http://www.radiomerkury.pl/index.php?art=21796
dodano: 2007-07-10 12:06
Drzewa na torach
Dwie, trzy godziny opóźnienia miały pociągi na trasie Poznań-Wrocław.
Wcześnie rano na tory przewróciły się drzewa, których korzenie
prawdopodobnie podmył padający całą noc deszcz. Ruch w obie strony kolejarze
przywrócili przed południem, ale jeszcze przez jakiś czas składy nie
jeździły zgodnie z planem.
Awaria uwięziła wielu pasażerów w zablokowanych pociągach. Tym, którzy już
dotarli do Poznania i tu czekali na kolejny pociąg, podróż wydłużyła się
nawet o cztery godziny.
Nie podstawiono komunikacji zastępczej, bo - jak powiedział rzecznik
poznańskiego oddziału Polskich Linii Kolejowych SA Zbigniew Wolny - nie było
to możliwe. Część podróżnych jadących do Poznania z okolic Puszczykowa
skorzystała z komunikacji podmiejskiej.
To dlaczego w temacie wątku jest [Po]?
Bo linia wyjezdza z Poznania.
A moze ów zakład to jakis
podwykonawca wykonujacy przewozy na zlecenie MPK Poznan? Skad ja mam to
wiedziec?
Wystarczylo pamietac, ze nie mamy zarzadu ani KZK. Podmiejskie gminy same
organizuja komunikacje. Maja albo wlasne przedsiebiorstwa (Swarzedz,
Kleszczewo, Czerwonak, Tarnowo Podgorne, Suchy Las, Lubon, Kornik i
Komorniki), albo zlecaja komus (Murowana Goslina, Dopiewo, Puszczykowo).
Akurat linia 08 wyjezdza z Poznania, ale obsluguje ja ZK Suchy Las.
tg
Wystarczylo pamietac, ze nie mamy zarzadu ani KZK. Podmiejskie gminy same
organizuja komunikacje. Maja albo wlasne przedsiebiorstwa (Swarzedz,
Kleszczewo, Czerwonak, Tarnowo Podgorne, Suchy Las, Lubon, Kornik i
Komorniki), albo zlecaja komus (Murowana Goslina, Dopiewo, Puszczykowo).
Akurat linia 08 wyjezdza z Poznania, ale obsluguje ja ZK Suchy Las.
No i skuli tego macie bajzel, 30 roznych rodzajow biletow w zaleznosci od
tego do ktorej wiochy linia wyjezdza :A tak mielibyscie jeden wspolny...
pdr
Olo
Olo Kwasniak <o@poczta.wp.plwrote:
| Wystarczylo pamietac, ze nie mamy zarzadu ani KZK. Podmiejskie gminy same
| organizuja komunikacje. Maja albo wlasne przedsiebiorstwa (Swarzedz,
| Kleszczewo, Czerwonak, Tarnowo Podgorne, Suchy Las, Lubon, Kornik i
| Komorniki), albo zlecaja komus (Murowana Goslina, Dopiewo, Puszczykowo).
| Akurat linia 08 wyjezdza z Poznania, ale obsluguje ja ZK Suchy Las.
No i skuli tego macie bajzel, 30 roznych rodzajow biletow w zaleznosci od
tego do ktorej wiochy linia wyjezdza :A tak mielibyscie jeden wspolny...
Jaki jeden? A PKMcio Jaworzno a Prywaciarze, a MZK??? A Pyskowice? a Zawiercie :P
| Wystarczylo pamietac, ze nie mamy zarzadu ani KZK. Podmiejskie gminy same
| organizuja komunikacje. Maja albo wlasne przedsiebiorstwa (Swarzedz,
| Kleszczewo, Czerwonak, Tarnowo Podgorne, Suchy Las, Lubon, Kornik i
| Komorniki), albo zlecaja komus (Murowana Goslina, Dopiewo, Puszczykowo).
| Akurat linia 08 wyjezdza z Poznania, ale obsluguje ja ZK Suchy Las.
No i skuli tego macie bajzel, 30 roznych rodzajow biletow w zaleznosci od
tego do ktorej wiochy linia wyjezdza :A tak mielibyscie jeden wspolny...
Kto zamienilby komunikacje PO+okolice na tą obslugiwana przez KZK niech sie wpisze
A.
http://www.glos.com/index.php?&art=41-17&enc=win&dz=gp
MPK / Z Poznania
do Puszczykowa
Nowa linia podmiejska
Kolejną linię podmiejską uruchomi od 30 sierpnia Miejskie Przedsiębiorstwo
Komunikacyjne. Autobus numer 101 będzie jeździł trasą: Poznań Dębiec 28
Czerwca 1956 r. - Luboń (Armii Poznań) - Łęczyca (Poznańska) - Puszczykowo
(Poznańska, Piaskowa, Libelta, Dworcowa, Nadwarciańska) - Niwka szpital.
Pasażerowie linii podmiejskich będą musieli kupić bilety jednorazowe u
kierowców lub zakupić 30-dniowe w punkcie MPK na pętli tramwajowej Dębiec.
Bilety 30-dniowe będą sprzedawane jedynie w formie elektronicznej. Można je
ładować także na posiadane KOM-kkarty. Oznacza to, że bilety miejskie na
całej tej trasie są nieważne. Jednocześnie MPK prosi pasażerów, by w celu
zapewnienia sprawnej obsługi mieli przygotowaną odliczoną należność za bilet
oraz wsiadali do autobusu tylko pierwszymi drzwiami. Bilety 30-dniowe będą
kosztować 65, 85 lub 120 zł (w 1, 2 lub 3 strefie), a jednorazowe 1,80;
2,70; i 4,50 zł.
Kolejną linię podmiejską uruchomi od 30 sierpnia Miejskie Przedsiębiorstwo
Komunikacyjne. Autobus numer 101 będzie jeździł trasą: Poznań Dębiec 28
Czerwca 1956 r. - Luboń (Armii Poznań) - Łęczyca (Poznańska) - Puszczykowo
(Poznańska, Piaskowa, Libelta, Dworcowa, Nadwarciańska) - Niwka szpital.
Wreszcie przejeli od "Eko-Rondo"? Co tam sie bedzie pojawiac - wie juz ktos cos?
Pasażerowie linii podmiejskich będą musieli kupić bilety jednorazowe u
kierowców lub zakupić 30-dniowe w punkcie MPK na pętli tramwajowej Dębiec.
Bilety 30-dniowe będą sprzedawane jedynie w formie elektronicznej. Można je
ładować także na posiadane KOM-kkarty. Oznacza to, że bilety miejskie na
całej tej trasie są nieważne. Jednocześnie MPK prosi pasażerów, by w celu
zapewnienia sprawnej obsługi mieli przygotowaną odliczoną należność za bilet
oraz wsiadali do autobusu tylko pierwszymi drzwiami. Bilety 30-dniowe będą
kosztować 65, 85 lub 120 zł (w 1, 2 lub 3 strefie), a jednorazowe 1,80;
2,70; i 4,50 zł.
Z cenami biletow to jednak troszeczke przegieli... 120zl za JEDNA LINIE??? Poza
tym co to za system z "odliczona naleznoscia"? Zalatwic sobie tzw. "dozowniki"
(plastikowe pojemniki sortujace otrzymane monety" i po sprawie - w 10 sek. sie
kazdego obsluzy.
Pzdr
Karol Tyszka
Nowa linia podmiejska
Kolejną linię podmiejską uruchomi od 30 sierpnia Miejskie Przedsiębiorstwo
Komunikacyjne. Autobus numer 101 będzie jeździł trasą: Poznań Dębiec 28
Czerwca 1956 r. - Luboń (Armii Poznań) - Łęczyca (Poznańska) - Puszczykowo
(Poznańska, Piaskowa, Libelta, Dworcowa, Nadwarciańska) - Niwka szpital.
Nie lepiej napisać, że zmieni się operator na linii 101? :)
"Arek Margraf" <USUNmarg@poczta.onet.plNOSPAMnapisał(a):
| Gdzie więc widzisz te nawiązania do pierwotniej numeracji, poza
| liniami, które numeru nie zmieniły?
Przynajmniej w Czerwonaku sa i to dosc ewidentne.
Nieprawda. Jak powiązać 111 z 10, 11, 12 i 13 oraz 109 z 21, 22, 23?
W pozostalych wymienionych gminach rzeczywiscie (chyba) nie ma.
Nie ma na pewno. W Luboniu L-ki, w Swarzędzu S-ki, w Rokietnicy R-ki,
w Kórniku od zawsze mieli swój system, Mosina - pozostało 107 (chociaż
kiedyś na krótko było 1 i 2), Puszczykowo - 101, Komorniki - 103, 116
i 117, Dopiewo - 108 (przez pewien czas D i Z), Tarnowo Podgórne ma 01
i 02, Such Las - 05-09. Przy okazji - w zamierzchłych już czasach, gdy
powstawały gminne komunikacje, Tarnowo Podgórne, Suchy Las, Rokietnica
i Duszniki miały wspólną komunikację i wspólny system numeracji.
Dopiero później wszystko się posypało.
Na aglomeracje poznanska sklada sie jeszcze kilka gmin. Co do
konkretow. Nie mam dostepu do listy starych numerow autobusow.
Gdybys mi wskazal taka liste autobusow to pomoglbym tobie poszukac
te nawiazania skoro tak trudno sie domyslec.
Na stronie Buczka jest mapka WPK z 1980 r.
http://www.ctnet.pl/bogorya/mpk/mapa.html
Na mojej stronie opracowuję trasy wszystkich linii, ale póki co z
podmiejskimi cieńko ;-)
BTW, skoro nie masz dostępu do takiej listy, to na jakiej podstawie
się kłócisz?
"Adam J." <admWYTNI@onet.plnapisał(a):
Chociaż w Warszawie jest wspólny bilet. Więc w sumie wzorce sa
gotowe...
Właśnie tak to by mniej więcej mogło wyglądać.
| Bo kolej też musi być w ten system wciągnięta, żeby było to
| naprawdę spójne.
Bez przesady. Kolej obsługuje dużo dalsze mijscowości, np. Kościan.
Pozatym kolek nie liczy się np. w komunikacji miejsckiej, bo nikt z
Kaponiery do Garbar nie jedazie pociągiem, więc nie widzę powodu,
aby tak miało być w komunikacji podmiejskiej.
Do Garbar to może i nikt nie jeździ, ale do Puszczykowa czy Mosiny
jak najbardziej (wiem, uczepiłem się tego Puszczykowa, ale to moje
rejony i w nich się najlepiej orientuję). Osobiście znam co najmniej
pięć osób, które dojeżdżają lub dojeżdżały stamtąd pociągiem. W
konkurencji z koleją żadne autobusy nie mają na tej trasie szans.
Zapewne mieszkańcy tych miejscowości nie buntowaliby się, gdyby im
pozwolono jeździć pociągiem na sieciówkę "empekowską".
I tak Ci mieszkańcy gmin podmiejskich sa zmuszeni do kupowania
różnych biletów. Jest to dyskryminujące, no ale cóż..
No właśnie, a tak kupowaliby wszędzie ten sam - wspólny.
Witaj Michał,
W Twoim liście datowanym 30 września 2004 (20:10:17) można przeczytać:
MKDo Garbar to może i nikt nie jeździ, ale do Puszczykowa czy Mosiny
MKjak najbardziej (wiem, uczepiłem się tego Puszczykowa, ale to moje
MKrejony i w nich się najlepiej orientuję). Osobiście znam co najmniej
MKpięć osób, które dojeżdżają lub dojeżdżały stamtąd pociągiem. W
MKkonkurencji z koleją żadne autobusy nie mają na tej trasie szans.
MKZapewne mieszkańcy tych miejscowości nie buntowaliby się, gdyby im
MKpozwolono jeździć pociągiem na sieciówkę "empekowską".
Zgadzam sie. Znam kilka osob, ktore mieszkaja w Puszczykowie, a ucza
sie w Poznaniu. Dojezdzaja pociagiem. Bo cena w miare OK, trase sie
szybko pokonuje, a i ostatecznie wysiada sie w centrum, a nie na
Debcu.
Ale mówmy o komunikacji podmiejskiej, a nie o PKP.
Wspólnego biletu z PKP nie będzie na pewno!
Pozdr. Adam
Oj widze ze marzenia na miare niemieckich kolei np na UZNAM:-)
Latwo byloby zrobic trzeci tor od Debca do rozwidlenia linni na kierunek
Steszew i Moina - przystanki Debiec, Swierczewo (przed autostrada), Lubon
PKP,
Lubon Lasek ...mijanki Debiec,na wiadukcie nad autostrada, na PKP Lubon....
Busy szynowe do Steszewa, Mosiny....niektore kusry dalej ..latem dodatkowe
kursy na osowa z wagonem rowerowym:-)
Marzenia:-)
Raczej niespełnione.
Gdizes czytalem ze podmeijskei linei w mpk musza sie finansowac z biletow i
dotacji gmin zainteresowanych tzn. nie wolno dolozyc kasy z dotcji poznania
do komunikacji podmiejskiej....
To jest jasne ponieważ dotacja poznańska ma zapewnić komunikacje miastu Poznań
a nie Luboniowi, Puszczykowie, Mosinie, Czerwonakowi, Murowanej i innym.
Translub mozńą powiedzieć działa na tej samej zasadzie utrzymuje sie z biletów
i dotacji miasta Luboń. Tutaj jedynie chodzi, czy nie mozna za te same
pieniadze z miasta obniżyć ceny biletó i wprowadzic jakiś innowacji. Bo jak na
razie to tylko ceny rosną i to od prawie powstania translubu. Zmiany jakie
zaistniał w Translubie to:
likwidacja starej trasy L2 i LBIS. Powstanie linii LA i LB. Rozdzielenie linii
L3 na L2 i L3. Później juzpraktycznie nic sie nie działo, ponieważ zrobienie
kilku kursów szkolnych na L4 to nie wchodzi w rachube tak samo jak stworzenie
L5 bo lepiej jakby jej nie było. Czyli, strzelam, ale tak od około 10 lat to
tylko ceny rosna i nic więcej.
Pozdrawiam
Michał Górny