Witam mam do wyboru "1" z 5 Prac:
1.Na czym polega przełom romantyczny w literaturze?
2.Interpretacja i Analiza dowolnie wybranego wiersza z liryki romantycznej
3Główne idee i forma artystyczna "Dziadów" dreznieńskie
4.Dzieje Jacka Soplicy i sens jego duchowej przemiany
5.Ocena przyczyn klęski powstania listopadowego w "Kordianie"
Za każdą pomoc Oczywiscie Plusiki
Chciałbym się dowiedzieć czy są jakieś reguły, których należy się trzymać
pisząc wypracowanie w formie artykułu publicystycznego. A także czy jeśli
pisze o czymś co się wydarzyło w przeszłości mogę używać czasu
teraźniejszego? (np. Prezes odwołuje (odwoływał) się do przeszłości
Polski).
I jeszcze jedno pytanie mnie gnębi a mianowicie mam wyrazić opinie
dokładnie
to: "Czy popierasz Prezesa czy Kordiana" (wiadomo o jaką książkę chodzi).
Czy mogę w takim razie użyć sformułowanie: "Gdybym mógł wybierać
poparłbym.." Czy raczej takiej formy nie należy używać w artykułach
publicystycznych.
Artykul publicystyczny ma to do siebie, ze zwykle pojawia sie po zaistnieniu
jakiejs sytuacji - wydarzenia. Co za tym idzie stosowanie czasu
terazniejszego jest nie wskazane. Oczywiscie, gdy cytujemy jakas wypowiedz -
to czas terazniejszy (np. W wywiadze dla PAP dyrektor Iksiński powiedział:
"- Mam ochotę na skierowanie sprawy do sądu, ale...") Ma ochotę teraz...
Gdybym mogl w publicystyce jest zakazane. Artykul musi przedstawiac prawne,
a nie ocenę. Jesli juz winna byc ocena - to w felietonie, a ten kieruje sie
nieco innymi zasadami.
Pozdrawiam,
Karol Bancerz
http://www.slowawsieci.com
BasiaBjk wrote:
Użytkownik Adam Dziendziel napisał:
Nie, tutaj są sami niemili nauczyciele zawodówek :)
...albo jacyś niedocenieni doktorzy, których jedynym sposobem
rozładowywania emocji jest częstowanie sarkazmem nowo przybyłych :)
Na serio takie wrażenie się odnosi.
Nie martw się, nie robisz błędów ortograficznych, a to juz duży + w
dobie epidemii dysgrafii, masz solenny stosunek do lektur i życia, na
dobrą ocenę z matury prawdopodobnie wystarczy :)
Dzięki :)
Nie martwię się, raczej chciałem się upewnić, czy nie pominąłem którejś
z lektur. Właśnie się zgadałem z kumplami (tymi, którzy skończyli
oblewać matematykę :)) i odnoszę wrażenie, że chyba i tak najlepiej z
nich dobrałem lektury, bo byli tacy co proponowali "Dziady cz.III"
zamiast "Kordiana" oraz Hamleta (który w swym szaleństwie zaniedbał swą
Ofelię, czyż nie? nie jest więc odpowiedzialnym człowiekiem :)) zamiast
"Makbeta", więc śpię spokojnie, nie ucząc się marinizmów,
szopenhaueryzmów i innych tego typu pierdół :)
Pozdrawiam serdecznie,
Adam
"Lukasz Rzepinski" <ysrze@cyf-kr.edu.plwrote in message
Od niejakiego gen. Gotowaly - wg niego nasza taktyka kladzie spory nacisk
na
samodzielnosc pilota.
Tak myślałem. Z całym szacunkiem, uwierzyłbym dopiero gdybym przeczytał taką
ocenę u kogoś z zewnątrz. Bo takie np. sprawozdania ze wspólnych ćwiczeń z
Francuzami sprzed paru lat różniły się KRAŃCOWO w ocenach taktyki,
wyszkolenia i wartości bojowej naszych pilotów, w zależności od tego, kto
się wypowiadał. Takiemu Dziokowi nie zapomnę jego butnych bzdetów: "My
Polacy latanie mamy we krwi!". Silni zwarci i gotowi, żeby go ta krew
zalała.
Ja tam zamiast ryzykownych manewrów wolałbym manewry skuteczne. To jednak
wymaga przestawienia sposobu myślenia z filozofii Kordiana na filozofię
Pattona. Co, jak się wydaje, w naszym kraju potrwa jeszcze kilka pokoleń.
temat
Ja wybrałem temat- "Walka i praca jkao dwie rózne strategie działania w okresie
polskiej niewoli narodowej> Przedstaw zjawisko na podstawie kilku dzieł
literackich i spróbuj dokonać jego oceny w oparciu o wybrane utwory pozniejszych
epok" teamt rzeka:) nawijać 15 minut na taki temat to bardzo proste lektur to np
'Kordian", "Nad Niemnem", "Lalka", i "Boso ale w ostrogach". Wcale nie
wybierałem tematu na chybił trafił tylko to co mnie interesuje - historia bez
ktorej ta prezentacja nie moze sie odbyc:))))
ja mam zjebista prezentacje za ktora dostalam 20pkt <komisja byla
zachwycona> "przedstaw i ocen postawe kordiana i cezarego baryki wobec
problemow "swoich czasow" <już mam fragmenty w postaci mp3, slajdy, praca jest
napisana od deski do deski, jest bibliografia i pytania do pracy> ale to
kosztuje gdyz wlozylam w to naprawde duzo pracy... jak cos to pisz na forum to
podam maila
Ja ani trochę nie jestem zazdrosna o WASZA! NOWĄ! MATURĘ! Bardzo się cieszę, że
mogłam zdawać maturę w tzw. starym systemie.
A wy tegoroczni maturzyści zastanówcie się o czym w ogóle tu piszecie. Wiem jak
to jest z czytaniem lektur w szkole. Ale na litość Boską! Ile 'Kordian' ma
stron? 100? 120? ile?... Ale po co czytać? Może się sfarci co? Wasze wylewanie
smutków na temat tego 'o jak to mi źle poszło' robi się leciutko niesmaczne.
Przynaję się - 'Potopu' nie przeczytałam, ale tylko ze względu na brak
zainteresowania literaturą historyczną z mojej strony. Pozostałe 2 lektury, o
których tu mowa przeczytałam. Jakoś korona mi z głowy nie spadła i wam też by
się nic nie stało, gdybyście do tego zajrzeli. Poza tym... ludzie od czego
macie streszczenia?! Jeśli już nie chcecie czytać to chociaż zajrzyjcie do
bryka. Zadzwiacie mnie, naprawdę...
Poza tym, uważam, że chyba nauczyciele, komisje itd. maxymalnie ułatwili wam
zadanie... dostaliście słowniki... Chciałam zaznaczyć, że za błędy
ortograficzne na Starej Maturze obniżano oceny. Więc jeszcze raz proszę o
LITOŚĆ!...:/
Tej reformy nie powinno być...
walka narodowowyzwolencza-pomozcie....p lissss
prosze kogos o pomoc.temat na maturce mam nastepujacy:"Przedstaw i ocen rozne koncepcje walki narodowowyzwolenczej w epoce romantyzmu".bibliografia nastepujaca:"dziady cz III","pan Tadeusz","Do Matki POlki","Kordian","Konrad Wallenrod".nie wiem jak napisac ramowy plan wypowiedzi i rowniez prosze o przyblizenie tego co mam juz zawrzec w mej pracy.z góry dzieki