunikacja po nowemu w Luboniu zaczęła funkcjonować od rozkładu wakacyjnego - 1 lipca 2010 , a najpóźniej od szkolnego 1-09-2010.
Może jakąś ankietę na głównej stronie by redaktorzy umieścili ? - przykładowe pytanie "Czy wierzysz ze od 1-09-2010 roku komunikacja w Luboniu organizowana będzie przez Międzygminny Związek Transportowy?"
[quote="Śpiący Rycerz"]
PS. A w Swarzędzu będzie 5 nowych, klimatyzowanych autobusów.
[quote] P
A mieszkańcy Pn cześci np osiedla Kościuszkowców klną przy zakupie biletu, że nie maja MPK jak na Nowej Wsi.
Pawlok
" />PORĄBAŁO ICH ]
Kod
Urząd Miasta i Gminy w Swarzędzu informuje, że autobusy Swarzędzkiej Komunikacji Autobusowej, na podstawie zezwoleń z dnia 21.11.2008 wydanych przez Prezydenta Miasta Poznania, od dnia 09.12.2008 roku mogą zatrzymywać się jedynie na następujących przystankach położonych w granicach administracyjnych m. Poznania:
a) linie S1, S5 i S7:
1. Za Cybiną (Zieliniec)
2. Fabryka Samochodów (Antoninek)
3. Miłostowo (Cmentarz)
4. Łomżyńska (Os. Warszawskie)
5. Dworzec Śródka
b) linia S2:
1. Bałtycka (skrzyżowanie z Gnieźnieńską)
2. Gnieźnieńska (Cmentarz)
3. Gnieźnieńska (skrzyżowanie z Gdyńską)
4. Rynek Wschodni
5. Dworzec Śródka
Zatrzymywanie się na pozostałych przystankach jest obecnie niemożliwe.
Przewoźnik we wniosku o udzielenia zezwolenia wnosił o zgodę na korzystanie ze wszystkich przystanków, na których dotąd mogły zatrzymywać się autobusy komunikacji miejskiej w Swarzędzu. Za wszelkie utrudnienia dla naszych mieszkańcach przepraszamy, jednak tut. Urząd nie miał żadnego wpływu na decyzję Prezydenta M. Poznania.
CO BĘDZIE JAK LUBONIOWI ZABRONI KORZYSTAC Z PRZYSTANKÓW NIEKTÓRYCH W POZNANIU
" />Są zależne pisałem na początku. Tylko pierwsza grupa inwalidzka i niewidomi. A co do MPK czy tam MZK jak kto woli (u mnie w Poznaniu jest MPK) to u nas też są darmowe przejazdy dla osoby z pierwszą grupą i dla opiekuna, a także w komunikacji pod Poznańskiej gmin ościennych (np do swarzędza). Rada dla podróżników szukajcie w internecie stron lokalnych MZK i tam w regulaminach przwozowych macie czy dana spółka przweozowa ma taką uchwałę czy nie. Czasem jest to tylko osoba niepełnosprawna z I grupą a czasem z opiekunem a czasem jeszcze więcej a czasem mniej. Takie rzeczy z tego co pamiętam co sprawdzałem to obowiązuje też w Gdańsku i Gdyni. Warto sprawdzić dane miasto w internecie zanim się tam pojedzie. Nawet muzea mają swoje strony i wiemy ile bilety nas będą kosztować i czy mamy zniżki.
W czasie kiedy Chrobry zatrzymywał się w Swarzędzu, jechałem nim z 5 razy ze Szczecina do Warszawy i tylko raz ktoś wysiadł w tym mieście - byłem to ja, wyskoczyłem wtedy z ciekawości (i prosze mi nie pisac że był to postój z przyczyn technicznych - PIC reklamował go jako ułatwienie w dojeździe do Poznania)
Ciekawe czym można było dojechać z Poznania ? Chyba komunikacją podmiejską gminy Swarzędz.
A oprócz ciebie z IC korzystała pewna pani poseł z PO
Zrobiono postój handlowy w Swarzędzu aby ukryć postój techniczny - dosiadał pomocnik ( który feralnego dnia nie dosiadł się ).
A PKP IC różne bzdury gada - przykład Moniuszki , były postój EC w Kogutowie itd.
[ Dodano: Pon Gru 15, 2008 23:15 ]
Zawsze mnie to ciekawiło, jaka jest wymiana pasażerów w Kutnie , w szczególności w Chrobrym i Ślęzy?
Kutno mogłoby spełniać rolę węzła przesiadkowego do Łodzi. Piszę mogłoby bo wszyscy wiemy jaki jest stan odc. Kutno - Zgierz.
Poza tym czy jest postój w Kutnie czy go nie ma to na czas jazdy ma to minimalny wpływ.
Pociąg tak zwalnia po rozjazdach do 40 km/h.A mógłby jechać przynajmniej 100 km/h gdyby w Kutnie Zach. zastosowano rz 1200.
Usunąłem powtarzający się fragment. bogas
Czytam i oczom nie wierzę.
Jedna o 5:38, a więc o równie egzotycznej porze co mój Fredro, druga o 7:10 pozwalająca na uniknięcie porannych korków. W moim odczuciu - obydwa postoje jak najbardziej uzasadnione Czym poważnym może być uzasadniony postój pociągów TLK w Swarzędzu, miasteczku które bezpośrednio graniczy z Poznaniem i dociera doń tamtejsza podmiejska komunikacja? Czas jazdy pociągiem regionalnym do centrum Poznania to zaledwie kilkanaście minut i ja nie dostrzegam absolutnie żadnej przesłanki przemawiającej za postojem tam pociągów pospiesznych, nawet tych dwóch omawianych. Zatrzymanie TLK w Swarzędzu, jest dla mnie równie absurdalne, jak byłoby zatrzymanie TLK w Piastowie albo Ożarowie Mazowieckim pod Warszawą. Sprawa ta jest dla mnie bardzo zastanawiająca także z innego powodu. Pamiętam jak dość dawno temu przetoczyła się przez to forum burzliwa dyskusja na temat postoju pewnych pociągów, w tym popularnego nocnego TLK w Skierniewicach (postój bez porównania bardziej uprawniony pod każdym względem niż w Swarzędzu). O ile mnie pamięć nie myli, użytkownik jcdenton był jednym z najagresywniejszych przeciwników tamtego postoju. Czyli co, jak jcdentonowi pasuje to gorąco popiera dodatkowe postoje, a jak nie pasuje to miażdży?
A jedynym pewnym faktem jest to, że Swarzędz to peryferia Poznania z dość dobrą komunikacją z tego miasta i niezależnie od tego ile jeszcze fikcyjnych powodów zatrzymania tam TLK zostanie tu wymienionych, będą one równie nietrafne co poprzednie. Tam jest potrzebna kolej miejska a nie pociągi pospieszne.
Oliwa i Wrzeszcz mają lepsze skomunikowanie z centrum Gdańska niż Swarzędz z Poznaniem, kolejka miejska jeździ tam co kilka minut, a mimo to zatrzymują się tam wszystkie pociągi. Nawet IC (czy tam EIC).
Istniejący system komunikacyjny, to najczęściej rozkłady jazdy obowiązujące od 40 lat. Czyli z czasów, gdy autobus przepełniony nie zatrzymywał się na przystanku, lub wogóle nie zajeżdżał do miejscowości. Obecnie mało kto pracuje w sztywno ustalonych godzinach np. 7.oo - 15.oo. A m.in pod kątem kończących pracę o 15.oo jest ustawionych wiele rozkładów jazdy. To również nieaktualne kierunki jazdy - niezgodne z potrzebami. Np. z naszego autobusu w Swarzedzu wysiada ok. 75% pasażerów, bo tam jest praca (VW zatrudnia ok. 10.000 osób), dalej czyli do Poznania jedzie dosłownie garstka osób. Istniejący system komunikacyjny to również przebieg trasy przez miejsca niezamieszkałe, a brak komunikacji w miejscach, gdzie powstały nowe skupiska zamieszkania ludności.
Najlepiej nic nie zmieniać, bo po co, wszystko niech zostanie po staremu; nie te czasy.
Więcej nie mogę pisać, bo nie wypada wtrącać się do działań konkurencyjnych firm.
POZDRAWIAM
W Swarzędzu wszystkie autobusy (sztuk 21) od stycznia 2003, kiedy doczekał się remontu Jelcz M11 #016 (wcześniej był w całości żółty, tak jak i Jelcz M11 #017, którego wyremontowano w grudniu 2002) są pomalowane w barwy żółto-czerwone (przód jest żółty). Na przodzie jest czarny napis: "KOMUNIKACJA MIEJSKA SWARZĘDZ". Jeśli chodzi o rekalmy na autobusach, to są one tylko na Jelczach PR-110 (a dokładniej na #004 i #005), ale są zrobione w ten sposób, że nie zakrywają barw firmowych (reklamy na tych autobusach są w opłakanym stanie - wszystko odchodzi, gdyż nie były zmieniane od kilku lat, choć nie wiem czy kiedyś były na tych autobusach inne reklamy).
Proszę zatelefonować do Poznania 61/817 22 51 to jest firma WIRAŻ-BUS komunikacja Swarzędza. Poprosić z p. Markiem Bartzem to jest kier. dyspozycji autobusami. To jego syn trudni się instalacją systemów o których pisałem.
Poza tym prosze skontakotować się z PKS w Kamiennej Górze, z radiowcem pod nr 604/11-22-83 w Skokach k.Poznania, z p.Stanisławem Jurgą tel. 61/833 98 90 lub 61/44 71 151. Jest tez firma w Białymstoku ale straciłem na nia namiary. Robili nam audio-wideo w EWIE.
Tradycyjny system Video do autobusu jest dość drogi, gdy stosuje się częśći oryginalne. Bo odtwarzacz ma podgrzewane głowice, czego nie musi mieć odtwarzacz video domowy. Najbardziej znana firma to blaupunkt. Dlatego zakłady na które podałem namiary robią instalacje albo ze zdemontowanych autobusów na zachodzie, albo ze zwykłych. Napisz co załatwiłeś
POZDRAWIAM