logo
 Pokrewne renessmeKomunikatory Gadu Gadukomuniator Gadu-Gadukomunikator gadu gadukomunikacja Sagem 400X z komputeremkomunikacja w małżeństwie Artykuły z psychologiiKorwin Mikke komunikacją miejskąkomunikacja prywatna busów z KrasnegostawuKomunikacja PKS Wrocław Informacjakomunikacja prywatna Wysokie Lublinkomunikat brak tonera OKI
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tejsza.htw.pl
  • renessme


    J. Rembowski "Samotność" (1992)

    [...] Wiedza dotycząca poczucia samotności jest ważna zarówno ze względu poznawczego, jak i praktyki rodzinnej, szkolnej, terapeutycznej. Samotność bowiem jest bolesnym oraz przerażającym przeżyciem i ludzie robią wszystko, by jej uniknąć. Szczególnie obawiają się samotnej przyszłości. Niemożność uniknięcia samotności wydaje się być między innymi powodem, dla którego psychologowie i psychiatrzy niechętnie odnoszą się do naukowego objaśnienia tego zjawiska. W dodatku skąpa jest wiedza o genezie, psychodynamice oraz różnorodnych, towarzyszących przeżyciach, które pod względem opisowym i rozwojowym są tak różne, jak np. samotność zdeterminowana kulturowo, samotność narzucona sobie przez jednostkę, samotność przymusowa, izolowanie oraz samotność wynikająca z naturalnej sytuacji rodzinnej i społecznej. Wszystkie te odmiany bywają niestety określone wspólnym mianem terminologiczno-pojęciowym, tzn. "samotnością".
    W literaturze przedmiotu można znaleźć psychologów i socjologów zajmujących się samotnością zdeterminowaną kulturowo, oznaczającą się odcięciem od świata i osamotnieniem cywilizowanego człowieka lub "zamknięciem w sobie". Wg słów S.Kierkegaarda, który opisuje samotność jako charakterystyczne dla naszej kultury zjawisko, jest to bardzo stresujące doświadczenie, które niejako z definicji stało się wspólnym losem wielu ludzi naszej kultury. Samotność może pozostać niezwerbalizowana, niemniej jednak stanowi potencjalne komunikatywne przeżycie, które niekiedy można dzielić z innymi.



    Zawsze można znaleźć lepszą pracę
      Przede wszystkim witam. Mam pytanie, na które szukam odpowiedzi m.in. od kobiet z forum na wizazu :)

    Pytanie odnosi się do pracy i będę wdzięczny za wszelkie opinie:
    Czy uważacie, że profesjonalne testy psychologiczne (wyszczególniłem je poniżej. Jest ich 7) mogą być wartościowym dodatkiem przy aplikowaniu na wybrane stanowisko pracy?

    ---
    Testy kompetencji społecznych (badane cechy współdziałanie, komunikatywność, wywieranie wpływu)
    Testy kompetencji poznawczych (myślenie analityczne, myślenie koncepcyjne, innowacyjność)
    Testy kompetencji organizacyjnych (planowanie, organizowanie, kontrolowanie)
    Testy kompetencji osobistych (adaptacja do zmiany, koncentracja na zadaniu, radzenie sobie ze stresem)

    Testy wartości w pracy (czyli jakie wartości w pracy są dla Ciebie najważniejsze - wyszczególnionych jest 8 wartości) lub siedmiowymiarowy test osobowości (bada: emocjonalność, impulsywność, indywidualizm, dekoncentrację, schematyczność, podporządkowanie i samokrytycyzm). Ostatnim siódmym jest najpopularniejszy test IQ.

    #testy są integralną częścią jednego z portalów pracy, który za ich pomocą łączy szukających pracy z dostępnymi ofertami na rynku.





    Agata Matysiak-Błaszczyk

    Sytuacja życiowa kobiet pozbawionych wolności


    Autorka [...] osadza swe poszukiwania, penetracje naukowe w polu badawczym problematyki deprywacji sytuacji życiowej kobiet pozbawionych wolności, łącząc jednocześnie perspektywę badań pedagogiki i socjologii, przyjmując za podstawę teoretyczną i empiryczną procesy wychowania i socjalizacji oraz elementy kryminologii. [...]

    [...] opracowanie, ukazujące najważniejsze uwarunkowania przestępczości kobiet i deprywację potrzeb kobiet pozbawionych wolności, w społecznym odczuciu/odbiorze głęboko humanistyczne, jest wyzwaniem i sumieniem współczesnej polityki karnej, polityki penitencjarnej oraz polityki społecznej. [...]

    Monografia składa się z kilku części połączonych logicznie, metodologicznie i teoretycznie obowiązującymi w naukach społecznych zasadami: komunikatywności, intersubiektywnej sprawdzalności, oraz połączonych współczesnymi metodami myślenia humanistycznego i socjologicznej interpretacji faktów społecznych. [...]

    Zyskujemy opracowanie udokumentowanych rzetelnie badań poświęconych patologizacji zachowań współczesnych kobiet – wiedza z tego zakresu posłuży więziennictwu, posłuży reformie więziennictwa – będzie stanowić aplikację do praktyki wykonywania kary pozbawienia wolności. [...] posiada dużą wartość naukowo-poznawczą i znajdzie odbiorców wśród studentów, pracowników naukowych nauk społecznych, kadry zakładów karnych, prawników, pracowników pomocy społecznej oraz wolontariuszy.

    prof. zw. dr hab. Krystyna Marzec-Holka
    (fragmenty recenzji)


    Oficyna Wydawnicza Impuls
    ISBN 978-83-7587-437-2
    Wydanie I, Kraków 2010
    Format B5
    Objętość 262 strony
    Oprawa miękka, klejona, folia matowa



    Bardzo mi sie podoba ten portal .Pozdrawiam Redakcję i dorzucam coś ze swoich zbiorów...
    Powiedz mi jakie kolory lubisz,a powiem ci,jaki jesteś

    Barwy a psychika

    Barwa jest energią w postaci wibracji. Każdy z siedmiu kolorów widma słonecznego wibruje inną częstotliwością wywierając wpływ na ciało, stan umysłu i emocje. Barwy, które nas przyciągają wskazują na dominujące cechy naszej osobowości ,te które nas odpychają niosą informację o emocjach, które tłumimy i wypieramy (nie akceptujemy ich).Wszystkie barwy, tak jak wszystkie emocje, są dobre i potrzebne do pełnego, twórczego życia oraz emocjonalnej harmonii. Czujemy się dobrze ze sobą i ze światem, gdy nasza paleta kolorów jest zrównoważona.

    Czerwień- siła życiowa, ogień, walka, rewolucja, miłość, namiętność, ekspansja.
    •Cechy osobowości: energiczny, ambitny, o silnej woli, impulsywny, agresywny, egocentryczny.
    •Potrzeba: ekspresji ,działania, pokonywania przeszkód, realizowania osobistych celów.

    Pomarańcz:- radość, słońce, władza ,pycha.
    •Cechy osobowości: dumny, ambitny, aktywny ,asertywny, śmiały, egoistyczny.
    •Potrzeba: nieskrępowanej ekspresji i realizowania swoich celów.

    Żółć-moc, boskość, sława, wyniosłość, oryginalność.
    •Cechy osobowości: kreatywność ,komunikatywność, aktywność poznawcza, zdolności przystosowawcze,
    •Potrzeba: ekspresji , towarzyskich kontaktów, uznania i podziwu otoczenia.

    Zieleń- zaufanie ,opiekuńczość, sprawiedliwość, związek z naturą.
    •Cechy osobowości: zrównoważony, analityczny, zaradny intelektualnie, wrażliwy na bodźce zewnętrzne, krytyczny
    •Potrzeba : konkretnego działania, dominowania, zmieniania i kontrolowania otoczenia, potrzeba uznania.

    Błękit-wiecznosć,nieskończoność,tęskonata,uduchowienie,macierzyńskość,sen ,spokój
    •Cechy osobowości: wyciszenie i intelektualizm, dążenie do porządku i harmonii w otoczeniu i sposobie myślenia
    •Potrzeba: ładu, spokoju wewnętrznego i wyciszenia oraz dystansu od otoczenia.

    Indygo- bezkres ,głębia, wieczność, nieskończoność, tęsknota, poczucie piękna, pozazmysłowość, głęboka mądrość
    •Cechy osobowości: wewnętrzne wyciszenie, łagodność ,opanowanie, altruistyczna miłość do ludzi i świata, empatia oraz umiejętność wyczuwania energii kosmicznej (zdolności parapsychiczne), dążenie do obiektywnej prawdy i zrozumienia kosmicznego porządku
    •Potrzeba równowagi emocjonalnej i wewnętrznej harmonii, odpoczynku, głębokiego związku.

    Fiolet- godność, wyniosłość, oryginalność, duchowość, magiczność, estetyzm (kolor artystów i mistyków).
    •Cechy osobowości: ostrożność i wrażliwość emocjonalna, sprawne myślenie i intuicja, oryginalność,zdolność głębokiego zaangażowania (pasji)
    •Potrzeba: ekspresji poprzez sztukę, oryginalności, głębokiego związku z innymi ludźmi i siłą wyższą.
    jeśli w fiolecie przeważa czerwień -dominuje potrzeba doznań zmysłowych (np. taniec),
    jeśli błękit-dominuje potrzeba przeżyć w świecie idei.





    Różowy: dziecięcość, życzliwość, delikatność, pragnienie kochania i bycia kochanym
    Brązowy: potrzeba stabilizacji i bezpieczeństwa
    Czarny: pesymizm, rezygnacja, lęk i emocjonalny chaos, rozpacz, zamknięcie w sobie
    Biel: osamotnienie, oderwanie od rzeczywistości, wyobcowanie i poczucie odrzucenia
    Szary: ostrożność, pasywność, brak samoakceptacji, skromność, emocjonalne zobojętnienie

    Opracowała: Małgorzata Nowak

    Literatura:
    Stanisław Popek: Barwy i psychika. Wydawnictwo UMCS
    Max Luscher: Diagnostyka kolorami Maxa Luschera.Polskie Towarzystwo Higieny Psychicznej
    Sylvie Cermet-Carroy: Zrozum rysunki dziecka, RAVI
    Diana Cooper: Możesz zmienić swoje życie. Jacek Santorski &CO

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl