logo
 Pokrewne renessmeKomunikatory Gadu Gadukomuniator Gadu-Gadukomunikator gadu gadukomunikacja Sagem 400X z komputeremkomunikacja w małżeństwie Artykuły z psychologiiKorwin Mikke komunikacją miejskąkomunikacja prywatna busów z KrasnegostawuKomunikacja PKS Wrocław Informacjakomunikacja prywatna Wysokie Lublinkomunikat brak tonera OKI
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bibliotekarz.opx.pl
  • renessme


    Poszukuję map KM. Z tego co znalazłem:

    - Elbląg 1*.jpeg ocena 2/10 (kom. dzienna a+t)
    - Gdańsk 3*.pdf ocena 9/10 (kom dzienna a+t + kom. nocna)
    - Gorzów 1*.jpeg ecena 7/10 (kom. dzienna a+t)
    - Łódz 1*.jpeg ocena 6/10 (tylko tramwaje!)
    - Bydgoszcz 1*.jpeg ocena 6/10 (kom. dzienna a+t)
    - Szczecin 1*.jpeg ocena 4/10 (tylko tramwaje!)
    - Wroclaw I 3*.jpeg ocena 5/10 (kom. dzienna a+t + kom. nocna)
    - Wrocław II 2*.jpg ocena 3/10 (Tylko tramwaje + centrum)
    - Berlin 3*.pdf ocena 9/10 ((S/U-Bahn)/(S/U-Bahn+Tram+X)/komunikacja
    dla niepełnosprawnych)
    - Praha 4*.jpg ocena 7/10 (Tylko metro / metro+bus / metro+tramwaj /
    kom. nocna)

    Poznań wydał bardzo ładną mapę na papierze w cenie 3zł ;-)
    W Wa-wie kazali mi kupić plan miasta...
    Przy ocenie brane pod uwagę były: czytelność informacji, format
    pliku, jakość mapy, ilość przekazanych informacji.

    Poszukuję wszelkich map KM (polskich lub zagranicznych).

    Z góry dziękuję za odpowiedź.



    Tomasz Giezynski napisał(a):


    Uzytkownik "Grzegorz Cichowicz" <GrzeC@wsb.poznan.plnapisal w
    wiadomosci | Czekam z niecierpliwoscia. Jak mi sie zdaje - ten plan z 1973 jest wydany
    | przez PPWK. Ktore to wydanie? Czy sa wczesniejsze, np. z lat 60. plany
    | Poznania z ukladem linii komunikacji miejskiej?

    Ja mam 1956.

    tg


    To swietnie! Moj najstarszy byl z 1982, ale niestety zaginal. Widac bylo na nim
    rozwoj miasta w kierunku polnocnym  Rataje niekompletne - chyba bez GTR, os.
    Orla Bialego (wg dzisiejszego nazewnictwa). Rok 1982 - to rowniez moj pierwszy
    wiekszy kontakt z Poznaniem - mieszkalem wtedy - tak jak dziesiaj - na os.
    Kraju Rad. Przez ul. Winogrady jechalo pelno tramwajow - 4,10, 15, 16 i 22.
    Czworka - na pewno na eN, 22 - chyba na 105N.

    Pozdrawiam
    Grzegorz



    Wydaje mi się, że problem polega na tym, że nie przyjęto jakiejś konkretnej
    strategii rozwoju komunikacji tramwajowej. O ile w przypadku Obwodnicy
    Śródmiejskiej konsekwentnie realizuje się kolejne etapy, to z nowymi
    torowiskami jest zupełnie odwrotnie. Najpierw miało być na Długiej i
    Poznańskiej (został most tramwajowy i kawałek torów), potem mówiło się o Gaju,
    itd. Wydaje mi się, że powinno się opracować kompleksowy plan rozwoju, w którym
    wydzielonoby odrębne zadania (powiedzmy Nowy Dwór, Kozanów, Gaj, Bielany). A
    następnie należałoby podjąć uchwałę RM zobowiązującą ZDiK np. do wykonania
    przynajmniej 1 zadania w ciągu każdej pięciolatki.



    ALE BZDURA :-)
    przed 2013? Jestem naprawde BARDZO tego ciekaw. Nie wiem, co sobie wymyslili
    macherzy od komunikacji w ministerstwach, ale wg mnie Narodowy Plan Rozwoju
    powinienien byc planem zrownowazonym. Powinienien z jednej strony likwidowac
    zapoznienia na niektorych odcinkach ( np. brak dobrego polaczenia wrocka ze
    stolica i Lodzia ) ale z drugiej strony nie moze wprowadzac roznych standartow
    dla roznych regionow.
    330 km/h? I co...pozniej trzeba bedzie kupowac specjalne sklady "TGV" dla tej
    linii, gdy inne modernizowane linie beda obslugiwane z predkoscia docelowa
    160-200 km/h? Troche dziwne. Przy calym tez szacunku dla Wroclawia: odcinki
    Gdansk-Warszawa-Krakow-Zakopane oraz Wroclaw-Katowice-Krakow-Lwow sa wazniejsze
    dla gospodarki narodowej niz TGV przez ziemie lodzka.

    wg. Narodowego Planu Rozwoju droga szybkiego ruchu ( nie autostrada!! ) S8 do
    Lodzi i Warszawy nie bedzie gotowa. Tak wiec bedzie ciekawe kuriozum: Z warszawy
    do Poznania, Katowic czy naet Krakowa bedzie sie jezdzilo najszybciej
    samochodem..a do Wroclwia pociagiem, bo tu droga nie gotowa , a tam pociagi zbyt
    wolne :-)))) niezle.



    jaja w Poznaniu
    Gazeta Wyborcza, 19 stycznia 2005r.

    Poznańscy radni zatwierdzili we wtorek plan zagospodarowania
    przestrzennego "Podgórna - plac Bernardyński" - to wielki krok w stronę budowy
    nowego torowiska na Rataje.

    Zanim się to jednak stało, kilkoro radnych podniosło larum: tramwaj, który ma
    jechać ul. Podgórną, od pl. Wiosny Ludów do pl. Bernardyńskiego, a z niego
    prosto na most św. Rocha, wyeliminuje z centrum samochody!

    - Komuś się coś popieprzyło! - zagrzmiał radny Tadeusz Jarmołowicz (SLD).

    I wtedy w Krzysztofie Cesarze, dyrektorze Miejskiej Pracowni Urbanistycznej,
    wszystko się zagotowało. - Chyba rzeczywiście coś się komuś... pomyliło -
    skomentował. - Pewne ustalenia dla ruchu zostały już zrobione w poprzedniej
    kadencji, gdy radni przyjęli politykę transportową. Jeżeli nadal chcemy się
    trzymać idei uspokojenia ruchu w mieście i priorytetu dla komunikacji
    publicznej, to tworzymy takie plany dla śródmieścia - tłumaczył. Radni wciąż
    mieli jednak wątpliwości. - To, co ileś lat temu ustaliliśmy, może ulec
    zmianie - przekonywał Andrzej Bielerzewski. Ale prezydent Ryszard Grobelny
    apelował: - Mówimy o jednej z najważniejszych tras tramwajowych w Poznaniu. Ten
    tramwaj jest potrzebny. Jeżeli nie uchwalimy planu, może to powstrzymać cały
    cykl inwestycji, które mogłyby być w centrum.



    to byla ironia koles...ale to za trudne dla ciebie slowo
    widac...duzo lepszy jest vtwoj powazny plan: zbudowac dworzec IC na
    lotnisku dzieki czemu przyjedzie na kazdy lot 20 osob z poznania i
    gdanska i port lotniczy sie rozwinie ( o te 20 osob!) zaiste
    swietne, sam to wymysliles??!!!
    a tak poza tym to jak czytam twoje posty to w niektorych ( wiele
    jest bardzo ciekawych i zgadzam sie z nimi) za bardzo ufasz netowi,
    vide twoje plany skmu dla bit bez uwzglednienia rozwoju analogicznej
    komunikacji( skm ) w bydgoszczy, bo myslisz, ze istniejacy tor do
    fordonu wystarczy, bo na google maPS WIDZIALES ZE BIEGNIE ON KOLO
    OSIEDLA, a w rzeczywistosci biegnie jego skrajem i nie odgrywa w
    zwiazku z tym istotnej komunikacyjnej roli, ale zeby sie o tym
    przekonac trzeba by najpierw zobaqczyc ta trase, a nie tylko
    google...



    Pseudo polityka transportowa miasta
    Tyle się mówi o uprzywilejowaniu transportu publicznego a prawie nic
    nie jest w tej kwestii robione. Nasza polityka transportowa to
    polityka mydlenia oczu pasażerom transportu publicznego. Fakty:

    1) Była przebudowa torów kolejowych, trwa budowa wiaduktu na
    Zawadach - obie rzeczy można było zsynchornizować i przenieść perony
    Poznania Wschód na Zawady na wiadukt (idealna lokalizacja). Przecież
    pętla i dworzec na Wschodzie to też rozwiązanie na 20 lat i będzie
    się mówiło o dalszym przedłużaniu - przecież Poznań się rozrasta !

    2) Tramwaj na Polską - a gdzie do jasnej xxx jest stacja kolejowa?
    Kilometr dalej ? Gdzie tutaj integracja komunikacji publicznej ?

    3) Tramwaj na Junikowo - to samo, plan budowy dworca na Junikowie,
    zamiast w sąsiedztwie przystanku kolejowego. Rozwiązanie nader
    zachęcające: przeiądź się z pociągu na autobus, z autobusu na
    tramwaj, w międzyczasie postój w korku na Grunwaldzkiej.

    4) Gminy sąsiadujące, które w niedługiej przyszłości będą częścią
    Poznania: Suchy Las, kierunek Komorniki, Swarzędz, Przeźmierowo -
    gdzie rezerwacja pasu terenu na ewentualny tramwaj, szybką kolej ?
    Jeszcze kilka lat i będzie to absolutna konieczność, ale nikt o tym
    nie pomyśli - lepiej później prowadzić trasę opłotkami, gdzie i tak
    nie przejmie potoków pasażerskich i płacić za do 200% więcej.



    MPK traci pasażerów!
    Moje pomysły na poprawę sytuacji MPK Poznań

    1. BILET AGLOMERACYJNY - większa wygoda, szybciej i taniej z każdego miejsca w powiecie do Centrum,
    2. NOWOCZESNY TABOR - wygodny, przestronny, z klimatyzacją, poruszający się szybko - czyli zachodnie metody na wschodzie Europy,
    3. TRAMPER - wykorzystanie i rozwój torów kolejowych do transportu wewnątrz aglomeracji i w samym Poznaniu!
    4. AMBITNY PLAN - plan rozwoju komunikacji w Poznaniu to coś czego nie ma, nikt nie powie że planowana budowa 10km. torów trawajowych i wymiana taboru to jakiś plan. Gdzie pomysły wpuszczające tramwaj w centrum pod ziemię? -NIEROZWAŻANE, gdzie rogatki na wjazdach do centrum każdy wjeżdżający samochodem płaci 2zł - NIEROZWAŻANE, gdzie poważne analizy nad FUJIBANĄ ?

    To wszystko sprawia że jest jak jest a pasażerowie MPK cisną się w małych, dusznych i niewygodnych tramwajach. Jedno czego nie można MPK odmówić to punktualność.

    Pozdrawiam



    Gość portalu: mumin napisał(a):

    > według mnie pan Kulczyk mógłby dofinansować ten projekt

    A moze ty sfinansujesz???

    Pan Kulczyk zarobił te pieniądze i dlaczego ma je niby wydawać na miejskie
    inwestycje?

    A wracając do sprawy, to jestem ogromnie rozżalony, że tak się sprawa
    potoczyla... Poznań-jako stolica województwa naprawde potrzebuje tych
    pieniędzy. Niedość, że jest największym ośrodkiem miejskim regionu, ale, jakto
    bardzo trafnie ktoś przede mną ujął, największym pracodawcą. Czy rzeczywiście
    aż tak potrzebna nam jest np. dwupasmówka do autostrady od Wysogotowa, że
    usprawnienie komunikacji w Poznaniu przesówa się na dalszy plan...
    1 raz podoba mi się postawa p.Grobelnego ...



    Politechnika przywróci Wartę Poznaniowi
    Zróbcie po osiem pasów w jedną stronę i nie po jednej stronie rzeki
    a po obu. Będzie się tak przyjemnie spacerowało, po świeże powietrze
    będzie można wyjść i na trawce posiedzieć;). Ludzie to mają
    dyrdymały w głowie, jeśli ktoś się zgodzi na drogę dwupasmową jest
    dla mnie zupełnym osłem. Komunikację Polibudy można rozwiązać mniej
    inwazyjnie. Tarasy? super pomysł - szkoda, że będą pewno zupełnie
    niedostępne dla ludzi z zewnątrz. Podstawowy plan dla Poznania nad
    Wartą to przekopanie starego koryta, choćby tam miało być 5cm wody.
    Poznań musi wrócić nad rzekę!




    | Poczekaj zresztą, aż książki zostaną w końcu wyparte przez e-papier.

    | A prywatne samochody przez komunikację publiczną z limitem
    | przejechanych przstanków.
    | Nie może tak być, że ktoś sobie wsiada i jeździ ile chce!

    W Poznaniu są bilety czasowe - płacisz np. za 10 minut, a nie za
    jeżdżenie, ile chcesz. Bardzo słuszne rozwiązanie moim zdaniem.


    wypuściłem cie z KF, z... ciekawości
    na poparcie tej teorii nie przedstawiłeś ani jednego argumentu !!!

    Moim zdaniem rozwiązanie w/w jest całkowicie pozbawione sensu, no
    przynajmniej dla użytkowników tejże usługi, bo dla wykonawcy jest to
    wręcz doskonały sposób zarabiania. Dlaczego?
    1.Miałem okazję zasmakować osobiście takiego rozwiązania w Gdańsku -
    wysiadłem z pociągu i chcąc kupić bilet Pani w kiosku pyta na jaki okres
    czasu, hehe a skąd ja mam wiedzieć ile czasu pojedzie autobus do
    określonego punktu - mogę tylko strzelać- jeśli kupie tanszy bilet, a
    autobus pojedzie dłużej, to zapłacę karę, ale jeśli kupię np godzinny, a
    autobus się upora z trasą w 30 minut to wywalę pieniądze w błoto -
    zauważ w tej sytuacji tylko ja mogę być stratny - przewoźnik ma mnie
    głęboko w poszanowaniu bo tylko jego zysk się liczy.
    2.Bardzo proszę o sprostowanie tego przykładu jeśli się mylę - taka
    forma rozliczeń ma sens, jeśli przewoźnik ma doskonały plan przejazdów,
    na każdym przystanku jest informacja ile czasu zajmuje przejazd z punktu
    A do B (czego nie zauważyłem) oraz może pominąć jakiekolwiek utrudnienia
    w ruchu pojazdu - kto płaci za opóźnienia np. spowodowane korkami,
    światłami, wypadkiem itp?



    On 13 Paź, 19:06, "Jacek L." <jacekl@gazeta.plwrote:


    Rozkład Szczecina i okolic to ściśle strzeżona tajemnica chyba póki co, mnie
    też interesuje ale na razie nie mam żadnych informacji.


    Żadna tajemnica, po prostu jeszcze nie rozpoczęły się negocjacje umowy
    pomiędzy urzędem marszałkowskim, a PKP-PR, a rozbieżności w kwestii
    oczekiwań (PKP-PR) i chęci dofinansowania (UM) są póki co ogromne. W
    bardzo ogólnym skrócie: jeśli nie będzie gorzej, to wiele lepiej też
    nie będzie.

    Jeśli chodzi o ruch regionalny to na nowy RJ plan zakładał kursowanie
    następujących NOWYCH pociągów:
    - 3 pary na odcinku Koszalin - Białogard;
    - 2 pary na odc. Sławno - Darłowo;
    - 2 pary Wysoka Kamieńska - Kamień Pomorski;
    - 1,5 pary Szczecin - Kostrzyn;
    - 1 para Szczecin - Świnoujście;
    - 1 para Regio+ Szczecin - Słupsk (za Albatrosa) na EZT;
    - 1 para Regio+ Poznań - Szczecin poza sezonem letnim jako
    Lok+3Bdhpumn (w piątki z Poznania, w niedziele ze Sz-na);
    - 1 para Regio+ Poznań - Sz-n - Świnoujście tylko w sezonie
    w soboty i niedziele jako Lok+3Bdhpumn+Br.

    Niestety pierwsze 5 pozycji najprawdopodobniej nie wyjedzie na szlak,
    bo finanse na to nie pozwalają. Pozostałe, tzn. regioplusy na 99%
    pojadą.

    Niestety pogorszy się komunikacja na odcinku Choszczno - Krzyż, gdzie
    z dzisiejszych 5 par codziennych pociągów
    zostaną jedynie 4. O ile zostaną, bo jak dotąd władze lubuskiego,
    przez które linia przebiega na odc.Bierzwnik - Drawiny podobno
    wypowiadają się negatywnie nt. finansowania pociągów na tym odcinku.
    Dotychczas zgodnie ze starą definicją przewozów regionalnych pociągi
    te uważane były za międzyregionalne i finansowało je Ministerstwo
    Infrastruktury.

    Z innych pociągów zapamietałem jedynie że, "Amsterdam" będzie kursował
    do Sz-na codziennie oprócz sobót, a do Amsterdamu oprócz niedziel.
    Z kolei "Bryza" ze Szczecina do Olsztyna pojedzie około 2 godzin
    wcześniej niż dziś, niemal siedząc na ogonie Rybaka. Nie rozumiem tej
    zmiany, ale takowa podobno będzie.
    Jeśli chodzi o pozostałe spółki to nie mam szczegółowych informacji.

    Pzdr, BJ

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl