" />
">Jak Wam po prostu zazdroszczę. Macie na Kraków, na Wadowice, na Śląsk wspaniałą i tak komunikację PKS, busami. Pociągi też są. Na Wadowice są pociągi i przez Katowice Bielsko (hehheeh niezłe koło) i przez Kraków na Skawinę Kalwarię jak wyżej pisałem. Polecam tę linię, jest ładna.
Najbliżej do Wadowic jest jednak przez Spytkowice.
Na Kraków owszem mamy pociąg i autobus komunikacji miejskiej ale co i czy mamy na Wadowice to się nie orientuję niestety, PKS Chrzanów nam zlikwidowali, jeśli chodzi o Chrzanów to w ciągu 24 godzin na lini Oświęcim-Trzebinia-Kraków z tego co się orientuję to kursuje 10 pociągów a autobus "K" z Chełmka przez Libiąż, Chrzanów Trzebinię na Kraków jest jak zawsze przeładowany i mało komfortowy więc koncepcja szynobusów jest niezbędna z tym że już mi się nie podoba sytuacja że szynobus jadący z Krakowa ma dojeżdżac tylko do Trzebini a nie dalej tu jest duży błąd, z samego Chrzanowa było by dużo chętnych do jazdy na Kraków, że o dalszych miejscowościach nie wspomnę.
A co do lini Wadowice-Trzebinia-Chrzanów to chyba nie ma zainteresowania ze strony naszego samorządu, mediów i PKP bo wszyscy milczą jak się ich o to pyta - a szkoda bo szynobus na tej lini ożywiłby ruch osobowy.
" />Libiążaku! Wersja ZKKM zależy od panów Burmistrzów naszych miast i ilości pieniędzy, które wyłożą na funkcjonowanie tej komunikacji.Komunikacja miejska jest deficytowa więc musi być dotowana.Miasta ,które przeznaczają większe środki finansowe mają komunikację na wyższym poziomie (Jaworzno,Oświęcim).
" />LibiazCity! To,że komunikacja jest dla mieszkańców proste jest jak drut.Zadaniem własnym gmin jest zorganizowanie tej komunikacji czyli tzw.regularnych przewozów osób i za to odpowiadają władze gmin na czele z Burmistrzami , którzy zarządzają i decydują na co wydawać budżetowe pieniądze.Zatem od nich zależy jaką kwotę przeznaczą na funkcjonowanie komunikacji miejskiej i jaki będzie jej stan.
Co do postulatów to ciekawi mnie jakie konstruktywne postulaty przedstawiłeś ZKKMowi lub Burmistrzowi Libiąża?! Transgór nie jest organizatorem komunikacji więc nie może wystąpić o środki unijne na zakup taboru autobusowego , z tego co się orientuję mogą to uczynić miasta posiadające swoje spólki przewozowe jak np.MZK Oświęcim czy PKM Jaworzno gdzie posiadają 100% udziałów.
" />Zazdroszczę Wam
Równie dobrze nasza linia z Krakowa przez Skawinę do Oświęcimia mogłaby prężnie działać. Niestety nie ma lobby rozwijającego tu transport, więc PKP zwija interes. Proste, niestety. Widać jak ważne są samorządy. Nie można olewać trasnportu kolejowego... mówiąc przeca jest PKS. Jak się zwinie PKS, to co? Mam pieszo chodzić do Zatora?
Czy jest technicznie możliwa linia kolejowa z Balic do trasy Kraków - Skawina? Przecież wszystko się da. Udowodnili to dawno temy choćby Polacy w Peru. Parę kilometrów torów chyba da się postawić, grunta wykupić.
Balice wtedy miały KOMUNIKACJą SZYNOBUSAMI zapętloną, nieźle kombinuję?
Może macie jakiś link dla planu, jak ta linia biegnie z Krakowa do Balic?
Wy chcecie wydłużać pociągi z Bytomia do Opola, a nawet w PKP PR nie da się pociągów rel. Gliwice - Kędzierzyn do Opola choć są bezpośrednie pociągi przez Strzelce.
Pomysł może i dobry, ale dlaczego akurat z Bytomia? Jeżeli nawet z Katowic "niedasię" zorganizować takiego połączenia, to dlaczego miałoby się dać ? Przypomniała mi się odpowiedź jednego gościa z PRu podczas konferencji po 150 leciu kolei w Rybniku, gdy na pytanie o przedłużenie pociągów z Racibórz/Wodzisław - Katowice chociażby do Częstochowy albo Krakowa padła odpowiedź "niedasię".
Już nie mówię o tajnych połączeniach tak jak Wodzisław - Oświęcim (gdzie w Katowicach jednostka z pociągu 820 po zmianie drużyny przechodzi na poc. nr 43020) czy Kędzierzyn - Wrocław, o których wiedzą prawie wszyscy tam podróżujący. Takie tajne bezpośrednie pociągi to szczyt debilizmu, choć w drugim przypadku PR tłumaczy się tym, że pociąg osobowy nie może jechać przez więcej niż 2 województwa, lecz chociażby pociag Katowice - Inowrocław jedzie przez 3 województwa, a pociągi z Herbów Nowy do Kępna przez 4 ...
Jak już mówiłem pomysł dobry, ale warto by było pomyśleć o przedłużeniu pociągów w drugą stronę do Tarnowskich Gór. Wtedy TG zyskałoby bezpośrednie połączenie z Gliwicami, co by mogło stanowić konkurencję dla komunikacji miejskiej.
I na koniec hit dnia: http://intercity.pl/543
Przedłużamy Bilet Weekendowy!
Wydłużony czas obowiązywania Biletu Weekendowego:
- od środy 6 czerwca 2007r. od godz. 18.00 do niedzieli 10 czerwca 2007r. do godz. 24.00
Bilet weekendowy pierwszej klasy kosztuje 149 zł, zaś drugiej 99 zł.
Jeden bilet, a dużo podróżowania pociągami – InterCity, Express i TLK w komunikacji krajowej.
Teraz jeszcze więcej swobody podróżowania! .
Szkoda, że tego wcześniej nie przeczytałem. Wczoraj chciałem kupić weekendowy w Oświęcimiu ważny od 06.06 do 10.06 a kobiecina w kasie, że weekendowy jest ważny tylko w Boże Ciało a potem na sobote i niedzielę musze drugi kupić. Zaraz lece z wydrukiem z intercity.pl zrobić drugie podejście. Może teraz się uda
---
Pozdrawiam
Leszek Matula
Ja jako mały jeździłem często pociągami (głównie K-ce – Oświęcim – uwielbiałem „piętrusy” . Pamiętam, że pociąg jechał z Wodzisławia … Hm... ciekawe, co człowiek zapamiętuje z dzieciństwa –"karuzela – samochód" na dworcu w Katowicach za (chyba) 20 zł – i oglądanie postępu prac przy budowie KRR… ech… ), ale częściej jeździłem tramwajami. Je (jak i cała komunikacja miejska) uwielbiam do dziś. Właściwie, to bardziej jestem MKM niż MK.
Co lubię w pociągu? Hmm… poznawanie nowych miejsc, ludzi, stukot kół, jakąś taką wolność oraz oderwanie od rzeczywistości - oczyszczenie. Jak mam jakiś problem, to wsiadam albo do pociągu, albo do tramwaju i jadę gdzieś (szczególnie lubię podjechać wieczorem pod hutę Katowice – niesamowity widok) Co jeszcze? Chyba po trochu wszystkiego, co już było wymienione.
Po za kolejowe zainteresowania? Muzyka. Mógłbym non – stop słuchać różnych płyt. (co w jakimś sensie robię, ponieważ śpię przy włączonej radiowej „Trójce”)
" />Ze dwa lata temu na linii Chrzanów-Brodła regularnie kursował PKS. Odjazd z dworca PKS chyba 9:20, do Wygiełzowa około 20 min, potem przez Alwernię i Porębę Żegoty. Obecnie komunikację w niedziele mogą zapewnić: autobusy PKS "przelotowe" z Katowic w kierunku Wadowic, PPKS Oświęcim lub busiki (chociaż w weekendy tu może być kłopot).
Im więcej czytam o zmianach w Przewozach Regionalnych w naszym województwie tym bardziej rośnie we mnie wściekłość i wstręt do tej spółki. Niestety mimo mojego bijącego dla Śląska i Autonomii serca, nie mogę się zgodzić z teorią spiskową, że jesteśmy okradani.
Sami jesteśmy sobie winni - o rozkładach, wszystkich tych śmiesznych decyzjach oraz o nieudolności komunikacji w chwilach kryzysowych decydują lokalni specjaliści ze Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Najlepiej pokazał to zeszłoroczny spór o rozkład, który zakończył się ułożeniem rozkładu w centrali i nagle okazało, że niemożliwe stało się możliwe - otrzymaliśmy stały takt na głównej linii do Gliwic i kilka innych perełek. Później było też widać, jak rozkład powoli jest demontowany przez lokalnych kolejowych bonzów, a w tym roku patologia znów w pełni - pseudoeksperci ze Śląskiego Zakładu PR znowu mogli poszaleć, więc wycięto kolejną linię kolejową, tym razem do Oświęcimia. Moim zdaniem dopóki nie wytniemy tego nowotworu, lub nie powierzymy całkowicie przewozów nowej spółce - będzie tylko gorzej.
http://www.komunikacja.oswiecim.prv.pl
Może mi pomożesz też? Jestem z powiatu oświęcimskiego z Przeciszowa http://www.przeciszow.iap.pl Szczerze mówiąc nawet słabo kojarzę twój PORTAL - miłe zaskoczenie. Moje DWA fora dyskusyjne nie będę milutkie dla władz, jestem niczym TARAN. Jestem demokracją oddolną.
Jednak nie chodzi mi o różni polityczne, dopóty nie przyznacie się że jesteście komunistami, socjalistami możemy gadać. Komunikacja to dość ponadpartyjny temat. Nawet z Samooobroną jest za Pan Brat, bo wiem jak ucierpiały takie powiaty jak oświęcimski, wadowicki, chrzanowski, krakowski.
III RP jest holokaustem PKP w Małopolsce.
A tymczasem Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu ogłosił kolejny przetarg na dostawę używanych autobusów:
- miejskiego (przegubowego) o długości do 18,75 metrów - 1 sztuka,
- miejskich tej samej marki o długości od 11 do 12 metrów - 2 sztuki,
- miejskich tej samej marki o długości od 8,5 do 9,5 metra - 2 sztuki.
Zamówienie należy zrealizować od 25.05.2006 do 30.08.2006. Można składać oferty częściowe. Kryteria oceny ofert: cena ofertowa - 95%, gwarancja - 5%. Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 25.04.2006. Szczegóły: http://infobus.com.pl/forum/posting.php ... ply&t=1463
Przetarg został rozstrzygnięty. Zwycięzcą okazała się spółka Alkom. Wynika z tego, że w Oświęcimiu będą kolejne Daby. MZK zapłaci:
- za przeguba 145.000 zł.
- za 2 solówki 220.000 zł.
- za 2 mini 226.000 zł.
Szczegóły: http://www.uzp.gov.pl/biulety/2006/152/152_2073.html
Miejski Zakład Komunikacji w Oświecimiu ogłosił przetarg na dostawę trzech sztuk używanych autobusów miejskich o długości od 11 metrów do 12 metrów. Termin wykonania: 60 dni. Kryteria oceny ofert: cena - 95%, gwarancja - 5%. Termin składania ofert: 27.04.2007. Szczegóły: http://www.uzp.gov.pl/biulety/2007/66/66_19386.html
W tym tygodniu MZK Oświęcim odebrało piątego Autosana H7-20.02. Mogę potwierdzić, że trzęsie tak mocno jak we wszystkich (coś na ten temat na http://www.komunikacja.oswiecim.prv.pl).
"
Ministerstwo Skarbu Państwa informuje, że 19 maja 2006 roku zawarta została umowa sprzedaży 289 000 akcji stanowiących 85% kapitału zakładowego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej i Spedycji Oświęcim S.A. na rzecz kupujących tj.: Ścigała Edmund – Przedsiębiorstwo Produkcyjno – Handlowo – Usługowe “EDPOL” z siedzibą w Koziegłowach (275 000 akcji za cenę 962 500 PLN) oraz Trans – Vobis Sp. z o.o. z siedzibą w Oświęcimiu (14 000 akcji za cenę 49 000 PLN).
Wartość transakcji wyniosła 1 011 500,00 PLN. Przeniesienie własności akcji na rzecz kupujących nastąpiło z chwilą podpisania niniejszej umowy.
Akcje Spółki zostały zbyte w trybie art. 33 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji, tj. rokowań podjętych na podstawie publicznego zaproszenia.
Ścigała Edmund – Przedsiębiorstwo Produkcyjno – Handlowo – Usługowe “EDPOL” z siedzibą w Koziegłowach specjalizuje się w transporcie ciężarowym i handlu opałem prowadzonym na terenie całego kraju. Udziałowcami Trans – Vobis Sp. z o.o. z siedzibą w Oświęcimiu są pracownicy PKSiS Oświęcim S.A. Przedmiotem działalności ww. spółki jest świadczenie usług w zakresie krajowych i międzynarodowych przewozów osób i rzeczy, napraw pojazdów samochodowych oraz badań technicznych."
Jedyne niskacze oswiecimskie to chyba M081MB... no i akis smetny gniot posiadany przez muzeum oswiecimskie, ale to trudno zaliczyc do komunikacji miejskiej...
Tak, są tylko dwa niskowejściowe Jelcze M081MB z 2000 roku na 45 autobusów. A gniot wykonuje tylko kilka kursów dziennie miedzy muzeum w Oświęcimiu, a Brzezince czasem robi jakieś przewozy zamknięte dla gości Muzeum.