logo
 Pokrewne renessmeKomunikatory Gadu Gadukomuniator Gadu-Gadukomunikator gadu gadukomunikacja Sagem 400X z komputeremkomunikacja w małżeństwie Artykuły z psychologiiKorwin Mikke komunikacją miejskąkomunikacja prywatna busów z KrasnegostawuKomunikacja PKS Wrocław Informacjakomunikacja prywatna Wysokie Lublinkomunikat brak tonera OKI
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bibliotekarz.opx.pl
  • renessme



    W zwiazku z powyzszym poszukuje wszelkiego rodzaju tytulow, e-book'ow, artykulow itp na powyzszy temat.
    Jakiś czas temu pisałem na temat: "komunikacja marketingowa w Internecie na przykładzie blablabla".
    Poniżej bibliografia:

    Publikacje zwarte:

    1. Blythe Jim, Komunikacja marketingowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.
    2. Dobek-Ostrowska Bogusława, Podstawy komunikowania społecznego, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999.
    3. Dobek-Ostrowska Bogusława, Współczesne systemy komunikowania, (w:) (red.) B. Dobek Ostrowskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1998.
    4. Fiske John, Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999.
    5. Frontczak Tomasz, Marketing internetowy w wyszukiwarkach, Wydawnictwo Helion, Warszawa 2006.
    6. Głodowski Włodzimierz, Komunikowanie interpersonalne, Wydawnictwo Hansa Communication, Warszawa 2001.
    7. Gregor Bogdan, Stawiszyński Marcin, E-commerce, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź 2002.
    8. Griffin Em, Podstawy komunikacji społecznej, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
    9. Jung Bohda, Media. Komunikacja. Biznes elektroniczny, (w:) (red.) B. Junga, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2001.
    10. Juszczyk Stanisław, Komunikacja człowieka z mediami, Wydawnictwo Śląsk, Katowice 1998.
    11. Kall Jacek, Promocja sprzedaży, czyli jak sprzedawać więcej, Business Press, Warszawa 1995, s. 59.
    12. Kotler Philip, Marketing. Analiza planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
    13. Leśniewska Agnieszka, Reklama internetowa, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
    14. Maciejowski Tomasz, Narzędzia skutecznej promocji w Internecie, Oficyn Wydawnicza, Kraków 2003.
    15. Miroński Jacek, Komunikowanie w perspektywie ekonomicznej i społecznej, pod red. B. Junga, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2001.
    16. Mrozowski Maciej, Między manipulacją a poznaniem. Człowiek w świecie mediów, Wydawnictwo COMuK, Warszawa 1991.
    17. Mruk Henryk, Komunikowanie się w marketingu, (w:) (red.) H. Mruka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001.
    18. Nowak Wojciech P., Media planning, Marketingowy Dom Wydawniczy Proteus, Kraków 2001.
    19. Spector Robert, Amazon.com. Historia przedsiębiorstwa, które stworzyło nowy model biznesu., Wydawnictwo Liber, Warszawa 2001.
    20. Sztucki Tadeusz, Promocja. Reklama. Aktywizacja sprzedaży., Wydawnictwo PLACET, Warszawa 1999.
    21. Szymoniuk Barbara, Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody., Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne Warszawa 2006.
    22. Thurow Shari, Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, Wydawnictwo Helion, Warszawa 2004.
    23. Tworzydło Dariusz, Wróbel Grzegorz, Promocja, sztuka komunikacji, Rzeszowskie Centrum Marketingu, Rzeszów 1999.
    24. Wiktor Jan W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa-Kraków 2001.



    dr Karina Stasiuk-Krajewska

    Nauka o komunikowaniu

    Rok studiów: I (studia I stopnia)
    Semestr: II
    Liczba godzin: 20
    Forma zajęć: ćwiczenia
    Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną

    Treści kształcenia:
    1. Nauka o komunikowaniu jako dyscyplina teoretyczna. Różnorodność szkól i paradygmatów. Siedem tradycji w teorii komunikowania. Interdyscyplinarności. Komunikowanie – próba definicji. Cechy komunikowania. Istota komunikowania.
    2. Semiologia w teorii komunikowania. Znak, znaczenie, paradygmat, syntagma, kod. Metafora i metonimia. Denotacja i konotacja. Retoryka obrazu (Roland Barthes).
    3. Stereotypy a komunikowanie. Etykietowanie.
    4. Typy komunikowania wyróżniane ze względu na kontekst: Komunikowanie interpersonalne. Cechy charakterystyczne. Efektywność.
    5. Typy komunikowanie wyróżniane ze względu na kontekst: komunikowanie grupowe. Komunikowanie a struktura grupy. Relacje w grupie a relacje komunikacyjne.
    6. Typy komunikowania wyróżniane ze względu na kontekst: komunikowanie masowe. Cechy, spory wokół pojęcia, oddziaływanie mediów masowych. Kultura masowa/kultura popularna a media masowe.
    7. Komunikowanie niewerbalne. Zakres pojęcia. Różnice kulturowe w zakresie komunikacji niewerbalnej. Pragmatyka komunikacji niewerbalnej.

    Efekty kształcenia – umiejętności i kompetencje
    Rozumienia podstawowych pojęć i kategorii z zakresu komunikowania; umiejętność analizy przebiegu procesu komunikowania; identyfikacji podstawowych modeli komunikowania; rozumienie specyfiki i odrębności podstawowych systemów komunikowania społecznego. Umiejętność wskazania specyfiki i scharakteryzowania poszczególnych typów komunikowania społecznego. Umiejętność interpretowania pojęć: nadawca, odbiorca, kontekst, komunikat, tekst, znak, kod, znaczenie, metafora, metonimia, poziom sygnifikacji, konotacja, denotacja itp. oraz stosowania tych pojęć w analizie procesów komunikacyjnych. Rozumienie roli komunikowania w kulturze, społeczeństwie, życiu publicznym i politycznym. Umiejętność interpretowania reklamy, Public Relations i innych form komunikacji perswazyjnej. Umiejętność zastosowania teorii komunikacji w analizie procesów komunikacyjnych. Świadomość różnorodności teorii komunikacji oraz interdyscyplinarności tej nauki. Wiedza na temat różnic kulturowych w komunikowaniu oraz relacji między komunikacją a uprzedzeniami. Umiejętność analizy tych zjawisk w praktyce życia społecznego..

    Literatura
    1. R. B. Adler, L. B. Rosenfeld, Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się. Poznań 2006.
    2. R. Barthes, Mitologie, Wydawnictwo KR, Warszawa 2000.
    3. R. Barthes, Retoryka obrazu, w: „Pamiętnik Literacki” 1985, z. 3.
    4. Communication studies. The Essentials Resorce, A. Beck, P. Bennett, P. Wall, Routledge 2004.
    5. U. Eco, Semiologia życia codziennego, Czytelnik, Warszawa 1996.
    6. M. Filipiak, Homo communicans, Wprowadzenie do teorii masowego komunikowania, Wyd. UMCS, Lublin 2003.
    7. J. Fiske, Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Astrum, Wrocław 1999.
    8. W. Głodowski, Komunikowanie interpersonalne, Warszawa 2006.
    9. T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe. Teorie, analizy prasy, radia, telewizji i Internetu.
    10. T. Goban-Klas, Zarys historii i rozwoju mediów, Wydawnictwo naukowe AP, Krakó11. 2001.
    12. H. P. Grice, Logika a konwersacja, w: Język w świetle nauki, red. B. Stanosz, PWN, Warszawa 1980.
    13. E. Griffin, Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2003.
    14. B. E. Gronbeck, K. German, D. Ehninger, A. H. Monroe, Zasady komunikacji werbalnej, Zysk i S-ka, Poznań 2001.
    15. J. Habermas, Teoria działania komunikacyjnego, T. 1 i 2, PWN, Warszawa 1999- 2002.
    16. P. Hartley, Komunikacja w grupie, Zysk i S-ka, Poznań 2000.
    17. P. Hartley, Komunikowanie interpersonalne, Wrocław 2006.
    18. H. Jenkins, Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, WAiP, Warszawa 2006
    19. M. L. Knapp, J. A. Hall, Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich, Wrocław 2000.
    20. Komunikowanie i obywatelskość, przeł. M. Cudak (red. P. Dahlgren, C. Sparks), Astrum, Wrocław 2007
    21. D. G. Leathers, Komunikacja niewerbalna, Warszawa 2007.
    22. K. Loska, Dziedzictwo McLuhana. Między nowoczesnością a ponowoczesnością, Rabid, Kraków 2001
    23. Mass media w społeczeństwie obywatelskim, red. Elżbieta H. Oleksy, Wydawnictwo Uniwersytetu łódzkiego, Łódź 1999;
    24. A. Mattelart, M. Mattelart, Teorie komunikacji. Krótkie wprowadzenie, PWN, Warszawa - Kraków 2001
    25. M. McLuhan, Wybór tekstów, Zysk i S-ka, Poznań 2001.
    26. D. McQuail, Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2007.
    27. Kultura popularna, kwartalnik, Wyd. SWPS, Warszawa (nr 1 i 2).
    28. J. Mikułowski-Pomorski, Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 1999.
    29. Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi, PWN, Warszawa 2002.
    30. M. Mrozowski, Media masowe. Władza, rozrywka, biznes, Aspra-Jr, Warszawa 2001.
    31. Nauka o komunikowaniu. Podstawowe orientacje teoretyczne, red. B. Dobek-Ostrowska, Wyd. UWr., Wrocław 2001.
    32. Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku, Oficyna Naukowa „n”, Warszawa 2002.
    33. J. Olędzki, Komunikowanie w świecie. Narzędzia, teorie, unormowania, Oficyna Wydawnicza Aspra-Jr, Warszawa 2001.
    34. P. Scannell, Media and Communication, Sage Publications 2007.
    35. B. Stanley J., Davis Dennis K., Teorie komunikowania masowego, przeł. A. Sadza, Wydawnictwo UJ., Kraków 2007.
    36. D. Strinati, Wprowadzenie do kultury popularnej, Zysk i S-ka, Poznań 1998.
    37. A. Stuart, Kultura newsów, przeł. A. Sokołowska, Wydawnictwo UJ, Kraków 2006
    38. Studia z teorii komunikowania masowego, red. B. Dobek-Ostrowska, Wyd. UWr., Wrocław 1999.
    39. L. Taylor, A. Willis, Medioznawstwo, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.
    40. J. B. Thompson, Media i nowoczesność. Społeczna teoria mediów, Astrum, Wrocław 2001.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl