Ja natomiast miałem następujące "hopla"
1. Rysowanie wielkich (gdzieś ok. A0) miast i oczywiście komunikacji A i T. A potem jeżdziły tam tramwaje i autobusy z małych klocków (LEGO było tylko w Peweksie)
2. Maszyna do szycia (taka stara Singera) robiła za pulpit tramwajowy. A ja wyłem jak N-ka na hamowaniu: e e e ee ee ee eee eeeee....
3. Zbierałem rozkłady jazdy pociągów z całego świata. (Dostawałem w Orbisie i w Informacji międzynarodowej PKP, zaraz jak się skończyła ważność
A i obecnie, moje ulupione gry na kompa to Railway Tycoon, Traffic Giant, i wszelkie im podobne i nie podobne ale związane.....
A co myslicie o wprowadzeniu lini mikrobusowych na tereny osiedlowe, drogi spełniające funkcje lokalne itp. Każda dzielnica mogłaby mieć taką linię zapełniając lukę tam gdzie komunikacja nie dochodzi. Przystanki można zrobić co ok. 400 m. Proponuję taką oto linię dla Pragi Południe:
1. Dworzec Wschodni Lubelska
2. Lubelska/Grochowska
3. Kamionkowska/Mińska
4. Gocławska/Mińska
5. Chodakowska (przy Wyższej Szkole Psychologii Społecznej
6. Terespolska/Kamionkowska
7. Stanisława Augusta/Kinowa
8. Kinowa/Al. Waszyngtona
9. Międzynarodowa/Al. Waszyngtona
10. Walecznych/Międzynarodowa
11. Walecznych/Saska
12. Styki/Obrońców
13. Wandy/Meksykańska
14. Kubańska/Saska
15. Lizbońska/Urugwajska
16. Afrykańska osiedle
17. Egipska/Afrykańska
18. Wał Gocławski (Bora Komorowskiego)
19. Bora Komorowskiego/Abrahama
20. Abrahama/Kapelanów Armii Krajowej
21. Kwarciana/Poligonowa
22. Motorowa/Poligonowa
23. Poligonowa/Ostrobramska
24. Majdańska/Darłowska
25. Igańska/Majdańska
26. Zagójska
27. Okuniewska/Łukowska
28. Lukowska/Zamieniecka
29. Gdecka/Zamieniecka
30. Chłopickiego/Grochowska
31. Osowska/Zana
32. Hetmańska/Osowska
33. Kwatery Głównej/Osowska
34. Liwiecka/Sztabowa
35. Styrska/Olszynki Grochowskiej
36. Pabianicka/Naddnieprzańska
37. Naddnieprzańska/Murmańska
38. PKP Gocławek (Tytoniowa)
22 września co roku przypada Europejski Dzień Bez Samochodu, promujący proekologiczne rozwiązania w transporcie, alternatywne paliwa, komunikacje zbiorową itp. Z tej okazji organizowane są m.in. przejazdy rowerowe, bezpłatne dni w komunikacji zbiorowej itp. promujące powstawanie dróg rowerowych, przyjazne dla środowiska rozwiązania w transporcie (jak stosowanie proekologicznych paliw: napędu gazowego, elektrycznego, zmniejszenia zanieczyszczeń, hałasu powodowanego przez transport, wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego, zmniejszenie liczby wypadków, usprawnienia komunikacji zbiorowej i poprawę jakości jej funkcjonowania, a także kampanii ruchu ekologicznego na rzecz zmiany sposobu tranzytu towarów przez Polskę: "Tiry na Tory", "Kolej na Kolej". Międzynarodowe strony o akcji w Europie w języku angielskim www.22wrzesien.org
Wypadało by uczcić ten dzień :) niekoniecznie urządzając jakąś konkretną imprezę, myślę raczej może o jakimś rajdzie, wycieczce rowerowej. Moja propozycja to 20 września, spotkanie 10:00 przy dworcu PKP w Kędzierzynie. Całość na zasadzie rajdu rodzinnego tak żeby jak najwięcej osób mogło uczestniczyć.
Dodatkowy pomysł to połączenie wycieczki rowerowej z plenerem fotograficznym, temat zdjęć nawiązujący oczywiście do 'E.D.B.S.'. Można by później zrobić galerię i głosowanie na najlepszą fotkę.
Co Wy na to?
Decyzja o odwołaniach pociągów zapadła w dniu 17 grudnia 2007 r. (uchwała nr 538/2007) podczas posiedzenia zarządu PKP PR, na wniosek Biura Marketingu, któremu szefuje wspomniana już wcześniej Anna Lenarczyk.
Czyli decyzja o uwaleniu "Łużyc" została przyklepana zaledwie w tydzień po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy! A to oznacza, że Biuro Marketingu przygotowywało wniosek o udupienie "Łużyc" zanim jeszcze ten pociąg wyjechał na tory! Skandal !!!
Smaczku dodaje fakt, że 29 listopada 2007 władze PKP PR wydały komunikat prasowy, w którym informują m.in.:
W rozkładzie jazdy 2007/ 2008 w całym kraju na kolejowe trasy wyruszy:
- 3159 pociągów regionalnych,
- 349 pociągów dalekobieżnych pospiesznych krajowych,
- 180 pociągów międzynarodowych, w tym 154 w komunikacji przygranicznej.
Tworząc rozkład jazdy pociągów, sugerowaliśmy się opiniami naszych pasażerów, które docierały do nas poprzez Internet i pocztą tradycyjną. Korzystaliśmy również z pomocy niezależnych ośrodków badawczych i stowarzyszeń.
Pełny tekst na stronie:
http://www.pkp.pl/node/1221
W ten oto sposób władze PKP PR z premedytacją oszukały media i pasażerów, ponieważ w chwili wydania komunikatu o nowym RJ było już zaplanowane uwalenie pociągu "Łużyce" i innych połączeń. Formalną decyzję ws. likwidacji pociągów zarząd PKP PR podjął zaledwie tydzień po wejściu w życie nowego RJ. Takiego przekrętu w PKP jeszcze nie było!
Jaki to ma związek z monopolem PKP IC? Wymienione przez Ciebie pociągi są uruchamiane przez koleje rosyjskie lub ukraińskie. Na terenie Polski objęte są tzw. kabotażem, co oznacza, że nie są dostępne w komunikacji krajowej. Ale to nie wina spółki PKP Przewozy Regionalne!
"Chełmoński" Kraków-Kijów i "Polonez" Warszawa-Moskwa - te pociągi uruchamia PKP IC. Życzę powodzenia jeśli ktoś nimi chce pojechać w Polsce. Bilety wyłącznie w komunikacji międzynarodowej - kuszetki i sypialne...
Chyba nie są objęte kabotażem ? IC uruchamia też w komunikacji międzynarodowej BWE ( 3 pary ) WAWEL , PRAHA , SOBIESKI i nimi można jeździć w komunikacji krajowej.
A może PR powinien przestać bawić się w relacjach dalekobieżnych krajowych ( typy Szczecin - Przemyśl lub inne wlekące się przez pół Polski ) a skoncentrować się na typowch rel. regionalnych ? Ewentualnie prowadzić poc. pośp. w obrębie max. 3 województw z dobrymi skomunikowaniami na stacjach węzłowych
Chyba nie są objęte kabotażem ? IC uruchamia też w komunikacji międzynarodowej BWE ( 3 pary ) WAWEL , PRAHA , SOBIESKI i nimi można jeździć w komunikacji krajowej.
Wszystkie pociągi jadące na Wschód lub ze Wschodu składają się wyłącznie z wagonów sypialnych i kuszetek. I nie ma znaczenia która spółka je obsługuje. Jest to spowodowane koniecznością wymiany kół na granicy (inna szerokość torów). Trudno więc udostępniać taki pociąg w komunikacji krajowej na krótkich odcinkach, bo i tak nikt czymś takim nie pojedzie ze względu na koszty (bilet+kuszetka).
Dotyczy do również m.in. "Kiepury" PKP IC na terenie Niemiec.
Pociągi dzienne tej spółki do Berlina, Pragi czy Wiednia to zupełnie inna "bajka". A poza tym co to ma wspólnego z tematem tej dyskusji? Proszę nie schodzić z tematu albo rozpocząć nowy wątek!
Ja wysłałem e-mail o tej treści:
Wybieram odp A. Ponadto:
Uważam, że powinna zostać zniesiona specjalna opłata za przejazd pociągiem papieskim - powinny być w nim honorowane bilety na przejazd pociągiem osobowym PKP PR (jednorazowe, miesięczne, Turystyczny, Bilet Plus, Regio Karnet.
Pociąg mógłby kursować kilka razy dziennie do Wadowic, a nawet Bielska Białej czy Skoczowa (słynna kilkugodzinna wizyta papieża w Polsce jest związana z tymi miastami). Pokusiłbym się na państwa miejscu o kursy do Czeskiego Cieszyna - rozwój komunikacji międzynarodowej z atrakcją jaką jest pociąg papieski.
Uważam ponadto, że pociąg IR do Zakopanego ma małe szanse na sukces, gdyż czas jazdy jest mało atrakcyjny porównując go do autobusów, a cena IR będzie wyższa niż "Połączenie w dobrej cenie", które może cenowo konkurować z przewoźnikami autobusowymi. Jako pociąg osobowy, ew. przyspieszony tak. Przypominam, że jednostka, która jest pociągiem papieskim została wyprodukowana przez Newag do obsługi ruchu lokalnego. Siedzenia są średnio wygodne na dłuższej trasie.
Dopowiem, ze jeśli pociąg będzie tylko dla grup, to wiele osób z niego nie skorzysta - indywidualni turyści i grupy, które nie będą miały ochoty załatwiać formalności, a i Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych będzie miał problemy z gospodarowaniem taborem, bo nagle trzeba będzie "coś" znaleźć za papieski, by pojechało do Zakopanego.
pozdrawiam
Nowe połączenia w czeskie góry
Od piątku 26 stycznia w ofercie PKP Przewozy Regionalne pojawiają się dwa nowe bezpośrednie pociągi z Opola do Jesenika i Ostruźnej.
Przez pierwsze ponad dwa tygodnie, ze względu na ferie zimowe, pociągi kursują codziennie.
Do codziennego rytmu uruchamiania tych połączeń powrócimy w czasie długiego weekendu majowego oraz od połowy czerwca aż do końca sezonu letniego. W pozostałych okresach pociągi będą jeździły w soboty i niedziele, dając szansę polskim turystom na weekendowe wypady w czeskie góry.
Bilety na przejazd tymi pociągami do stacji czeskich sprzedajemy według specjalnej taryfy JESENIK / OSTRUĹ˝NĂ SPECJAL, która pozwala zaoszczędzić połowę ceny na polskim odcinku, a 40% na odcinku Kolei ÄŚD – w porównaniu z normalną taryfą międzynarodową. Można kupić bilety zarówno na przejazd "tam", jak i "tam i z powrotem". Dzieciom przysługuje ulga 50 %. Zgodnie z tą ofertą wystawiane są wyłącznie bilety indywidualne, nie ma bowiem zastosowania ulga grupowa. Bilety na przewóz roweru w komunikacji krajowej są ważne również na odcinku kolei sąsiedzkiej – do każdej stacji znajdującej się na trasie międzynarodowego pociągu przygranicznego. A jeśli ktoś chce skorzystać z któregoś z tych pociągów tylko na trasie z Opola do Głuchołaz – kupuje bilet według wewnętrznej taryfy PKP z zastosowaniem przysługujących mu ulg.
Nowe pociągi łączą sieć Polskich Kolei Państwowych z przejściem granicznym w Głuchołazach, przez które przejeżdża 5 par tranzytowych składów czeskich poruszających się między Mikulovicami a Jindrichovem. Mieszkańcy Głuchołaz, którzy przez 60 lat mogli tylko popatrzeć na czeskie pociągi przekraczające dwukrotnie granicę, mogą z nich korzystać jako pasażerowie już od 10 grudnia ubiegłego roku. Dzięki temu mogą dojechać z jednej strony do Jesenika, z drugiej nawet do Ostrawy.
W komunikacji przygranicznej PKP – ÄŚD przy odprawie w pociągu stosuje się czeskie bilety kartkowe 2 klasy (ważne także w wagonach 1 klasy) wystawiane na przejazd w jedną stronę w relacjach pomiędzy Głuchołazami a Mikulovicami lub Jindrichovem. Na odcinkach przygranicznych honorowane są bilety turystyczne kolei PKP PR.
RJ: http://www.pr.pkp.pl/img_in/NEWS/Glucholazy.pdf
Cennik: http://www.pr.pkp.pl/img_...024.01.2007.pdf