Kamienie na podjeździe,poza funkcją estetyczną,nie spełniają oczekiwań.Szczególnie te owalne.Te,które da się ubić na stałą,twardą powierzchnię po kilku latach stracą swe walory i niewiele będą różnić się od zwykłej wysypanej nimi drogi publicznej.
A już odśnieżanie takiego podjazdu,to koszmar.Co zimę na podjeździe jest mniej kamieni za to na trawniku obok coraz więcej.
Zdecydowanie najlepsza jest kostka brukowa.
Też tak uważam - kamienie są ładne, ale niepraktyczne.
A co myslisz o tym aby zebrać te kamienie - wylać na podjeździe beton i na wierzchu dopiero zozrzucić kamienie? Zabetonują się i bedą na swoim miejscy - choć niewiem czy to zdałoby egzamin. Może być tak, zę wjedzie samochodem i kamyki z tego betonu się wyłamią.
Kiedy nie mozna ułozyc kostki brukowej na warstwach podsypki można ją przykleić. Tak robi sie np na schodach betonowych.
Zanim zaczniemy przyklejać co kolwiek do betonu należy pamiętac o wykonaniu izolacji płyty betonowej. Mozna to zrobic za pomocą izolacji w płynie lub dwuskałdnikowych mas ktore jednocześnie izolują oraz stanowią warstwe szczepna dla warstwy kleju (np "zestaw uszczelniający IDROBUILD firmy chyba Kerakoll) .
Dopiero na tak przygotowanym podłozu mozemy na kleju ELASTYCZNYM MROZOODPORNYM najlepiej o tzw rozpływowej konsystencji układamy kostki z zachowaniem miedzy nimi kilku milimetrowych odstepow (3-5mm).
Po zwiazaniu odstepy te wypelniamy masą spoinującą lub np dwuskladnikowa "zasypką" piasku i epoksydu ktory tworzy szczelną i elastyczną spoine ( tzw spoina KB ).
Technologia jest bardzo wymagajaca i kosztowna (glównie izolacja i kleje) ale za to trwała.
Osobiscie ukladalem w ten sposob bruk klinkierowy i uważam ze tylko z tym materialem (trwaly i odporny na balkniecie) ta technologia ma sens.
Jesteśmy manufakturą, która od ponad 30 lat dostarcza na rynek najwyższej jakości wyroby architektury betonowej. By sprostać wymaganiom naszych Klientów cały czas rozwijamy. Nasze produkty mają wiele zalet- są odporne na trudne warunki atmosferyczne, trwałe, przy czym zachowują swoje piękno. Nasze doświadczenie i wiedza sprawiają, że każdy Klient uśmiechem patrzy na efekty naszej pracy z uśmiechem. Nasza bogata oferta zawiera między innymi: płyty betonowe, pieńki imitujące słoje drewna, płyty trasowe , rotundy, cokoliki i obrzeża trawnikowe, betonowe elementy dekoracyjne,kostka brukowa ,palisady, świątynie greckie czy kamieni naturalne- piaskowce, granity, bazalty. Ci, którzy już skorzystali z naszych usług są zadowoleni. Warto też wspomnieć, że mamy najlepsze ceny w okolicy.
Robotnicy z Krak-Toru dokonywali wczoraj i dzisiaj drobnych napraw na Zachodniej na odcinku Struga-Zielona: wyrównanie kostki brukowej na przejściach dla pieszych i kostki przy zwrotnicach przy Zielonej. BTW, co to za pomysł z wykładaniem torowiska betonową kostką? Pod ciężarem tramwajów strasznie się to rozwala i szybko wygląda tragicznie, a jest też niebezpieczne.
cyt.:"Wójt Gminy Miękinia przypomina, że na podstawie art. 5 ust. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.) oraz § 3 ust. 4 uchwały Rady Gminy Miękinia z dnia 28 marca 2006 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, właściciele nieruchomości zobowiązani są do uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości. Za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi przeznaczoną dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości."
Panie Wójcie, sorry, ja za chodnik uznaję tylko chodnik, który ma krawężnik i jest zbudowany z czegoś w miarę twardego, jak n.p. kostka betonowa... wirtualnie wydzielona część drogi mnie nie interesuje...
A mi się właśnie ta "łysość" podoba - w mieście powinny być i takie skwery, gdzie można się po prostu poopalać . Co do nawierzchni - oby było to przełożenie płyt, mają klimat, a nie wyłożenie betonową kostką...
MZDIM w Bytomiu zaplanował przebudowe ul. św Elżbiety wraz z wymiana słupów oświetleniowych.
Ogłosił na swej stronie przetarg na wykonanie tych prac oraz specyfikę zadań.
1.1.Nazwa nadana zamówieniu przez Zamawiającego
Zamówienie obejmuje realizację robót dla zadania pn.
„PRZEBUDOWA OŚWIETLENIA DROGOWEGO Ul. ŚW. ELŻBIETY W BYTOMIU”
Specyfikacja techniczna D-00.00.00 „Część ogólna” stanowi dokument przetargowy i
kontraktowy przy zlecaniu oraz realizacji wyżej wymienionych robót.
Zamawiającym jest Miejski Zarząd Dróg i Mostów ul. Smolenia 35 w Bytomiu.
1.2.Przedmiot i zakres robót budowlanych
Przedmiotem robót jest remont nawierzchni jezdni. Zakres robót przewidzianych do realizacji
obejmuje:
-roboty rozbiórkowe nawierzchni chodników z płyt chodnikowych lub kostki betonowej,
-wykopy pod przekopy kontrolne,
-wykopy mechaniczne pod demontowane i montowane słupy oświetleniowe,
-ułożenie kabli NLK na słupach,
-demontaż słupów oświetleniowych wraz z wysięgnikami i oprawami oświetleniowymi
wraz z wykopaniem słupa,
-montaż słupów oświetleniowych wraz z wysięgnikami i oprawami oświetleniowymi wraz
zasypaniem słupa,
-układanie i wciąganie kabli w słupie wraz z złączami,
-montaż uziomów, bednarki i złączy bezpiecznikowych,
Więcej na http://www.mzdim.bytom.pl/
Czy ktoś zna namiary korespondencyjne na pełnomocnika rowerowego w UM? Jako pełnomocnik jest głosem społeczności, a jakoś społeczność za bardzo nie może do niego dotrzeć.
Traktowanie rowerów jako narzędzia rekreacji, a nie komunikacji jest główną przyczyną nędzy wszystkich ( powtarzam, wszystkich! ) projektów dotyczących rowerów w tym kraju.
Nie dla kostki betonowej! Nie dla ścieżek znikąd donikąd! Nie dla samochodów w centrum!
Niebawem oczekiwanie na tramwaj na placu Sikorskiego będzie przyjemnością. Spółka Tramwaje Śląskie przygotowała plan przebudowy jedynego takiego dworca w Europie.
Projekt wykonany na zlecenie TŚ S.A. przewiduje wymianę torowiska, oświetlenia i nawierzchni jezdni placu, ustawienie trzech nowych wiat przystankowych oraz ułożenie na chodnikach takiej samej kostki, jak wokół popiersia Chopina. Przy okazji przebudowy, remontowi poddane zostaną gazociągi biegnące pod placem i studzienki kanalizacyjne.
Na Sikorskiego pojawią się trzy wiaty przystankowe, z czego jedna będzie sąsiadować z kioskiem. Znajdzie się w nim kolektura biletowa, która obecnie mieści się w piwnicy budynku nr 10. Każdy z przystanków będzie wyposażony w platformę ułatwiającą wsiadanie do tramwajów. Z kolei na jezdni będą dominować dwie nawierzchnie: asfaltowa i wykonana z betonowych płyt. Co ciekawe, miasto planuje w miejscu trawnika przed IV LO stworzyć centralny placyk i połączyć go z chodnikiem, co wykonawca projektu musiał uwzględnić.
Powiem tak, że prace posuwają się naprawdę dobrze i szybko i rynek będzie naprawdę pięknie wyglądał. To mi się podoba. Teraz nawet miejsca parkingowe będą na rynku, choć jak ludzie stawiali przy chodniku samochody i tak było miejsce. Jak wczoraj szedłem wieczorem to widziałem oświetlenie na tych dużych, brzydkich, betonowych słupach. Powiem, że jest naprawdę mocne i bardzo dobrze oświetla części rynku. Według mnie to bardzo dobra inwestycja. A co jeszcze mnie bardzo cieszy, to że stara kostka, będą tam, gdzie kiedyś przebiegała trasa Katowicka (czyli m.in. obok Adamsa) będzie oczyszczona i odzyskana oraz położona w to samo miejsce :)
Ścieżka rowerowa
Rozpoczęły się prace związane z budową ścieżki rowerowej łączącej Jezioro Dadaj z Biskupcem. Wykonawcą robót została firma "POLGER" Sp. z o.o. z Mrągowa. Całkowita długość ścieżki rowerowej wynosić będzie 3188,39 m i szerokość 2 m. Nawierzchnia wyłożona zostanie kostką betonową typu "polbruk". Przeważająca część ścieżki ma przebiegać w pasie drogowym biegnącym od granic miasta Biskupiec przez wieś Rukławki aż do ośrodka wypoczynkowego nad Dadajem. W ciągu trasy rowerowej mają znajdować się dwa miejsca widokowe o powierzchni 15 metrów kwadratowych każdy, z czego jedno z widokiem na wąwóz, a drugie na rozległą polanę. Przejścia dla pieszych zostaną oświetlone systemem oświetlenia solarowego. Trasa ukończona zostanie do 31 sierpnia 2009 roku.
źródło: http://www.biskupiec.pl/index1.htm