logo
 Pokrewne renessmeKomunikatory Gadu Gadukomuniator Gadu-Gadukomunikator gadu gadukomunikacja Sagem 400X z komputeremkomunikacja w małżeństwie Artykuły z psychologiiKorwin Mikke komunikacją miejskąkomunikacja prywatna busów z KrasnegostawuKomunikacja PKS Wrocław Informacjakomunikacja prywatna Wysokie Lublinkomunikat brak tonera OKI
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adbuxwork.keep.pl
  • renessme



    Natomiast przed godzina, czy dwiema, wyczytalem, ze to bardzo zle,
    gdybysmy
    puscili wiecej ikarusow na osiemsetkach:
    "Dzięki tej ankiecie dowiecie się od pasażerów, że powinniÂście wprowadzić
    autobusy pospieszne najlepiej dwuprzegubowe i to tak co parę minut w
    szczycie, jeżdżĂ‚ące z Katowic do Zabrza-Gliwic, Bytomia i wszystkich
    miasteczek i wiosek Zagłębia."
    Mam nadzieje, ze wlasciwie odczytuje, ze byla to ironia majaca zapobiec
    takim zmianom.


    Była to ironia granicząca z sarkazmem - po prostu w tych relacjach
    najbardziej widoczne jest niedołęstwo komunikacji publicznej w GOP-ie.
    Ważnym wyznacznikiem dobrego systemu komunikacji publicznej jest jego
    funkcjonowanie w szczytach przewozowych i w czasie niesprzyjających warunków
    atmosferycznych. A to są oczywiste słabości międzymiastowej komunikacji
    autobusowej w GOP-ie.

    Natomiast co do ATP to masz rację, a ja jestem w błędzie - ATP pozwolił
    wielu ludziom docenić komfort podróży pociagiem. Katowice-Gliwice w pół
    godziny pokonujesz pociagiem i możesz spokojnie czytać książke, a
    alternatywą jest podrygiwać w przegubowym kiwaczku 840 przez godzinę -
    półtorej ze spoconymi współpasażerami zwisającymi nad ramieniem. Nie
    nastąpił dramatyczny napływ podróżnych do autobusów, mimo że pociągi są
    zdecydowanie za drogie i jeżdżą za rzadko.

    JH



    Użytkownik "Maciej Makula"


    Nie. Bo ty chcesz puszczać Sprinterki wszędzie. Włącznie z centrum
    Katowic i na takie trasy jak Katowic-Gliwice. Stąd wynika problem.


    Ja chcę żeby jeździły i Sprintery i Ikarusy i inne - np. Solniczki czy Bovy
    i 105N i EU07+wagony ( oczywiście prywatne). Żeby był wybór.
    Nie widzę powodu dlaczego w innych branżach ( medycyna, żywność, fryzjer,
    lotnictwo) mogę sobie wybierać między różnymi produktami w różnych cenach a
    w komunikacji miejskiej czy międzymiastowej ma być tylko jedynie słuszny
    produkt w jedynie słusznej cenie. No niby są taksówki co zabierają do 5 osób
    a dlaczego nie może być taksówek zabierających np. po 20 osób ( czyli
    busiarzy)?
    Z Pyrzowic do Londynu mogę sobie wybrać przewoźnika, a z Katowic do Gliwic
    nie bo sprawiedliwość społeczna.
    W Niemczech na torach mogę wybierać między DB a Connexem, a w Polsce jedynie
    słuszne PKP.
    Przeciętny urzędnik gminny jak miałby w markecie jeden rodzaj piwa to by się
    wściekł co nie przeszkadza mu dążyć do "ujednolicenia standardu i ceny
    usług" w komunikacji gminnej.
    Unia Europejska podobno popiera konkurencję w lotnictwie i na torach, a na
    drogach jedynie słuszni przewoźnicy.
    To są te paradoksy, których nie rozumiem. Pewnie dlatego, że nie skończyłem
    Politechniki Śląskiej.
    BTW ciekaw jestem czy 10 lat temu profesorowie od transportu twierdzili, że
    w przewozach lotniczych powinna być konkurencja czy nie :-)
    pozdarwiam aron



    On 8 Lut, 11:20, Wojciech Bancer <prot@post.plwrote:


    Przecież Aron to fantasta jest. 870 jedzie wprawdzie szybciej, ale
    jedzie 1-3 razy na godzinę i obsługuje _aż_ dwa przystanki na tej trasie
    (Zabrze - Gethego i Gliwice - Plac Piastów).


    ale sa tez inne linie autobusowe


    Na tej zasadzie to mógłbym powiedzieć, że "zlikwidujmy tramwaje i busy",
    bo przecież pociągiem da się tą trasę pokonać w 10 minut (te same
    przystanki), a trasa Katowice - Gliwice to 35 minut, a nie 50-80.


    Do busow nie doplacasz. Gdyby tramwaj nie byl kompletnie nierentowny
    to nikt by go nie chcial likwidowac.


    Busy 8*0 są dobre do komunikacji międzymiastowej, a nie podmiejskiej,
    ale wg Arona to Gliwice sa tak małe, że pewnie z jednego końca na drugi
    się pieszo idzie, a nie z tramwaju korzysta. :)


    Gliwice sa mniejsze od Lublina czy Bialegostoku gdzie tramwajow nie
    ma.


    Poza tym oczywiście Aron nigdy nie zobaczył jak wyglądają [1] korki na
    Chebziu przed wjazdem na DTS.


    No niby jak? I tak mimo korkow szybciej jest jechac 870 niz T1 + T11


    Jego wiedza o komunikacji śląskiej jest
    czysto teoretyczna i papierowa. Niby np. jechał 18-tką (tramwaj), ale
    nie skojarzył w ogóle że ten tramwaj ma wydzielone torowiska.


    Wydzielone torowiska to ma pestka poznanska

    aron




    ----- Original Message -----
    From: Michal Sawicki <msa@it.pw.edu.pl
    To: <pl-misc-transp@newsgate.gliwice.pl
    Sent: Wednesday, September 15, 1999 1:12 PM
    Subject: Re: Dawno temu pod Warszawa...

    On 14 Sep 1999, Jacek A. Dabrowski wrote:

    | ...kursowaly linie 25x. Pamieta je ktos ??? Kursowaly jeszcze na
    | poczatku lat 90-tych. Obowiazywala w nich taryfa miejska, mimo
    | iz trasa znajdowala sie w calosci poza granicami stolicy.

    Bo takie wlasnie bylo zalozenie. Taryfa podmiejska obowiazywala tylko w
    autobusach miedzymiastowych. Z takich kwiatkow byl jeszcze autobus 714
    boda Ozarow Maz - Pruszkow i przez Ozarow wiodla jedyna droga
    komunikacja miejska do Pruszkowa. :-)


    Jakby nie mogli tego polaczyc z 713, czy w druga strone, z 716...
    A tak kilka lat temu, kiedy musialem byc pare razy w Pruszkowie, zawsze
    bylem skazany
    na zasyfialy, zatloczony pociag... Dopoki nie wszedl RAPID - autobusy mocno
    zdezelowane,
    ale prawie zawsze mialem okazje siedziec i dlatego wole busy ;-)



    Użytkownik Bartosz B. <barto@priv7.onet.plw wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:980itk$q9@news.onet.pl...


    Czy na tej grupie gaworzy się tylko o autobusach w mieście A, tramwajach
    w mieście B, metrze w mieście W ;-) i kolejcach podmiejskich gdzieś tam
    jeszcze? Czy też są poruszane tematy komunikacji międzymiastowej, kwestie
    autostrad, szybkich kolei itp.?


    Oooo... Bartek..... ;-)

    Czy takze na tej grupie, chciales sie pozalic, ze:
    -  w Gdansku macie najdrozsze paliwo w Polsce (BTW, po ile teraz chodzi,
    zeszlo juz do 3,20? ),
    -  macie fatalna infrastrukture drogowa na polnocy (mala ilosc dwupasmowek,
    brak autostrad),
    -  budowa A1 z Gdanska do Torunia jest w powijakach, a buduje sie A4
    (dokonczenie odcinka Wroclaw-Nogawczyce, obwodnicy Krakowa i budowa odcinka
    Katowice-Gliwice) i A2  (w okolicach Poznania).
    - na poludniu jest duzo dwupasmowek, przez co podrozuje sie szybciej
    - Drogowa Trasa Srednicowa i warszawskie metro sa finansowane z budzetu
    panstwa?

    Czy mam racje?

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl