W ten potworny skwar, trwający od kilku dni (nieco za wcześnie się zaczęło lato w tym roku) robią kolejny zamęt komunikacyjny. Dziś zauważyłem, że na ul. Grochowskiej dopuszczono (ale nie dla MPK) ruch ... dwukierunkowy (sic!). Przecież tam tak ciasno. Myślę, że po wznowieniu tam komunikacji autobusowej powrócą do jednego kierunku ruchu (i tak jest ciasno, choćby z powodu parkowania). Mogliby natomiast ulicę Grochowską naprawić, by autobusy nie trzęsły i nie niszczyły się.
Poza tym, w PE187 psuje się skrzynia biegów (automat ZF). VOITH jest trwalszy (ale moc silnika Scanii Omnicity Artic nie jest zbyt duża, stąd też ZF jest - w tym przypadku - lepszy)!!!
No więc..
Mój plan na jutro:
- 12.30 przyjazd
- p. Hania
- ???
- Ika mnie zgarnia i ???
- 16.00 Ika musi po Żuczka
- ???
A środa jeszcze wolna - jak Ika będzie załatwiała swoje sprawy, to ja chcę po mieście po sklepach połazić. Mam w planach wreszce zobaczyć słynną Galerię Mokotów. Smyka chyba nawiedzę we wtorek...
A.. Właśnie - bardzo proszę o objaśnienie, jak dotrzeć do p. Hani na Grochowską! Jak laikowi, co miasta nie zna Będę z dzieckiem, więc proszę to uwzględnić (iles tam przejdę pieszo, ale większe trasy to komunikacją i to w dodatku w miarę z jak najmniejszą liczba przesiadek)...
var _r = document.referrer ? encodeURIComponent(document.referrer) : '';
var _w = encodeURIComponent(document.location.href);
var _e = document.inputEncoding ? document.inputEncoding : document.charset;
document.write('');
Poznańczyk napisał: Metro na Rataje byłoby zupełnie niepotrzebne, gdyż tam ma iść druga linia Pestki.
Nie nadużywajmy słow Szybki tramwaj, właściwie tylko fragment Lech-Franowo będzie spełniać standardy jakie posiada pestka.
Wracając do tematu to:
III rama, wylotówki, Św Wawrzyńca, Dolna Wilda, Bułgarska
Tramwaj na Franowo, Ratajczaka, Naramowice (z Garbar), Szylinga, Grochowska, Kopernika, Unii Lubelskiej (oraz pozostałe jak się uda z planowanych przez MPU)
Stworzenie systemu koleji aglomeracyjnej
EDIT przy tramwajach winno być na Franowo, Ratajczaka przedłużenie z Ogrodów do ul Polskiej
Rozumiem, o co Ci chodzi Jarku, chciałem po prostu podkreślić, że nie ma żadnej znaczącej zmiany w myśleniu IR/ZDM, bo ta byłaby widoczna gdyby w takim "poświęceniu" wybrano komunikację indywidualną jako stratną a nie, jak zwykle zbiorową.
PS: Wygląda na to, że wprowadzenie nowych świateł na Grochowskiej w ogólnym rozrachunku nie pogorszyło prędkości tramwajów - średni czas pozostał na bardzo podobnym poziomie.
2008-09-02 | Utrudnienia związane z remontem pętli WIATRACZNA | W związku z rozpoczęciem remontu pętli WIATRACZNA, od dnia 3.09.2008 od początku kursowania do odwołania ulega zmianie rozmieszczenie przystanków w tym rejonie: - zawieszeniu ulegnie funkcjonowanie przystanku WIATRACZNA 14, 15 oraz 23;
- dla linii 142, 702, 704, 720, 722 i 730 zamiast przystanku WIATRACZNA 15 obowiązywać będzie przystanek WIATRACZNA 16;
- dla linii 145 zamiast przystanku WIATRACZNA 14 obowiązywać będzie przystanek WIATRACZNA 17;
- przystanek WIATRACZNA 02 obowiązujący dla linii prywatnych oraz linii państwowych przedsiębiorstw komunikacji samochodowej zostanie przeniesiony ok. 85 metrów do tyłu;
- dla linii 183 zamiast przystanku WIATRACZNA 17 obowiązywać będzie przystanek WIATRACZNA 67 zlokalizowany na jezdni ulicy Grochowskiej w miejscu dotychczasowego przystanku WIATRACZNA 02);
- dla linii 148, 173 zamiast przystanku WIATRACZNA 16 obowiązywać będzie przystanek WIATRACZNA 66 zlokalizowany na jezdni ulicy Grochowskiej przed wyjazdem z pętli (ok. 60 metrów za przystankiem WIATRACZNA 67).
141 skrócone do Witolina może wypełnić pewną lukę w systemie.
Jaką? Kogo ono będzie wozić? Policz, ile z niego pasażerów odpadnie - z dalszych odcinków Ostrej i Marysina, tych, którzy przesiądą się do 516 i 168, zaś nie dojdą żadni, bo nawet ze 143 nie bardzo! MUCHOWÓZ! A mogło połączyć Wiatrak z Wisłostradą, zamiast kolejnej linii do Politechniki i... no właśnie: ktoś mi odpowie, dokąd dalej i na który przystanek?
NIGDY nie poprę poprawiania komunikacji na danym ciągu poprzez dodawanie tam kolejnej linii - zawsze odbija się to na częstotliwości jej samej, lub linii, które już tam były
W tym przypadku linia będzie klonem 188, jeśli pojedzie z Wawelskiej, lub muchowozem, jeśli pojedzie z Marszałkowskiej (inny przystanek przy <M> P, niż 188 i 523).
Jedyne, co bym ewentualnie dopuścił, to albo przetrasowanie 188 na Grochowską (z wzmocnieniem 188 i 523 zamiast dodawania brygad na nową linię) albo 143 z Rembertowa przez Wiatrak na Politechnikę zamiast 515.
[ Dodano: 2007-09-07, 18:09 ]
Sprawa jest IMHO stosunkowo prosta: jedna linia do Rembertowa (optuję za 170, wówczas 138 na Elsnerów), a druga np. do Międzylesia, przez Korkową i Kościuszkowców (już PŁOWIECKĄ chyba trzeba sobie darować). 115 bym jednak do tego Rembertowa (albo i dalej, do Ząbek/Marek) skierował, ale koniecznie przez Żołnierską i z zahaczeniem o stację PKP. Na trasę do Międzylesia wysłałbym zupełnie nową linię, jakieś 1xy po trasie np.:
ŻERAŃ FSO - Toruńska - Wysockiego - Bartnicza - Wyszogrodzka - Chodecka - Budowlana - Wincentego - Trocka - Kraśnicka - Rzeczna - Zabraniecka - Nowostrażacka - Chełmżyńska - Okularowa - Korkowa - Kościuszkowców - Kajki - Żegańska - MIĘDZYLESIE.
Dopiero później, po kilku miesiącach, poczyniwszy stosowne obserwacje zachowań pasażerów, ciąłbym ewentualnie komunikację na Grochowskiej.
W związku z wyjątkowo trudnymi warunkami podróżowania w okolicach budowanego skrzyżowania Płowieckiej/Marsa proponuję rozważyć szybkie przedłużenie linii 338 do Rembertowa (albo Marysina) nowym odcinkiem ulicy Strażackiej. Ten skrót ma szansę na duże powodzenie zarówno dla samochodów jak i komunikacji publicznej. Jest to też dobra alternatywa dla ulicy Grochowskiej.
Zanim ustawicie przystanki , podzielicie brygady i ustalicie jakiego typu wozy maja tam jeździć , rozważcie proszę taki aspekt. Już w tej chwili na skrzyżowaniu chełmżyńska/strażacka jest bałagan jak nie wiem co jak dojdzie do tego wzmożony ruch ze strażackiej od strony Targówka ,to każde zamkniecie przejazdu zaklopsuje je na amen,dodatkowo chełmżyńska jest z pierwszeństwem przejazdu. Nie widzę świetlanej przyszłości dla żadnej linii autobusowej na strażackiej , bez świateł na tym skrzyżowaniu , sprzężonymi z rogatkami przejazdu oczywiście.
Wracam do swojej starej śpiewki Komunikację na tej linii trzebaby poprawić. Proponuję co następuje:
120 MAŃKI-WOJDY - ... - Targowa - Al Zieleniecka - Saska - Brazylijska - Egipska - Bora - Fieldorfa - OLSZYNKA
123 do piachu
144 NOWODWORY - Światowida - ... - Targowa - Zamojskiego - Lubelska - Bliska - Żupnicza - Chodakowska - Mińska - Chrzanowskiego - Wiatraczna - Grochowska - Zamieniecka - Fieldorfa - Bora - Meissnera - Jugosłowiańska - GOCŁAW
Zmiany poboczne, związane z powyższymi, głównymi:
101 METRO POLITECHNIKA - ... - Światowida - Topolowa - Mehoffera - Modlińska - BUKÓW
301 WIATRACZNA - Grochowska - Zamieniecka - Fieldorfa - Umińskiego - Bora - Fieldorfa - Wał Miedzeszyński - ... - OKĘCIE
Co Wy na to?
120 OK
123 OK
144 OK ale zostaw na Bukowie
101 Zostaw tak jak jest
301 Nie mam zdania