Wpadł, gdy podsłuchiwał policjantów
32-letni mieszkaniec Zabrza, który podsłuchiwał policję, został zatrzymany na gorącym uczynku przez radomskich policjantów - poinformował Rafał Jeżak z zespołu komunikacji społecznej w Komendzie Miejskiej Policji w Radomiu.
Mężczyzna zwrócił uwagę patrolujących miasto policjantów, gdyż spod jego kurtki wydobywał się głos oficera dyżurnego radomskiej policji, wywołującego po kryptonimach funkcjonariuszy będących w mieście.
Zdziwieni policjanci podeszli do mężczyzny z zamiarem wylegitymowania go. Zabrzanin w popłochu próbował włożyć pod kurtkę rękę i wyłączyć urządzenie. Jak się okazało, miał on za pazuchą elektroniczny skaner z nastawionymi częstotliwościami policyjnymi, a w trakcie całej interwencji przez cały czas słychać było głos oficera dyżurnego.
Zabrzanin został przewieziony do komendy. Tłumaczył się, iż nie wiedział, że podsłuchiwanie policji jest karane. Mężczyznę po przesłuchaniu zwolniono do domu, ale za podsłuchiwanie policji musi ponieść karę. Grozi mu za to grzywna, kara ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do dwóch lat.
Źródło: fakty.interia.pl
Stare autobusy Ikarus lub Jelcz jeżdżą jeszcze w większości polskich miast, ale chyba nigdzie(no...może poza Sosnowcem i Częstochową) w takim procencie jak u nas. Przede wszystkim należy zwiększyć dotacje miasta do komunikacji miejskiej, bo zaniedbanie tego ważnego problemu boleśnie się odbija w przyszłości. Podobnej wielkości miasta dotują transport miejski o wiele mocniej jeśli chodzi o % budżetu. Jak Gdańsk, Rzeszów, Radom a nawet Białystok mogą regularnie wymieniać autobusy na nowe, to dlaczego nie może tego robić bogatszy Lublin?
Przede wszystkim najpierw trzeba stworzyć ZTM. A wtedy wszystko już będzie dobrze. Przykład dobrej komunikacji? Radom, Warszawa i wiele wiele innych.
Niekoniecznie trzeba tworzyć jakieś duże ZTM (jak to w Lublinie będzie tylko dużo biurokracji), wystarczy powołać jakąś grupę, która zajmie się porządkowaniem sieci i zmniejszeniem koncesji dla AKL (wtedy będzie możliwość wprowadzenia innych firm), a także zrównaniem cen biletów (co odstraszy potencjalnych klientów AKL i przesiądą się do nowocześniejszego tabory MPK). A poza tym zgadzam się z Michałem, że Radom to uporządkowane komunikacyjnie miasto.
Teraz przykład: Nie ma obowiązku narzuconego ustawą że student płaci połowę ceny np. za bułki, bo jest studentem. Może zaistnieć taki fakt że student będzie płacił połowę ceny za bułki jeżeli handlowiec z własnej i nie przymuszonej woli wprowadzi ulgę handlową i będzie sprzedawał wszystkim studentom bułki za połowę ceny. Może też je sprzedawać paniom po 50 w różowych beretach, ale może też je rozdawać za 1gr, jak to robią niektóre apteki sieciowe z lekami.
Art. 188. 1. Studentowi przysługuje prawo do korzystania z 50 % ulgi w opłatach za przejazdy publicznymi środkami
komunikacji miejskiej.
Jaśniej się chyba nie dało tego w ustawie napisać.
Idziesz do kiosku po bilet i masz tę swoją zniżkę. I nie zawracasz wtedy głowy kierowcom.
Ale zrozum, że ulga ustawowa musi być zachowana niezależnie od miejsca zakupu biletu.
Aby nie bylo - to, zeby u kierowcy bilet byl drozszy popieram.
Swoja droga, ZTM mogl skonsuktowac sie z zarzadami w innych miastach. Po raz kolejny odniose sie do Radomia. Tam Rada Miejska wprowadzila nowa pozycje do cennika: "bilet specjalny zakupiony u kierowcy" i kosztuje od 3,00 i 1,50 (przy biletach w kiosku po 2,10 i 1,05). To jest dobre rozwiazania - nikt sie o to nie czepia, ulga 50% jest zachowana a cena powoduje, ze zakup biletu u kierowcy to ostatecznosc.
Po kolejne, mysle, ze problem kolejek do kierowcow rozwiaze sie od kiedy prywaciarze zaczna jezdzic na miejskie bilety.
Warto byloby wprowadzic tez karnety, nap karnet szescioprzejazdowy w cenie 5 biletow.
Nowe polskie autobusy w Radomiu
Firma Solaris Bus & Coach SA podpisała kontrakt z radomskim przedsiębiorstwem ITS A. Michalczewski.
Umowa dotyczy dostawy 27 autobusów miejskich Solaris Urbino 12. Nowe pojazdy będą wozić mieszkańców Radomia.
Wartość kontraktu wynosi ok. 19 mln zł - poinformował w czwartek rzecznik prasowy spółki Mateusz Figaszewski.
Wszystkie pojazdy Solaris Urbino, które do końca lipca trafią do Radomia, mają być wyposażone w klimatyzację i monitoring przestrzeni pasażerskiej.
Nowe autobusy będą niskopodłogowe. Mają mieć 31 miejsc siedzących; oprócz tego będą mogły zabrać ponad 50 pasażerów na miejscach stojących.
Firma ITS Adam Michalczewski z siedzibą w Radomiu prowadzi działalność w zakresie międzynarodowego transportu ładunków i spedycji, a także przewozu osób w komunikacji miejskiej. Autobusy miejskie należące do firmy ITS Michalczewski wożą pasażerów w Warszawie i Radomiu.
Solaris Bus & Coach jest polskim producentem m.in. autobusów miejskich Solaris Urbino, trolejbusów Solaris Trollino i autokarów turystycznych Solaris Vacanza. Od momentu uruchomienia produkcji w 1996 roku firma wyprodukowała blisko 4 tys. autobusów, które jeżdżą po drogach 18 krajów całej Europy.
W kwietniu 2007 roku firma wygrała kontrakt na dostawę 225 autobusów do Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Źródło informacji: PAP
Witam!
Byłem w piątek w Radomsku i widziałem skreślony 31.12 holownik z MPK - ogór z 1974 r. Sprzedali go złomiarzowi ze Stobiecka Szlacheckiego koło Radomska. Zrobiłem mu 2 foty - ma komplet szyb. Wygląda prawie jak warszawski PAT-4, z tym że za kabiną ma dźwig. Gadałem z gościem - na razie ma go nie ciąć. Fajnie byłoby go ocalić od zapomnienia, niestety nasze (czyli Piotrkowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej) możliwości finansowe są raczej marne ;(.
Szkoda byłoby, gdyby taki zabytek trafił jako złom do Chińczyków.
Tu jest jego jedyna fotka: http://komunikacja.mojpiotrkow.pl/raholownik.html
Pozdrawiam
News dotyczy tylko Radomia
Mam nadzieję, że opcja przyda się wielu osobom. Zaznaczam, że powiadomienia są BEZPŁATNE
Powiadamianie SMS-em o nowych rozkładach
W aplikacji z rozkładami jazdy na telefon komórkowy, dostępnej poprzez naszą stronę, pojawiła się nowa usługa. Jest to możliwość powiadamiania SMS-em o zmianach rozkładów linii miejskich. Dzięki temu wszyscy pasażerowie, którzy przywykli sprawdzać godziny odjazdów autobusów w swoich komórkach, nie powinni już być zaskakiwani korektami, o których nie zdążyli w porę przeczytać. Powiadomienia o nowych rozkładach w aplikacji będą bezpłatne. Usługa wymaga jedynie aktywacji poprzez odesłanie SMS-a zwrotnego. Szczegółowa instrukcja zostanie wysłana na podany adres mailowy. Powiadomienia będą rozsyłane do zainteresowanych użytkowników aplikacji już od 1 lipca.
http://komunikacja.radom.pl/komunikacja ... fonie.html
Owszem, działa Numer wraz z adresem e-mail został zapisany w naszej bazie, wiadomość e-mail z instrukcją aktywacji oraz regulaminem usługi zostanie wysłana 1 lipca Regulamin usługi prawdopodobnie pojawi się na stronie http://komunikacja.radom.pl jutro.
" />Martina, ze zdjęć, jakie zamieszczono na stronie http://www.radom.pl/_portal/news/124999 ... oniu_.html wynika, żę basen zapowiada się dość interesująco i jeżeli na Wyścigowej powstanie tego typu basen, może nawet będzie ciekawszy niż ten w Kozienicach pozostaje nam zatem cierpliwie czekać.
Co do godziny zamknięć kawiarni - myślę, że byłyby otwarte dłużej, gdyby radomska komunikacja miejska nie usypiała w nocy. Osoby, które mieszkają z dala od przystanku 7ki lub 9tki, które kursują do 1.30, zapewne często z braku możliwości późniejszego powrotu wychodzą z kawiarni przed godziną 23. A jeżeli właściciel kawiarni widzi, że po tej godzinie ma mało klientów - zamyka lokal wcześniej... Ale może się mylę
a jeżeli chodzi o fontanny - to główny punkt na Żeromskiego, dobrze byłoby nadać im jakiś nowoczesny kształt - niekoniecznie musiałaby to być jakaś duża budowa, ale np. dobrze byłoby zainwestować w dobre, kolorowe podświetlenie przyciągające wzrok.
moBILET to nowoczesna platforma umożliwiająca rozliczanie rzeczywistego czasu parkowania oraz przejazdów komunikacją miejską za pomocą telefonu komórkowego. System dostępny jest dla wszystkich posiadaczy telefonu z dostępem do Internetu i obsługą programów JAVA - zarówno
w abonamencie jak i na kartę, niezależnie od operatora komórkowego.
Dzięki usłudze moBILET już dziś masz możliwość otrzymywania biletów parkingowych na rzeczywisty czas postoju w Strefie Płatnego Parkowania
w Opolu, Wodzisławiu Śląskim i Radomiu.
Paraliż Warszawy to nie kwestia tej czy innej budowy tylko braku decyzji.
Jako konserwatywny liberał nie jestem anarchistą i szczególnie irytuje mnie indolencja władzy w kwestiach gdzie ta władza powinna sie wykazać determinacją i nieustępliowścia przy jednoczesnym nadmiarze zupełnie zbytecznej aktywności w innych obszarach .
Ok. 30% samochodów w centrum Warszawy stanowią pojazdy spoza Warszawy.
Wystarczy zamknąć centrum (lub wprowadzić solidne opłaty za wjazd). System komunikacyjny Warszawy pozostawia wiele do życzenia, ale tolerowanie sytuacji, w której stada pierdzistołków okupują miejsca parkingowe , bo MUSZĄ do biura dojechać samochodem da się wytłumaczyc tylko tym,że WADZA sama sobie stołka spod tyłka wyrywać nie będzie.
Przykłady innych stolic europejskich , które takie rozwiazania wprowadziły świadczą ,że można (np. Sztokholm czy Londyn)
To co dzieje się w piątki wieczorem ( powroty do domów mieszkańców Łodzi, Lublina,Ostrołęki, Radomia, Łomży etc.) i w poniedziałki rano (przyjazdy do pracy mieszkańców Łodzi, Lublina,Ostrołęki, Radomia, Łomży etc.) to horror komunikacyjny.
Mieszkając w centrum nie używam samochodu , bo to zupełnie bez sensu. Poruszam się piechotą, rowerem (najszybciej) lub komunikacją miejską.
Jeżeli jadę "w Polskę" to wyjeżdżam o 4-5 rano. Później wydostanie się z Warszawy to strata ok. 1.5 godz. na wyjazd tylko do rogatek.
Inna sprawa, że to świadectwo choroby jaka toczy calą Polskę i jest doświadczana ,choć na mniejszą znacznie skalę, również przez mieszkańców innych dużych miast.
To tak jakby cała Ameryka chciała pracować i mieszkać w Nowym Jorku i okolicach...
" />Kiedyś myślałem że komunikacja miejska w Radomiu jest w miarę spoko, póki nie zobaczyłem jak działa komunikacja miejska w Czechach w Brnie.
Odkąd tu mieszkam samochod mi służy tylko 2 celach:
- kiedy jadę do Polski
- Kiedy musze zrobić większe zakupy w markcie raz na 3-4 tyg.
Wszystkie autobusy, tramwaje i trolejbusy punktualne co do minuty.
z jednego do drugiego końca miasta można dojechać w 40 min max
dodatkowo musze dodac ze miasto rozmiarem jest ze 3-4x takie jak Radom.
Całą noc kursują autobusy nocne id 22-2 co 30 min potem co godzine.
Wszystkie startują (to jest dobre określenie, w jednej chwili spod dworca odjeżdża 20 autobusów) w centrum i każdy autobus jedzie na inne osiedle.
Nie ma problemu z dostaniem sie do domu czy to jest 1 czy 4 w nocy.
dodatkowo są wprowadzone czasowe bilety jakieś 1,3 za 10 min,
1,8 za godzinę w rym czasie mogę zmienić autobus ile razy mi się podoba.
Ostatnio miałem nieprzyjemność jechania autobusem linii 9 z Ustronia na Gołębiów prawie 50 min drugi raz tego błędu nie popełnię.