logo
 Pokrewne renessmeKomunikatory Gadu Gadukomuniator Gadu-Gadukomunikator gadu gadukomunikacja Sagem 400X z komputeremkomunikacja w małżeństwie Artykuły z psychologiiKorwin Mikke komunikacją miejskąkomunikacja prywatna busów z KrasnegostawuKomunikacja PKS Wrocław Informacjakomunikacja prywatna Wysokie Lublinkomunikat brak tonera OKI
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • janekx82.keep.pl
  • renessme



    witam,
    jestem nowy bo dopiero kupilem autko.
    co do tego co piszecie to ja trafilem super handlarza bo pomogl wszystko pozalatwiac az do wydz. komunikacji. i tu czytajac ten temat widze ze recykling jest bezprawny - posty o tym sa juz starawe i chcialbym zapytac czy trzeba to wkoncu to oplacac czy nie i jesli trzeba to czy jest szansa to odzyskac. i pytam o fakty a nie o to zebym zlozyl pismo i czekal. jestem z wawy z mokotowa jesli ktos chcialby wiedziec o jaki wydzial komunikacji chodzi.

    pozdrawiam


    Jeszcze miesiąc temu gdy rejestrowałem swoje auto - recykling był wymagany. Nie sądzę żeby coś się zmieniło od tego czasu. A to, że jest bezprawny..., cóż jak wiele innych złodziejskich podatków nakładanych w Polsce.
    Polska, możnaby rzec, permanentnie łamie prawo unijne. Kwestia recyklingu to odpowiedzialność Ministerstwa Środowiska.
    Mi osobiście jeszcze bardziej działają na nerwy poczynania Ministerstwa Finansów, które skutecznie utrudnia odliczanie VAT przez firmy od paliw i zakupu pojazdów, przeznaczonych do działalności gospodarczej.
    Użytkownik lmbdx edytował ten post 12 czerwiec 2010 - 20:31



    Jasne że można. To poszło 2007/06/21 o 18:21:06 emaliem do:
    rowery@um.warszawa.pl; splewako@warszawa.um.gov.pl; infrastruktura@mokotow.waw.pl; zdm@zdm.waw.pl;

    Widzę że Wy sugerowaliście wysyłanie wniosków prosto do Marcinkiewicza, czyli teraz powinienem pisać do HGW?

    I czy dopisać: "Na podstawie Uchwały Zarządu Miasta nr 188/C/96 z 25 czerwca 1996 w sprawie tworzenia warunków dla komunikacji rowerowej oraz obowiązującej „Strategii Rozwoju Warszawy do 2020 r.” "??

    Nie wiem czy ta uchwała jeszcze obowiązuje, jakoś nie widzę jej efektów...



    Witam,

    Na Służewcu, w miejscu planowanego parku:

    www.mokotow.waw.pl/komunikaty/zalozenia.doc
    "5.Projekt: ,,Renowacja terenu w rejonie ulic: Rzymowskiego, Modzelewskiego, Tarniny – o powierzchni ok. 6 ha przeznaczony
    do zagospodarowania w ramach Parku Dolina Służewska.
    Projekt przewiduje przebudowę istniejącego układu wodnego, pielęgnację roślinności, budowę ciągów komunikacji pieszej lub
    rowerowej, budowę instalacji oświetleniowej lub ogrodzeń, budową placów zabaw dla dzieci, utworzenie obiektów sportowych typu
    boiska do badmintona, siatkówki, itp."

    tu mapka: http://tinyurl.com/2beeeb

    Od tygodnia trwają tam prace przy budowie.... parkingu, tak więc obiecanki urzędników były tylko mydleniem oczu okolicznym
    mieszkańcom.



    Napisze trochę szerzej z uwzględnieniem sprawy metra.
    Dla mnie horrorem sa studia nie uwzględniające całości zagadnienia jaką jest szynowa komunikacja publiczna - kolej, metro, tramwaj i roli jaka powinna spełniać w systemie komunikacyjnym aglomeracji (nie tylko miasta).
    Studium zaniedbuje sprawę szynowej komunikacji publicznej. Przy dworcu planuje się utworzenie pętli linii tramwajowej i pierwszej stacji III linii metra. Projektanci zapominają, że miejsce to oddalone jest o zaledwie 5 km od centrum Warszawy więc nie powinno być końcowym przystankiem dla jakiejkolwiek komunikacji. Podobnie jak przy Dworcu Centralnym komunikacja powinna być “przelotowa” na osi północ-południe i wschód-zachód z uwzględnieniem istniejących siatek ulic. Moim zdaniem tramwaj w tunelu powinien łączyć pod dworcem Wolę z Ochotą. A planowany przebieg III linii metra jest kuriozalny. Sieć metra powinna optymalnie łączyć poszczególne dzielnice miasta więc wszystkie linie powinny mieć punkty styczne - niewiele potrzeba by na Woli II linia łączyła się z III (Od Płockie/Górczewskiej do Dworca Zachodniego są dwa km). Ponadto prowadzenie III linii w Śródmieściu praktycznie równelegle do II linii, kolei średnicowej i tramwaju w al. Jerozolimskich i w odległości max 1,5 km od siebie uważam za marnotrawienie pieniędzy. III linia powinna być linią łączącą I linię w okolicach Placu Wilsona z II linią w okolicach Płockiej/Górczewskiej, Dworzec Zachodni i ponownie I linią na Mokotowie (Racławicka, Wilanowska?) i biec na Gocław do stacji Olszynka Grochowska.




    Witam

    Po udanej przeprowadzce z chęcią pojawię się na mojej pierwszej warszawskiej strzelance. Pozostaje tylko delikatna kwestia: jak można się dostać na miejscówkę komunikacją miejską (jeżeli takowa kursuje), lub (ta opcja bardziej by mnie interesowała ) czy jest możliwość podczepienia się do kogoś jadącego z Mokotowa?

    Pozdrawiam


    Pętla tramwajowa Okęcie (7,9 i 35), przejść na pętlę autobusową i być już w autobusie (703) tuż przed 8:10, wysiąść należy na przystanku Kajetany, jest to pierwszy przystanek za Pl.Poniatowskiego w Nadarzynie, i pamiętaj wcisnąć guzik bo jest to przystanek "na żądanie". Wysiadasz i idziesz prosto parę metrów i skręcasz w prawo w ulicę Klonową - dalej poprowadzi Cię mapka Midera.

    Zwracam się z gorącą prośba - szukam transportu, dojadę gdzie trzeba, do baku dorzucę, umilę podróż swoją elokwencją oraz wrodzonym wdziękiem osobistym




    W Warszawie na Mokotowie i Ochocie 15- i 18-metrowe autobusy (linii 172, 186) muszą pokonywać codziennie wiele ciaśniejszych skrzyżowań niż Wieniawska/Krakowskie Przedmieście - jak się chce, to się da.

    Domyślam się, że chodzi Ci o ulice Korotyńskiego, Mołdawską, Pawińskiego i Pruszkowską. Różnica jest tylko taka, że nie są to ulice szczególnie obciążone ruchem, są poza ścisłym Centrum i wbrew temu co sądzisz i co mogłoby się wydawać, wcale nie są z tak wąskimi skrętami jak skręt Wieniawska/Krakowskie (wyobrażasz sobie 2 Solarisy wymijające się na Wieniawskiej? - na Pawińskiego robią to bez najmniejszego problemu, a pozostałe ulice, oprócz Mołdawskiej są dwukierunkowe, choć komunikacja miejska jeździ nimi tylko w jednym kierunku). A wiem o czym piszę, bo dobre 7 lat mieszkałem na Ochocie właśnie w pobliżu tychże ulic, rzut suchym beretem od nich

    pzdr.
    lucki73



    swietne AAR Silver - uwazaj tylko na Barbarosse - to sprytny przeciwnik ja bym sie tak szybko nie cieszyl ze zwyciestwa - Jak dojda sily KorpsGruppe a w szczegolnosci uderza zdeterminowani i nie majacy nic do stracenia esesmani Dirlewangera oraz doborowi grenadierzy pancerni z dywizji HG i 19 Dolnosaks. DPanc to moze byc ciezko. Ja na miejscu barbarossy dazylbym do wyrabania arterii przelotowej na most kierbedzia w celu rozdzielenia powstancow oraz uderzalbym z zoliborza i mokotowa w celu odrzucenia powstancow od wisly. Rozciete na pol sily powstancze i na dodatek izolowane od brzegu rzeki znalazlyby sie w trudnej sytuacji - ale to tylko moje takie dewagacje. Co do otoczonych esesmanow to nie daje im duzych szans na wytrwanie do nadejscia pomocy - zlikwidowanie tych ognisk oporu ulatwi komunikacje w stolicy - ale jak juz mowilem to moje osobiste przemyslenia.



    No prosze potwierdza sie to wszystko o czym pisalem. Ludzie ktorzy mieszkaja na zamknietym osiedlu czuja sie jak kasta braminow(sam znam to z autopsji), a ludzie mieszkajacy obok maja poczucie uposledzenia. W efekcie wsrod mieszkancow blokow sasiadujacych z zamknietym osiedlem narasta agresja. Myslenie typu: "Niby czemu mieszkancy Mariny Mokotow maja korzystac z uslug na osiedlu optwartym a tamci nie moga wejsc do osiedla zamknietego?". To jest wzmaganie wszytskich patologii ktore trawa nasze spoleczenstwo od kilkunastu lat. Spolecznestwo ulega rozbicu, a te zamkniete osiedla to dodatkowo wzmacniaja. O szkodliwosci dla urbanistyki, dla komunikacji, dla rozwoju miasta nie wspominam nawet.




    Warszawa, Mokotów, Czerniakowska 58m2. Mieszkanie o bardzo wysokim standardzie. Gładzie gipsowe, okna "antyhałasowe", drzwi Gerda, nowe grzejniki Purmo, parkiet dębowy, kuchnia drewniana (zabudowana), szafa wnękowa, zabudowany przedpokój, całkowicie nowe instalacje - wod-kan, elektryczna i gazowa. Liczniki na zewnątrz lokalu. Możliwość urządzenia księgi wieczystej. Super lokalizacja i komunikacja. Atrakcyjna okolica (trasy rowerowe, Wisła i Łazienki). Cena PLN 470000


    Witam, mineło, co prawda troszkę czasu, ale własnie znalazlam Panskie ogloszenie, z czego tez korzystam majac nadzieje, ze bedzie jeszcze aktualne. Prosze o odpowiedz w tej kwestii, poniewaz szukam aktualnie mieszkania w tejze okolicy.
    Pozdrawiam cieplo,
    Alicja



    http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,3486 ... wanie.html

    Gazeta.pl Warszawa Komunikacja


    Od września droższe parkowanie
    zaw, PAP
    2008-08-26, ostatnia aktualizacja 2008-08-26 12:50

    Opłaty za parkowanie w centrum wzrosną średnio o 33 proc. Podwyżka ominie uczestników Powstania Warszawskiego, którzy w ogóle nie będą musieli płacić za postój.

    Urzędnicy miejscy przekonują, że dotychczasowe opłaty za parkowanie są za niskie. Ale podwyżka ma też zachęcić więcej osób do korzystania z komunikacji miejskiej.

    Pierwsza godzina parkowania będzie kosztować 3 zł (złotówkę więcej niż obecnie), druga 3,60 zł (więcej o 1,20 zł), trzecia 4,20 zł (o 1,40 zł więcej niż obecnie), a każda następna godzina kolejne 3 zł (obecnie 2 zł).

    Z 20 do 30 zł wzrośnie też roczny abonament dla osób, które mieszkają na terenie objętym strefą płatnego parkowania.

    Opłaty obowiązują w ścisłym centrum stolicy oraz częściowo na terenie dzielnic: Mokotów, Wola, Ochota i Praga. Od przyszłego roku Zarząd Dróg Miejskich ma wprowadzić opłaty za postój również na Nowym Mieście, Powiślu oraz Solcu.

    Uczestnicy Powstania Warszawskiego oraz innych walk o Warszawę podczas II wojny światowej będą mogli parkować w stolicy za darmo. Warunkiem bezpłatnego parkowania w płatnych strefach jest posiadanie karty Powstańca lub karty Honorowej.

    Karty są wydawane na podstawie dowodu osobistego i zaświadczenia z Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych, legitymacji związku zrzeszającego uczestników Powstania Warszawskiego lub legitymacji odznaczenia wojskowego "Medal za Warszawę 1939-1945".

    O wydanie karty można wystąpić w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich przy ul. Chmielnej lub w urzędach dzielnic: Śródmieście, Ochota, Wola, Mokotów.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna



    ZTM planuje serię zmian w układzie linii komunikacji miejskiej i zaprasza do składania uwag:

    http://www.ztm.waw.pl/konsultacje-zmiany.php


    Co sądzicie? Na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że projekt jest dość sensowny. Na zachętę do dyskusji dwie uwagi "prywatne" i jedna o charakterze ogólniejszym:

    1. Wycofanie z placu Hallera linii 178 spowoduje pogorszenie komunikacji na odcinku trasy przez Most Świętokrzyski, obsługującym m.in. Urząd Dzielnicy Praga Północ, a także zapewniającym najszybsze połączenie z rejonu Dworca Wileńskiego na Powiśle (dolny kampus UW) i do Śródmieścia. Obecnie zarówno 162 jak i 178 jeźdżą pełne, również w godzinach międzyszczytowych. Widzę kilka możliwości zrekompensowania tej zmiany:

    a. skierowanie przez most Świętokrzyski (i dalej ul. Kruczkowskiego do Książecej) linii 101, obecnie dublującej na odcinku przez Pragę linie tramwajowe;

    b. skierowanie przez most Świętokrzyski linii 192 (relacje Mokotów - Stare Miasto obsługuje np. 174, a relację Praga - Stare Miasto linie tramwajowe);

    c. skierowanie przez most Świętokrzyski do pętli Mariensztat jednej z linii obecnie kończących na Dworcu Wschodnim (np. 120, 140, 144) lub 176 z placu Hallera.

    2. Obecnie dojazd z rejonu placu Hallera do Dworca Wileńskiego - głównego węzła przesiadkowego Pragi - zapewniany jest przez 8 linii kursujących z 6 (!) różnych przystanków:

    PL.HALLERA 01 - 101
    PL.HALLERA 03 - 6, 21
    PL.HALLERA 06 - 103, 144
    PL.HALLERA 07 - 135
    PL.HALLERA 09 - 192
    PL.HALLERA 13 - 178

    W efekcie, mimo dużej ilości linii, czas oczekiwania na możliwość podjechania 1 km przez centrum Pragi sięga kilkunastu minut. Planowane zmiany mogłyby być okazją do uproszczenia tej sytuacji.

    3. Mam wątpliwości co do połączenia trasy 503 i 518. Po pierwsze, tworzy to bardzo długą linię, co sprzyja opóźnieniom i obniża wiarygodność rozkładu jazdy. Po drugie - uważam, że Krakowskie Przedmieście, ze względu na swój charakter, nie powinno służyć ruchowi tranzytowemu. Również linie ZTM powinny tu mieć raczej charakter źródłowo-docelowy. Bezpośrednie połączenie Ursynowa z Tarchominem można zapewnić np. przez Powiśle.




    Czepiam się.. i słusznie w końcu na tym polega dyskusja.
    To że ludzie tacy są Twoim zdaniem zdziczali to jest Twoje zdanie, jeżeli uważasz się za gorszego to Twój problem, jezeli nie to nie ma problemu, nawet jeśli tacy się wywyższają.

    Zdziczli - to tak bardziej w cudzyslowiue bylo - ale wiesz o co mi chodzi.

    Spytaj się tych ludzi (nie myślę o silnie związanych grupach "ziomali" tylko lzej lub ciezej pracujacych zwyklych ludziach) czy chcieliby mieszkać w domkach jednorodzinnych. Gwarantuje Ci ze tak.Rozczeruje Cie - pytalem sie i wiekszosc wolal mieszkac tam gdzie mieszka. Niektorzy owszem chcieliby miec domki, ale nie wszyscy.


    Czaję różnicę. Ja nie jestem fanem osiedla zamniętego w postaci osobnych sklepów jezior parków. Mi osobiście zalezy na tym by mogło to być kilkanaście kilkadziesiąt domków (coś takiego widziałem w Malinowicach koło Psar)Ja powiem tak - kilka blokow, najwyzej 5 otoczonych plotem i majace stroza jak najbardziej ok. Ale kilkadziesiat to juz ciut za duzo - to juz jest spory obszar. Uwazam ze powinnaistniec odpowiednio gesta siatka ulic publicznych.

    Poza tym na takich bogatszych przedmiesciach wandalizmu nie ma - wiec nie rozumie po co w ogole te ploty na takich Kabatach. Tam nie ma bandy 0- wiec nalezy wzmocnic ochore i pilnowac obecnego stanu. To lepsze niz robienie plotow, ktore tylkon utrudniaja komunikacje.



    Przesadzasz. Sam mi zarzuciłeś demagogię i retorykę, a ja po prostu odparłem zarzuty, wskazując na coś przeciwnego w dodatku.

    Maloby brakowalo abys mnie zwyzywal od lewakow. Nawiaem mowiac na skyscrapercity zwyzywano mnie od naiwnych neoliberalow swego czasu.


    Mozliwe, no i co każdy moze się wywyższać, byleby nie był w sprzeczności z prawem.Prawo nie zawsze jest dobre - zwlaszcza polskie. Ja sadze ze stawianie czegos takiego jak Marina Mokotow winno byc zabronione. Istnieje cos takiego jak interes publiczny. Nawet konstytucja cos o tym trabi - ale to juz Absinth lepiej wyjasni.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl