Przewodniczący Komisji Europejskiej Jose Manuel Barroso ogłosił skład grupy wysokiego szczebla, która ma doradzać KE w sprawie kryzysu finansowego. W ośmioosobowym gremium jest prof. Leszek Balcerowicz.Powrót do artykułu: UE: Barroso ogłosił skład grupy ds. kryzysu - jest w niej Balcerowicz
Operatorzy telefonii komórkowej mają nadzieję, że już w przyszłym roku wybrani klienci będą mogli uczestniczyć w testach telewizji mobilnej w nowej technologii DVB-H. Projekt wymaga gigantycznych inwestycji.
— Koszt budowy infrastruktury potrzebnej do dystrybucji jednego kanału telewizyjnego na terenie całego kraju to kilka milionów euro — szacuje Krzysztof Dzięcioł z Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC), operatora sieci Era i Heyah.
Zainteresowanie firm nową technologią jest ogromne. I to nie tylko operatorów telefonii komórkowej, poszukujących nowych źródeł przychodów, dostawców sprzętu czy operatorów infrastruktury. Na jutrzejsze spotkanie w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej (UKE) w tej sprawie zgłosiło się kilkadziesiąt firm, w tym także tuzy branży medialnej: TVN, Cyfrowy Polsat, Eurozet czy Agora, pisze dziennik.
Stąd pomysł, by infrastrukturę budować wspólnie. Pomysł wyszedł od PTC, dodaje "PB". Stopniowo dołączali do niego inni operatorzy telefonii komórkowej, operatorzy infrastruktury, tacy jak TP Emitel czy INFO-TV-FM, a także dostawcy sprzętu. Lista chętnych stale się rozrasta.
— Będziemy nalegać, by w skład tego konsorcjum weszły wszystkie zainteresowane podmioty — przekonuje Anna Streżyńska, prezes UKE.
Wiele wskazuje na to, że firmy zdecydują się na technologię DVB-H, promowaną przez Komisję Europejską.
[telix.pl]
Wertując niezmierzone głębiny internetu można natknąć się czasem na prawdziwe perełki dziennikarskie. W artykule opublikowanym na łamach muratorplus.pl, prawie 2 lata temu można się natknąć na wręcz rewelacyjne informacje historyczne w kontekście świdnickiego lotniska.
Pani redaktor Magdalena Stopa dzieli się z nami swoimi spostrzeżeniami:
"Jeśli chodzi o Lublin, lepszą, bo bliższą w stosunku do niego lokalizacją jest Świdnik. Od centrum miasta dzieli go 10 km, podczas gdy z Lublina do Niedźwiady jest około 40 km. Jednak Komisja Europejska może się nie zgodzić na budowę lotniska w Świdniku. Powodem jest to, że teren, na którym obecnie znajduje się Szkoła Pilotów im. Marszałka Edwarda Rydza Śmigłego, to jednocześnie unikatowa kolonia susła perełkowanego. Obszar wchodzi w skład sieci Natura 2000."
Na prośbę pewnej koleżanki:) zamieszczam wykaz zagadnień do egzaminu z PST:
Objaśnienia:
j.s.t.= jednostka samorządu terytorialnego
s.t. = samorząd terytorialny
s. = sejmik
1.Pojęcia i istota s. t.
2.Przepisy Konstytucji dot. s. t. + ogólne założenia Europejskiej Kart S. T.
3.Samodzielność j.s.t. i jej ochrona sądowa
4.Pojęcie j.s.t. + zasady tworzenia tych jednostek
5.Organy stanowiące:
- kompetencje (rady, sejmik)
- status prawny radnego (bierne pr. Wyborcze, obowiązki, prawa, ograniczenia, wygaśnięcie mandatu)
- przewodniczący rady(s.)
- komisje rady(s.)
- szczególna pozycja komisji rewizyjnej
- tryb pracy rady (s.)
- referendum lokalne
6. Pozycja prawna organów wykonawczych (wójt, burmistrz, prezydent miasta); zarząd powiatu, woj. (skład, zasady wyboru i odwołania, zadania)
7. Jednostki pomocnicze gminy (tworzenie i ich organizacja)
8. Współdziałanie j.s.t. (związki, porozumienia stowarzyszenia)
9. Zadania j.s.t.
10. Pojęcie mienia komunalnego
- komunalne osoby prawne jako podmioty mienia komunalnego
- źródła dochodu j.s.t.
- sposoby nabycia mienia komunalnego
- zasady gospodarowania mieniem
- oświadczenia woli w sprawach majątkowych
11. Prawo miejscowe
1 Elementy składające się na def organizacji międzynarodowej.
2. organy Rady Europy
3. prezsłanki wniesienia skargi indywidualnej do Europejskiego trybunału Człowieka.
4. Jednolity akt europejski - najważniejsze zmiany dot. działalności wspólnot.
5 Trzy filary UE.
6. Wejście w życie Traktatu z Lizbony - najważniejsze zmiany
7. Kompetencje wyłączne UE.
8. Katalog praw obywateli Unii.
9. Rozporządzenie.
10. Skład Rady europejskiej.
11. Funkcje przewodniczącego Komisji
12 wartości UE
Do dziewięciu medali mistrzostw Europy zdobytych przez polskich lekkoatletów doszedł jeszcze jeden sukces. Do Komisji Zawodniczej European Athletics wybrana została ponownie na czteroletnią kadencję (2010-2014) Monika Pyrek, mimo jej absencji w Barcelonie.
"Cieszę się, że mimo mojej nieobecności w stolicy Katalonii, zdobyłam zaufanie europejskich lekkoatletów. Ten sukces jest dla mnie pocieszeniem w tym nieudanym, przerwanym kontuzją sezonie" - powiedziała wicemistrzyni świata w skoku o tyczce.
Zaznaczyła, że w komisji będzie kontynuować pracę, którą wykonywała przez ostatnie cztery lata. "Dla mnie najważniejsze dziedziny, to popularyzacja dyscypliny, podnoszenie jej atrakcyjności medialnej oraz działania antydopingowe".
"Skorzystam z okazji, by jako przewodnicząca Komisji Zawodniczej Polskiego Komitetu Olimpijskiego zaprosić sportowców i zainteresowane osoby na panel dyskusyjny w Centrum Olimpijskim im. Jana Pawła II w Warszawie, 23 września" - dodała zawodniczka MKL Szczecin.
Głosowanie w Barcelonie trwało do końca mistrzostw Europy. Wyboru swych przedstawicieli do władz European Athletics dokonywali wszyscy lekkoatleci, którzy startowali w zawodach - ponad 1300 z 50 krajów. Trzej zawodnicy i trzy zawodniczki z największą liczbą głosów weszli w skład Komisji Zawodniczej.
Kandydowali:
mężczyźni - Roman Sebrle (Czechy), Rens Blom (Holandia), Libor Charfreitag (Słowacja), Manuel Martinez (Hiszpania), Laurent Ottoz (Włochy), Marek Plawgo (Polska) i Gunther Weidlinger (Austria);
kobiety - Natalia Dobrynska (Ukraina), Kajsa Berqvist (Szwecja), Mikaela Ingberg (Finlandia), Iwet Łałowa (Bułgaria), Monika Pyrek (Polska), Jelena Sliesarienko (Rosja) i Tasha Danvers (Wielka Brytania).
Wybrani zostali: Sebrle, Blom i Martinez oraz Berqvist, Danvers i Pyrek.
źródło: INTERIA.PL
Źródło: http://www.idg.pl/news/105788.html
Nowe badanie przygotowane przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Publicznego (UITP) dowodzi, że z pociągów kolei dojazdowej i regionalnej (trasy do 25 km) korzysta 9 razy więcej pasażerów niż z kolejowych przewozów międzynarodowych i dalekobieżnych.
Według UITP, wykorzystanie przewozów regionalnych i dojazdowych pomaga Europie zapobiec co roku
@ 24 milionom kilometrów korków drogowych,
@ emisji 30 milionów ton dwutlenku węgla,
@ 1312 ofiarom śmiertelnym i 36,8 tys. rannym w wypadkach samochodowych.
Tymczasem, jak wskazuje raport UITP, Unia Europejska zbytnio koncentruje się na hucznych projektach transeuropejskich, jak superszybkie linie kolejowe. Zamiast tego, więcej uwagi należałoby zwrócić na rozwój projektów regionalnych kolei, odgrywających najważniejszą rolę w rewitalizacji miast i poprawie usług transportu publicznego. Krótkodystansowe przewozy kolei europejskich obsługują blisko 7 miliardów pasażerów rocznie, podczas gdy na przykład przez 25 lat francuskie TGV przewiozło łącznie 1,25 mld pasażerów.
Według UITP, pomimo to europejskie ustawodawstwo nie wspiera przewozów regionalnych i dojazdowych. Kolejnym utrudnieniem jest, zdaniem przedstawicieli stowarzyszenia, forsowana obecnie przez parlament UE harmonizacja rozwiązań prawnych w przejazdach międzynarodowych i krajowych. Polega ono m.in. na objęciu prawami pasażera przewozów międzynarodowych wszystkich pasażerów przewozów kolejowych, oraz certyfikacji załóg pociągów na przewozy krajowe. Według ekspertów UITP nadmiar biurokracji i wymogów utrudni rozwój tego sektora transportu.
Ujednolicenie praw pasażera według CER (The Community of European Railway and Infrastructure Companies) może spowodować chaos i paraliż. Podaje przykład Węgier, gdzie tylko 3% stacji jest przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych, podczas gdy w Wielkiej Brytanii jest to 75%. Przeciętny wiek składu na Węgrzech to 30 lat. Itd. Do wypełnienia nowych standartów niezbędne byłyby ogromne nakłady. Tymczasem w Europie Środkowej i Wschodniej środki potrzebne są na utrzymanie podstawowego i niezbędnego minimum.
Ujednolicenie standartów usług kolejowych popierają natomiast organizacje konsumentów. W ich opinii określenie jasno minimum przysługujących pasażerowi praw jest niezbędne. Stanowisko to poparła komisja transportu Parlamentu Europejskiego.