Poszukuję map KM. Z tego co znalazłem:
- Elbląg 1*.jpeg ocena 2/10 (kom. dzienna a+t)
- Gdańsk 3*.pdf ocena 9/10 (kom dzienna a+t + kom. nocna)
- Gorzów 1*.jpeg ecena 7/10 (kom. dzienna a+t)
- Łódz 1*.jpeg ocena 6/10 (tylko tramwaje!)
- Bydgoszcz 1*.jpeg ocena 6/10 (kom. dzienna a+t)
- Szczecin 1*.jpeg ocena 4/10 (tylko tramwaje!)
- Wroclaw I 3*.jpeg ocena 5/10 (kom. dzienna a+t + kom. nocna)
- Wrocław II 2*.jpg ocena 3/10 (Tylko tramwaje + centrum)
- Berlin 3*.pdf ocena 9/10 ((S/U-Bahn)/(S/U-Bahn+Tram+X)/komunikacja
dla niepełnosprawnych)
- Praha 4*.jpg ocena 7/10 (Tylko metro / metro+bus / metro+tramwaj /
kom. nocna)
Poznań wydał bardzo ładną mapę na papierze w cenie 3zł ;-)
W Wa-wie kazali mi kupić plan miasta...
Przy ocenie brane pod uwagę były: czytelność informacji, format
pliku, jakość mapy, ilość przekazanych informacji.
Poszukuję wszelkich map KM (polskich lub zagranicznych).
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Tomasz Giezynski napisał(a):
Uzytkownik "Grzegorz Cichowicz" <GrzeC@wsb.poznan.plnapisal w
wiadomosci | Czekam z niecierpliwoscia. Jak mi sie zdaje - ten plan z 1973 jest wydany
| przez PPWK. Ktore to wydanie? Czy sa wczesniejsze, np. z lat 60. plany
| Poznania z ukladem linii komunikacji miejskiej?
Ja mam 1956.
tg
To swietnie! Moj najstarszy byl z 1982, ale niestety zaginal. Widac bylo na nim
rozwoj miasta w kierunku polnocnym Rataje niekompletne - chyba bez GTR, os.
Orla Bialego (wg dzisiejszego nazewnictwa). Rok 1982 - to rowniez moj pierwszy
wiekszy kontakt z Poznaniem - mieszkalem wtedy - tak jak dziesiaj - na os.
Kraju Rad. Przez ul. Winogrady jechalo pelno tramwajow - 4,10, 15, 16 i 22.
Czworka - na pewno na eN, 22 - chyba na 105N.
Pozdrawiam
Grzegorz
Wydaje mi się, że problem polega na tym, że nie przyjęto jakiejś konkretnej
strategii rozwoju komunikacji tramwajowej. O ile w przypadku Obwodnicy
Śródmiejskiej konsekwentnie realizuje się kolejne etapy, to z nowymi
torowiskami jest zupełnie odwrotnie. Najpierw miało być na Długiej i
Poznańskiej (został most tramwajowy i kawałek torów), potem mówiło się o Gaju,
itd. Wydaje mi się, że powinno się opracować kompleksowy plan rozwoju, w którym
wydzielonoby odrębne zadania (powiedzmy Nowy Dwór, Kozanów, Gaj, Bielany). A
następnie należałoby podjąć uchwałę RM zobowiązującą ZDiK np. do wykonania
przynajmniej 1 zadania w ciągu każdej pięciolatki.
ALE BZDURA :-)
przed 2013? Jestem naprawde BARDZO tego ciekaw. Nie wiem, co sobie wymyslili
macherzy od komunikacji w ministerstwach, ale wg mnie Narodowy Plan Rozwoju
powinienien byc planem zrownowazonym. Powinienien z jednej strony likwidowac
zapoznienia na niektorych odcinkach ( np. brak dobrego polaczenia wrocka ze
stolica i Lodzia ) ale z drugiej strony nie moze wprowadzac roznych standartow
dla roznych regionow.
330 km/h? I co...pozniej trzeba bedzie kupowac specjalne sklady "TGV" dla tej
linii, gdy inne modernizowane linie beda obslugiwane z predkoscia docelowa
160-200 km/h? Troche dziwne. Przy calym tez szacunku dla Wroclawia: odcinki
Gdansk-Warszawa-Krakow-Zakopane oraz Wroclaw-Katowice-Krakow-Lwow sa wazniejsze
dla gospodarki narodowej niz TGV przez ziemie lodzka.
wg. Narodowego Planu Rozwoju droga szybkiego ruchu ( nie autostrada!! ) S8 do
Lodzi i Warszawy nie bedzie gotowa. Tak wiec bedzie ciekawe kuriozum: Z warszawy
do Poznania, Katowic czy naet Krakowa bedzie sie jezdzilo najszybciej
samochodem..a do Wroclwia pociagiem, bo tu droga nie gotowa , a tam pociagi zbyt
wolne :-)))) niezle.
jaja w Poznaniu
Gazeta Wyborcza, 19 stycznia 2005r.
Poznańscy radni zatwierdzili we wtorek plan zagospodarowania
przestrzennego "Podgórna - plac Bernardyński" - to wielki krok w stronę budowy
nowego torowiska na Rataje.
Zanim się to jednak stało, kilkoro radnych podniosło larum: tramwaj, który ma
jechać ul. Podgórną, od pl. Wiosny Ludów do pl. Bernardyńskiego, a z niego
prosto na most św. Rocha, wyeliminuje z centrum samochody!
- Komuś się coś popieprzyło! - zagrzmiał radny Tadeusz Jarmołowicz (SLD).
I wtedy w Krzysztofie Cesarze, dyrektorze Miejskiej Pracowni Urbanistycznej,
wszystko się zagotowało. - Chyba rzeczywiście coś się komuś... pomyliło -
skomentował. - Pewne ustalenia dla ruchu zostały już zrobione w poprzedniej
kadencji, gdy radni przyjęli politykę transportową. Jeżeli nadal chcemy się
trzymać idei uspokojenia ruchu w mieście i priorytetu dla komunikacji
publicznej, to tworzymy takie plany dla śródmieścia - tłumaczył. Radni wciąż
mieli jednak wątpliwości. - To, co ileś lat temu ustaliliśmy, może ulec
zmianie - przekonywał Andrzej Bielerzewski. Ale prezydent Ryszard Grobelny
apelował: - Mówimy o jednej z najważniejszych tras tramwajowych w Poznaniu. Ten
tramwaj jest potrzebny. Jeżeli nie uchwalimy planu, może to powstrzymać cały
cykl inwestycji, które mogłyby być w centrum.
to byla ironia koles...ale to za trudne dla ciebie slowo
widac...duzo lepszy jest vtwoj powazny plan: zbudowac dworzec IC na
lotnisku dzieki czemu przyjedzie na kazdy lot 20 osob z poznania i
gdanska i port lotniczy sie rozwinie ( o te 20 osob!) zaiste
swietne, sam to wymysliles??!!!
a tak poza tym to jak czytam twoje posty to w niektorych ( wiele
jest bardzo ciekawych i zgadzam sie z nimi) za bardzo ufasz netowi,
vide twoje plany skmu dla bit bez uwzglednienia rozwoju analogicznej
komunikacji( skm ) w bydgoszczy, bo myslisz, ze istniejacy tor do
fordonu wystarczy, bo na google maPS WIDZIALES ZE BIEGNIE ON KOLO
OSIEDLA, a w rzeczywistosci biegnie jego skrajem i nie odgrywa w
zwiazku z tym istotnej komunikacyjnej roli, ale zeby sie o tym
przekonac trzeba by najpierw zobaqczyc ta trase, a nie tylko
google...
Pseudo polityka transportowa miasta
Tyle się mówi o uprzywilejowaniu transportu publicznego a prawie nic
nie jest w tej kwestii robione. Nasza polityka transportowa to
polityka mydlenia oczu pasażerom transportu publicznego. Fakty:
1) Była przebudowa torów kolejowych, trwa budowa wiaduktu na
Zawadach - obie rzeczy można było zsynchornizować i przenieść perony
Poznania Wschód na Zawady na wiadukt (idealna lokalizacja). Przecież
pętla i dworzec na Wschodzie to też rozwiązanie na 20 lat i będzie
się mówiło o dalszym przedłużaniu - przecież Poznań się rozrasta !
2) Tramwaj na Polską - a gdzie do jasnej xxx jest stacja kolejowa?
Kilometr dalej ? Gdzie tutaj integracja komunikacji publicznej ?
3) Tramwaj na Junikowo - to samo, plan budowy dworca na Junikowie,
zamiast w sąsiedztwie przystanku kolejowego. Rozwiązanie nader
zachęcające: przeiądź się z pociągu na autobus, z autobusu na
tramwaj, w międzyczasie postój w korku na Grunwaldzkiej.
4) Gminy sąsiadujące, które w niedługiej przyszłości będą częścią
Poznania: Suchy Las, kierunek Komorniki, Swarzędz, Przeźmierowo -
gdzie rezerwacja pasu terenu na ewentualny tramwaj, szybką kolej ?
Jeszcze kilka lat i będzie to absolutna konieczność, ale nikt o tym
nie pomyśli - lepiej później prowadzić trasę opłotkami, gdzie i tak
nie przejmie potoków pasażerskich i płacić za do 200% więcej.
MPK traci pasażerów!
Moje pomysły na poprawę sytuacji MPK Poznań
1. BILET AGLOMERACYJNY - większa wygoda, szybciej i taniej z każdego miejsca w powiecie do Centrum,
2. NOWOCZESNY TABOR - wygodny, przestronny, z klimatyzacją, poruszający się szybko - czyli zachodnie metody na wschodzie Europy,
3. TRAMPER - wykorzystanie i rozwój torów kolejowych do transportu wewnątrz aglomeracji i w samym Poznaniu!
4. AMBITNY PLAN - plan rozwoju komunikacji w Poznaniu to coś czego nie ma, nikt nie powie że planowana budowa 10km. torów trawajowych i wymiana taboru to jakiś plan. Gdzie pomysły wpuszczające tramwaj w centrum pod ziemię? -NIEROZWAŻANE, gdzie rogatki na wjazdach do centrum każdy wjeżdżający samochodem płaci 2zł - NIEROZWAŻANE, gdzie poważne analizy nad FUJIBANĄ ?
To wszystko sprawia że jest jak jest a pasażerowie MPK cisną się w małych, dusznych i niewygodnych tramwajach. Jedno czego nie można MPK odmówić to punktualność.
Pozdrawiam
Gość portalu: mumin napisał(a):
> według mnie pan Kulczyk mógłby dofinansować ten projekt
A moze ty sfinansujesz???
Pan Kulczyk zarobił te pieniądze i dlaczego ma je niby wydawać na miejskie
inwestycje?
A wracając do sprawy, to jestem ogromnie rozżalony, że tak się sprawa
potoczyla... Poznań-jako stolica województwa naprawde potrzebuje tych
pieniędzy. Niedość, że jest największym ośrodkiem miejskim regionu, ale, jakto
bardzo trafnie ktoś przede mną ujął, największym pracodawcą. Czy rzeczywiście
aż tak potrzebna nam jest np. dwupasmówka do autostrady od Wysogotowa, że
usprawnienie komunikacji w Poznaniu przesówa się na dalszy plan...
1 raz podoba mi się postawa p.Grobelnego ...
Politechnika przywróci Wartę Poznaniowi
Zróbcie po osiem pasów w jedną stronę i nie po jednej stronie rzeki
a po obu. Będzie się tak przyjemnie spacerowało, po świeże powietrze
będzie można wyjść i na trawce posiedzieć;). Ludzie to mają
dyrdymały w głowie, jeśli ktoś się zgodzi na drogę dwupasmową jest
dla mnie zupełnym osłem. Komunikację Polibudy można rozwiązać mniej
inwazyjnie. Tarasy? super pomysł - szkoda, że będą pewno zupełnie
niedostępne dla ludzi z zewnątrz. Podstawowy plan dla Poznania nad
Wartą to przekopanie starego koryta, choćby tam miało być 5cm wody.
Poznań musi wrócić nad rzekę!
| Poczekaj zresztą, aż książki zostaną w końcu wyparte przez e-papier.
| A prywatne samochody przez komunikację publiczną z limitem
| przejechanych przstanków.
| Nie może tak być, że ktoś sobie wsiada i jeździ ile chce!
W Poznaniu są bilety czasowe - płacisz np. za 10 minut, a nie za
jeżdżenie, ile chcesz. Bardzo słuszne rozwiązanie moim zdaniem.
wypuściłem cie z KF, z... ciekawości
na poparcie tej teorii nie przedstawiłeś ani jednego argumentu !!!
Moim zdaniem rozwiązanie w/w jest całkowicie pozbawione sensu, no
przynajmniej dla użytkowników tejże usługi, bo dla wykonawcy jest to
wręcz doskonały sposób zarabiania. Dlaczego?
1.Miałem okazję zasmakować osobiście takiego rozwiązania w Gdańsku -
wysiadłem z pociągu i chcąc kupić bilet Pani w kiosku pyta na jaki okres
czasu, hehe a skąd ja mam wiedzieć ile czasu pojedzie autobus do
określonego punktu - mogę tylko strzelać- jeśli kupie tanszy bilet, a
autobus pojedzie dłużej, to zapłacę karę, ale jeśli kupię np godzinny, a
autobus się upora z trasą w 30 minut to wywalę pieniądze w błoto -
zauważ w tej sytuacji tylko ja mogę być stratny - przewoźnik ma mnie
głęboko w poszanowaniu bo tylko jego zysk się liczy.
2.Bardzo proszę o sprostowanie tego przykładu jeśli się mylę - taka
forma rozliczeń ma sens, jeśli przewoźnik ma doskonały plan przejazdów,
na każdym przystanku jest informacja ile czasu zajmuje przejazd z punktu
A do B (czego nie zauważyłem) oraz może pominąć jakiekolwiek utrudnienia
w ruchu pojazdu - kto płaci za opóźnienia np. spowodowane korkami,
światłami, wypadkiem itp?
On 13 Paź, 19:06, "Jacek L." <jacekl@gazeta.plwrote:
Rozkład Szczecina i okolic to ściśle strzeżona tajemnica chyba póki co, mnie
też interesuje ale na razie nie mam żadnych informacji.
Żadna tajemnica, po prostu jeszcze nie rozpoczęły się negocjacje umowy
pomiędzy urzędem marszałkowskim, a PKP-PR, a rozbieżności w kwestii
oczekiwań (PKP-PR) i chęci dofinansowania (UM) są póki co ogromne. W
bardzo ogólnym skrócie: jeśli nie będzie gorzej, to wiele lepiej też
nie będzie.
Jeśli chodzi o ruch regionalny to na nowy RJ plan zakładał kursowanie
następujących NOWYCH pociągów:
- 3 pary na odcinku Koszalin - Białogard;
- 2 pary na odc. Sławno - Darłowo;
- 2 pary Wysoka Kamieńska - Kamień Pomorski;
- 1,5 pary Szczecin - Kostrzyn;
- 1 para Szczecin - Świnoujście;
- 1 para Regio+ Szczecin - Słupsk (za Albatrosa) na EZT;
- 1 para Regio+ Poznań - Szczecin poza sezonem letnim jako
Lok+3Bdhpumn (w piątki z Poznania, w niedziele ze Sz-na);
- 1 para Regio+ Poznań - Sz-n - Świnoujście tylko w sezonie
w soboty i niedziele jako Lok+3Bdhpumn+Br.
Niestety pierwsze 5 pozycji najprawdopodobniej nie wyjedzie na szlak,
bo finanse na to nie pozwalają. Pozostałe, tzn. regioplusy na 99%
pojadą.
Niestety pogorszy się komunikacja na odcinku Choszczno - Krzyż, gdzie
z dzisiejszych 5 par codziennych pociągów
zostaną jedynie 4. O ile zostaną, bo jak dotąd władze lubuskiego,
przez które linia przebiega na odc.Bierzwnik - Drawiny podobno
wypowiadają się negatywnie nt. finansowania pociągów na tym odcinku.
Dotychczas zgodnie ze starą definicją przewozów regionalnych pociągi
te uważane były za międzyregionalne i finansowało je Ministerstwo
Infrastruktury.
Z innych pociągów zapamietałem jedynie że, "Amsterdam" będzie kursował
do Sz-na codziennie oprócz sobót, a do Amsterdamu oprócz niedziel.
Z kolei "Bryza" ze Szczecina do Olsztyna pojedzie około 2 godzin
wcześniej niż dziś, niemal siedząc na ogonie Rybaka. Nie rozumiem tej
zmiany, ale takowa podobno będzie.
Jeśli chodzi o pozostałe spółki to nie mam szczegółowych informacji.
Pzdr, BJ