SKM w Żyrardowie? Bujda na resorach :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Niby z jakiej racji komunikacja warszawska miała by jeździć 35 km dalej? i już widzę, jak wszystkie gminy po drodze płaca kilkanaście tys miesięcznie.
Co jak co, ale Żyrardów ma bardzo dobre skomunikowane kolejowe z Warszawą, pociągi KM przynajmniej raz na godzinę, a w szczycie 2/h, pospieszne praktycznie tak samo. ktoś sieje taką popeliną z SKMką, i już słyszałem jak sie ludzie cieszyli dziś w pociągu. żenada :|
Jancio,
dziękuję ślicznie za ten „namiar” na Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Sp. z o.o. w Grójcu http://localhost/zyrardow/public/style_emoticons/default/cmok.gif
To połączenie kolejowe (z dwoma lub trzema przesiadkami), które proponujesz, jest dużo gorsze od tego nocnego pośpiesznego - więc za nie dziękuję http://zyrardow24h.pl/public/style_emoticons/default/biggrin.gif
Jeżeli nic lepszego (przy Waszej pomocy) nie znajdę do czasu wyjazdu, chyba się na tę oferowaną przez Grójec usługę zdecyduję.
Pozdrawiam serdecznie –
Lydia
@ Topilzin
Grooby pisal o tym z jakis rok temu - odnosnie Osiru. ja pisze o tym od 2 lat odnosnie plazy i lasow. Media swoje, a policja i tak swoje. Istnieje ponoc regulamin plazy czy kapieliska. Tam jest zakaz. Nie wiem czy na mocy urzedu morskiego czy innego cuda martwego w praktyce. 2 razy mialem spotkanie III stopnia o alko na plazy ani razu nie dostalem mandatu. Kwestia zachowania w momencie interwencji jak i krotko przed nia, rozstrzyga.
p.s podobna ciekawostke mozna zaobserwowac w srodkach komunikacji. Zakaz palenia czy spozywania w wagonie kolejowym. Sam konduktor powiedzial mi ze moze tylko grzecznie stac i prosic o zgaszenie - mowi ze zawsze pet gasnie...ale z powodu wypalenia.
pozdro.
" />Dołącze się może do dyskusji:
Po pierwsze: ciekawe jak ktoś by sie czuł, gdyby w trakcie jego wypowiedzi ktoś pod ławką stukał SMSa lub zadzwonił słuchającemu telefon ?
jestem za nie używaniem telefonu, aparatu cyfrowego, kamery, dyktafonu i innego podobnego sprzętu podczas lekcji - w końcu było nie było nauczyciel ma prawo do wyrażania zgody publikacji swojego głosu i wizerunku
po drugie: program "Zero tolerancji" nie jest najszczęśliwszym pomysłem, gdyż może dojść do absurdów
po trzecie: strój szkolny jest bardzo dobrym pomysłem, gdyż nauczyciel który uczy w klasie umundurowanej nie wyróżnia nikogo podświadomie z tłumu - poza tym wszystkie renomowane zachodnie szkoły mają strój szkolny. Właśnie, ujednolicony strój szkolny czyli niekoniecznie mundurek, może to być na przykład sweterek z wyhaftowanym logiem szkoły ...
">Technikum Kolejowego (teraz zdaje się Zespołu Szkół Łączności)
Technikum Kolejowe obecnie nazywa się Zespołem Szkół Komunikacji
" />moje serdeczne podziękowania za artykuł "Jedni deklarują, drudzy wnioskują" http://komunikacja.przelom.pl/?t=Jedni- ... uja&p=2430
wiele bardzo ważnych kwestii poruszonych, doskonale pokazana metoda spychologii gdzie ministerstwo infrastruktury obarcza odpowiedzialnością powiaty chrzanowski i wadowicki
">Zdaniem urzędników ministerstwa: - "właściwe jest podjęcie wspólnych działań samorządów lokalnych powiatów wadowickiego i chrzanowskiego w celu rewitalizacji linii kolejowej nr 103 na odcinku Spytkowice - Wadowice ze środków Unii Europejskiej w ramach regionalnego programu operacyjnego". źródło: http://polskalokalna.pl/wiadomosci/malo ... 05992,5780 a te z kolei województwo które odbija piłeczkę
trzeba cały czas poruszać betonowych urzędników i informować opinię publiczną żeby nie dopuścić do rozbiórki tej linii, i aby wróciły na nią pociągi
Pozdrawiam
Dziennik Zachodni co roku przyznaje nagrody dla osób zasłużonych osób dla regionu - tzw. "Miody". A przy okazji "honoruje" osoby, które się dla regionu nie przyczyniły. W tym roku nagrodę otrzymał przewodniczący zarządu KZK GOP. Polecam przeczytać uzasadnienieâŒ
Laureaci Chrzanów 2009
âŒ
ROMAN URBAŃCZYK
przewodniczący zarządu KZK GOP w Katowicach
Przyznajemy Chrzan za bezustanne trwanie w przekonaniu, że sposobem na poprawę wyniku finansowego jest cięcie kosztów i ograniczanie oferty przewozowej, a nie jej poprawa mogąca doprowadzić do zwiększenia ilości klientów. Za konsekwentne i uporczywe ignorowanie opinii pasażerów i bezkrytyczną akceptację działań samorządów, zmierzających do likwidacji kolejnych linii tramwajowych (przykładem słynna chorzowska "12", nad utratą której do tej pory boleją mieszkańcy). Za wieloletnie tolerowanie obsługi części linii autobusowych przez graty, których miejsce od dawna jest już na złomowisku. Wreszcie za żółwie tempo prac nad stworzeniem wspólnego biletu dla komunikacji autobusowej, tramwajowej i kolejowej. Za przekonanie, że pasażerowie są dani raz na zawsze i będą czekać po kilka lat na moment, kiedy taki bilet wreszcie zostanie im łaskawie ofiarowany. Krótko mówiąc ten Chrzan jest za dezorganizowanie, a nie organizowanie komunikacji masowej w regionie.
wypowiedz Łukasza Kurpiewskiego, rzecznika spółki PKP PR
– Podwyżek cen biletów nie planujemy, utrzymamy ofertę tanich biletów, m.in. turystycznych, rodzinnych czy grupowych, wprowadzimy też nowe – deklaruje Łukasz Kurpiewski. Spółka planuje rozwinąć współpracę z samorządami nie tylko wojewódzkimi, ale i miejskimi przy tworzeniu wspólnych ofert biletowych, biletów aglomeracyjnych, powiązaniu biletu kolejowego z biletem na komunikację miejską.
Nie masz racji - Tory biegły przez ten wiadukt - dokładnie 1 tor! Wiadukt był właśnie budowany pod tramwaj... w tamtym czasie komunikacja samochodowa spokojnie mogłaby sie przeprawiac przez tory kolejowe.
Dowodem na prawdziwość moich słów jest budynek w zajezdni PKS, który wyraźnie wskazuje na dawną zajezdnię tramwajową - charakterystyczne łuki, które zostały zamurowane... Przyjrzyj się!
Zabudowania obecnej zajezdni PKS przed wojną były częścią dużej fabryki. Nigdy wcześniej nie było tam żadnej zajezdni. Tramwaj swój bieg kończył, jak już wspomniałem, przy dworcu. Patrz mapka poniżej:
Tak samo wyglądało to w latach 70.
bedzie lekko off-topic, choc o komunikacji..
ostatnio czesto podrozuje do bielska.. bielsko, miasto niemale, niegdys wojewodzkie
niestety okazuje sie ze pksem do tego miasta sie z gliwic nie dojedzie
podrozni zdani sa na pkp i na podroz z przesiadka w katowicach bo bezposredniego polaczenia nie ma i nigdy nie bylo
brawo pks i pkp
Jesli chodzi o polaczenie kolejowe, to tworzenie osobnej relacji do B. Bialej najwyrazniej nie ma sensu - kazdy pociag z Gliwic do BB tak czy siak jechalby przez Katowice.
Teoretycznie mozna by puscic pociag z Gl do BB przez Katowice Ligote albo przez Rybnik - pytanie wszakze - po co? Kto by tym jezdzil? Raz - nieatrakcyjny czas przejazdu, dwa - brak wiekszych generatorow ruchu po drodze.
Zasadniczo przesiadka w Katowicach na poc do BB nie jest jakas straszliwa uciazliwoscia.
Co do PKS - caloroczne polaczenia byly, ale sie sfilcowaly - najwyrazniej sie nie oplaca.