"Pawel" <simon_@op.plwrote in message
gdzie dosten w w warszawie kolejki, elektryczne.
Interesuje mnie sklep i hurtowanie.
Wilcza 25, sklep "Loko-Model". Mniej wyspecjalizowane lub mające mniejszy
wybór sklepy znajdziesz np. w Galerii Mokotów, na Emilii Plater, na Bitwy
Warszawskiej (sklep pod nr 4).
Pozdrawiam
TK
Ewa W pisze:
No i bezpośrednio przed świętami okazało się, że padły nam lampki
choinkowe, a dziecko niepocieszone.
Szukam lampek koniecznie kolorowych, najlepiej żaróweczek, nie diod led.
W Media Markcie w Galerii Dominikańskiej nie znalazłam, osiedlowy sklep
z artykułami elektrycznymi nie posiada takowych. Poratujcie ludzie,
gdzie w okolicach Placu Grunwaldzkiego (Biskupina, Sępolna) znajdę lampki?
Castorama, Real, ale tam kolejki. Możesz też spróbować na targowisku
osiedlowym na Bartoszowicach.
Ewa
Szukam sklepu we Wrocławiu z kolejkami elektrycznymi (modele), wiem ze
dosc duzy w poblizu rynku po stronie wschodniej,
niestety nie znam ani adresu ani nazwy , kiedys w wakacje tam trafilem
przez przypadek, niestety mieszkam w
Gdansku a mam tam rodzinę ale oni sie nie znaja, bym wszystko zalatwl
via telefon oni by tylko odebrqali, moze
ktos pomoc ?
W okolicy rynku są dwa takie sklepy (o których ja wiem). Jeden jest na 2
piętrze w Kameleonie (na końcu po lewej stronie) . Drugi dużo lepiej
wyposażony chyba ale za to niemiłosiernie drogi jest przy ulicy Więziennej
21a (Galeria Italiana na skrzyżowaniu z Igielną) - Pullman Products Polska
Sp. z o.o. - Hobby Studio.
Poza tym są jeszcze:
Rekman, Fabryczna 14 www.rekman.com.pl
Więzienna 21a, Galeria Italiana www.mdrdirect.pl
AMC Tęczowa 83 www.amcwroclaw.pl/amc.swf
EMPEX SC Grabiszyńska 57
wielkopolskawschodnia napisał:
> A co to za kolejka była Ociąż–Kotowiecko? Napisz coś więcej.
Kolejka na lini zalozonej jeszcze prze Prusakow, odchodzila jadac z
ze stacji Ostrowo w lewo za folwarkiem Ociaz biegla przez Kurow,
Kotowiecko (wielki folwark) az do Kucharek ,gdzie prawie stykala sie
(droga oddziela) linia normalnotorowa z kolejka 750 mm Cukrowni
Repphanow ze Zbierska. Cesarz dbal o swoich wlascicieli ziemskichi
zafundowal im kolej zelazna ca 12 km, ktora miala byc
czescia ,,drogi rokadowej'' kolejowej z Ostrzeszowa do Namyslakow i
dalej do Skalmierzyc (tego odcinka nie zdazyli zbudowac przed I
WS),nastepnie z Ociaza do Kucharek czyli lacznie ca 55 km.
www.kolej.one.pl/index.php?dzial=linie&id=109&okno=przebieg
a tutaj masz /cie pare moich fotek :
www.kolej.one.pl/index.php?dzial=linie&id=109&okno=galeria&od=0&do=4
W Swiecie Kolei 2/2008 pisza o trakcji elektryczne. Kierdy bylem w
Kotowiecku facet opowadal mi ,ze rzeczywiscie tam byla
elektryczka ,lecz jej sladow po trakcji nigdzie nie
znalezlismy .Ponoc byla taka sama jak na trasie Zagorze Sl. - Walim.
Zapomnialem jeszcze dodac National Railway Museum czyli muzeum kolejnictwa,
kazdy kto jako dziecko bawil sie elektrycznymi kolejkami bedzie mial straszna
frajde. Wstep do muzeum jest bezplatny, jedynie za kolo z ktorego mozesz
obejrzec panorame calego Yorku placi sie. Nie pamietam chyba 4 czy 5 funtow.
Jezeli masz karte rezydenta Yorku wszystkie muzea i galerie sa za free, jedynie
Yorvik jest platny.
pozdrawiam
J.
[Gazeta Pomorska]
[crosspost, bo to jednak tramwaj właściwie był..]
WĄBRZEŹNO Galeria powiatów
Najstarsza kolej na prąd
Niewielu mieszkańców Wąbrzeźna i powiatu wie, że przed ponad stu laty
wąbrzeskie dworce kolejowe łączyła pierwsza na ziemiach polskich elektryczna
kolej lokalna.
W roku 1873, uruchomiona linia kolejowa z Torunia do Instenburga
ominęła miasto powiatowe Briesen (dzisiejsze Wąbrzeźno). Górnośląskie
Towarzystwo Kolejowe, budujące tę linię urządziło wprawdzie w pobliżu miasta
stację kolejową i dworzec, ale odległość 3 kilometrów od centrum wydawała
się mieszkańcom zbyt duża. Wąbrzeźno było centrum hodowli koni, miastem
uprzemysłowionym i zasobnym. Dlatego od 1893 roku rozpoczęto starania
dotyczące budowy normalnotorowej kolei łączącej je ze stacją kolejową.
Koncesję na budowę i eksploatację kolei otrzymało Wschodnioniemieckie
Towarzystwo Kolei Lokalnych w Bydgoszczy.
Układanie torów rozpoczęto 15 sierpnia 1897 roku. W tym czasie
Północnoniemieckie Akcyjne Towarzystwo Elektryfikacyjne z siedzibą w Gdańsku
uruchomiło w Wąbrzeźnie elektrownię. Postanowiono wykorzystać ją do
zasilania kolei.
W ten sposób 1 kwietnia 1898 roku uruchomiono pierwszą w Polsce lokalną
kolej elektryczną. Długość trakcji wynosiła 3,28 km. Zatrudniono: zawiadowcę
stacji, pracownika przyjmującego i wydającego przesyłki towarowe i
sprzedającego bilety oraz dwóch maszynistów. Wtedy wąbrzeska kolej była
przedsięwzięciem rentownym.
W 1920 roku powiat i miasto Wąbrzeźno, w wyniku plebiscytu, przyłączono
do Polski. Od tego czasu była to Kolej Powiatowa Wąbrzeźna. Także po drugiej
wojnie światowej pozostała przedsiębiorstwem komunalnym, niezależnym od
państwowego przewoźnika. W połowie lat 60-tych zlikwidowano trakcję
elektryczną zastępując ją lokomotywami spalinowymi. Wtedy też linia kolejowa
przeszła pod całkowity nadzór PKP.
Popularna "Bahna" nie wozi pasażerów już od 11 lat. Zastąpiły ją
autobusy. Mieszkańcy Wąbrzeźna wierzą jednak , że słynna niegdyś kolejka
popędzi jeszcze przy ul. Kętrzyńskiego z zawrotną prędkością 40 km na
godzinę, łącząc przeszłość z teraźniejszością tak, jak niegdyś łączyła
dworce.
Tarhimdugurth