Z podobną tematyką spotkałem się dwa razy.
Całkiem niedawno na pewnym forum obok kapel stricte chrześcijańsko rockowych padła Coma co mnie zdziwiło bo przychylam się do opinii większości że 'chrzescijański rock' to za dużo powiedziane.
A raz pierwszy ponad dwa lata temu, na zajęciach z Komunikacji Społecznej - zabawa polegała na tym że każdy prezentował swoje hobby no i taki jeden Michał sprezentował zespół COMA (za co jestem mu dzwięczny bo tak to zaczęło się u mnie ) - w między czasie powiedział coś w stylu :
"w poetyckich tekstach często poruszany jest temat wiary, Boga , jednak nie przeszkadza mi to , osobie która do kościeła nie chodzi kilka lat.."
Wnioski:
1. Roguc spiewa o Bogu
2. Jest to nienachalne i przedstawione w sposób poetycki a nie religijny
Ciekawe dlaczego ludzie tak często łączą muzykę z wiarą?
W Hameryce doszło do tego że na nabożeństwach wykorzystuje się muzykę grupy.. U2. Powaga : http://muzyka.onet.pl/mr,...25,artykul.html
Ktoś tu wczesniej napisał że Coma to nie Creed , otóż Creed również w wywiadach bronił się przed zaszufladkowaniem zespołu jako chrześcijańskiego.
No i zaraz sam sobie odpowiadam na głupie pytanie.
Muzyka sama w sobie zawiera potężna dawkę emocji, przesłania że stanowi niejako duchową amunicję.
na stronie humanitas znalałem taki apel:
Dar dla biblioteki
Biblioteka WSH wzbogaciła się o nowe pozycje. Do zbiorów Uczelni włączone zostały archiwalne numery „Ekspresu Zagłębiowskiego” - niezależnej gazety miłośników Zagłębia Dąbrowskiego wydawanej przez Jana Przemszę-Zielińskiego. Biblioteka WSH otrzymała je w darze od Biblioteki Pedagogicznej w Sosnowcu. Zbiory obejmują roczniki 1992-1999 (łącznie 52 egzemplarze). Ponadto Biblioteka Pedagogiczna przekazała uczelni archiwalne numery „Roczników Sosnowieckich” z lat 1992-1993, 1995-1996, 1998-2002 oraz wybrane tomiki wierszy poetów zagłębiowskich. Z nowych zbiorów skorzystają przede wszystkim studenci kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna.
-Publikacje otrzymaliśmy dzięki uprzejmości kierownika Biblioteki Pedagogicznej, Anny Białej – mówi Elżbieta Okularczyk z Wyższej Szkoły Humanitas. 12 numerów archiwalnych „Ekspresu Zagłębiowskiego” przekazała uczelni Ewa Barczyk z Gimnazjum Nr 7 im. Henryka Sienkiewicza w Sosnowcu. -Apelujemy jednocześnie do innych jednostek edukacyjnych i kulturalnych o wsparcie biblioteki WSH w Sosnowcu w poszukiwaniach i gromadzeniu podobnych materiałów, a zwłaszcza brakujących numerów „Ekspresu Zagłębiowskiego”: 1-19, 21-23, 25, 27-30, 41-47, 49-50, 59-71, 75-76, 80, 85, 105 – wylicza Elżbieta Okularczyk.
W powyższej sprawie prosimy kontaktować się z biblioteką WSH - tel: (32) 36-31-219, mail: bibl@humanitas.edu.pl
Obecnym i przyszłym Darczyńcom składamy serdeczne podziękowania.
moze ktos ma te brakujace numery ?
RepĂşblica de Cuba
Republika Kuby
Prezydent: Raul Castro
Premier: Raul Castro
Minister:
Gospodarki i Planowania - Marino Murillo Jorge Jorge Murillo Marino
Wnętrze - Abelardo Colome
Sprawy zagraniczne - Bruno RodrĂguez Parrilla
Sprawiedliwość - Roberto T. DĂaz Sotolongo
Sił Zbrojnych - Julio Casas Regueiro
Zdrowia Publicznego - JosĂŠ Ramón Balaguer
Pracy i ubezpieczeń społecznych - Margarita Marlene Gonzalez Fernandez
Rolnictwo - JordĂĄn Morales Alfredo
Edukacja - Ana Elsa Velazquez
Kultura - Abel Prieto
Szkolnictwa Wyższego - Ruben Zardoya
Technologii i Ochrony Środowiska - Rosa Elena Simeon
Informatyki i Komunikacji - Ramiro ValdĂŠs
Handlu Wewnętrznego - BĂĄrbara Castillo Cuesta
Przemysłu cukrowniczego - Orlando Celso Garcia Ramirez
Finansów i ceny - Lina Pedraza Rodriguez
Budowa - Fidel Fernando de la Paz Figueroa
Przemysł podstawowych - Yadira GarcĂa Vera
Przemysłu lekkiego - JosĂŠ HernĂĄndez BernĂĄrdez Silvano
Audytu i kontroli - Gladys MarĂa Bejerano Portela
Żywności (włącznie z połowami) - Roca Alejandro Iglesias
Turystyka - Manuel Marrero Cruz
Żelaza, stali i przemysłu maszynowego - Fernando Acosta
Transport - CĂŠsar Ignacio Arocha
Komunikacja spoleczna i media
Moze byc
Na poczatku pan Niec powiedzial ze obecnosc bedzie obowiazkowa... i tyle go widzialem Dawal listy na ktore wpisywali sie wszyscy lacznie z Chuckiem Norisem. Po przeglodnieciu notatek poszedlem na kolo, ktore niewiele mialo wspolnego z notatkami z A0, jednak ze pan Mateusz usnol z tylu sali, spokojnie mozna bylo napisac. Za tydzien wpis i zglowy. Jak dla mnie bardzo przyjemny human... przyjemny gdyz zaliczylem. Slyszalem opinie ze gdy ktos kola nie zaliczy, zaczyanaj sie problemy, ale o tym to juz moze ktos kto doswiadczyl.
A jak nieraz zagladalem do sali na pare minut to stwierdzam ze human tragicznie nudny
Urząd landrata wywodzi się z Marchii Brandenburskiej i pierwotnie wybierani na to stanowisko byli reprezentantami interesów stanowych. Od 1752r. w związku z likwidacją w Prusach urzędów starościńskich, powołani w ich miejsce landraci wypełniali swoje zadania jako przedstawiciele władzy państwowej. Ugruntowanie pozycji landrata w hierarchii organów władzy prowincjonalnej przyniosło rozporządzenie z 30.04.1815r. o jednolitej strukturze organizacji terytorialnej Prus. Państwo pruskie zostało podzielone na dziesięć prowincji (Provinz), te zaś na dwa lub więcej obwody rejencyjne (Regierungsbezirk); najniższą jednostką terytorialno-administracyjną był powiat (Kreis). Powiat morąski znajdował się na obszarze Rejencji Królewieckiej. Całość spraw administracji państwowej, która spoczywała w rękach nadprezydenta w prowincji i prezydenta w rejencji, w powiecie pozostawała w gestii landrata. Późniejsza ustawa z 30.07.1883r. określiła szerokie kompetencje urzędu landrata, któremu podporzadkowane były wszelkie sprawy dotyczące gmin wiejskich, podatków, policji, wojska, szkolnictwa, opieki społecznej, opieki zdrowotnej, komunikacji, budownictwa, handlu, przemysłu. Landrat podlegał bezpośrednio prezesowi rejencji. Od 1872r. mianowany był na ten urząd przez ministra spraw wewnętrznych, wcześniej wybierany był przez miejcowe środowisko szlachty. Landrat przewodniczył sejmikowi i wydziałowi powiatowemu.
Proszę, jaki jestem mądry!
http://baza.archiwa.gov.p...ohrungen&word2=