http://www.mpk.krakow.pl/02aktualnosci/index.php?id0=aktual&id=komuni...
_id=24
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A w Krakowie uprzejmie informuje,
że od dnia 19. 12. 2002 r. uruchomione zostają linie autobusowe C 1 , C 2 i
C 3 obsługujące Centrum Handlowe Carrefour w Czyżynach, które kursować będą
na trasach :
C 1 - CH CZYŻYNY - Medweckiego - Bieńczycka - Al. Jana Pawła II - Boruty
Spiechowicza - Al. Andersa - Pl. Centralny - Al. Solidarności - Al.
Przyjaźni - Al. Róż - Żeromskiego - Obrońców Krzyża - Broniewskiego -
Dąbrowskiej - Medweckiego - CH CZYŻYNY.
C 2 - CH CZYŻYNY - Medweckiego - Dąbrowskiej - Broniewskiego -
Mikołajczyka - Srebrnych Orłów - Mistrzejowice - Srebrnych Orłów - Piasta
Kołodzieja - Os. Piastów - Piasta Kołodzieja - Perkuna - Popielidów -
Kruszwicka - Mikołajczyka - Dunikowskiego - Al. Andersa - Dąbrowskiej -
Medweckiego - CH CZYŻYNY.
C 3 - CH CZYŻYNY - Medweckiego - Dąbrowskiej - Al. Andersa - Bora
Komorowskiego - Lublańska - Al. 29 Listopada - Prandoty - Grochowska -
Beliny Praźmowskiego - Rondo Mogilskie - Beliny Praźmowskiego - Brodowicza -
Olszyny - Pilotów - Młyńska - Dobrego Pasterza - Okulickiego - Al. Andersa -
Dąbrowskiej - Medweckiego - CH CZYŻYNY.
JacekSo napisał(a):
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A w Krakowie uprzejmie informuje,
że od dnia 19. 12. 2002 r. uruchomione zostają linie autobusowe C 1 , C 2 i
C 3 obsługujące Centrum Handlowe Carrefour w Czyżynach, które kursować będą
na trasach :
Pierwszy raz MPK dało komunikat o uruchomieniu linii hipermarketowej.
Jestem pod wrażeniem:-)
szajs czy nie szajs w Carrefourze, mnie do nich zniechęca zupełny brak
regionalizacji. W Tesco w Krakowie kupię produkty mleczne z Małopolski i
Podkarpacia, w CF nabiał jest zawsze gdzieś z rejonu Białegostoku/Litwy ;)
No i Tesco lepiej tu dba o klientów na rowerach czy tych przybywających
komunikacją miejską (choć najlepsze w tym jest krakowskie M1)
Transgór Mysłowice w Krakowie
Linię do Carrefoura Czyżyny w Krakowie obsługuje Transgór Mysłowice,
autobusem Volvo B 10-70R.
Jest on 3 drzwiowy, bez otwieranych okien.
Transgór jest jednym z większych podwykonawców komunikacji w GOP.
Trochę dziwny tabor i przewoźnik jak na Kraków, ciekawe czy kierowca i
autobus codziennie przyjeżdzaja ze Śląska, a co podstawią w razie awarii czy
wypadku ?
Jak ta firma jest oceniana na Śląsku ?
Gość portalu: tomekw74 napisał:
> Qrcze, czy to budowanie hipermarketów się kiedyś skończy? Przecież one de
> facto zaśmiecają miasto i przewracają do góry nogami całą komunikację
wokoło.
> Żeby choć wybudowali za to coś sensownego - mam na myśli kawałek ulicy,
rondko
> jakieś czy pare świateł.
a ikea???, to co
Ale tam akurat nie ma za dużo do roboty. Bo estakady
>
> nad Wielicką to nam chyba jednak nie fundną...
...aty byś zbudował coś dla kogoś na innym osiedlu...???
nie można tak mówić kraków i tak jest wymagający pod tym względem Carrefour na
zakopiance musiał wybudować sobie sam wiadukt i opłacić przesunięcie pętli
tramwajowej, wiem że to wszystko zrobili dla siebie, ale jaki byłby tam syf po
solvay'u gdyby nie oni. I ma tam pracę ok. 1500 osób nie licząc polskich
sklepów działających w okolicy które też korzystają z bliskości giganta.
podobna sytuacja jest z carrefourem w czyżynach, który został zmuszony do
wpłacenia kaucji na budowę nowego dworca obok.
Podobnie TESCO -modernizacja skrzyżowania z kobierzyńską.
obecnie miasto powinno zadbać, o lokalizację hiperów na obrzeżach co zwiększy
rozwój obrzeży, obecnie ciężko jest o inwestorów (pamiętacie jakie walki były
o toyotę, korupcja niezdecydowanie, zagmatwane przepisy naszych władz
(miejskich)pogrzebało nadzieję na rozwój miasta i pracę dla ludzi.(także w mpk-
zwiększanie ilości linii).
Gość portalu: JMA napisał(a):
> Na tablicach kierunkowych tramwaje zdążające na tę pętlę miały napis Dworzec
> Wschodni,chociaż w Krakowie takiego dworca nigdy nie było - to był Dworzec
> Kraków Gł. - strona wschodnia.
Owszem, był... tylko nie kolejowy, a autobusowy. Dworzec Wschodni PKS mieścił
się właśnie przy ul. Bosackiej i był to dworzec komunikacji lokalnej,
odjeżdżały stamtąd autobusy w kierunku m. in. Proszowic, Miechowa, Nowego
Brzeska. W 1989 roku został zlikwidowany, a kursy PKS z niego odjeżdżające
przeniesiono na nowo otwarty dworzec Czyżyny przy ul. Medweckiego (dziś
istniejący już tylko w szczątkowej formie za sprawą busów oraz Carrefoura).
> A co z ludźmi, którzy JUŻ korzystają z komunikacji miejskiej i chodzą chodnikam
> i - zmuszeni omijać zaparkowane samochody?
1,5m ograniczniki na chodnikach, taka aby fizycznie nie było możliwości złamania przepisów i po sprawie. To na dzień dobry.
Ale dopóki nie powstanie sieć darmowych P+R przy dobrze dostępnych stajach kolejowych i pętlach szybkiego tramwaju to sorry niczego nie zmienimy.
Pięknie wszyscy mówią o komunikacji miejskiej, ale ja mam pytanie CO PREZYDENT KRAKOWA ZROBIŁ, aby włączyć kolej do systemu komunikacji miejskiej.
Czy zbliżyliśmy się chociaż o 1cm do powstania łącznicy linii na Skawinę z Dw. Głównym?
Czy wszyscy są ślepi i nie widzą możliwości jakie dawałaby by np. stacja przy Carrefour-Zakopianka.
Mamy praktycznie gotową linię naziemnego metra:
Skawina-Zakopianska-Łagiewniki-Bonarka-Stare Podgórze- Gal. Kazimierz-Hala Targowa-Dworzec Główny-Łobzów-Bronowice-Balice, trzeba dobudować drugą parę torów i stacje, gotowe.
Czy ktokolwiek cokolwiek planuje w tym mieście na dłużej niż na przyszły rok?
Aby tylko przepchnąć budżet, aby tylko dogadać się z radnymi.
A co powiesz behemocie o ścieżkach rowerowych?
Od tego trzeba rozpocząć, dajmy ludziom realne alternatywy a później starajmy się zmieniać zachowania inaczej to nie zadziała.
Przede wszystkim zmieńmy tego smutnego dziadka, który udaje prezydenta miasta z tym człowiekiem można tylko konserwować stare.
Likwidacja linii do Kerfóra :D
"Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A.
w Krakowie uprzejmie informuje PASAŻERÓW, że
w związku z rozwiązaniem umowy
z Carrefour Polska Sp. z o. o.
od dnia 1 maja 2003r. (czwartek)
ulegają likwidacji linie C1, C2 i C3"
Kto jeszcze nie sfocił, to dziś ma okazję :D
Linię do Carrefoura Czyżyny w Krakowie obsługuje Transgór Mysłowice, autobusem
Volvo B 10-70R.
Jest on 3 drzwiowy, bez otwieranych okien.
Transgór jest jednym z większych podwykonawców komunikacji w GOP.
Trochę dziwny tabor i przewoźnik jak na Kraków, ciekawe czy kierowca i autobus
codziennie przyjeżdzaja ze Śląska, a co podstawią w razie awarii czy wypadku ?
Jak ta firma jest oceniana na Śląsku ?
Gość portalu: aś Wędrowniczek napisał(a):
> Kilkanaście lat temu MPK sprowadziło autobusy z Orleanu. Już wtedy miast
wpadło
>
> na genialny pomysł stworzenia narazie dwóch podmiotów transportu publicznego.
> Część wozów została przydzielona do KPTU (jeśli dobrze pamiętam) i co z tego
> wyszło? Wozy praktycznie zostały zajeżdżone. Braki na liniach musiało
> uzupełniać MPK. Za taką komunikację i za tak "zdrową" rywalizację o pasażera
to
>
> ja serdecznie dziękuję.
Pardon, ale to trochę nie tak - 25 Berlietów PR100 otrzymało w darze od Orleanu
miasto Kraków, a nie MPK. 20 z nich przekazano do KPTS, zaś 5 do MPK, które już
po roku uznało je jednak za nieekonomiczne i kłopotliwe eksploatacji (w 1991 r.
najmłodsze z nich liczyły sobie po 11 lat, co dla autobusu miejskiego jest
wiekiem dość zaawansowanym), po czym również przekazało je KPTS i miało kłopot
z głowy. W barwach tej ostatniej firmy większa część z nich jeździ zresztą do
tej pory (kilka m.in. dla Carrefoura) - na nowe ich nie stać, gdyż MPK nie
zgodziło się swego czasu na wspólny bilet, a poza tym KPTS jeździ na własny
rachunek bez żadnych dotacji od miasta, w dodatku na trasach, które MPK uznało
za nierentowne (a które mimo to przynoszą zyski). Ot takie trochę podobne
stosunki jak między TP SA a mniejszymi operatorami...