logo
 Pokrewne renessmekoło pasowe silnika X16SZKoło fortuny gry plKoło fortuny gra onilKoło Fortuny gra do pobraniaKoło Łowieckie SokółKoło kosiarki Partnerkolo fortuny jarkoło zamachowe StiloKoło Łowieckie DZIKKoło Łowieckie w Białymstoku
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kinojesttu.htw.pl
  • renessme



    Myślę że przyczyną jest najzwyklejsze naprężenie statyczne.
    Dlaczego natomiast w kształcie koła ?? - a dlaczego nie


    Wbrew pozorom taka koncentracja naprężeń jest wyjątkowo mało prawdopodobna. Po łuku czy po przekątnej tafli - czemu nie. Ale żeby aż tak idealny okrąg ??? Dziwne...

    Zoltan



    1. Prawo Hooke'a
    2. Liczba Poisona
    3.Wytrzymałość na rozciąganie, naprężenia dopuszczalne
    4. Wykres rozciągania (narysować i opisać)
    5. Związek między G, E, v(l. poisona)
    6. Trójkierunkowy stan naprężenia i odkształcenia
    7. Zależność między siłą tnącą i momentem zginającym
    8. Momenty bezwładności figur płaskich
    9. Wzory Steinera.
    10. Naprężenia przy czystym zginaniu belek
    11. Metoda Clebscha
    12. Skręcania wałów o przekroju kołowym
    13. Naprężenia i odkształcenia sprężyn śrubowych
    14. Skręcanie prętów cienkosciennych o profilu zamkniętym
    15. Naprężenia styczne przy zginaniu poprzecznym
    16. Analiza płaskiego stanu naprężenia(koło Mohra)
    17.Hipotezy wytrzymałościowe
    18.Naprężenia zredukowane
    19.Naprężenia błonowe w naczyniach cienkościennych
    20. Wyboczenie sprężyste prętów ściskanych, wzór Eulera
    21.Wyboczenie niesprężyste prętów ściskanych. Wzory Tetmajera-Jasińskiego, Johnsona - Ostenfelda.
    22.Twierdzenie Castigliano.
    23. Twierdzenie Menabrey.
    24. Koncentracja naprężeń.
    25. Naprężenia kontaktowe, wzory Hertza.
    26. Zginanie płyt kołowych symetrycznie obciążonych.
    27.Stateczność płyt
    28. Zmęczenie materiału
    29. Wykresy Wohlera, Smitha
    30. Czynniki wpływające na wytrzymałość zmęczeniową.

    To chyba tyle



    " />Optymalnie jest centrować na specjalnej centrownicy, ale licząc się z osiągnięciem mniejszej dokładności można też posłużyć się widelcem przednim lub tylnym. W komfortowej sytuacji są posiadacze hamulców felgowych. Klocki hamulców szczękowych mogą odgrywać rolę czujników centrownicy.
    Zdjęcie 1. Prowizoryczne prostowanie koła w przypadku braku centrownicy. Przykładowo, żeby przybliżyć obręcz do prawego klocka (czujnika) należy w/g instrukcji naprężać szprychy osadzone w prawym kołnierzu piasty, luzując te po lewej

    1. Z obręczy zdjąć oponę, dętkę i opaskę.
    2. Sprawdzić czy czubki szprych schowane są poniżej zewnętrznej ścianki obręczy.
    3. Jeśli szprychy wystają powyżej zewnętrznej ścianki obręczy należy je nieco spiłować lub zamienić na krótsze.
    4. Sprawdzić palcami naprężenie szprych. Uwaga, szprychy w tylnym kole od strony bębenka wolnobiegu są naprężone znacznie mocniej niż po przeciwnej.
    5. Z grubsza wyrównać naprężenie wyraźnie luźnych szprych, nie naprężać ich!
    6. Centrowanie to proces, w którym należy stopniowo kształtować obręcz, nie wolno koncentrować się tylko na jednym miejscu czy wyobleniu.
    7. Ustawić czujniki centrownicy tak, żeby mimo nieregularności koło obracało się, lekko ocierając w miejscach deformacji.
    8. Zlikwidować bicie w pionie kolejno naprężając szprychy zamocowane przy ocierającym miejscu. Naprężać trzeba symetrycznie szprychy osadzone w piaście po lewej i prawej stronie. Jednorazowo nyple mogą być przekręcane o ćwierć obrotu.
    9. Równocześnie o ćwierć obrotu nypla parami luzować szprychy po przeciwnej stronie obręczy.
    10. Po ustabilizowaniu "bicia" pionowego, zlikwidować bicie na boki.
    11. Wprawić koło w ruch.
    12. Ocieranie wskaźnika o obręcz sygnalizuje konieczność zluzowania szprychy przymocowanej do piasty po tej stronie i naprężenia szprychy zamocowanej do przeciwnej stronie piasty. Poszczególne nyple należy jednorazowo dokręcać i odkręcać o nie więcej niż ćwierć obrotu.
    13. Zawęzić czujniki centrownicy i powtórzyć czynności od punktu 8.
    14. Systematycznie zawężając czujniki należy prostować obręcz w obu płaszczyznach wracając po każdym zawężeniu do punktu 8. Nie wolno się spieszyć i koncentrować na perfekcyjnym centrowaniu jednego tylko fragmentu. Naprężanie szprych z jednej strony może deformować inne miejsce.
    15. Konsekwentnie luzując i naprężając szprychy niwelować "bicie boczne" aż do uzyskania bezszmerowego obracania się koła w centrownicy.
    16. Jeśli jest to niemożliwe, sprawdzić suwmiarką czy ścianki boczne obręczy nie są rozgięte.
    17. W razie potrzeby naprawić to gumowym młotkiem i wrócić do punktu 8.
    18. Po osiągnięciu zadowalającego stanu trzeba wyjąć koło z centrownicy, oprzeć poziomo na zacisku i silnie dociskać od góry. Wszystkie szprychy na obwodzie muszą się rozprężyć, wydając specyfi czne brzdęknięcia. Następnie obrócić koło i powtórzyć czynność z drugiej strony.
    19. Ostatecznie powtórzyć procedurę od punktu 8.



    Źródło:

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl