logo
 Pokrewne renessmeKomputerowy tłumacz angielsko-polskikomputerowy Tłumacz francuskiego na polskikomedie polskie do zciągnięcia za darmo bez progrramukomedie polskie Wyjście awaryjnekorzyści Polski w uni Europejskiejkomentarze polskie w FIFĘ 2007korzyści i wady położenia PolskiKORG PA800 w sklep PolskiKomputerowy tłumacz z niemieckiego na polskikomisy blisko polskiej granicy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pies-bambi.htw.pl
  • renessme


    Leciał na wschód - wg.mnie trzymał się korytarza powietrznego prosto na Warszawę.


    Edit: trochę poszperałem i wygląda na to, że miałem rację
    XV Międzynarodowy Piknik Lotniczy Góraszka 2010, teren lotniska w Góraszce

    największą niespodzianką jest niewątpliwie wizyta dwóch szacownych gości z Wysp Brytyjskich.

    – W 70. rocznicę bitwy o Anglię gwiazdami pikniku muszą być bohaterowie historycznej kampanii powietrznej – mówi Agnieszka Korotyńska z Fundacji Polskie Orły. – Nad Góraszką pojawi się jeden z legendarnych myśliwców typu Hawker Hurricane. Skrzydło w skrzydło z wojennym towarzyszem broni, maszyną Supermarine Spitfire, odbędzie lot jak za dawnych czasów.



    On Jul 9, 12:28Â*am, Zbyszek Tuznik <zb_tuz...@poczta.onet.pl> wrote:[color=blue]
    > Jarek Andrzejewski wrote:[/color]
    [color=blue]
    > Kupuje i sprzedaja pamietam rok, kiedy Fundusz inwestycyjny ING zarobil
    > na obligacjach 80% w ciagu jednego roku.
    >[/color]

    piszemy o obligacjach skarbu państwa? Jak można zarobić 80% na
    zobowiązaniach oprocentowanych ok. 6%?
    [color=blue][color=green]
    > > No i pytanie: czy nie uznałbyś za rozsądniejsze skorzystanie raczej z
    > > usług firmy, która powie: zarobimy inwestując Twoje pieniądze i
    > > zyskiem sie podzielimy niż z firmy która mówi: płać nam wynagrodzenie
    > > z góry i bez związku z zyskami, a my ewentualnie zobaczymy, co się da
    > > zrobić.[/color]
    >
    > Lepiej zaplacic 35zl i miec 100 zysku niz nic nie placic i nie miec
    > zadnego. Zalezy od firmy i od szczescia.[/color]

    taaa, lepiej wydać 2 zł we wtorek, czwartek lub sobotę i mieć 5
    mln... :-)
    Pytanie kolejne: czy lepiej wydać 35 zł i nie mieć zysku niż nie wydać
    nic i nie mieć zysku? Jak dla mnie konieczność płaceniaparu % za
    pośrednictwo w zakupie obligacji przynoszących zysk 6% jest nie do
    przyjęcia. I na pewno, gdyby nie przymus nie korzystałbym z takich
    "usług".

    [color=blue]
    > Â* "In 1994, the total government support received by BR was ÂŁ1,627m,[9]
    > (ÂŁ2,168m in 2005 terms, adjusted by RPI[10]), while in 2005, government
    > support from all sources totalled ÂŁ4,593m.[9], despite a lack of any[/color]

    no tak, czego innego się spodziewać po lewicowych rządach niż ciągłego
    zwiększania kwot, w których wydawaniu pośredniczy... (wiesz,że
    czwarty, najgorszy sposób wydawania pieniędzy to wydawanie nie swoich
    na nie swoje potrzeby?)
    [color=blue][color=green]
    > > Raczysz żartować. Infrastruktura nie zniknie z dnia na dzień.[/color]
    >
    > Infrastruktura zajmuje sie inna firma, na razie to przewoznicy padaja na
    > pysk (albo strasza, ze updana jesli rzad nie da im pieniedzy).[/color]

    no i? Niech padają, a na ich miejsce wchodzą kolejni. Tak to już w
    przyrodzie jest... :-)
    [color=blue][color=green]
    > > Podejrzewam, że zakup składu (pesa, acatus itp.) to też nie jest
    > > wielki problem i uruchomienie nowego połączenia przez kolejną firmę[/color]
    >
    > Hmmm, Poczekaj... wyobrazmy sobie, ze jest firma kolejowa - przewoznik,
    > ktora oglosila bankructwo i rzad nie ingeruje. Wlasciel torow zakazuje
    > im z nich korzystac - no bo przeciez tory sie zuzywaja, zapewnienie
    > oblsugi ruchu tez kosztuje, a wiadomo, ze od bankruta pieniedzy juz nie
    > dostania. Ruch kolejowy w np. poludniowo-wschodniej Anglii zamiera
    > calkowicie?[/color]

    nie, wchodzi w to miejsce kolejna firma.
    Czy po plajcie Polskiego Expressu transport autobusowy zamarł?
    Czy po plajcie linii lotniczych (niejednych) ruch w powietrzu zamarł?
    Tak, jak są korytarze powietrzne i rych drogowy - tak są regulacje
    dotyczące ruchu pociągów. I niech PLK ustali te regulacje, ao
    "szczeliny czasowe" na przejazd po torach niech wykupują przewoźnicy.
    [color=blue]
    > Rzad nie moze sobie na to pozwolic, nie tylko z powodow spolecznych, ale
    > i gospodarczych, poniewaz ludzie nie maja czym dojechac do pracy, wiec
    > zupelnie inne firmy ponosza powazne straty.[/color]

    pytanie: co ma rząd do tego? Niech tylko zadba o to, żeby dostęp do
    infrastruktury nie był ograniczany, a reszta sama zadziała.
    [color=blue][color=green]
    > > Dopóki jednak państwo wspiera na siłę bankrutów (czyli firmy trwale
    > > przynoszące stratę), to uniemożliwia powstanie konkurencji (lub jej
    > > działanie czyni mniej opłacalnym niż gdyby ceny nie były sztucznie
    > > regulowane).[/color]
    >
    > Ceny generalnie nie sa regulowane (nie pisze o PKP) coz stad?[/color]

    nie wiem, dlaczego pomijasz PKP. To jest właśnie przykład branży,
    gdzie konkurencja jest potrzebna i mogłaby wiele zdziałać (i- już
    działa). Komunikacja jest potrzebna i - gdy szwankuje - to straty
    (choć trudno mierzalne) są wielkie.
    [color=blue][color=green]
    > > Pewnie tak, ale jakoś dziwnym trafem ekonomia działa dobrze tam, gdzie
    > > pozwala się rynkowi istnieć, a gorzej tam, gdzie rząd "wie, jak zrobić
    > > to lepiej".[/color]
    >
    > Serio? Przyznasz jednak, ze sa cale sektory, w ktorych panstwo spelnia
    > swoja funkcje lepiej niz rynek?[/color]

    Które? Może sądownictwo, armia i policja, ale jeśli chodzi o
    gospodarkę, to żadne mi nie przychodzą na myśl (być może budowa
    szlaków komunikacyjnych, ale i tu bym się zastanawiał, bo przecież
    nawet autostrady prywatne firmy budują).

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl