Oto pomysł władz Śląska na utworzenie wielkiej aglomeracji składającej sie z 17 miast okręgu( od Gliwic do Jaworzna i od Piekar Śl. do Tychów). Owa aglomeracja miałaby być większa(ponad 2 mln mieszk.) od Warszawy pod względem mieszkańców a powierzchniowo nawet większa od Londynu(!). Współpraca miast polegałaby na działalności publicznej. Pod pozorem wspólnego związku miałaby powstać wspólna komunikacja miejska , zarządzanie dróg itp. Tymże zajęłaby sie wspólna administracja. Minusem jest wspólna działalność Śląska i Zagłębia ponieważ wiadomo jak na siebie odziałują i jakie mają stosunki wewnętrzne te 2 regiony. Osobiście uważam za dobre połączenie tych 17 miast we wspólny organizm. Wyeliminowałoby to problemy poszczególnych miast i utworzyło współpracującą aglomerację.
Witam,
klub HPAT ma przyjemność zaprosić wszystkich chętnych i zainteresowanych frisbee na seminarium dla początkujących, które poprowadzi Darek ‘Drado’ Radomski .
Seminarium odbędzie się 13 kwietnia w niedzięlę. Przewidywana ilość miejsc - 10 par -przewodnik + pies.
Koszt : 80 zł
Teren : Szałsza k/Gliwic
O talerze nie trzeba się martwić .
Dokładniejsze informacje odnośnie terenu z mapką i dojazdem środkami komunikacji miejskiej, godziną rozpoczęcia będą podowane mailem wkrótce.
Zgłoszenia można wysyłać na : mail_hpat@tlen.pl
W mailu prosze podać: imię i nazwisko oraz imię i rasę psa.
Pozdrawiamy,
HPAT
My jesteśmy chętni, i pewnie pojedziemy.
Tak wszyscy (wiadomo gdzie ) psioczyli na te pakietowe przetargi, w których Gliwice mogły dostać aż 32 linie, a tu proszę: przetarg na "wykonywanie usług autobusowego transportu publicznego na 59 liniach komunikacji miejskiej w centralnej części aglomeracji katowickiej".
Wymagania:
136 krótkich, z tego 53 niskie (Gliwice miały 57/38 )
102 przeguby, 20 niskich, 40 ma być >= 1997 (Gliwice 80/20)
Jedyny plus to, w końcu, kary za puszczanie autobusów zwykłych na kursach niskopodłogowych, z czego podobno PKM Katowice słynie.
http://bip.kzkgop.pl/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1211
Zawsze narzekałem, że miasto nie ma jakiejkolwiek analizy i koncepcji dotyczącej przyszłości komunikacji miejskiej w Gliwicach. A tu nagle, dzięki profesorowi Berezowskiemu, okazuje się, że takowa koncepcja jest. Hmm, trudno powiedzieć, że miasto ma analizę, skoro nie została wykonana na zlecenie miasta, jest to tylko kopia "do wglądu". Tym bardziej, skoro w analizie widnieje tramwaj w starym przebiegu 1/4 zastanawiałbym się o chęci wykorzystania tej koncepcji-analizy w przyszłosci
chyba nie, ale spokojnie, może za dwa alta się coś zmieni...
tak sobie jak należałoby rozwiązać ten problem... najłatwiej to skupić wszystkie rodzaje komunikacji (autobusową, tramwajową, szynową) w jednych rękach. Teoretycznie najlepiej w KZK GOP, choć to związek przestarzały i nieefektywny. Może w jakimś nowym związku o którym jest dyskusja w innym temacie? Tylko problem z komunikacja szynową jest taki, że szyny i dworce/przystanki, jak również tabor należą do PKP, a im chyba niespieszno to oddawać ani iść z kimkolwiek na jakiekolwiek porozumienie, bo po co, skoro jest monopolistą na rynku? Tylko wtedy, myślę, komunikacja w GOP, albo przynajmniej na terenie Gliwic i powiatu, Zabrza, Bytomia i powiatu tarnogórskiego mogła by zostać uzdrowiona i być bardziej efektywna. Ale to taki śpiew przyszłości...
To jest kwestia priorytetów. Władze Gliwic wychodzą z założenia, że skoro mieszkańcy masowo się motoryzują, to komunikacja miejska traci na znaczeniu. Co akurat jest po prostu smutne. Skoro coś jest złe (a takim jest nadmierny ruch indywidualny w centrum i zamiłowanie Polaków do jazdy samochodem), to należy temu przeciwdziałać
Eh... tak dzisiaj znalazłem trochę czasu na przejrzenie internetu i tak znowu natrafiłem na sprawę gliwickich tramwajów, po trosze zacząłem się w nią zagłębiać... ale ogromną większość wypowiedzi uważam za bzdurne i bezsensownie napastliwe! Owszem mi też żal widoku tramwaju przecinającego ulicę Zwycięstwa. Niemniej jednak napastliwy ton mnogich artykułów publikowanych głównie przez DZ oraz komentarze ludzi nie związanych z naszym miastem zaskoczyły mnie. Jak zazwyczaj bywa, tak i w tej sprawie prawda leży gdzieś po środku i z pewnymi argumentami padającymi z obydwu stron trudno polemizować dlatego nie popadajmy w skrajności. Przyrównywanie gliwickiej czwórki do systemu komunikacji Strasburga, Pragi, Berlina etc... uważam za koszmarną pomyłkę. Oglądanie takich zdjęć osobiście powoduje u mnie odwrotny efekt niż zamierzali ich autorzy! Owszem jest to piękne i imponujące ale uważam że jeśli chcemy myśleć o czymś nowym, lepszym to bzdurą byłoby pompowanie pieniędzy w istniejącą linię tyko raczej pomyślenie o jakichś nowych rozwiązaniach - takich jak na tych zdjęciach. I złośliwe komentarze pod zdjęciami nic tu nie znaczą bo ja sobie nie przypominam aby ktoś mówił że tramwaje z zasady są złe i nigdy ich u nas nie będzie. Rozpatrujmy raczej nasz gliwicki przypadek i pomimo że jest żal że znika coś co się już wtopiło w nasze miasto to zachowajmy zdrowy rozsądek. Myślę że komunikacja miejska nie tylko w Gliwicach ale w całym regionie wymaga generalnej przebudowy co wymaga nieraz radykalnych zmian. I osobiście mam nadzieję że gliwickie tramwaje zostały poświęcone właśnie w tym celu i staną są pierwszym krokiem w rozmowach i staraniach o lepszą komunikację.
Witam!
Generalnie zgadzam się z K. To kiepska architektura - a sprzeczność w samym nagłówku - mamy oto 3ha w samym centrum - to rzadkość w innych miastach więc wybudujemy coś co będzie reprezentowało miasto dla prującego Śląska tranzytem - PARKING - o to jest to!!
I już wszyscy będą wiedzieć - kojarzyć - Gliwice.
Trasa przecina miasto - a w szczególności centrum - wyraźnie utrudnia komunikację - efekt dw PKP w KC czy estakaday w Chorzowie.
Łączący plac??? Co?? z dwoma drogami rozprowadzającymi po bokach - którymi bez przerwy będą pędziły samochody. Tak T w tym przypadku by przeszkadzał - to chyba jeden z głównych powodów jego likwidacji.
Z projektu wynika że UM realizuje zupełnie odmienną jak na całym świecie metodykę rozwiązywania problemów komunikacyjnych. W centrach miast - ruch uspokojony, transport zbiorowy.... a u nas dominanta to właśnie ten parking klęski wyobraźni czy też dalekiego upośledzenia naukowego UM.
Trzymam kciuki by UE nie wypłaciła pieniędzy - artykuł - kłamie że są zagwarantowane - nie, nie są ani ze strony KE ani ze strony URM. Mają być - a to w dobie kryzysu szalona różnica. Więc niech UM burzy - tak jak kiedyś zburzył Dworcową - i do dziś - wstyd - grunt miejski - nie zabudował.
Jako że bywam w Rybniku raczej okazyjnie, mam takie pytanie: czy PKS często wysyła autobusy przeznaczone do komunikacji miejskiej na linie "niemiejskie", np. Rybnik - Gliwice czy Rybnik - Zabrze? Na tej ostatniej kiedyś w Czerwionce zauważyłem Ikarusa 280 z napisem"Komunikacja miejska".
Odnosze nieodparte wrażenie że nie odróżniasz organizatorów komunikacji miejskiej od firm obsługujących linie komunikacji miejskiej. Obsługe lini na zlecenie organizatorów prowadza między innymi PKS Rybnik, Transgór, PKM Jastrzębie, Vbus, PKM Gliwice. Organizatorami tej komunikacji sa MZK, KZKGOP, ZTZ. Organizatorzy zlecają obsługę konkretnych kursów i płaca stawki zależne od pojemności wymaganego taboru na daną linią, stawki bezpośrednio są niezależne od ilości pasazerów.
No a czemu niby nie mógłby powstać nowy Organizator np. ZKM ?? I mógłby zlecać kursy MZK, Transgórowi, PPKS-owi nie ?
No i wlasnie tym postem udowodniles, ze nierozrozniasz...
Niedługo ukaże się numer ósmy Nowej Zajezdni (marcowy), a w nim m.in.:
- z okazji stulecia elektryfikacji co nieco o zbiórce KMKM i kilka fajnych starych zdjęć z niej pochodzących;
- informacje o planach TW na nadchodzące lata;
- o Łódzkim Tramwaju Regionalnym - co to jest, ocena projektu (kolejny debiut forumowy);
- o nowych solarisach w Gliwicach;
- Ofensywa Wschodu: LAZ na polskim rynku + rys ogólny o firmie i oferowanych produktach;
- dyskusji o krakowskiej komunikacji nocnej ciąg dalszy;
- jak wygląda w praktyce komunikacja aglomeracyjna w Krakowie po zmianach;
- koszalińskie tramwaje;
- nowości ze Lwowa;
- co każdy miłośnik w Budapeszcie zwiedzić powinien;
- pożegnanie Ikarusów 280 w Bratysławie;
- warszawszkie szkolenia kierowców pod kątem obsługi niepełnosprawnych
- w skrócie z 48 notatkami z 28 ośrodków
- aktualności: Poznań, GOP, Szczecin, Radom, Warszawa, Bydgoszcz, Toruń, Świnoujście
- modele
W Parowoziku będzie w dniu jutrzejszym w godzinach popołudniowych. Dostępny także przez WWW.