Ja chetnie pomoge przy specyfikacji i okreslaniu wymagan, testowaniu i
moge wspierac milym slowem. Bo za cienka jestem. Niestety.
MadziaK Cienki zbyt.
Popieram winisek i jestem za....
Swego czasu obmyśliwałem projekt CRM + Obieg dokumentów ...
mam pewne koncepcje i pomysły także podpatrzone w komercyjnych
rozwiązaniach...
access +ASP to chyba najlepsze rozwiązanie na taki soft...
Pozdrawiam Piotr
Darek Cieslak (da@dclaptop.kitenet.net) wrote:
: Ja bym zaproponował inny model:
:
: - Ustalamy z klientem bazę - podstawową funkcjonalność systemu, którą
: można zaimplementować w tydzień. Np. dla systemu CRM byłby to
: edytowalny rekord klienta, dla systemu magazynowego produktu. Kilka
: formatek, które już niosą jakąś funkcjonalność
Prawde mowiac, wydaje mi sie to sposobem wlasciwym w przypadku systemow
o niskiej, najwyzej sredniej zlozonosci i tylko w przypadku malo
powaznych klientow. Powazny klient na ogol zna swoje wymagania (czesto
ma dedykowanych ludzi do tzw. requirements engineering), ma pieniadze w
garsci i terminy na karku. "Rozwijanie przez dobudowywanie" oznacza, ze
ostateczny produkt bedzie pozbawiony koncepcji, spojnej architektury i
przemyslanej struktury. Jezeli cos mi sie nie podoba w XP to wlasnie
fakt, ze prowadzi do takich rezultatow.
W systemach klasy corporate musisz postepowac dokladnie odwrotnie niz
powyzszy opis.
Pozdrawiam,
Kuba
eBiz: Portal (2000-06-05)
| The Collaborative Dispersed Portal
Przygotowana w połowie 1999 roku nowatorska koncepcja portala, który stara
się wykorzystać zbiorową wiedzę swoich użytkowników do organizowania
informacji. Projekt jest nieco zbliżony do DMOZ OpenDirectory czy DirectHit,
jednak zawiera kilka unikalnych rozwiązań, które mogłyby stanowić o jego
przewadze konkurencyjnej, gdyby nie dość wysokie wymagania technologiczne,
ograniczające jego realizację, szczególnie w polskich warunkach. TheCDP to
portal, który nie musi istnieć jako jedna brama wejściowa do Internetu, lecz
rozproszona infrastruktura umieszczona na setkach tysięcy stron. Dokument
został przygotowany w języku angielskim.
UWAGA! Dokument jest zapisany w formacie HTML/XML i zajmuje wraz z grafiką
ok. 730kB. Wyłącznie Microsoft Internet Explorer 5.0 lub nowszy jest w
stanie w pełni poprawnie zinterpretować ten format.
To tylko niektóre z informacji jakie możesz znaleźć na stronach eBiz,
http://www.ebiz.z.pl.
eBiz (http://www.ebiz.z.pl) to serwis informacyjny poswiecony szeroko
pojetej teleinformatyce - biznesowym zastosowaniom Internetu,
systemom wspomagania zarzadzania ERP/MRP/CRM/syst. logistycznym
itd., knowledge management, polaczeniu informatyki i telekomunikacji itp.
W serwisie publikowane sa newsy, artykuly, analizy i raporty dot.
glownie polskiego rynku teleinformatyki.
Pozdrawiam,
Maciej Janiec
mjan@kr.onet.pl
http://www.ebiz.z.pl (eBiz)
tel. +48 601 41-33-83
Jaki webowy Open Source CRM na dziś najbardziej lubicie, uznajecie za
najlepszy?
Czytam o Sugar (duża przewaga w googlach), Anteil, XRMS, vTiger.
Ciekawy z opisów wydał mi się ERP5 (Python, Zope)
Istotne dla mnie akcenty:
a) z podziałem na PHP i inne technologie
b) polska ścieżka językowa
c) sensowny projekt (koncepcja) i jakośc kodu
d) trwały udział w rynku.
e) integracja i produktami innymi lub dobre perspektywy integracji
f) kontakty, zdarzenia, kalendarz
g) ciekawe nowe świeże idee
"Konrad Brywczyński" <b@waw.pdi.netwrote in message A zastanawiałeś się, co będzie, kiedy będiesz szukał pracy i może ktoś
z tej grupy będzie mógł Cię zatrudić, ale machnie ręką, bo stwierdzi,
że olewasz zdanie klientów i możesz mu tylko narobić szkód i generować
straty w postaci utraty zaufania i wierności tychże? Pomyśl o tym.
Najbardziej obecnie propagowana koncepcja marketingowa to CRM, czyli
zarządzanie stosunkami z klientem. Marketing nie polega na wydymaniu
klienta i jednorazowym zgarnięciu kasy. Teraz w klienta się inwestuje
jeszcze zanim 5gr nam zapłaci. A jak nie skorzysta sam, to może poleci
znajomym i rodzinie. A jak się zniechęci, to Cię obsmaruje przed całym
tłumem ludzi. Powtórzę: sukces buduje się na rozpoznaniu potrzeb
(Manifest Cluetrain: "Rynki są rozmową"). Ty dobrze zacząłeś, ale
wykonanie było już takie, jak to zwykle u nas - na początek piękne
wizje, obietnice, a na koniec: "Nie podoba się, to się bujaj..."
Pięknie powiedziane... Trafiłeś w tzw. 10-tkę.
Witam,
Sprzedaję nieco na Allegro, mniej poza. Do tej pory wystarczał mi akrkusz
kalkulacyjny do prowadzenia sobie sprzedaży. Może od razu napiszę, że
sprzedaję także poza Allegro nie po to, aby na chama omijać prowizję, po
prostu generalnie towar i usługi mam w ofercie nie tylko na Allegro, ale
tylko zdalnie (nie mam sklepu).
W arkuszu notowałem sobie: datę sprzedaży, nazwę użytkownika Allegro (jeśli
jest), formę płatności, adres do wysyłki, czy otrzymałem komentarz, uwagi.
Do tego kolumny finansowe: cena sprzedaży, policzony koszt wysyłki, cena
wysyłki na poczcie, opcjonalne upusty, prowizja na Allegro, cena zakupu
towaru. Arkusze prowadziłem miesięcznie, co miesiąc robiłem podsumowanie
ilości sprzedanych sztuk, obrotu. Dodatkowo za zaliczeniem: kiedy nastąpiła
wpłata oraz opcja czy otyrzymałem już za tą trasakcję komentarz.
Przymierzam się do wprowadzenia do tego systemu osoby z zewnątrz, dlatego
plik arkusza kalkulacyjnego już nie wystarczy. I tutaj zwracam się o pomoc
do sprzedających na grupie: jak prowadzicie sprzedaż, jeśli zmiany może
wprowadzać więcej osób? Jak widać z powyższego, rozwiązanie allegrowskie,
czyli menadżer sprzedaży, odpada, bo sprzedaż nie jest tylko na Allegro. Z
tego samego powodu odpadają (chyba?) menedżery sprzedaży oferowane na
aukcjach.
Na razie mam dwie koncepcje:
- Uruchomienie odpowiednika CRM, czyli Customer Relationship Management.
Niektóre systemy CRM mają opcję handlową, ale pod kątem dostaw, zamówień,
magazynów i sprzedaży hurtowej, nie detalicznej. Czyli przydałby mi się
taki CRM dla handlu detalicznego, gdzie byliby klienci, magazyn,
zamówienie. Coś niezbyt skomplikowanego, gdzie w uwagach bym sobie notował,
czy otrzymałem komentarz. Czy ktoś może zetknął się z czymś podobnym, lub
może używa? Może być po polsku lub angielsku.
- Metoda tymczasowa, acz prosta i skuteczna: przeniesienie mojego arkusza
do arkuszy internetowych, jak np. www.spreadsheets.google.com Wydaje się on
być bardzo funkcjonalny, jednak toporność rozwiązania pozostaje.
Raczej odpada program finansowo-księgowo-magazynowy, gdyż nie lubię tych
rachunkowych aplikacji. Chyba, że jest coś przyjaznego użytkownikowi na
rynku?
Wiele firm na świecie i w kraju zajmuje się takim handlem, więc pewnie są i
rozwiązania dla nich przygotowane. Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Bestseller
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=53353