logo
 Pokrewne renessmeKorean Air time tableKorean Central News Agencykoreańskie inwestycje na Dolnym ŚląskuKoreańczycy w wojnie wietnamskiejKoreańskie grupy muzycznekoreańskie sterowniki plskoreański polski SłownikKorean Radio onlinekoreańskie nazwiskaKoreanki na pniu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • opowiastki.keep.pl
  • renessme


    .

    Armia robotów na granicy koreańskiej
    Grzegorz Kowalczyk
    http://www.newsweek.pl/ar...anskiej,61959,1

    Korea Południowa umieściła na granicy Koreą Północną dwa wojskowe roboty. Na razie to tylko testy, ale jeśli wypadną pomyślnie, w przyszłym roku automatycznych żołnierzy będzie znacznie więcej.

    Zapowiadany dawno temu projekt uzbrojenia Koreańskiej Strefy Zdemilitaryzowanej zakłada zainstalowanie wzdłuż 238-kilometrowej granicy zwaśnionych państw kilkudziesięciu tysięcy zautomatyzowanych robotów SGR-1 (Security Guard Robot), wyprodukowanych przez firmę Samsung. Każdego kilometra granicy ma pilnować około 250 takich maszyn.

    Roboty SGR-1 wyglądają jak zwykłe roboty drogowe, jednak zamiast strzelać wyłącznie z aparatu fotograficznego, wyposażone są w 5,5 milimetrowe karabiny maszynowe a nawet wyrzutnię rakiet lub granatów. Aparat fotograficzny też jest – każdy z automatycznych wojowników widzi na odległość ponad dwóch kilometrów w dzień i do jednego kilometra w nocy, a jego obserwacje zapisywane są w formie zdjęć i obrazów wideo.



    Ponadto w robotach zamontowane są czujniki ciepła i ruchu, które w razie wykrycia intruza zawiadamiają operatora urządzenia. W takiej sytuacji uruchamia się syrena i wyświetlają komunikaty na ekranach kontrolnych w centrum sterowania. Operator robota może wówczas zidentyfikować źródło alarmu i przejąć kontrolę nad nim kontrolę. Może również za pośrednictwem SGR-1 rozmawiać z nieproszonym gościem, lub jeśli ten nie jest skory do wymiany zdań, podjąć bardziej drastyczne kroki.

    Zasięg strzału z karabinu SGR-1 wynosi 3 km, a mechaniczny strażnik może zastosować zarówno ostrą amunicję jak i pociski gumowe. Automatyczny żołnierz na początek atakuje kulami gumowymi, aby odstraszyć potencjalnego napastnika, ale jeśli to nie pomoże, zaczyna się na ostro. Jednak SGR-1 nie może samowolnie podjąć walki, wszelkie decyzje dotyczące otwarcia ognia zapadają wyłącznie w centrum sterowania. Do jego obsługi potrzeba dwóch ludzi – operatora i dowódcy jednostki.
    /.../

    .



    Bauer 1980 SOCOM Pistol: Bauer 1980 SOCOM Pistol - podstawowa broń boczna w grze. Zazwyczaj bardzo niedoceniany i mało przydatny, ale w Crysis pistolet - a w zasadzie ich para, gdyż po zdobyciu drugiego możemy używać dwóch jednocześnie - potrafi być bronią niezwykle użyteczną, szczególnie na początku rozgrywki. Dzięki zastosowaniu tłumika staje się praktycznie bezgłośny, zaś dodanie celownika laserowego sprawia, iż okazuje się niezwykle groźną bronią w rękach osoby umiejącej odpowiednio wykorzystać maskujące zdolności nano-skafandra. Magazynek mieści 20 sztuk amunicji.

    SCAR: SCAR (SOF Combat Assault Rifle) - podstawowy karabin szturmowy armii amerykańskiej. Charakteryzuje się dużą siłą ognia i stosunkowo małym odrzutem, co w znacznym stopniu ułatwia prowadzenie ostrzału w trybie full auto. Posiada możliwość zmiany trybu ognia oraz zastosowania amunicji typu HE (high explosive). Konstrukcja pozwala na zastosowanie wszystkich rodzajów modyfikacji, czyniąc z niego broń niezwykle uniwersalną. Magazynek mieści 40 pocisków.

    FY71: FY71 koreański karabin szturmowy, będący nowoczesnym rozwinięciem koncepcji AK-74. Charakteryzuje się przeciętną siłą ognia, lecz nieco większym niż w przypadku SCAR odrzutem. Równie podatny na wszelkie modyfikacje, często staje się naszą podstawową bronią ze względu na dużą dostępność amunicji na terenach opanowanych przez wroga. Standardowy magazynek mieści 30 sztuk amunicji.

    Combat Shotgun : Combat Shotgun - niekwestionowany król zamkniętych przestrzeni. Niesamowita siła ognia jest w stanie zatrzymać w miejscu rozpędzonego byka. Niestety, broń posiada jedynie tryb ognia pojedynczego, dodatkowo niską szybkostrzelność (konieczność przeładowywania) oraz niewielki magazynek mieszczący zaledwie osiem nabojów. Najlepsza broń palna do walki w zwarciu i na małe odległości. Duży rozrzut sprawia, iż okazuje się praktycznie nieprzydatny przy próbach eliminacji przeciwnika z dużego dystansu.

    Karabin snajperski DSG1: DSG1 - karabin wyborowy, czyli popularna snajperka. Doskonała zabawka dla wszystkich lubiących oczyszczać sobie podejście pod nieprzyjacielskie stanowiska - z jej pomocą "wyjmowanie" wrogich snajperów i obsługi broni ciężkiej to czysta przyjemność. Olbrzymia siła pocisku jest w stanie przebić nawet kamizelki kuloodporne i lżejsze pancerze. Jedynymi wadami są olbrzymi hałas towarzyszący oddaniu strzału oraz relatywnie trudna do zdobycia na polu walki amunicja. Używana z rozsądkiem, pozwala nam jednak w znacznym stopniu ułatwić wykonanie zadania.

    GK8: GK8 - karabin Gaussa, będący najnowszym dzieckiem przemysłu zbrojeniowego. Ta futurystyczna broń wykorzystuje akcelerację elektromagnetyczną do nadania pociskowi pędu bliskiego ośmiokrotnej prędkości dźwięku. Uzyskana w ten sposób przy trafieniu energia wręcz rozrywa przeciwnika. Idealna zarówno do szybkiego i skutecznego oczyszczania pomieszczeń, jak i doskonale sprawdzająca się - zaopatrzona w celownik optyczny - w roli snajperki.

    XM214 Hurricane: XM214 Hurricane - ośmiolufowe działko automatyczne w systemie Gatlinga zdolne w krótkim czasie opróżnić potężny, 500 nabojowy magazynek. Ze względu na ciężar, broń możliwa do przenoszenia i używania jedynie przez żołnierzy odzianych w nano-skafandry. Olbrzymia szybkostrzelność i moc działka pozwala na niszczenie całych połaci lasu.

    Wyrzutnia rakiet: Wyrzutnia rakiet - ciężka i nieporęczna, ograniczająca ruchy, zaopatrzona w zintegrowany celownik optyczny broń przeciwpancerna. Niezwykle przydatna przy niszczeniu wszelakich pojazdów i niezbędna, jeśli na naszej drodze staną czołgi przeciwnika lub śmigłowce bojowe. Jej największą wadą jest swoista "jednorazowość" - po wystrzeleniu wszystkich trzech rakiet z zasobnika, nie nadaje się ona do ponownego użycia.

    MPX8: MPX8 - pistolet maszynowy będący bezpośrednim następcą MP7. Broń bardzo lekka i precyzyjna, cechująca się mniejszymi niż karabiny szturmowe obrażeniami, które jednak rekompensuje dużą szybkostrzelnością: 50-pociskowy magazynek można opróżnić w kilka sekund. Rzadko używana ze względu na duże zużycie amunicji i stosunkowo małą jej ilość w obozach wroga.

    Shi Ten: Shi Ten - ciężki karabin maszynowy, który obsługiwany może być jedynie na stacjonarnych stanowiskach lub po zamontowaniu go na pojeździe czy łodzi. Bardzo często spotykany w strategicznych punktach umocnień przeciwnika, idealny do prowadzenia ognia zaporowego i niszczenia słabiej opancerzonych celów, takich jak pojazdy terenowe, czy uzbrojone łodzie patrolowe. Zwykle posiada tak duży zapas amunicji, że nie należy się o nią martwić.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl