- We Wrocławiu jest wiele zabrukowanych torowisk, np. na ul. Grodzkiej i na
Nowym Świecie, ale nigdzie nie wystąpił taki problem.
Na Nowym Świecie z tego co pamiętam tez było pozapadane i też było
naprawiane.
To raczej wynik niechlujstwa wykonawcy. Na pl. Grunwaldzkim zaprojektowano
kostkę, bo taki był wymóg konserwatora zabytków.
Trochę bez sensu, zdecydowanie w dużo bardziej zabytkowym miejscu na ul. Św.
Jadwigi i Grodzkiej położono (i bardzo dobrze) płyte węgierską we wzorek
imitujący kostkę brukową, ładnie-zabytkowo wygląda i nie ma problemów z tym.
Na pl. Grunwaldzkim ja zabytków nie widze, a tam gdzie nie ma zwrotnic,
krzyżaków itp też by mogła być.
PS Podobną sprawę można zauważyć na pl. Powstańców Wlk. przy rozjeździe w
kierunku Chrobrego/Pl. Staszica 1/7/8/21/132/144
Mnie wkurza, że na Wielkopolskim chodnik jest strasznie nierówny, idzie sie
po kamieniach i błocie.
WIOSNA! Pomalujmy Gorzow resztakami farb z piwn.
Psy szczekaja (syfiarska ) karawana idzie dalej .
Kto dominuje w Gorzowie ,czy potomkowie osadników organizujacych władzę w
miescie czy tez potomkowie tych co dmuchali na zarówke by ja zgasic , a klatka
schodowa kojarzyła sie z królikami bo w kurnych chatach klatek nie było.
Przyjedz zobacz jak wygladaja ulice ,przystanki ,tramwaje, autobusy ,
sprzedawczynie , Rada Miasta , Sejmik Województwa , Powiatu .
Wszystko to osiedleńcy ze wschodniej Polski tzw . Kargule i Pawlaki. To juz
trzecie pokolenie rośnie jak syfili tak syfią nadal. Słyszałes o jakiś
kłótniach miedzy Sierakowem , a Międzychodem (wielkopolska )? Słyszałeś miedzy
Gorzowem, a Zieloną ( ziemie wyzyskane)?.
Wszystko jasne ?
Co do "gnojku" to przewaga była na kresach tu zawsze był bruk ,kostka brukowa,
asfalt. Tak co , przylgneło wschodnie słownictwo, przylgneło
Nowa fabryka kostki brukowej Jadar
FABRYKA
PL - 62 800 KALISZ
ul. Wrocławska 190
tel. 062 / 753 35 55
fax 062 / 753 35 56
e-mail: kal@jadar.pl
Fabryka jest w trakcie budowy. Dzięki tej budowie na terenach wykupionych od
kaliskiej "Agromy" powstaje jedna z najnowocześniejszych fabryk kostki brukowej
w Polsce. Na uwagę zasługuje estetyka wykonania budynku produkcyjno - biurowego.
oraz terenu okalającego fabrykę , łącznie z chodnikami na zewnątrz zakładu.
Ponadto do momentu rozpoczęcia produkcji na terenach fabryki obecnie
funkcjonuje Skład Fabryczny Przedsiębiorstwa JADAR w Kaliszu. Jest to najdalej
na zachód wysunięty punkt sprzedaży należący do Przedsiębiorstwa JADAR. Ułatwi
to klientom z regionu wielkopolski, zapoznanie się z ofertą Jadaru oraz będzie
ciekawą alternatywą przy dokonywaniu zakupu.
www.jadar.pl/nawigator/frameset.html
kalisz2004 napisał:
> FABRYKA
> PL - 62 800 KALISZ
> ul. Wrocławska 190
> tel. 062 / 753 35 55
> fax 062 / 753 35 56
> e-mail: kal@jadar.pl
>
> Fabryka jest w trakcie budowy. Dzięki tej budowie na terenach wykupionych od
> kaliskiej "Agromy" powstaje jedna z najnowocześniejszych fabryk kostki
brukowej
>
> w Polsce. Na uwagę zasługuje estetyka wykonania budynku produkcyjno -
biurowego
> .
> oraz terenu okalającego fabrykę , łącznie z chodnikami na zewnątrz zakładu.
>
> Ponadto do momentu rozpoczęcia produkcji na terenach fabryki obecnie
> funkcjonuje Skład Fabryczny Przedsiębiorstwa JADAR w Kaliszu. Jest to
najdalej
> na zachód wysunięty punkt sprzedaży należący do Przedsiębiorstwa JADAR.
Ułatwi
> to klientom z regionu wielkopolski, zapoznanie się z ofertą Jadaru oraz
będzie
> ciekawą alternatywą przy dokonywaniu zakupu.
>
> www.jadar.pl/nawigator/frameset.html
Tym razem bardzo poważnie . Jadar już produkuje. Niesamowicie elgancko wygląda
juz teren fabryki. Jadąc od Ostrowa trudno nie zauważyć. Oby takich inwestycji
więcej. Zapraszamy inwestorów. Jak ktoś szuka pracy nie tam wstąpi, może sie
uda.
kredyt dla nowopowstalege przedsiebiorstwa
DROGI PANIE DARKU! starm sie o przyznanie srodkow z urzedu pracy na
rozpoczecie dzialalnosci handlowo-uslugowej( ukladanie kostki brukowej oraz
jej sprzedaz ,plytek ceramicznych!).chcialabym sie dowiedziec czy sa jakies
szanse na dodatkowa pozyczke ze srodkow unijnych! jesli tak to gdzie moge
wystapic z wnioskem o takie dofinansowanie.Pochodze z wielkopolski, z bylego
wojewodztwa leszcynskiego.dziekuje za odpowiedz.
Użytkownik <alabas@go2.plnapisał
| Jeśli chcesz dokładniejszego opisu podaj więcej danych. Postaram się
| odpowiedzieć wszak jestem drogowcem :)
Możesz powiedzieć konkretnie ile ziemi należy wybrać pod chodnik, a ile pod
podjazd przy założeniu grubości kostki 6cm? Jaka powinna być miąższość
podkładu w obu przypadkach. Czy podkład trzeba mieszać z cementem? Czy
konieczne jest mechaniczne zagęszczanie podkładu w obu przypadkach? Jaki
materiał powinien być urzyty na podkład?
KIBIC
witam
więc liczmy :)
idąc od góry
kostka 6 cm (lub 8 lub 10)
podsypka piaskowa (lub cementowoi piaskowa w stosunku 1:4) - od 3 do 4 cm
(oczywiście tylko pod kostkę brukową betonową wibroprasowaną - pod kamienną od
5 do 6 )
pod chodnik warstwa odcinająca ze żwiru(piasku) lub pospółki 10 - 20 cm
grunt rodzimy
czyli około 30 cm.
jeśli chodnik ma być trwały warto sprawdzić jaka jest głębokość przemarzania
dla danego obszaru i warstwy konstrukcyjne wykonać na głębokośc przynajmniej 2
cm większą niż głębokość przemarzania. np. dla wielkopolski to około 44 cm
pod podjazd (zakładam samochody osobowe bo kostka 6 cm)
kostka
podsypka
podbudowa betonowa ( w zależności od powierzchni zdylatowana lub nie ) beton
Rm=5MPa lub B-7,5 około 10 - 15 cm
podsypka piaskowa j.w.
czyli około 40 cm
na taką głębokość należy wybrać grunt rodzimy, oczywiście można założyć że
podjazd lub chodnik ma być wyniesiony ponad grunt i wówczas wybieramy mniej
gruntu. Najlepiej byłoby gdyby grunt rodzimy można było zagęścić łatą
wibracyjną lub tzw. skoczkiem. Oczywiście trzeba ustawić opornik (obrzeże) żeby
nam nowa nawierzchnia nie "jeździła". Wykonaną nawierzchnię najlepiej wyrównać
i zagęścić płytą wibracyjną. I nie zapomnij o zamuleniu spoin pomiędzy
kostkami !!! piaskiem lub podsypką cementowo piaskową. Najprostszy sposób to
posypać nawierzchnię i zamiatać i zamiatać i zamiatać .... aż wszystkie
szczeliny zostaną wypełnione.
Miąższość gruntu rodzimego - współczynnik zagęszczenia 1,0 podobnie z warstwą
odcinającą. Nie jest konieczne mieszanie z cementem można wykonać na piasku
(ale na podjeździe radził bym jednak z cementem). Zagęszczenie mechaniczne jest
raczej potrzebne, z tym że nie mówimy o walcu ! wiele firm wynajmuje małe płyty
wibracyjne i skoczki.
Pozdrawiam
Mam nadzieję że pomogłem
Maciej "ALABASTER"
http://www.radiomerkury.pl/index.php?art=22301
dodano: 2007-08-14 20:44
Trasa na Rataje otwarta
Wszystko poszło zgodnie z planem - punktualnie o 18.00 w Poznaniu została
oficjalnie otwarta nowa trasa tramwajowa z Podgórnej do Jana Pawła II -
czyli trasa na Rataje. Biało-czerwoną wstęgę przeciął prezydent Ryszard
Grobelny, który poprowadził paradę tramwajów do ul. Kórnickiej powożąc
zabytkowym tramwajem konnym. Na zdjęciach udokumentowaliśmy pierwszy
przejazd tramwajów Mostem Rocha.
Kawałki wstążki powędrowały do szefów ZDM i MPK, trafiły też do rąk
poznaniaków, którzy tłumnie przyszli na uroczystość. Po poświęceniu
torowiska i pojazdów, tramwajowa kawalkada przy dźwiękach orkiestry
przejechała na ul. Podgórną. Tam powitał ją "poznański konduktor" czyli nasz
redakcyjny kolega Jacek Hałasik.
Wmurowano okolicznościowe kostki brukowe, była muzyka i tort dla
poznaniaków. Wieczorem nowowybudowaną trasą kursować będą tramwaje
turystyczne, od środy regularne kursy rozpoczną 5, 13 i 16.
Nowa linia tramwajowa oznacza utrudnienia dla kierowców. Tramwaj na całej
trasie będzie miał priorytet, a zamknięte dla ruchu kołowego zostaną ulice
Podgórna i Dowbora Muśnickiego - mówi miejski inżynier ruchu Jerzy Nawrocki.
Jak zapowiada MPK - pierwsze ewentualne korekty w rozkładzie jazdy i liczbie
linii tramwajowych obsługujących nową trasę nastąpią po około 3 miesiącach
obserwacji.
Trasa tramwajowa przez most św. Rocha liczy 1800 metrów, a jej budowa
kosztowała 150 mln złotych. To pierwsza od momentu oddania Pestki inwestycja
tramwajowa w stolicy Wielkopolski.
(+ dużo zdjęć na stronie)