logo
 Pokrewne renessmeKomunikatory Gadu Gadukomuniator Gadu-Gadukomunikator gadu gadukomunikacja Sagem 400X z komputeremkomunikacja w małżeństwie Artykuły z psychologiiKorwin Mikke komunikacją miejskąkomunikacja prywatna busów z KrasnegostawuKomunikacja PKS Wrocław Informacjakomunikacja prywatna Wysokie Lublinkomunikat brak tonera OKI
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • janekx82.keep.pl
  • renessme


    http://www.radiomerkury.pl/index.php?art=21796

    dodano: 2007-07-10 12:06
    Drzewa na torach

    Dwie, trzy godziny opóźnienia miały pociągi na trasie Poznań-Wrocław.
    Wcześnie rano na tory przewróciły się drzewa, których korzenie
    prawdopodobnie podmył padający całą noc deszcz. Ruch w obie strony kolejarze
    przywrócili przed południem, ale jeszcze przez jakiś czas składy nie
    jeździły zgodnie z planem.

    Awaria uwięziła wielu pasażerów w zablokowanych pociągach. Tym, którzy już
    dotarli do Poznania i tu czekali na kolejny pociąg, podróż wydłużyła się
    nawet o cztery godziny.

    Nie podstawiono komunikacji zastępczej, bo - jak powiedział rzecznik
    poznańskiego oddziału Polskich Linii Kolejowych SA Zbigniew Wolny - nie było
    to możliwe. Część podróżnych jadących do Poznania z okolic Puszczykowa
    skorzystała z komunikacji podmiejskiej.




    To dlaczego w temacie wątku jest [Po]?


    Bo linia wyjezdza z Poznania.


    A moze ów zakład to jakis
    podwykonawca wykonujacy przewozy na zlecenie MPK Poznan? Skad ja mam to
    wiedziec?


    Wystarczylo pamietac, ze nie mamy zarzadu ani KZK. Podmiejskie gminy same
    organizuja komunikacje. Maja albo wlasne przedsiebiorstwa (Swarzedz,
    Kleszczewo, Czerwonak, Tarnowo Podgorne, Suchy Las, Lubon, Kornik i
    Komorniki), albo zlecaja komus (Murowana Goslina, Dopiewo, Puszczykowo).
    Akurat linia 08 wyjezdza z Poznania, ale obsluguje ja ZK Suchy Las.

    tg




    Wystarczylo pamietac, ze nie mamy zarzadu ani KZK. Podmiejskie gminy same
    organizuja komunikacje. Maja albo wlasne przedsiebiorstwa (Swarzedz,
    Kleszczewo, Czerwonak, Tarnowo Podgorne, Suchy Las, Lubon, Kornik i
    Komorniki), albo zlecaja komus (Murowana Goslina, Dopiewo, Puszczykowo).
    Akurat linia 08 wyjezdza z Poznania, ale obsluguje ja ZK Suchy Las.


    No i skuli tego macie bajzel, 30 roznych rodzajow biletow w zaleznosci od
    tego do ktorej wiochy linia wyjezdza :A tak mielibyscie jeden wspolny...

    pdr
    Olo




    Olo Kwasniak <o@poczta.wp.plwrote:
    | Wystarczylo pamietac, ze nie mamy zarzadu ani KZK. Podmiejskie gminy same
    | organizuja komunikacje. Maja albo wlasne przedsiebiorstwa (Swarzedz,
    | Kleszczewo, Czerwonak, Tarnowo Podgorne, Suchy Las, Lubon, Kornik i
    | Komorniki), albo zlecaja komus (Murowana Goslina, Dopiewo, Puszczykowo).
    | Akurat linia 08 wyjezdza z Poznania, ale obsluguje ja ZK Suchy Las.

    No i skuli tego macie bajzel, 30 roznych rodzajow biletow w zaleznosci od
    tego do ktorej wiochy linia wyjezdza :A tak mielibyscie jeden wspolny...


    Jaki jeden? A PKMcio Jaworzno a Prywaciarze, a MZK??? A Pyskowice? a Zawiercie :P




    | Wystarczylo pamietac, ze nie mamy zarzadu ani KZK. Podmiejskie gminy same
    | organizuja komunikacje. Maja albo wlasne przedsiebiorstwa (Swarzedz,
    | Kleszczewo, Czerwonak, Tarnowo Podgorne, Suchy Las, Lubon, Kornik i
    | Komorniki), albo zlecaja komus (Murowana Goslina, Dopiewo, Puszczykowo).
    | Akurat linia 08 wyjezdza z Poznania, ale obsluguje ja ZK Suchy Las.

    No i skuli tego macie bajzel, 30 roznych rodzajow biletow w zaleznosci od
    tego do ktorej wiochy linia wyjezdza :A tak mielibyscie jeden wspolny...


    Kto zamienilby komunikacje PO+okolice na tą obslugiwana przez KZK niech sie wpisze

    A.



    http://www.glos.com/index.php?&art=41-17&enc=win&dz=gp

     MPK / Z Poznania

    do Puszczykowa

    Nowa linia podmiejska

    Kolejną linię podmiejską uruchomi od 30 sierpnia Miejskie Przedsiębiorstwo
    Komunikacyjne. Autobus numer 101 będzie jeździł trasą: Poznań Dębiec 28
    Czerwca 1956 r. - Luboń (Armii Poznań) - Łęczyca (Poznańska) - Puszczykowo
    (Poznańska, Piaskowa, Libelta, Dworcowa, Nadwarciańska) - Niwka szpital.

    Pasażerowie linii podmiejskich będą musieli kupić bilety jednorazowe u
    kierowców lub zakupić 30-dniowe w punkcie MPK na pętli tramwajowej Dębiec.
    Bilety 30-dniowe będą sprzedawane jedynie w formie elektronicznej. Można je
    ładować także na posiadane KOM-kkarty. Oznacza to, że bilety miejskie na
    całej tej trasie są nieważne. Jednocześnie MPK prosi pasażerów, by w celu
    zapewnienia sprawnej obsługi mieli przygotowaną odliczoną należność za bilet
    oraz wsiadali do autobusu tylko pierwszymi drzwiami. Bilety 30-dniowe będą
    kosztować 65, 85 lub 120 zł (w 1, 2 lub 3 strefie), a jednorazowe 1,80;
    2,70; i 4,50 zł.




    Kolejną linię podmiejską uruchomi od 30 sierpnia Miejskie Przedsiębiorstwo
    Komunikacyjne. Autobus numer 101 będzie jeździł trasą: Poznań Dębiec 28
    Czerwca 1956 r. - Luboń (Armii Poznań) - Łęczyca (Poznańska) - Puszczykowo
    (Poznańska, Piaskowa, Libelta, Dworcowa, Nadwarciańska) - Niwka szpital.


    Wreszcie przejeli od "Eko-Rondo"? Co tam sie bedzie pojawiac - wie juz ktos cos?

    Pasażerowie linii podmiejskich będą musieli kupić bilety jednorazowe u
    kierowców lub zakupić 30-dniowe w punkcie MPK na pętli tramwajowej Dębiec.
    Bilety 30-dniowe będą sprzedawane jedynie w formie elektronicznej. Można je
    ładować także na posiadane KOM-kkarty. Oznacza to, że bilety miejskie na
    całej tej trasie są nieważne. Jednocześnie MPK prosi pasażerów, by w celu
    zapewnienia sprawnej obsługi mieli przygotowaną odliczoną należność za bilet
    oraz wsiadali do autobusu tylko pierwszymi drzwiami. Bilety 30-dniowe będą
    kosztować 65, 85 lub 120 zł (w 1, 2 lub 3 strefie), a jednorazowe 1,80;
    2,70; i 4,50 zł.


    Z cenami biletow to jednak troszeczke przegieli... 120zl za JEDNA LINIE??? Poza
    tym co to za system z "odliczona naleznoscia"? Zalatwic sobie tzw. "dozowniki"
    (plastikowe pojemniki sortujace otrzymane monety" i po sprawie - w 10 sek. sie
    kazdego obsluzy.

    Pzdr
    Karol Tyszka




    Nowa linia podmiejska

    Kolejną linię podmiejską uruchomi od 30 sierpnia Miejskie Przedsiębiorstwo
    Komunikacyjne. Autobus numer 101 będzie jeździł trasą: Poznań Dębiec 28
    Czerwca 1956 r. - Luboń (Armii Poznań) - Łęczyca (Poznańska) - Puszczykowo
    (Poznańska, Piaskowa, Libelta, Dworcowa, Nadwarciańska) - Niwka szpital.


    Nie lepiej napisać, że zmieni się operator na linii 101? :)



    "Arek Margraf" <USUNmarg@poczta.onet.plNOSPAMnapisał(a):


    | Gdzie więc widzisz te nawiązania do pierwotniej numeracji, poza
    | liniami, które numeru nie zmieniły?

    Przynajmniej w Czerwonaku  sa i to dosc ewidentne.


    Nieprawda. Jak powiązać 111 z 10, 11, 12 i 13 oraz 109 z 21, 22, 23?


    W pozostalych wymienionych gminach rzeczywiscie (chyba) nie ma.


    Nie ma na pewno. W Luboniu L-ki, w Swarzędzu S-ki, w Rokietnicy R-ki,
    w Kórniku od zawsze mieli swój system, Mosina - pozostało 107 (chociaż
    kiedyś na krótko było 1 i 2), Puszczykowo - 101, Komorniki - 103, 116
    i 117, Dopiewo - 108 (przez pewien czas D i Z), Tarnowo Podgórne ma 01
    i 02, Such Las - 05-09. Przy okazji - w zamierzchłych już czasach, gdy
    powstawały gminne komunikacje, Tarnowo Podgórne, Suchy Las, Rokietnica
    i Duszniki miały wspólną komunikację i wspólny system numeracji.
    Dopiero później wszystko się posypało.


    Na aglomeracje poznanska sklada sie jeszcze kilka gmin. Co do
    konkretow. Nie mam dostepu do listy starych numerow autobusow.
    Gdybys mi wskazal taka liste autobusow to pomoglbym tobie poszukac
    te nawiazania skoro tak trudno sie domyslec.


    Na stronie Buczka jest mapka WPK z 1980 r.
    http://www.ctnet.pl/bogorya/mpk/mapa.html
    Na mojej stronie opracowuję trasy wszystkich linii, ale póki co z
    podmiejskimi cieńko ;-)
    BTW, skoro nie masz dostępu do takiej listy, to na jakiej podstawie
    się kłócisz?



    "Adam J." <admWYTNI@onet.plnapisał(a):


    Chociaż w Warszawie jest wspólny bilet. Więc w sumie wzorce sa
    gotowe...


    Właśnie tak to by mniej więcej mogło wyglądać.


    | Bo kolej też musi być w ten system wciągnięta, żeby było to
    | naprawdę spójne.

    Bez przesady. Kolej obsługuje dużo dalsze mijscowości, np. Kościan.
    Pozatym kolek nie liczy się np. w komunikacji miejsckiej, bo nikt z
    Kaponiery do Garbar nie jedazie pociągiem, więc nie widzę powodu,
    aby tak miało być w komunikacji podmiejskiej.


    Do Garbar to może i nikt nie jeździ, ale do Puszczykowa czy Mosiny
    jak najbardziej (wiem, uczepiłem się tego Puszczykowa, ale to moje
    rejony i w nich się najlepiej orientuję). Osobiście znam co najmniej
    pięć osób, które dojeżdżają lub dojeżdżały stamtąd pociągiem. W
    konkurencji z koleją żadne autobusy nie mają na tej trasie szans.
    Zapewne mieszkańcy tych miejscowości nie buntowaliby się, gdyby im
    pozwolono jeździć pociągiem na sieciówkę "empekowską".


    I tak Ci mieszkańcy gmin podmiejskich sa zmuszeni do kupowania
    różnych biletów. Jest to dyskryminujące, no ale cóż..


    No właśnie, a tak kupowaliby wszędzie ten sam - wspólny.




    Witaj Michał,

    W Twoim liście datowanym 30 września 2004 (20:10:17) można przeczytać:

    MKDo Garbar to może i nikt nie jeździ, ale do Puszczykowa czy Mosiny
    MKjak najbardziej (wiem, uczepiłem się tego Puszczykowa, ale to moje
    MKrejony i w nich się najlepiej orientuję). Osobiście znam co najmniej
    MKpięć osób, które dojeżdżają lub dojeżdżały stamtąd pociągiem. W
    MKkonkurencji z koleją żadne autobusy nie mają na tej trasie szans.
    MKZapewne mieszkańcy tych miejscowości nie buntowaliby się, gdyby im
    MKpozwolono jeździć pociągiem na sieciówkę "empekowską".

    Zgadzam sie. Znam kilka osob, ktore mieszkaja w Puszczykowie, a ucza
    sie w Poznaniu. Dojezdzaja pociagiem. Bo cena w miare OK, trase sie
    szybko pokonuje, a i ostatecznie wysiada sie w centrum, a nie na
    Debcu.


    Ale mówmy o komunikacji podmiejskiej, a nie o PKP.
    Wspólnego biletu z PKP nie będzie na pewno!

    Pozdr. Adam




    Oj widze ze marzenia na miare niemieckich kolei np na UZNAM:-)
    Latwo byloby zrobic trzeci tor od Debca do rozwidlenia linni na kierunek
    Steszew i Moina - przystanki Debiec, Swierczewo (przed autostrada), Lubon
    PKP,
    Lubon Lasek ...mijanki Debiec,na wiadukcie nad autostrada, na PKP Lubon....
    Busy szynowe do Steszewa, Mosiny....niektore kusry dalej ..latem dodatkowe
    kursy na osowa z wagonem rowerowym:-)
    Marzenia:-)


    Raczej niespełnione.


    Gdizes czytalem ze podmeijskei linei w mpk musza sie finansowac z biletow i
    dotacji gmin zainteresowanych tzn. nie wolno dolozyc kasy z dotcji poznania


    do komunikacji podmiejskiej....

    To jest jasne ponieważ dotacja poznańska ma zapewnić komunikacje miastu Poznań
    a nie Luboniowi, Puszczykowie, Mosinie, Czerwonakowi, Murowanej i innym.
    Translub mozńą powiedzieć działa na tej samej zasadzie utrzymuje sie z biletów
    i dotacji miasta Luboń. Tutaj jedynie chodzi, czy nie mozna za te same
    pieniadze z miasta obniżyć ceny biletó i wprowadzic jakiś innowacji. Bo jak na
    razie to tylko ceny rosną i to od prawie powstania translubu. Zmiany jakie
    zaistniał w Translubie to:
    likwidacja starej trasy L2 i LBIS. Powstanie linii LA i LB. Rozdzielenie linii
    L3 na L2 i L3. Później juzpraktycznie nic sie nie działo, ponieważ zrobienie
    kilku kursów szkolnych na L4 to nie wchodzi w rachube tak samo jak stworzenie
    L5 bo lepiej jakby jej nie było. Czyli, strzelam, ale tak od około 10 lat to
    tylko ceny rosna i nic więcej.
    Pozdrawiam
    Michał Górny

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl