logo
 Pokrewne renessmekorek wlewu gazu holenderskikorek do łączenia terakoty i parkietukorek kontrolny poziomi olejuKorek wlewu oleju renaultkorek wlewu oleju CA18DETkorek na ścianę gdzie kupićkorek spustowy oleju FabiaKorek w zbiorniczku wyrównawczym Lanoskorek Katowice KrakówKorek automatyczny do wanny
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • slowacja.opx.pl
  • renessme


    Jeśli powstanie i będzie trochę zbędnego grosza, to czemu nie! Sam jestem ciekawy wykresu!

    Pytacie o plany! Narazie nie ma planów! W poniedziałek auto zobaczą mechanicy i będe chciał sprawdzić bardzo dokładnie, czy jest coś do wymiany, by uniknąć w przyszłości jakiś nieciekawych akcji! Następnie zakładam normalne seryjne tylne lamp i na klape znaczek SiR, który za jakiś czas przyjdzie od AdamaR! Potem w jakąś ładną sobotę wypucuje silnik, by założyc skarpety i korek na chłodnicę Spoona! Środek podoba mi się i nic w nim nie będe zmieniał, tylko jak potem dojdzie trochę kasy to zwrócę się do Patiego po gałkę Spoona i wszystko! Inne pragnienia są, ale szkoda mi kasy wywalać!




    Hej kolego - a jaki miałeś płyn chłodniczy - bo chyba nie wodę w układzie... płyn chłodniczy idzie wyczuć od razu - ma inny kolor na ogół niż woda - zielony/niebieski/czasami różowy i konsystencja jest taka specyficzna... ja dzisiaj zauważyłem przy okazji wymiany węży chłodnicy, że też mi tam popuszczał ale to wina opaski - dokręciłem i gra

    Całą zimę stało auto pod chatą to woda nie była na 100 %, płyn był w sumie bezbarwny i śmierdział też troszkę inaczej niż petrygo.Auto mam przytargane z włoch to może był jakiś ichniejszy specyfik. Chłodnica jest troszkę zakamieniona to widać nawet po odkręceniu korka. Wleję jakiegoś kamiksa, wypłuczę i na koniec zaleję petrygo i powinno być git



    Co do korka w bloku to jest takowy tylko skoro był zalany wodą to nie ryzykował bym odkrecania
    po drugie korek powinienbyć w chlodnicy po lewej stronie na dole stojac przodem do maski
    ale dostep do niego tez jest kiepski
    najlepiej zdejmij wąz dolny od chłodnicy i jeden od nagrzewnicy i przedmuchaj powietrzem powinno więcej zleciec
    a co do płynu to polecam PRESTONE Koncentrat użuwam go juz od kilku lat w różnych samochodach i jestt OK ma dobrą temp wrzenia i jest też super na niskie temp

    no



    Kupilem 3 "Kamicony" do chlodnicy i jakis niemiecki specyfik do odkamienienia calego ukladu...jak tylko to zrobie to opisze spostrzezenia.
    A teraz pytanie do tych ktorzy maja XJ-oty z cisnieniowym ukladem:
    Czy na rozgrzanym silniku po zgaszeniu dos ie u Was odkrecic korek od zbiorniczka wyrownawczego? Jesli tak to ile to zajmuje i co sie dzieje z plynem w zbiorniczku?




    autko w 2,5 roku zrobiło 100 000 km i tyle ....
    hmmm, mój WJ zrobił 80 tys. w rok i z tego co udało mi się znaleźć w papierach, to tylko coś w tylnym dyfrze było robione (nie wiadomo niestety co dokładnie). Brak jakichkolwiek śladów innych napraw Pomijając modyfikacje (o których podjęcie trudno winić jeepa, jedynie mnie ), to do wymiany przed dokulaniem się do 100 tys. poszły przednie klocki hamulcowe i amortyzatory. A, i jeszcze korek chłodnicy. I to byłoby na tyle
    Z rzeczy do wymiany teraz przy 110 tys. to końcówki drążków kierowniczych i uszczelniacz wyjścia reduktora.

    Więc chyba jednak jakoś tych aut spada, co wydawało się niemożliwe



    Chłodnica lub wiskoza padnięta. Do tego możliwe, że termostat padł no i korek chłodnicy też musi działać, tzn trzymać ciśnienie.
    Czy wentylator elektryczny działa ? Powinien załączać się przy 106C. I przede wszystkim nie lej czystej wody tylko płyn ! Ma temperaturę wrzenia wyższą niż woda !




    to zależy od chłodnicy w niektórych jest ten korek i lubi sie zapychać w innych wcale go nie ma i trzeba ściągać wąż, a tak po za tym to autor pyta o spust z bloku silnika,

    rzeczywiście, przepraszam mój błąd - banghead powrót do pierwszej klasy (nauka czytania)
    ale sprawdziłem i spust płynu chłodniczego (nie z bloku ) - jeśli kogoś by to interesowało - znajduje się tak jak napisałem stojąc przodem do samochodu z prawej strony podstawy chłodnicy od strony silnika (nie od przodu)
    Pozdrawiam Forumowiczów



    100tyś spokojnie ale pompy nie padaja tak sobie , sprawdź czy to napewno ona wyje . to raz . dwa przed wymianą należy wymontować i dokładnie wypłukać zbiorniczek gdyż w jego dnie jest filtr który zatrzymuje opiłki , padająca pompa potrafi dostarczyć tam prawdziwy korek z opiłków . Trzeba także sprawdzić chłodnicę czy nie jest zagięta i wszytkie węże . ponadto trzeba sprawdzić regulator ciśnienia w przekładni kierowniczej czy nie trzyma zbyt wysokiego ciśnienia .



    sprawdz czy chlodnica Ci sie robi ciepła... jak nie termostat. jesli silnik jest zimny w zbiorniczku powinno byc płynu minimum. Jesli płyn jest ciepły po jeździe nie odkrecac korka odrazu cały tylko stopniowo. Wiadomo że rozgrzana ciecz paruje i wytwarza sie cisnienie i roznica cisnien wywali płyn do góry. Jesli ubyło Ci płynu znaczy sie że albo układ jest nieszczelny albo uszczelka pod głowicą. Sprawdz jeszcze korek od zbiorniczka wyrónawczego. Moze jest zaszczelny? Wentylator Ci sie włącza? Jak nie sprawdz bezpiecznik pierwszy od lewej albo drugi na górze. Jesli jest cały wyjmij wtyczke z włącznika wentylatora i zrób zwore we wtyczce? Jak wentylator sie włączy to prawdopodobnie masz zwalony włącznik wentylatora



    Witam.
    Mam maly problemik z ukladem chlodzenia poniewaz gdy przejade ok.20km to gorny waz laczacy silnik z chlodnica jest twardy tak jakby byl zapowietrzony i co jakis czas musze dolewac plyn chlodniczy bo ciagle mi ubywa mala ilosc. Gdy go odpowietrze otwierajac korek wlewu plynu to jest dobrze przez jakis czas. Nie wiem czy tak powinno byc czy nie. Dodam jeszcze ze jak juz jest bardzo zapowietrzony to nie dziala mi ogrzewanie w samochodzie. Prosze o pomoc .
    Pozdrawiam.



    BRONX przyjezdzasz pod dom po pracy czy po przejazdzce ootwierasz maske odkręcasz korek od zbiornika w ktorym sie znajduje płyn do chłodnic owszem bedzie od ciepły jak zrobisz to po woli to nic sie nie stanie i wkladasz tam terometr jak robiles inaczej albo cos ci sie stało to podziwiam.. ale pewnie ktoś ci tak powiedział i powtarzasz.....




    robilem bo mialem zepsuty wskaznik temp. i tam go naprawialem i po tem trzeba sprawdzic czy wszystko sie zgadza ;]



    Termostat wywaliłem już jaki? czas temu - rzeczywi?cie sie zablokował (co? pękło i stał po skosie) Uszczelkę wymieniłem bo wła?nie podejżewałem j? o powodowanie przegrzewania
    Wył?cznik wentylatora chłodnicy wymieniony na nowy - To jesieni?.....
    potem zaczeły się mrozy i było ok
    ale teraz mimo że jeszcze za ciepło nie jest zaczyna sie przegrzewanie w korkach.. strach pomy?leć co będzie przy dodatnich temperaturach
    BTW
    zauważyłem że mam w korku zbiorniczka wywiercon? dziurkę - przez poprzedniego wła?ciciela jeszcze.... Hmm chyba jej tam być nie powinno ???? alr to chyba nie jest przyczyna - w końcu na pocz?tku nawet przy +30 sie nie przegrzewał....
    Dodatkowe halogeny chyba też nie przesłaniaj? na tyle kratki żeby spowodować teki efekt


    A i jeszcze jedno - nawet przy przegrzanym silniku mam w ?rodku symboliczne grzanie.....



    Ja mam co prawda 2,5 TDi, u mnie wskazówka osiąga "położenie robocze" po 5 km jazdy (mieszkam w mieście, czasem stoję w korku, czasem nie):-) niezależnie od temperatury zewnętrznej. Temperatura optymalna silnika jest wtedy gdy wskazówka jest w połowie skali ew. kapkę wyżej/nizej. Uszelniałeś chłodnice jakimś "siuwaksem" ??? Czasem to ma znaczenie (zacinający się termostat)
    Pio



    Koledzy Pomocy!

    Jak było to na forum to z góry przepraszam i poproszę o linka, ale jak szukałem to zawsze znajduję coś podobnego, a konkretu np.gdzie ten czujnik i jak go naprawić ciężko się doszukać.

    Zaczęło się od tego że zwariował wskaźnik temperatury w konsoli i latał jak oszalały,
    a przypadło to na dzień gdzie musiałem stać w korku i skończyło się to tak ze nie załączył się wentylator, i rozwaliło trójnik przy parowniku więc wywaliło cały płyn z chłodnicy.

    Pogrzebałem trochę i poprzeczyszczałem styki i wskaźnik temp. w konsoli działa wygląda że dobrze
    - ale jak go sprawdzić czy działa dobrze?
    - Bo nie załącza się wentylator chłodnicy nawet powyżej kreski 100st.
    - dodatkowo od jakiegoś czasu na zimny silniku pali na dotyk, natomiast jak ciepły
    tylko z gazu
    - i nie działa obrotomierz, tzn. czasem drygnie, wskoczy na 3000rpm pomacha mi i pada.

    Po przeczytaniu kilku postów sądzę ze problem odpalania leży mocno po stronie któregoś czujnika temp. Proszę was drodzy koledzy o pomoc jak je wszystkie posprawdzać,
    i co z tym obrotomierzem, bo skoro drygnie raz na jakiś czas to chyba nie urwana linka?

    Mercedes 190E 2.0L benzyna+gaz rocznik 1991 wersja sportline




    Witam!

    Podjąłem decyzję o wymianie pompy wody w swoim MB (1988 rok 2.0 benzyna bez LPG).

    Znalazłem u nas w Rybniku takie coś:

    http://moto.allegro.pl/it...mocja_nowa.html

    Firma (pisze tak jak usłyszałem przez telefon) AGAPE produkt.

    Macie jakieś doświadczenia z tym producentem? Będzie to warte czegokolwiek?

    Po tej informacji wstrzymałem się z zakupem i zainwestowałem w nowy czujnik włączania wentylatora (ten który przy mniejszej temp. uruchamia wentylator).

    Po rozmowach z mechanikami z okolicy wyszło im iż pompa ma już za małą wydajność i stąd moje problemy z przyśpieszoną szybkością podnoszenia temp. w korku.

    Dla waszej informacji dodam iż wymieniłem chłodnicę, termostat, kilka razy przepłukałem układ i jeżdżę na płynie nie na wodzie.

    Podczas jazdy wszystko w normie (wskazówka na górnym brzuszku ósemki), po otwarciu termostatu widać jak temp. minimalnie opada. Jedyne uwagi to gdy silnik ma normalną temp. pracy to w korku po około 6-8 minutach wskazówka jest już ponad kreską i uruchamia się wentylator (wszystko w temp. pomiędzy 22-30 stopni).

    Na forum wyczytałem jeszcze historię, że podczas pracy silnika otwieramy delikatnie korek od zbiorniczka płynu, a druga osoba dodaje gazu. Wtedy to ma pojawić się w zbiorniczku mały wir, ja czegoś takiego u siebie nie widzę natomiast podczas dodawania gazu poziom płynu minimalnie się obniża by po odpuszczeniu wrócić do normalnego stanu.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl