Taka uwaga na marginesie. W nawiązaniu do niedawnej kary Komisji Ligi, nasunęło mi się hasło z oprawy Widzewa: "I love this game". Tzn. że kochamy piłkę nożną wraz z jej całą otoczką, kochamy kibicowanie, ultrasowanie- czyli poniekąd kochamy polską ligę. Tą ligę na niskim poziomie i świeżo po aferze korupcyjnej. Tak mi się skojarzyło, że ci którzy naprawdę kochają piłkę nożną są tępieni przez tych, którzy powinni o nią dbać. Nie wymagam od innch ekip rezygnacji z udziału w Orange Fair Play, tym niemniej byłaby to ważna demontracja, że my wszyscy do naszej zabawy nie potrzebujemy tabunu działaczy, urzędników i sponsorów. Lech Poznań dał znak, wycofując się z tej szopki.
Wydział Gier PZPN rozwiązał kontrakt Błażeja Telichowskiego z WKP Lech Poznań z winy klubu. Orzeczeniu nadano rygor natychmiastowej wykonalności.
Decyzja jest nieprawomocna. Stronom przysługuje odwołanie do Komisji Odwoławczej PZPN w terminie 14 dni od daty otrzymania pisemnego uzasadnienia orzeczenia Wydziału Gier.
źródło: PZPN
No z tego co ja wiem z chińskiego jest jeden i były już próby na drugiego, ale nie było zgody i tyle, bo byłoby ich za dużo. A ustawy ustawami i tyle w Polsce z tego jest. Mam w domu tłumacza z chińskiego, który przysięły to napewno nie jest a po sądach tłumaczy, dla wojska, dla policji itp. Wierz mi, że kto może to olewa "przysięłość" i bierze to co ma pod ręką - byle szybciej, byle sprawniej itp.
A żeby stanąć przed komisją trzeba najpierw móć przed nią stanąć. Jeszcze raz powołam się na sinologię, gdzie druga osoba, która chciałabyć przysięgłym tłumaczem zrobiła go sobie nie na Poznań, ale na rodzinna wioskę. A to, że działa w Poznaniu czy Wawie to już inna sprawa (i tak oto się PL przepisy obchodzi ).
"Czas na kolej aglomeracyjną ?
Radni Poznania i powiatu poznańskiego chcą wziąć udział w budowaniu systemu kolei aglomeracyjnej. W miniony piątek, na wspólnym posiedzeniu komisji gospodarki komunalnej zadeklarowali chęć współpracy z Urzędem Marszałkowskim. To pierwsza tak konkretna propozycja usprawnienia ruchu w aglomeracji. Urząd Marszałkowski ma wreszcie w tym roku ma utworzyć spółkę Koleje Wielkopolskie, ogłosić przetarg na zakup nowych szynobusów za pół miliarda złotych i zacząć zwiększać liczbę kolejowych połączeń.
Gminy mają przejąć dworce, przy nich zbudować parkingi samochodowe i doprowadzić lokalną komunikację. Tworzenie systemu potrwa latami, ale to jedyne rozwiązanie, żeby odciążyć drogi aglomeracji poznańskiej.
Radni Poznania są zachwyceni pomysłem, a marszałek namawia władze miasta do współpracy. Negocjacje trwają i podobno mają się wkrótce zakończyć podpisaniem umowy o wspólnym działaniu.
Radnym miasta i powiatu koncepcja województwa bardzo się spodobała ale mają świadomość, że dojazd do Poznania to jedno a przejazd przez miasto - to drugie.
Potrzeba więc m.in. przedłużenia Pestki na dworzec Główny, linii tramwajowej na dworzec Poznań Wschód, trzeba też wprowadzić wspólny bilet dla aglomeracji. Nad tym ostatnim pracują urzędnicy województwa i Zarządu Transportu Miejskiego. Ale podobno nie będzie łatwo stworzyć zasad korzystania z przejazdów ulgowych i finansowania zniżek. (...)"
źródło: http://www.radiomerkury.pl/index.php?art=40078
"Rzeczpospolita": Chmury nad agencją Zubrzycki. Szef ochroniarzy jest oskarżony w aferze korupcyjnej, a po akcji w KDT firma może stracić koncesję.
Jak dowiedziała się "Rz", działalnością agencji ochrony Zubrzycki chcą się zająć we wrześniu posłowie z Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych.
O firmie jest głośno od 21 lipca, gdy towarzyszyła komornikowi usuwającemu kupców z warszawskiej hali KDT. Eksmisja handlowców, którym wygasła umowa na dzierżawę terenu na pl. Defilad, zamieniła się w regularną, wielogodzinną wojnę. Wzięli w niej udział kupcy, ochroniarze Zubrzyckiego, policjanci i przypadkowe osoby. Dziesiątki osób zostało rannych.
- Chcemy wyjaśnić nie tylko tę sprawę, ale też dokładnie przyjrzeć się działalności agencji - mówi "Rz" poseł Jarosław Zieliński (PiS), wiceszef Komisji Spraw Wewnętrznych.
Od 1995 r. Zubrzycki zmienił małą firmę w potężne imperium ochroniarskie z oddziałami w Poznaniu, Katowicach i Płońsku. Agencja współpracuje z takimi instytucjami jak Koleje Mazowieckie, Warszawska Kolej Dojazdowa, Stołeczna Estrada, miejskie Biuro Promocji w Warszawie.
Mimo biznesowych sukcesów i licznych kontraktów w stolicy sam Zubrzycki pozostaje w cieniu - pisze "Rz".
Zrodlo- http://wiadomosci.onet.pl/2017424,11,item.html
Hmm czy jesteś pewna, ze postąpiłaś regulaminowo??
Nie należałomu się najpierw ostrzeżenie..
Powiem, że mam mieszane uczucia... z jednej strony obecnośc pracowników uczelni na forum ogranicza trochę swobode wypowiedzi...
Z drugiej strony jedna i druga strona powinna być na tyle dojrzała, aby
a) nie wysuwać krytyki nieuzasadnionej i wyłącznie osobistej (studenty)
b) być w stanie przyjąć krytykę uzasadnioną i nieosobistą (asystenty)
moim zdaniem na tym forum nie ma rzeczy, które należałoby ukrywać, przed tą garstka asystentów, czy pracowników którzy chcieliby tu zagladnąć nie wykorzystujac tego w złych celach...
Co do przypadku docenta Cegły, myslę, że jest to człoweik naprawdę przychylny studentom i ich interesom (i zaznaczam ,ze nie piszę magisterki na organicznej ) i sprawdza się na swojej prodziekańskiej funkcji, a jego zaglądnięcie tu wynika zapewne z ciekawosci i moze checi poznania naszych opini i problemów..
Może rozwiazaniem byłaby forumowa komisja pozwalająca przedstwicielom uczelni np. Dr Cegle na obserwowanie forum ..
Szanowni Państwo
W dniu dzisiejszym, tj. 13 lipca 2010 r. wszystkie komisje ds. studiów
stacjonarnych I stopnia i jednolitych studiów magisterskich, skorzystają
z szablonów komunikatów umieszczonych w systemie ERK i wyślą
informację do kandydatów, którzy zostali zakwalifikowani do II etapu
postępowania i muszą złożyć komplet wymaganych dokumentów wraz z
oświadczeniem o podjęciu studiów w US albo nie zostali zakwalifikowani
do II etapu postępowania i mogą złożyć oświadczenie o gotowości
podjęcia studiów w US.
Poniżej przesyłam krótką, ogólną instrukcję, jak należy dokonać
ww. czynności.
1. W menu systemu ERK wybieramy opcję LISTY KANDYDATÓW.
2. Ustawiamy odpowiednio filtr na danym wydziale, lokalizacji, systemie,
poziomie, kierunku, specjalności, kodzie naboru (w zależności od naboru,
nad którym pracujemy). W filtrze kwalifikacja ustawiamy odpowiednio ZAKWAL
DO II ETAPU wysyłamy komunikat według dalszych instrukcji a następnie
powtarzamy działanie dla osób NIEZAKWAL. DO II ETAPU.
3. Filtrujemy listę kandydatów.
4. Klikamy na ikonę WYSLIJ KOMUNIKAT.
5. Wczytujemy szablon z tytułem PRZYPOMNIENIE O ZŁOŻENIU DOKUMENTÓW.
6. Wysyłamy wybrany szablon do określonej wcześniej grupy kandydatów.
Nierozumiem co z tym zrobić wysłałem oswiadczenie ale sie boje ze nie bede rozpatrywany na zwalniane miejsca bo czegos nie zrobilem. Czyli jak tobedzie wysłalem oswiadczenie to powinni mnie rozpatrywac mimo wszystko bo w tym systemie nie idzie nic zrobic i ewentualnie jak sie dostane to wtedy w systemie pojawi sie informacja o tym ze zostalem zakwalifikowany a tak a spytam was jakie dajecie mi szanse z wynikiem 62,34? Licze na to ze duzo osob szczecin traktowało awaryjnie i beda rezygnowac na rzecz gdanska torunia poznania no ale to takie moje hipotezy. Licze ze sie dostane
14 kwietnia 2010 r. komisja przetargowa w postępowaniu na wyłonienie wykonawcy studium wykonalności pierwszej w Polsce linii kolei dużych prędkości (Wrocław/Poznań-Łódź-Warszawa) za najkorzystniejszą uznała ofertę złożoną przez konsorcjum w składzie:
1) Ingenieria IDOM Internacional S.A. (Hiszpania),
2) Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu sp. z o.o.
Cena określona przez oferenta wynosi 48 951 000 zł.
Oferta spełniła wszystkie wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i uzyskała najwyższą liczbę punktów, tj. 1600.
Kryteriami oceny ofert były: cena (60%) oraz koncepcja realizacji zamówienia (40%).
Konkurencyjna oferta konsorcjum w składzie:
1) Systra S.A. (Francja),
2) Safege S.A. (Francja),
3) EC Harris International (Wielka Brytania)
uzyskała 1406,22 pkt.
Trzy pozostałe oferty zostały przez komisję odrzucone.
Termin realizacji zamówienia wynosi:
- dla pierwszej części (opracowanie studium wykonalności linii dużych prędkości i jej połączeń z Centralną Magistralą Kolejową oraz zarekomendowanie i wskazanie wariantu najkorzystniejszego dla środowiska naturalnego) – 13 miesięcy od dnia podpisania umowy,
- dla drugiej części (uszczegółowienie wybranego wariantu przebiegu linii i połączeń z CMK, uszczegółowienie analiz, opracowanie raportu oddziaływania na środowisko, opracowanie wniosku o uwarunkowaniach środowiskowych, sporządzenie dokumentu obejmującego analizę kosztów i korzyści oraz opracowanie opisów przedmiotów zamówienia dla wyboru wykonawców kolejnych etapów przygotowania do budowy linii dużych prędkości) – 27 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Przygotowanie budowy linii dużych prędkości, w tym studium wykonalności, jest finansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, z wykorzystaniem środków z Funduszu Spójności i z budżetu państwa. Łącznie na wszystkie zadania związane z przygotowaniem budowy linii KDP przeznaczono kwotę 290,98 mln zł. Inne zadania związane z tym projektem to m.in. wykonanie studiów wykonalności dla przygotowania węzłów kolejowych Poznań, Wrocław, Łódź, Warszawa (w trakcie prac) dla kolei dużych prędkości, szczegółowa realizacja standardów unijnych i zapewnienie kompatybilności linii dużych prędkości z istniejącą infrastrukturą kolejową.
Linia KDP będzie pierwszą od lat 70. XX w., czyli od oddania do użytku Centralnej Magistrali Kolejowej (224 km), budową dużej linii kolejowej. Jej długość wyniesie ponad 450 km.
Krzysztof Łańcucki
rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.