logo
 Pokrewne renessmeKoncepcja uzbrojenia wojsk lądowychKoncepcje przywództwa cenowego w oligopolukoncepcja społeczeństwa ryzyka BeckKoncepcja funkcjonowania i rozwoju przedszkolaKoncepcja osobowości H.J. Eysenckakoncepcja ‼ikonografii kulturowej” gottmanaKoncepcje marketingu usługKoncepcja trzeciej drogiKoncepcje socjologiczne przestępczościkoncepcja człowieka w pedagogice
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dudi.pev.pl
  • renessme



    W gminie Pobiedziska wkrótce powstanie nowy szlak kajakowy. Już w tym roku zostanie on częściowo oddany turystom. Na trasie zostaną zorganizowane miejsca przepraw i pomosty, które umożliwią spływ na długości 13 kilometrów. Nowy szlak ma służyć nie tylko mieszkańcom gminy, ale także wypoczywającym w Puszczy Zielonce poznaniakom.

    – Pierwsze próby budowy szlaku kajakowego podjęliśmy już w 2000 roku – zapewnia Ireneusz Antkowiak, zastępca burmistrza Pobiedzisk. – Udało nam się połączyć trzy jeziora, ale długość tego fragmentu okazała się niewstraczająca dla turystów. Potrzeba było więcej pieniędzy, których niestety nie udało się zdobyć. Teraz temat wraca i ma szansę na realizację w znacznie szerszym zakresie – zapewnia Antkowiak.

    Budowa szlaku i konserwacja miejsc przepraw ma się rozpocząć już na wiosnę. W sumie połączy on „rynnę” zbiorników wodnych od Jeziora Biezdruchowskiego w Pobiedziskach, do Jeziora Stęszewskiego w Tucznie. Dla turystów udostępnione zostaną pomosty i biwaki, trasa będzie szczegółowo oznakowana, a na końcu czekać będzie przystań z restauracją. W przyszłym roku na jeziorze Biezdruchowo planowana jest także budowa wypożyczalni kajaków. Celem całości jest zorganizowanie alternatywy dla wypoczywających w Puszczy Zielonce turystów.

    – Chcemy, żeby Puszcza Zielonka kojarzyła się nie tylko z wycieczkami rowerowymi – przekonuje Dawid Muliński, koordynator projektu. – Jak szlak zostanie zorganizowany, to turyści będą mieli kolejny powód, żeby odwiedzać gminę Pobiedziska  – podkreśla pracownik gminy.

    Cały projekt ma kosztować 877 tysięcy złotych, ale tylko część kosztów pokryje gmina. Ponad pół miliona złotych będzie pochodzić z funduszy europejskich, otrzymanych z Urzędu Marszałkowskiego. Piecze nad projektem sprawuje Związek Międzygminny „Puszcza Zielonka”.

    Jak twierdzą pomysłodawcy, budowy szlaku kajakowego wpisuje się w szerszą koncepcję turystyczną dla obszaru gminy Pobiedziska. Wypoczywające na spływie, zorganizowane grupy turystów, będą mogły na przykład przenocować lub rozpalić ognisko w leżącej na granicy Puszczy Zielonki stanicy harcerskiej.

    Głos Wielkopolski

    No czas najwyższy, mam nadzieję, że to nie tylko propaganda, tylko, że w końcu zaczną się jakieś realne prace w tym kierunku. Chociaż artykuł ciut nierzetelny - np. stanicy harcerskiej w Stęszewku już od paru ładnych lat nie ma (notabene miały być tak jakieś mieszkania socjalne, ale obiekt wygląda na opuszczony, ktoś się orientuje co i jak?)

    pozdr.



    Załaczam fragment pisma wysłanego do szefa, a dotyczącego Lean:
    "Wdrażanie LEAN
    Koncepcja LEAN jest poszukiwaniem przez firmę rozwiązań poprawiających efektywność. Nie wiem jakie sygnały i raporty płyną do firmy, ale my od pracowników otrzymujemy sygnały niepochlebne. Część z tych zarzutów w kierunku tego programu jest spowodowana lękami pracowników przed nowym. I to jest normalne i nie warto się nimi zajmować. Czy koncepcja LEAN jest w Statoil Poland wprowadzana zgodnie z najlepszymi praktykami benchmarkingu, nie wiem? Nie jest naszą rolą to oceniać. Kiedy słucham jednak rozmowy Pana z kierownikiem stacji Warszawa ... (na ostatnim posiedzeniu komisji Socjalnej), który mówi, że po wprawadzeniu LEAN jego praca jest łatwiejsza, mam wrażenie, że firma nie posiada całej wiedzy o sytuacjach na stacji. Po zmianie zasad zamawiania towarów często zdarza się, że w placówkach występują braki. Takie posunięcia powodują wymierne straty i kto jest za to odpowiedzialny? Myślę, aby zminimalizować te straty firma zwiększy presję na sprzedawców aby oni poprawiali sprzedaż, ale najpierw wytrąciło im się argumenty z ręki (braki w towarze). Komfort pracy sprzedsawcy stojącego naprzeciw rozsierdzonego klienta, który nie znalazł poszukiwanego produktu jest mało sympatyczny. Nie mówiąc już o stratach jakie ponosi firma i wizerunek jej marki. Następną kwestią jest jakość środków, które firma centralnie zaleciła stosować. Szkoda, że nikt z decydemtów nie zdobył się na rozmowę z ludźmi, którzy to stosują. Ich opinia o jakości tych produktów nie zostawia na nich suchej nitki. Podkreślają, że ich żenująca skuteczność wydłuża ich pracę i nie przynosi zadowalających efektów.
    Lean oznacza smukły, szczupły, chudy i w odniesieniu do stacji ma to spowodować bardziej mobilną załogę, która sprawniej funkcjonuje i dzięki temu ma lepsze wyniki. Ten przekaz kłóci się jednak z informacją o rozrośnięciu kadry dyrektorskiej o jeszce dwóch zastępców AM. Kierownikom tłumaczy się, że wykonując wspomaganie na kasie podnoszą swoją wiedzę o rzeczywistych warunkach pracy, pomagają w obsłudze klienta, powodują oszczędności przez ograniczanie etatów. "



    Zamieszczam poniżej informację o manifestacji i jej powodach.
    Szeroko pojęta sfera budżetowa z Nysy również powinna się zorganizować, w trosce o bezpieczeństwo państwa i jego obywateli oraz poziom funkcjonowania urzędów i służb państwowych. Mam kontakt z organizatorami. Manifestacja ma charakter otwarty.
    Piszcie na forum czy są chętni do wyjazdu. Jeżeli jest duże zainteresowanie zorganizujemy się za pośrednictwem forum i zamówimy autokary.


    KOMUNIKAT

    Warszawa 10 września 2010r.

    Niżej podpisane związki zawodowe w dniu dzisiejszym postanowiły przystąpić do wspólnej manifestacji, która odbędzie się 22 września 2010 roku (środa) w Warszawie od godz. 12.00.
    Protest jest spowodowany brakiem reakcji Rządu na wcześniejsze wystąpienia związków zawodowych w sprawach dotyczących bezpośrednio funkcjonariuszy i pracowników administracji państwowej, a w szczególności:
    - braku wzrostu wynagrodzeń na lata 2011 i dalsze dla całej sfery budżetowej,
    - braku koncepcji funkcjonowania służb państwowych,
    - braku koncepcji rozwiązania najważniejszych spraw pracowniczych (tak funkcjonariuszy, jak pracowników), w tym rekompensat za przepracowane nadgodziny, poprawy warunków pracy (służby), poprawy bezpieczeństwa prawnego wobec podejmowanych działań,
    - braku rekompensat za dodatkowe zadania nakładane ustawowo,
    - redukcji zatrudnienia minimum o 10% bez merytorycznego uzasadnienia,
    - naruszaniu praw o charakterze socjalnym poprzez nieuzasadnione wstrzymywanie ich wypłat,
    - projektów (pomysłów) ograniczających prawa pracownicze i funkcjonariuszy w szerokim wymiarze, w tym praw socjalnych, medycznych oraz prawa do godnego wynagrodzenia,
    - braku faktycznych rozmów w ramach dialogu społecznego na temat sytuacji państwowej sfery budżetowej.

    Związki Zawodowe przypominają, że są prawnymi przedstawicielami funkcjonariuszy i pracowników, którzy w swoich zadaniach mają bronić życia i mienia obywateli, jak również przysparzać dochodów budżetowi państwa poprzez nadzór oraz kontrolę wpływów podatków i danin, a także ich egzekucji.
    Związki zawodowe nie zgadzają się na przenoszenie kosztów trudnej sytuacji finansowej budżetu państwa na pracowników i funkcjonariuszy państwowej sfery budżetowej. Nie istnieją przesłanki, które pozwoliłyby stwierdzić, że obecny Rząd lub poszczególni ministrowie chcą prowadzić konstruktywne rozmowy ze związkami zawodowymi na temat aktualnej sytuacji w państwowej sferze budżetowej i jej przyszłości.
    Na podstawie projektów rządowych aktów prawnych przedstawianych przez media należy przyjąć, że przedstawiciele Rządu stracili poczucie racjonalnego traktowania państwowej sfery budżetowej, uznając związaną z nią sferę wydatków, jako łatwy element znajdowania oszczędności.
    Wobec powyższego Związki Zawodowe sfery budżetowej postanawiają:
    - Wystosować petycje do Parlamentu RP, Prezesa Rady Ministrów oraz Ministra Finansów z określonymi żądaniami.
    - Podjąć dalsze wspólne działania o charakterze protestacyjnym.

    W tym celu powołuje się Zespół Koordynacyjny Związków Zawodowych państwowej sfery budżetowej.
    Ustala się spotkanie podsumowujące manifestację oraz skutki jej przeprowadzenia na początku października br.


    Niezależny Samorządny Związek Zawodowy Policjantów
    Sekcja Krajowa Pracowników Skarbowych NSZZ „Solidarność”
    Związek Zawodowy Strażaków „Florian”
    Związek Zawodowy Pracowników Egzekucji Administracyjnej
    Federacja Związków Zawodowych Pracowników Skarbowych
    Sekcja Branżowa NSZZ „Solidarność” Pracowników Administracji Państwowej i Urzędów Centralnych
    Niezależny Samorządny Związek Zawodowy Funkcjonariuszy Straży Granicznej
    Niezależny Samorządny Związek Zawodowy Funkcjonariuszy i Pracowników Więziennictwa
    Niezależny Samorządny Związek Zawodowy Pracowników Pożarnictwa
    Związek Zawodowy Pracowników Cywilnych MSWiA
    Niezależny Samorządny Związek Zawodowy Pracowników Policji
    Związek Zawodowy Pracowników Policji
    Krajowa Sekcja Pożarnictwa NSZZ „Solidarność”



    // edycja capslocka



    Dla porównania ogłoszenie o konkursie na dyrektora IS w Bydgoszczy.

    __________________________________________________ __________________

    MINISTER FINANSÓW
    ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy


    Do konkursu mogą przystąpić:
    pracownicy urzędów i organów podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów
    publicznych, którzy posiadają wyłącznie obywatelstwo polskie, wyższe wykształcenie
    magisterskie prawnicze, ekonomiczne lub inne uzupełnione studiami podyplomowymi
    prawniczymi lub ekonomicznymi oraz co najmniej czteroletni staż pracy w tych urzędach
    i organach.

    Zakres wiedzy zawodowej niezbędnej na dane stanowisko obejmuje wybrane zagadnienia:
    - prawa podatkowego,
    - egzekucji administracyjnej,
    - prawa karnego skarbowego,
    - prawa administracyjnego,
    - prawa konstytucyjnego,
    - finansów publicznych,
    - organizacji i zarządzania w skarbowości.

    Konkurs przeprowadzany jest w formie egzaminu składającego się z dwóch części:
    1. pisemnej – w formie:
    a) testu zawodowego - obejmującego ww. zakres wiedzy,
    b) zadań sytuacyjnych – obejmujących zagadnienia prawa podatkowego,
    2. ustnej – w trakcie której ocenie podlegają zdolności organizatorskie oraz predyspozycje do
    kierowania zespołami pracowniczymi.

    Zainteresowane osoby obowiązane są do złożenia:
    1. zgłoszenia do konkursu,
    2. zaświadczenia o aktualnym zatrudnieniu w urzędzie albo organie podległym
    ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych,
    3. odpisów świadectw pracy,
    4. odpisów dokumentów określających poziom i kierunek wykształcenia,
    5. oświadczenia o posiadaniu wyłącznie obywatelstwa polskiego,
    6. oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów
    rekrutacji.

    Ponadto wskazane jest złożenie przez zainteresowane osoby:
    1. kwestionariusza osobowego, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia
    Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu
    prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych
    ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz.U.
    z 1996 r. Nr 62, poz. 286 z późn. zm.),
    2. oświadczenia o niekaraniu zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem
    środkami publicznymi,
    3. pisemnej zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego na podstawie
    przepisów ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U.
    z 2005 r. Nr 196, poz. 1631 z późn. zm.) lub potwierdzonej notarialnie za zgodność
    z oryginałem kopii posiadanego poświadczenia bezpieczeństwa,
    4. posiadanych ocen dotychczasowej pracy,
    5. syntetycznego opracowania (w formie pisemnej w rozmiarze do 5 stron formatu A-4)
    planu zamierzonych działań na stanowisku dyrektora izby skarbowej i sposobu jego
    realizacji, uwzględniającego:
    - zidentyfikowany problem (np. co zmienić, z czego zrezygnować),
    - koncepcje rozwiązania problemu,
    - etapy działań i ryzyka z tym związane,
    - oczekiwany rezultat i sposoby jego zmierzenia,
    - docelowy termin realizacji.

    Oceny i sporządzone opracowanie będą elementem rozmowy kwalifikacyjnej w zakresie
    oceny zdolności organizatorskich oraz predyspozycji do kierowania zespołami
    pracowniczymi.

    Zgłoszenie do konkursu wraz z kompletem wymaganych dokumentów należy złożyć
    w Ministerstwie Finansów w pok. 4322 lub przesłać przesyłką pocztową poleconą
    w terminie 14 dni od dnia opublikowania ogłoszenia na stronie internetowej urzędu
    obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych, tj. do dnia
    28 września 2007 r. (w przypadku nadania w placówce pocztowej, decyduje data stempla
    pocztowego) z dopiskiem „Konkurs na stanowisko dyrektora Izby Skarbowej
    w Bydgoszczy”, na adres:
    Ministerstwo Finansów
    Departament Administracji Podatkowej
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa
    Uczestnicy konkursu dopuszczeni do wzięcia udziału w konkursie zostaną pisemnie
    zawiadomieni o terminie i miejscu konkursu.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl