musze napisac wypracowanie na taki temat.
Konrad 3 czesc Dziadow i Kordian - na podstawie analizy cech ich charakterow zrekonstruuj portret psychologiczny pokolenia roamntykow. Porownaj jego wizerunek z obrazu wlasnego pokolenia. czy dostrzegasz jakies podobienstwa?
ma byc okolo 250 slow.
pisal ktos moze cos podobnego albo ma jakiegos linka ??
Witam
Proiblem jest tego typu, ze zaisnaylowalem coda i jak go wlaczam przelatuje filmik ladnie wszystkie firmy i jak pjawia sie menu wywyala mnie do pulpitu Sciagnelem gre z linków kordiana ktory zrobil obraz z oryginalnej gry. Czy to moze byc wina cracka. Zainstalowalem drirect X 9.0c razem z grą, stery do grafy tez mam aktualne.
Moj komp to: duron 1800, 786 ramu, gefrorce 7600. Powinna ta gra pojsc na najmniejszych. Czekam na odpowiedzi. Bede nagradzac plusami.
Mam taki temat na maturze Motyw powstania listopadowego w wybranych utworach literackich,dziełach plastycznych filmach.Omów na przykładach
III. Ramowy plan wypowiedzi:
1.Określenie problemu:
-Nieudane powstanie listopadowe jako zryw narodowy który zapłodnił umysły twórców polskiego romantyzmu
2.Kolejność prezentowanych treści:
a. „Kordian” Juliusza Słowackiego jak rozrachunek z powstaniem listopadowym
-krytyka przywódców powstania
-koncepcja narodowo-wyzwoleńcza „winkelriedyzm”
b. „Dziady” cz.3 Adama Mickiewicza-dramat „propagandowy”
-ukazanie zła popełnianego przez zaborców (carat)
-koncepcja „mesjanizmu” naród polski narodem wybranym
c. „Grób Agamemnona” Juliusza Słowackiego
-sąd o narodzie polskim
-ukazanie termopili
d. „Olszynka Grochowska” Wojciecha Kossaka
-opis bitwy
-dlaczego zakończyło się klęską
e. „Bitwa pod Ostrołęką” Wojciecha Kossaka
-opis bitwy
3.Wnioski
Wpływ powstania listopadowego na twórców polskich
4.Materiały pomocnicze
Prezentacja multimedialna
Czy dobry mam ramowy plan wypowiedzi czy coś lepiej dodać lub ująć??
czy prezetacje multimedialną lepiej zrobić w powerpoincie po przez slajdy lub normalnie umieścić na płycie 2 obrazy zdjęcia ??
Dnia 19.04.2007 Kordian <Kordi@gmail.comnapisał/a:
:) dzięki
ale się okazało, że jest inny problem. Nie pamięta hasła roota :) :P
Nie ma też lilo, da się single odpalić bez lilo jakoś?
jak to nie ma lilo? to co jest? Może w lilo jest prompt wyłączony tylko?
spróbuj w trakcie uruchamiania systemu przytrzymać ctrl. Powinno to
przywołać menu lilo. Wybierz jakiś obraz systemu. i w linijce: "boot: "
wpisz np.:
linux init=/bin/bash
zakładam, że linux to jedna z nazw jakie masz zdefiniowane w lilo.
krolik
Witam,
Przez przypadek mieszając na dysku skasowałem partycje z dysku. W jaki sposób
mogę je teraz przywrócić? Za pomocą jakich narzędzi?
I jeszcze jedna sprawa. Po zrobieniu obrazu partycji z jednego dysku na trugi
podczas odpalania XP (w momencie ładowania profili użytkownika) pokazuje mi sie
komunikat, że nie można sprawdzić nr seryjnego windows i następuje wylogowanie.
Natomiast ze starego dysku odpala mi sie wszystko OK. O co chodzi?
Pozdrawiam
Kordian
Co do wychowywania to się zgodzę.
A co do Sienkiewicza to jest jeden wielki powód dla którego on musi wrócić. W jego powieściach to my wygrywaliśmy. Tak się kształtuje młode pokolenia. Nie poprzez opisywanie jakiegoś Kordiana który mdleje nie dokonując niczego, ale poprzez obraz husarii, który wpada między wrogów i robi z nich mielone.
Kiedyś czytałem ciekawy artykuł o tym jak to w polskiej sztuce istnieje wstręt przed zwycięstwem. Polak może albo przegrać albo moralnie wygrać. A u Sienkiewicza Polak autentycznie wygrywał. I to jest wielka zaleta jego twórczości - pokazuje, że my też możemy być górą.
BTW Trylogię to chyba ze 20 razy czytałem. IMHO pod względem warsztatu pisarskiego to jest arcydzieło.
Pierwszy temat to obraz Polaków XVII wieku na podstawie 2 fragmentów Potopu i w odniesieniu do całej powieści.
Drugi to porównanie postaw Kordiana i Męża (Nie-boska komedia) na podstaiwe dwóch fragmentów i także wiedzy o całości lektur.
Tekst w pierwszej części bardzo przyjemny - naukowy o uroczym tytule 'Dzikie słówka' (eksperymenty - wychowywanie zwierząt wśród ludzi i ludzie wśród zwierząt - wpływ na ich rozwój).
Maturzystka '05 :)
witam...tamety byly trudne tak mi sie wydaje...1: obraz spoleczenstwa na
podstawie fragmentu Potopu oraz 2 ten co ja wybralem...analizujac dwa podane
fragmenty(nie-boska komedia postac Mąż, Kordian) przedstaw ich romantyczne
cechy....czytanie ze zrozumieniem nie bylo takie trudne...pozdrawiam:)
Przemiany bohaterów pod wpływem historii. Pomocy!!
Mam taki temat na maturze: człowiek uwikłany w żywioł historii, przedstaw jak
historia wpływa na życie bohaterów.
Piszę o Jacku Soplicy-ks Robaku ( Pan Tadeusz) Kordianie ( Kordian ) Cezary
Baryka ( Przedwiośnie) Myślę też o Kmicicu ( Potop) i wierszu Słowackiego "
Sowiński w okopach Woli"
Jak myślicie, czy coś jeszcze można tu dodać ? A co z pomocami, obrazy,
slajdy, zdjęcia, muzyka... A moze wiecie jaką literaturę przedmiotu mogę tu
użyć ???
Prosze o pomoc, bo matura coraz blizej a ja jestem zielony.
Pozdrawiam
Michał
pytania do motywu gór w literaturze i sztuce
Proszę o podpowiedź jakie pytania może mi zadac komisja na maturze
ustnej z polskiego jeżeli mam motyw gór w literaturze i sztuce. w
pracy mam wiersze tetmajera asnyka i kasprowicza mam Kordiana oraz
bede miec kilka obrazow jeszcze nie wiem jakie do konca.z góry
dziekuje za odpowiedzi
Moi koledzy z klasy mat. - inf. Np. dwóch dobrych informatyków i matematyków,
jeden bardzo dobry fizyk i matematyk nie zdali matury próbnej z polskiego, a
jeden bardzo dobry matematyk i informatyk miał akurat równo z progiem. I nikt
nie powie, że oni nie potrafią myśleć logicznie. Tak samo ja, bardzo dobry
historyk, sporo tekstów źródłowych się naczytałem i nie powinienem mieć
problemów z czytaniem ze zrozumieniem, a jednak mi obcięli na tym punkty. A na
maturze samo czytanie nie wystarczy to raz, trzeba pisać prace. Proszę spojrzeć
na polecenia, na podstawie fragmentu i znajomości całego utworu, albo na
podstawie fragmentu i obrazu, który znasz z Kordiana. Prace historyczne piszę
bardzo dobrze, a za prace z polskiego dostaje tak ok 30% punktów. Nie widzę
potrzeby czytania tych wszystkich lektur, zwłaszcza, że spora część jest
stworzona przez autorów zagranicznych, więc dlaczego są one potrzebne do matury
z polskiego??
pzdr
chwilke
kolankiewicza 'dziady. teatr święta zmarłych' wydało w '99r. słowo/ obraz/
terytoria
o towiańczykach i ich wesołych koncepcjach sporo nauczycieli od dawna w szkole
naucza
teksty mistyczne słowackiego nie są 'niesprecyzowanie dziwne', oparte są na
kilku żelaznych założeniach, ponieważ poeta uznał, że doznał wizji tłumaczącej
w pełni świat i jego dzieje, a potem starał się ją w miarę szczegółowo
przełożyć na język zrozumiały dla 'zwykłych' ludzi. w szczegółach się plątał,
co jednak nie dziwi, bo zamiar był niewykonalny.
ranga tekstu nie zależy od tego, czy ktoś pisze wymiotując czymkolwiek, czy też
siedzi pod krawatem przy biurku :)
dlaczego słowacki miałby jednocześnie 'rozmienić talent na drobne' i ocaleć -
jak rozumiem - artystycznie dzięki przedwczesnej śmierci, skoro sama piszesz,
że jego 'fascynujące teksty' pochodzą z okresu mistycznego? to ostatnie lata
jego życia i twórczości. a 'koszmarnego kordiana' napisał w wieku lat 25, więc
w myśl tej teorii raczej się rozwijał.
mickiewicz tez ostatnie wielkie dzieła pisze ok. 40tki (liryki lozańskie), a
potem aż do śmierci (w wieku lat 56) nie zajmuje się literaturą, tylko polityką
i ew. prozą zaangażowaną. wcześniejsze rozmienianie sie na drobne to dziady czy
pan tadeusz?
"Jaki obraz Polaków w XVII w. wyłania się z "Potopu" Henryka Sienkiewicza"
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
"Porównanie postawy Kordiana z dramatu Juliusza Słowackiego i męża z "Nie-
Boskiej komedii" Zygmunta Krasińskiego" - to tematy, z jakimi zmagali sie
dzisiaj maturzysci.
Musze powiedziec, ze nielatwe zadanie otrzymali !!!
MATURY
Tematy jak w starej maturze. Panie polonistki z kuratorium się nie wysiliły.
Onet
Informacje
Maturzyści: Egzamin z polskiego był prosty
Oceniając pisemną maturę z języka polskiego, maturzyści mówili, że egzamin był
tak prosty, że ściągi nie były potrzebne.
PAP, MFi / 06 maja 2005
Musieli poradzić sobie z testem o wpływie wychowania na rozwój mowy u dzieci i
napisać krótkie wypracowanie z "Potopu" albo o bohaterach romantycznych.
Pierwsza część egzaminu z języka polskiego była obowiązkowa dla wszystkich.
Maturzyści musieli rozwiązać test. Pytania dotyczyły przeczytanego przez nich
fragmentu artykułu z tygodnika "Polityka" na temat wpływu wychowania na rozwój
mowy u dzieci.
"Test był banalny" - mówili po wyjściu z sali warszawscy maturzyści. Trochę
ostrożniejsi byli ich koledzy z Wrocławia. "Niczym nie byłem zaskoczony, nawet
trochę się martwię, że mam taki dobry humor. Zastanawiam się, czy napisałem
wszystko tak, jak ma być" - powiedział Paweł.
Potem uczniowie musieli napisać krótkie wypracowanie. Mieli do wyboru dwa
tematy: jaki obraz Polaków w XVII w. wyłania się z "Potopu" Henryka
Sienkiewicza lub porównanie postawy Kordiana z dramatu Juliusza Słowackiego i
Męża z "Nie-Boskiej komedii" Zygmunta Krasińskiego. Wypracowania napisali na
podstawie fragmentów "Potopu", "Kordiana" i "Nie-Boskiej Komedii"
zamieszczonych w arkuszu egzaminacyjnym.