Witam,
Mam pytanie odnośnie mandatów komunikacji miejskiej. Jak wygląda postępowanie w przypadku nie płacenia takiego mandatu ?
Dostałem mandat na 102zł ale jakoś nie mam zamiaru płacić go aby państwo zarobiło, które dla mnie nic nie robi, i tak już zarobiło z moich podatków, a mimo to komunikacja miejska wciąż nie jest darmowa, co mnie irytuje po prostu... Ale ok, nie czas na moje przemyślenia. Pytanie mam takie...
Dostałem mandat na 102zł. Pracuję w instytucji prywatnej, nie państwowej.
I chciałem zapytać, jeżeli nie zapłacę mandatu, wpierw postarają ściągnąć mi należną im kwotę przez rozliczenie PIT, i z zwrotu podatku po prostu mi zabiorą ? Co jeżeli pracuję od 3 miesięcy i jeszcze tego zwrotu nie mam :) ? Co jest następnie? Prace społeczne za 102zł czy jak ? Jakieś odsetki ? I za rok znów spróbują sciągnać ze zwrotu podatku jak już będzie? I ile takie odsetki wynoszą ?
Czy za kwotę 102zł ZKM (Zakład komunikacji miejskiej) składa sprawę do sądu i po prostu się nie opłaca, i lepiej zapłacić czy po prostu sobie olać, a jakoś za rok z dodatkowego grosza (zwrot podatku) oni to sobie ściągną?
Ja wciÄÂĂąÄÂĂż swoje... PrzykÄÂĂład u sÄÂĂąsiadÄÂĂłw.
"Czy w ÄÂĂŚwinoujÄÂĂściu jeÄÂĂździÄÂĂŚ bÄÂĂĹźdÄÂĂą niemieckie autobusy - okaÄÂĂże sie w ciÄÂĂągu najbliÄÂĂższych miesiÄÂĂĹźcy. Miasto chce sprywatyzowaÄÂĂŚ ZakÄÂĂład Komunikacji Miejskiej, a chÄÂĂĹźÄÂĂŚ zainwestowania zgÄÂĂłosiÄÂĂło juÄÂĂż kilka firm, takÄÂĂże zza Odry. Tymczasem, funkcjonowanie ÄÂĂświnoujskiego ZKM przypomina raczej walkÄÂĂĹź o przetrwanie niÄÂĂż rozwÄÂĂłj. Rocznie miasto dofinansowuje ZakÄÂĂład kwotÄÂĂą 1 miliona 700 tysiÄÂĂĹźcy zÄÂĂłotych, co stanowi 40% budÄÂĂżetu przedsiÄÂĂĹźbiorstwa. W tym roku nie bÄÂĂĹździe lepiej. "Otrzymamy tyle samo pieniÄÂĂĹźdzy co w ubiegÄÂĂłym, nie uwzglÄÂĂĹźdniono przy tym ani 7 - procentowego VATu od dotacji, ani inflacji, ani wzrostu cen paliwa" - mÄÂĂłwi Kazimierz Reimus, dyrektor ÄÂĂświnoujskiego ZKM. Obecnie ZKM ma 21 autobusÄÂĂłw, w tym 16 15-letnich jelczy. Szukanie inwestora to jedyna droga do poprawy tej sytuacji - uwaÄÂĂża prezydent miasta Janusz ÄÂĂŻmurkiewicz. DecyzjÄÂĂĹź o prywatyzacji radni majÄÂĂą podjÄÂĂąÄÂĂŚ w przyszÄÂĂłym tygodniu."
Ale my jesteśmy gdzieś trochę przed Afganistanem, gdzie każdy Ford Transit to jeden przewoźnik!
Przykład:
www.zkm.pl
wczoraj patrzę na komunikat o czasowych zmianach w rozkładzie jazdy. Zaglądam na linka do linii tramwajowej nr 94 i widzę komunikat, iż zakład komunikacji miejskiej sp. z o.o. nie jest przewoźnikiem na tej linii i nie udostępnia jej rozkładu!
Brawo Polska, wielkimi krokami i pokonamu Mozambik!!!
" />Zakończył się tydzień obchodów 60-lecia trolejbusów. Okoliczno¶ciowa linia 60 pod względem frekwencji przebiła nasze naj¶mielsze oczekiwania – skorzystało z niej ł±cznie ponad 6000 osób. Nadzwyczaj udał się także festyn, ze spektakularnym występem wokalistki zespołu Ha Dwa O! w koszu na wysięgniku wozu do naprawy sieci trakcyjnej. Zabawa była wy¶mienita!
Na szczególne wyróżnienie tutaj zasługuje zaangażowanie w organizację imprezy członków Klubu Miło¶ników Komunikacji Miejskiej VETRA – czuwaj±cego nad cało¶ci± Mariusza Józefowicza i pary wodzirejów – Łukasza Staniszewskiego i Roberta Krawczyka.
Informacja pochodzi ze strony ZKM Gdynia Online
" />Hej .
Poszukuję informacji, materiałów i fotografii dotyczących przed- i powojennej historii hal łukowych polożonych na terenie byłej zajezdni komunikacji miejskiej przy Al. Zwycięstwa 96/98 w Gdyni.
Teren ten stanowi obecnie siedzibę Pomorskiego Parku Naukowo Technologicznego w Gdyni - więcej na www.ppnt.gdynia.pl.
Byłam już w archiwum MMG, kontaktowałam się z oddziałem archiwów państwowych w Gdyni, z ZKM, z sympatykami trolejbusów w Gdyni.
Jeśli wiecie gdzie jeszcze można znaleźć jakieś informacje dajcie proszę znać !
[Gdynia] Najnowocześniejszy w kraju autobus wyjechał na ulice
Najnowszy, 12-metrowy autobus Solaris Urbio 12, zakupiony przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej, dotarł w piątek do Gdyni. To pierwszy tego typu pojazd w Polsce, spełniający surową unijną normę czystości spalin Euro V, która obowiązywać będzie od roku 2009. Na rynku jego wartość wynosi ponad 700 tys. zł netto.
- Silnik zamontowany w autobusie jest niezwykle ekologiczny. Wszystko przez technologię wykorzystującą substancję AdBlue. Dzięki niej, groźne gazy powodujące smog i kwaśne deszcze zamieniają się w nieszkodliwy azot i wodę - zachwyca się nowym pojazdem Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego ZKM. - Autobus jest też niezwykle ekonomiczny, zużywa bowiem o około 8 proc. mniej paliwa od silników zamontowanych w autobusach, które zostały wprowadzone do eksploatacji w roku ubiegłym.
Pojazd zabiera 107 pasażerów, w tym 32 na miejscach siedzących. Spotkać go będzie można od poniedziałku najczęściej na liniach: 114, 141, 170, 182 i 296. Zarząd PKA zapowiada kolejne zakupy nowych autobusów w 2007 r. Będą to przynajmniej dwa nowe autobusy Solaris, jeden krótki i jeden przegubowy.
I znów się nie udało, ale ZKM dalej nie rezygnuje i wysłał do UZP WSTĘPNE OGŁOSZENIE INFORMACYJNE O PLANOWANYCH ZAMÓWIENIACH dotyczące dostawy nowych autobusów niskopodłogowych 12 (25 sztuk) i 18 metrowych (8 sztuk) do obsługi komunikacji miejskiej w Gdańsku. Planowane rozpoczęcie zamówienia przewidziane jest na jutro. Szczegóły: http://www.uzp.gov.pl/biulety/2005/190/190_4838.html
Linie 650, 651 i 652 obsługiwane będą m. in. dwoma specjalnie sprowadzonymi na tę okazję do Gdyni testowymi autobusami Mercedes Citaro – trzydrzwiowym, fabrycznie nowym (numer testowy w sieci ZKM w Gdyni 2000) i dwudrzwiowym używanym – z 1996 r. – obrazującym trwałość i niezawodność produktów firmy EvoBus (nr 2001). Obydwa autobusy dotarły już do Gdyni, a przyjechały prosto z targów branżowych komunikacji miejskiej w Kielcach. Nowe Citaro (w atrakcyjnych srebrnych barwach) zagości w Gdyni na dłużej niż festiwalowy tydzień – do uroczystości 75-lecia gdyńskiej komunikacji miejskiej testować je będzie PKM, później natomiast PKA. W najbliższym tygodniu Mercedesy Citaro, oprócz komunikacji festiwalowej, obsługiwać będą także linie 121, 140, 160 i 190.
http://www.zkmgdynia.pl
Zakład Komunikacji Miejskiej w Sochaczewie dysponuje następującymi autobusami:
Jelcz M11 SNB 6694
Jelcz M11 SNB 6757
Jelcz M11 SNB 6575
Jelcz M11 SNB 6560
Jelcz M11 SNB 6525
Jelcz M11 SNB 6522
Jelcz M11 WSC C789
Jelcz M11 WSC K940
Jelcz M11 WSC N997
Jelcz M11 WSC J676
Jelcz M081MB WSC 45GJ - zakupiony w 2004r.
Jelcz M081MB WSC 46GJ - zakupiony w 2004r.
Solaris U9 WSC C034 - zakupiony w 2000r.
Solaris U9 WSC C035 - zakupiony w 2000r.
Solaris U9 WSC E382 - zakupiony w 2000r.
Wcześnie w Sochaczewie jeździły też Autosany H9-35 oraz 5 sprowadzonych z zachodu Leylandów. Przed laty mieli także Autosana H9-21 (biało-pomarańczowego), którego wypożyczali na wycieczki.
Ciekawstką jest, że nie mają własnego holownika. Kilka miesięcy temu jak nawalił im jeden M081MB to do serwisu zaciągnął go holownik ze znajdującego się od kilku lat w tym samym "podwórku" PKS-u.
Nowe, ale używane
Michał Tusk 29-08-2005 , ostatnia aktualizacja 30-08-2005 18:44
Za dwa tygodnie na gdańskie ulice wyjadą niskopodłogowe mercedesy, które do tej pory woziły berlińczyków. ZKM rozstrzygnął właśnie przetarg na zakup używanych autobusów przegubowych.
To pierwszy zakup używanych pojazdów przez Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. Dotychczas takie autobusy - i to w dużych ilościach - sprowadzali przewoźnicy obsługujący linie komunikacyjne na zlecenie ZKM w Gdyni. Dzięki temu Gdynia ma dużo nowocześniejszy tabor. Nie spotyka się tam np. kanciastych, nieco przestarzałych jelczy M11. Gdańsk do tej pory opierał się przed pójściem w ślady Gdyni - zakup 15 mercedesów O405GN2 oznacza zmianę tego podejścia.
Wyprodukowane w 1996 r. autobusy dotychczas jeździły w Berlinie. To przegubowe wersje mercedesów, które na gdańskich ulicach pojawiły się już 11 lat temu. Jednak przegubowce są lepiej wyposażone - mają klimatyzację i dwie rozkładane platformy dla niepełnosprawnych.
- Koszt jednego pojazdu to 285 tys. zł. Transakcję sfinansowaliśmy z własnych środków - mówi Izabela Kozicka-Prus, rzecznik ZKM Gdańsk.
Nowe autobusy będą obsługiwały najbardziej obciążone linie, na których królują teraz ikarusy.