Gość portalu: drogowiec napisał(a):
> Nie ma w planach czegoś takiego jak "północna obwodnica Krakowa".
> Jak dobrze pójdzie bedzie droga klasy gminnej. Zielonki są z
> aktualnym planem zagospodarowania i mozna pobrac go z ich www.
>
> Co do uciażliwej obwodnicy to wg projektu , który jest juz w
> realzaicji nie ma takiej drgoi na terenie tej gminy.
Jedyna "głosna"
> droga to tzw. wschodnia obwodnica krakowa na trasie węzeł
> bierzanowski- słomniki i poza Krakowem biegnie granicami gminy
> kocmyrzów, michałowice ( plany też dostepne w necie - warto
> poszukać ).
Taaa obwodnica Krakowa będzie biegła przez Słominiki 30km od
Krakowa:) Opisujesz nowy przebieg S7:
www.michalowice.malopolska.pl/aktualnosci.php?id=424
Obwodnica północna będzie biegła przez gminę Zielonki:
www.zielonki.pl/
Studium uwarunkowań, uwarunkowania komunikacyjne
O obwodnicy wschodniej możesz poczytać tu:
www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=174214
Chociaż tak naprawdę decyzji żadnych nie ma, tyle tylko, że w planie
zagospodarowania Zielonek jest miejsce na obwodnicę a w planie
zagospodarowania Michałowic już nie ma.
A koniecznie musisz w Krakowie?
Jest tyle innych, pięknych miast: Tarnów, Nowy Sącz, Proszowice, Kielce,Jędrzejów, Mysłowice, Słomniki, Katowice, Bielsko, Cieszyn, Sucha, Wadowice, Olkusz, Chrzanów, Jaworzno, Rzeszów, Jasło (jadę z pamięci, wg najczęściej widywanych tablic rejestracyjnych), Warszawa, Radom, Wrocław, Legnica, Luibin... a wszyscy cięgiem do Krakowa?
A po co?
Przecież w Krakowie:
Nic nie jest nowoczesne, wszystko jest stare, komunikacja do niczego, drogi do niczego, metra nie ma, wieżowców nie ma, ciągle czegoś gdzieś nie można budować, za mało galerii handlowych, za mało białych botków, żeby się zabawić w porządnej dyskotece, to trzeba jechać do Izdebnika albo do Trzyciąża, albo za Wieliczkę, albo do Przytkowic...
Po co ten pospiech? Jaki sens ma szynobus z dworca PKP, do ktorego nie ma jak
sie dostac? Po co remont tej linii ma wystarczyc az na 20 lat? 20 lat
prowizorki?
- Linie szynobusu trzeba uruchomic jak najpredzej, ale - wpierw nalezy
wybudowac bezkolizyjne skrzyzowania ze wszystkimi przecinanymi ulicami,
doprowadzic torowisko w bezposrednie sasiedztwo terminalu (przejscie WEWNATRZ
budowli, moze podziemne, klimatyzowane). Te wstepne inwestycje musza byc
prowadzone w taki sposob, by bez gruntownych przerobek w obrebie lotniska mozna
bylo osiagnac stan docelowy: zatrzymywanie sie w porcie lotniczym wszystkich
pociagow relacji Krakow-Katowice, Krakow-Oswiecim, moze nawet Krakow-Zakopane,
po wybudowaniu odpowiednich lacznic, oczywiscie. Prosze sprawdzic, jak
wygladaja polaczenia kolejowe lotniska w Kloten pod Zurichem z reszta
Szwajcarii i poludniowym skrajem Niemiec.
- Szynobus ma ulatwic podroznym dostep do Krakowa, a nie tylko do dworca PKP. A
wiec powinien jechac przynajmniej do Biezanowa, moze Wieliczki. A zanim
powstana w/w lacznice, marzy mi sie szynobus laczacy Balice na zmiane z
Krzeszowicami, Slomnikami, Niepolomicami, Bochnia, Wieliczka i Skawina
(Kalwaria?). Kolej ma za maly udzial w przewozach podmiejskich. Jest to wina
zarowno PKP (idiotyczne rozklady jazdy, odrazajacy brud w pociagach i na
stacjach, calkowity brak bezpieczenstwa podroznych), jak i miasta - dlaczego
stacje i przystanki PKP w obrebie miasta nie sa wezlami komunikacji miejskiej?
ba, dlaczego w ogole przy nich nie ma dogodnie dostepnych przystankow?
Przy okazji - w jednym z postow zostal podany dostep do planu zagospodarowania
okolic lotniska:
planowanie.um.krakow.pl/bpp/plany/opracowywane/balice-prognoza.jpg
To chyba jakies zarty? Ledwo udalo sie usunac gielde samochodowa spod lotniska
a juz jakis debil przewiduje tam "tereny targowe" i "tereny wystawiennicze"? Za
malo korkow, za maly ruch samochodowy? zbyt latwy mamy dojazd do lotniska? Od
luku al. Armii Krajowej do wezla autostradowego tuz przy porcie i samego portu
lotniczego powinna prowadzic ulica klasy wlasnie tej alei, z dwoma
rozdzielonymi 2-3 pasmowymi jezdniami. Potem mozna by ja przedluzyc jako trase
wylotowa w kierunku Alwerni czy Skawiny, i dalej ... Przy trasie dojazdowej do
lotniska NIE WOLNO lokowac zadnych gield, targow, hipermarketow etc. Totalne
zablokowanie Ronda Radzikowskiego nikogo nic nie nauczylo?
MPK czy ktos inny, nie wiem, znowu pokazuje osobom korzystajacym z lotniska w
Balicach, ze ma ich gleboko w d.... . Wpierw skrocono trase autobusu 208 tak,
by nie dojezdzal do dworca PKP. Teraz skraca sie trase autobusu 192. Uwazam, ze
to skandal! Autor tego pomyslu jest chyba na garnuszku taksowkarzy. Autobus 192
to praktycznie JEDYNY kontakt miasta z lotniskiem. Powiniec kursowac czesciej,
dluzej (tak by pasazerowie z ostatniego nocnego samolotu mogli dotrzec do
miasta) i laczyc lotnisko przynajmniej z podstawowymi wezlami przesiadkowymi.
Jest oczywiste, ze w sytuacji calkowitego zamkniecia wezla
Westerplatte/Basztowa linia 192 MUSI nie tylko dowiezc pasazerow z lotniska do
dworcow PKP i PKS (takze tego w nowej lokalizacji), ale takze poza strefe
zabuzen zwiazanych z przebudowa skrzyzowan na obu koncach ul. Lubicz. Obecna
trasa przez ronda Mogilskie i Kotlarskie do placu Boh. Getta spelnia ten
warunek. Moze wprowadzic DWIE linie: 192 do dworcow PKP i PKS (dojazd tylko do
pl. Matejki nie wystarcza) i dalej do Ronda Mogilskiego i placu Centralnego,
zas jakies 192* trasa obok glownych hoteli (Cracovia, Accor, Sheraton), przez
pl. Wolnica do pl. Boh. Getta i dalej az do wezlow komunikacyjnych na
Kurdwanow, Biezanow i Wieliczke? Zreszta mozliwe sa tu i inne pomysly.
Dzisiejszy dojazd do lotniska to skandal (a szynobus z Dworca Gl. PKP, do
ktorego przez najblizsze dwa lata nie bedzie dostepu, nic tu nie da; szynobusy
na lotnisko powinny kursowac z: Niepolomic, Bochni, Wieliczki, Skawiny
[Kalwarii? Suchej B.?], Krzeszowic, Slomnik [Miechowa?], moze by sie w ten
sposob odrodzila zniszczona przez bezmyslnosc PKP komunikacja lokalna?), a
pomysl skrocenia trasy autobusu 192 to skandal do n-tej potegi! Jak dlugo
jeszcze o zywotnych dla Krakowa sprawach beda decydowac idioci?