logo
 Pokrewne renessmekomisja ZUS pół roku zwolnienieKomisja Kodyfikacyjna Prawa PracyKomisja lekarska odwołanie PZUKomisja Egzaminacyjna Testy gimnazjalneKomisja Egzaminacyjna Sprawdzian szóstoklasistyKomisja Europejska procedury kontroliKomisja Lekarska Sił PowietrznychKomisja Nadzoru finansowego-rolaKomisja Kodyfikacji Prawa PracyKomisja Lekarska MSWiA Rozporządzenie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rgawlik.xlx.pl
  • renessme



    nformację podajemy za PAP. Przypomnijmy, że Polska na początku września musiała odpowiedzieć na zapytanie przesłane przez Komisję Europejską. Chodziło o wyjaśnienia, dlaczego Polska złamała prawo unijne i nie wprowadziła podstawowej stawki VAT na usługi dostępowe (w naszym kraju dla użytkowników indywidualnych i instytucji edukacyjnych obowiązuje zwolnienie z podatku).

    Zdaniem naszego rządu, prawo zostanie zmienione dopiero, gdy sprawa będzie "na ostrzu noża".

    Tymczasem wicepremier Jerzy Hausner zaznaczał, że pierwszą kwestią, którą należy zmienić, jest sprawa zbyt wysokich cen usług dostępowych w kraju. Rząd zamierza doprowadzic do tego, by koszty dostępu do sieci były niższe.


    tak dajmy sie poraz kolejny wydoić

    [size=9][Zmoderowane @never] Temat przeniesiony: Internet i Sieci komputerowe -> Newsy



    Znowu odpowiadam po czasie, ale trudno....

    Wiek XVIII przypada na epokę oświecenia, wtedy właśnie zwrócono uwagę na potrzebę istnienia świeckich szkół kładących nacisk na nauki ścisłe i przyrodnicze.
    W kwestii edukacji należy wspomnieć oczywiście o Komisji Edukacji Narodowej(1773r) pierwsze ministerstwo oświaty w Europie. Hasło KEN-u brzmiało "stworzyć naród przez wychowanie publiczne". To już dużo mówi o zadaniach szkoły w Polsce a także w Europie skąd idee oświeceniowe przyszły. Każdy kraj miał swoich reformatorów oświaty: w Prusach był to Fryderyk II, w Austrii Maria Teresa, w Rosji car Piotr Wielki. Zaczęto wprowadzać obowiązek szkolny (ale tylko dla chłopców) oraz tworzono coraz liczniejsze szkoły wojskowe. Wiele zawdzięczamy oświceniowemu filozofowi Janowi Jakubowi Rousseau, który dużo czasu poświęcał pedagogice.



    Wracam do nominacji na DR i dokładam jeszcze jeden kwiatek z Romkowej łączki:
    właśnie odznaczył był medalem Komisji Edukacji Narodowej imć prałata Jankowskiego z Gdańska, a ten medal ów przyjął w przekonaniu o jakże ogromnych swych zasługach dla oświaty polskiej (nawiasem mówiąc, jemu też przydałoby się tu co najmniej wyróżnienie...).




    Wojciech Wierzejski (ur. 6 września 1976 w Białej Podlaskiej) – polski polityk, poseł do Parlamentu Europejskiego z ramienia Ligi Polskich Rodzin w latach 2004-2005. Poseł na Sejm V kadencji wybrany w 2005 roku z okręgu nr 7 (Chełm). Po objęciu mandatu w polskim Sejmie zrezygnował z mandatu europarlamentarzysty, zastąpił go Bernard Wojciechowski. Wierzejski został wybrany na sekretarza klubu poselskiego LPR. Od marca 2006 jest wiceprezesem Ligi Polskich Rodzin, wcześniej był skarbnikiem LPR.

    Uczęszczał do I LO im. J. I. Kraszewskiego w Białej Podlaskiej. Jest absolwentem filozofii na Uniwersytecie Warszawskim. Studiował także ekonomię na SGH oraz prawo na UAM (obu kierunków nie ukończył)[1]. W 1993 przystąpił do Młodzieży Wszechpolskiej, w latach 1995-1997 był sekretarzem jej Rady Naczelnej. W latach 1999-2000 pełnił funkcję prezesa Rady Naczelnej Młodzieży Wszechpolskiej. Od 2001 należy do LPR, od 2003 sprawuje funkcję prezesa Zarządu Mazowieckiego LPR. Od 2002 do 2004 był wicemarszałkiem województwa mazowieckiego. W Parlamencie Europejskim był członkiem Komisji Konstytucyjnej i zastępcą członka Komisji Edukacji i Kultury. Jest żonaty.

    24 czerwca 2006 zgłosił swoją kandydaturę w w wyborach samorządowych 2006 na prezydenta Warszawy. W wyborach samorządowych 12 listopada 2006 Wierzejski uzyskał poparcie 0.34% mieszkańców (1468 głosów), przegrywając m.in. z Waldemarem "Majorem" Fydrychem, którego kandydatura miała charakter happeningowy.
    Mrg Filozofii. (niewiarygodne!!!)
    Zawód Polityk. Ale dokonania....

    Za to multum debilowatych wypowiedzi....




    Przetarg Ministerstwa Edukacji Narodowej

    1. Przetarg dotyczy zakupu 500 kompletów podstawowego wyposażenia sali gimnastycznej.

    2. Pod pojęciem "komplet podstawowego wyposażenia sali gimnastycznej" rozumie się:
    -8 piłek do koszykówki
    -8 piłek do siatkówki
    -8 piłek do piłki nożnej
    -8 piłek do piłki ręcznej
    -4 kosze wraz z tablicą do gry w koszykówkę
    -5 drabin gimnastycznych podwójnych 250/180 cm
    -2 kozły gimnastyczne z regulacją wysokości 90-130 cm
    -2 skrzynie gimnastyczne
    -2 odskocznie gimnastyczne
    -10 materacy gimnastycznych 200/120/10
    -8 ławek gimnastycznych długość 3 m

    3. Zwycięzca przetargu jest zobowiązany dostarczyć sprzęt w ciągu 3 miesięcy od roztrzygnięcia przetargu

    4. Termin składania wniosków obowiązuje do 20 lutego 2008 roku. Termin roztrzygnięcia przetargu ustanawia się na 10 marzec 2008 roku.

    5. Przetarg roztrzygnięty zostanie przez 5-osobową komisję składającą się z 3 pracowników ministerstwa edukacji narodowej i 2 pracowników ministerstwa sportu.

    6. Sprzęt musi spełniać wszystkie niezbędne normy bezpieczeństwa znajdujące się w prawie polskim i unii europejskiej.

    7. Komplety podstawowego wyposażenia sali gimnastycznej otrzymają szkoły najbardziej potrzebujące. O rozdziale kompletów zadecyduje wojewoda, po wcześniejszym zapoznaniu się z sytuacją w województwie.


    Dobrze ?




    Według Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej: Centralnym bankiem państwa jest Narodowy Bank Polski. Przysługuje mu wyłącznie prawo emisji pieniądza oraz ustalania i realizowania polityki pieniężnej. Narodowy Bank Polski odpowiada za wartość polskiego pieniądza.
    Działalność Narodowego Banku Polskiego
    Narodowy Bank Polski jest bankiem centralnym Rzeczypospolitej Polskiej. Jego zadania są określone w Konstytucji RP, ustawie o Narodowym Banku Polskim i ustawie Prawo bankowe. Podstawowym celem działalności NBP jest utrzymanie stabilnego poziomu cen. Zgodnie z opracowaną przez Radę Polityki Pieniężnej Strategią Polityki Pieniężnej po 2003 roku, celem NBP jest ustabilizowanie inflacji na poziomie 2,5% z dopuszczalnym przedziałem wahań +/- 1 punkt procentowy

    Do głównych obszarów działalności NBP należą:
    · polityka pieniężna,
    · działalność emisyjna,
    · nadzór bankowy,
    · działania na rzecz systemu płatniczego,
    · zarządzanie rezerwami dewizowymi,
    · działalność edukacyjna i informacyjna,
    · obsługa Skarbu Państwa.

    Narodowy Bank Polski odpowiada za stabilność narodowego pieniądza. Wypełniając ten konstytucyjny obowiązek, NBP opracowuje i realizuje strategię polityki pieniężnej oraz - uchwalane corocznie - założenia polityki pieniężnej. Poprzez zarządzanie rezerwami dewizowymi zapewnia odpowiedni poziom bezpieczeństwa finansowego państwa. Dzięki emisji znaków pieniężnych zabezpiecza płynność obrotu gotówkowego. Ważnym celem NBP jest dbałość o stabilność systemu finansowego. Realizując ten cel, Komisja Nadzoru Bankowego oraz - działający w strukturze NBP - Generalny Inspektorat Nadzoru Bankowego sprawują nadzór nad sektorem bankowym i zapewniają bezpieczeństwo środków powierzonych bankom. W ramach pełnionych funkcji nadzorczych i regulacyjnych NBP dba o płynność, sprawność i bezpieczeństwo systemu płatniczego. Przyczynia się również do rozwoju bezpiecznej infrastruktury rynku finansowego.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zabaxxx26.xlx.pl